2019-04-03 18:24

„LGC Cargo“ skundžia Lietuvą Europos Komisijai 

Stasys Dailydka, vienas „LGC Cargo“ akcininkų ir vadovų. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Stasys Dailydka, vienas „LGC Cargo“ akcininkų ir vadovų. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Lietuvos geležinkelių paslaugų įmonė „LGC Cargo“, per didžiausią akcininkę Latvijos bendrovę „Baltic Transit Service“ netiesiogiai susijusi su žinomais buvusiais Latvijos politikais ir „Rusijos geležinkeliais“ (RŽD) bei negaunanti teisės vežti krovinius per Lietuvą, apskundė Lietuvą Europos Komisijai (EK).  

Sergejus Gračiovas, „LGC Cargo“ vadovas, BNS patvirtino, kad skundas EK Konkurencijos direktoratui pateiktas praėjusį ketvirtadienį. Tačiau jis pabrėžė, kad įmonė dar negavo oficialaus patvirtinimo, jog skundas gautas. 

Pasak jo, Komisijai skundžiami Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA), „Lietuvos geležinkelių“, Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) ir Susisiekimo ministerijos veiksmai bei sprendimai. 

BNS kol kas nepavyko gauti EK Konkurencijos direktorato patvirtinimo, jog toks skundas gautas. 

„LGC Cargo“, tarp kurios akcininkų ir vadovų yra Stasys Dailydka, buvęs „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius, bei Stasys Gudvalis, tuometinis jo pavaduotojas, per pusantrų veiklos metų nepavyko gauti leidimo vežti krovinius nuo sienos su Latvija iki sienos su Kaliningradu.

Susisiekimo ministerija „LGC Cargo“ ketinimuose įžvelgia grėsmių nacionaliniam saugumui bei sąžiningai konkurencijai. Ministerijai pavaldi LTSA nesuteikia įmonei visų norimų maršrutų, motyvuodama išimtimi tranzitui iš trečiųjų į trečiąsias šalis – jį gali vykdyti tik valstybės kontroliuojama įmonė. 

LTSA direktoriaus pavaduotojas Justas Rašomavičius anksčiau BNS sakė, kad apie tranzito požymius sprendžiama pagal linijas, kurioms prašoma pajėgumų – šiuo atveju nuo Lietuvos-Latvijos sienos ir nuo Lietuvos-Baltarusijos sienos iki sienos su Kaliningrado sritimi. Todėl LTSA pernai įmonei skyrė tik dalį jos prašytų pajėgumų, suteikiančių teisę vežti krovinius keliais maršrutais šalies viduje. 

„LGC Cargo“ kategoriškai neigia ketinanti vežti tranzitu – ji teigia, kad kroviniai keliautų iš Rusijos ar Kazachstano per Latviją, Lietuvą, Kaliningradą į Lenkiją. S. Gračiovo teigimu, tranzitas būtų, jei jie būtų gabenami iš Rusijos į Kaliningradą.

Jis anksčiau BNS teigė, jog įmonė nebesitiki gauti pajėgumų, kad galėtų vežti šiomis kryptimis.  

Tačiau nepaisant to, „LGC Cargo“ ketina vėl prašyti pajėgumų – iki balandžio 8 dienos ji ketina teikti paraišką LTSA-jai. 

Negavusi norimų pajėgumų ir negalėdama vežti krovinių,„LGC Cargo“ praėjusių metų pabaigoje pati sustabdė ir 2017-ųjų lapkritį gautos licencijos galiojimą. 

BNS surinkti duomenys rodo, kad „LGC Cargo“ per savo akcininkę Latvijoje „Baltic Transit Service“ susijusi su „Rusijos geležinkeliais“, ją netiesiogiai kontroliuoja Andrio Škelės, buvusio Latvijos premjero, ir Ainaro Šleserio, buvusio Latvijos transporto ministro šeimos.

52795
130817
52791