Kas tai? Veiklos sukaktis

Jūrinių konteinerių krovos pradininkė Lietuvoje šiandien – viena Baltijos regiono lyderių

Publikuota: 2019-02-06
Per 25 veiklos metus Klaipėdos Konteinerių Terminalas pasiekė Europos terminalų lygį ir užsitarnavo tarptautinių klientų pasitikėjimą visame pasaulyje.
Per 25 veiklos metus Klaipėdos Konteinerių Terminalas pasiekė Europos terminalų lygį ir užsitarnavo tarptautinių klientų pasitikėjimą visame pasaulyje.

Prieš 25 metus įkurtas Klaipėdos Konteinerių Terminalas pradėjo konteinerių krovos Klaipėdos jūrų uoste istoriją. Šios bendrovės variklis nuo pat pradžių buvo noras tapti pripažinta vakarietiška kompanija, niekuo nenusileidžiančia Europos senbuvėms. Išgyvenusi ne vieną pakilimą ir nuosmukį, bet niekada nepraradusi entuziazmo, įmonė šiandien žengia į naują veiklos etapą.

2018 metai buvo vieni sėkmingiausių terminalo istorijoje. Pasiekti visų laikų rekordai – tiek bendro tonažo, tiek konteinerių krovos (TEU). Perkrauta 4,9 mln. t krovinių, 371 262 TEU konteinerių. Šiandien Klaipėdos uosto konteinerių krovos pradininkė yra viena novatoriškiausių ir moderniausių krovos kompanijų ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse.  Du krovos terminalus valdantis Klaipėdos konteinerių terminalas (KKT) pagal krovos apimtis yra viena pirmaujančių uosto kompanijų ir viena iš šimto didžiausią pridėtinę vertę  sukuriančių Lietuvos įmonių, svariai prisidedančių prie valstybės BVP augimo.

„Džiaugiuosi, kad beveik visą tą laiką turėjau galimybę tiesiogiai dalyvauti kuriant ir tobulinant įmonę“, – sako Vaidotas Šileika, Klaipėdos konteinerių terminalo generalinis direktorius.

Pradžia sunki, bet ambicinga

1990 m. atkurta Lietuvos nepriklausomybė atvėrė visiškai naujas verslo galimybes. Ne išimtis ir uostas: Lietuvoje nebuvo konteinerių krovos verslu užsiimančių įmonių, o prekių importo poreikis iš Vakarų tapo begalinis. Tad aktyvių verslininkų grupė sumanę įkurti įmonę, kuri užsiimtų būtent konteinerių krova uoste. „Tas poreikis tapo verslo kūrimo pagrindu, įžvelgėme daug šios veiklos perspektyvų“, – prisimena bendrovės valdybos pirmininkas Z. Petrauskas, neslepiantis, kad vis dėlto idėja krovos kompaniją įsteigti Klaipėdoje buvo labai rizikinga.

Pirmojo konteinerius kraunančio operatoriaus Klaipėdos uoste gimimo data – 1994 m. vasario 10 d. Tą dieną įregistruoti UAB Klaipėdos terminalas ir Valstybinės vakarų laivų remonto įmonės konsorciumas.

Terminalo pradžia buvo sunki. Sklandžiai realizuoti verslo idėją trukdė daugybę spragų turinti teisinė bazė: uosto krantinių naudojimas, muitinės, pasienio veikla nebuvo sureguliuota įstatymų. Trūko ir infrastruktūros, įrenginių. Terminalas įsikūrė 6,5 ha teritorijoje, gylis prie krantinių siekė vos 7,5 m. ,,Konteinerizacija visame pasaulyje sėkmingai vykdoma nuo 1956 m. Specializuotus kranus, skirtus konteinerių krovai, tuo metu jau turėjo beveik visi Europos uostai, taip pat ir Rygos terminalas. O mes Lietuvoje konteinerius anuomet krovėme laivų remontui skirtais kranais Kirovec“, – pasakoja V. Šileika.

Dar vienas iššūkis – tokios specifikos verslo projektavimo ir planavimo kompetencijų stoka. Gelbėjo mokslininkų ir užsienio įmonių patirtis: veiklos planą kartu su prof. Vytautu Paulausku parengė viena Olandijos įmonė, vėliau jis buvo sėkmingai įgyvendintas. Verslo pradžioje aktualius finansavimo ir specializuotos technikos įsigijimo klausimus padėjo išspręsti šveicarų įmonė „Plan Marine“.

Nepaisant sunkumų, jauno ir visiškai naujo šalyje verslo startas buvo sėkmingas: pirmaisiais metais pasiekta 78 proc. planuotos metinės krovinių apyvartos.  Be konteinerių ir ro-ro krovinių, krauta ir mediena, metalo laužas, kiti generaliniai kroviniai. 1995-1997 m. buvo itin intensyvūs: reguliarius reisus vykdyti pradėjo konteinerių linija ,,Kuršių linija“, užsimezgė bendradarbiavimas su laivų agentavimo ir krovinių ekspedijavimo kompanijomis, pasirašytos sutartys su tarptautiniais konteinerinių laivybos linijų operatoriais. 1995 m krova terminale išaugo penkis kartus –  iki 0,6 mln. t krovinių (26 787 TEU). Išplėstas paslaugų asortimentas – kroviniai pradėti krauti į geležinkelio vagonus.

„Nuo pat verslo pradžios kompanijos vizija buvo tapti europinio lygio, efektyviausiai Klaipėdos uoste dirbančiu terminalu. Visos uždirbtos lėšos buvo tuoj pat investuojamos į infrastruktūros vystymą“, – apie ambicingą veiklos pradžią pasakoja bendrovės vadovas.

Krizės ir smukdė, ir mokė

Įsibėgėjusį verslą net du kartus drastiškai stabdė ekonomikos krizės. 1998 m. Rusijos krizė nusmukdė terminalo apyvartą 23 %, konteinerių sumažėjo net 40 %.  Krovinių kiekiai į prieškrizinį lygį sugrįžo tik 2000 m. Tačiau skausmingiausias laikotarpis KKT istorijoje buvo pasaulį 2009 m. užklupęs ekonominis nuosmukis. Krovos apimtys sumažėjo 45 %, teko atleisti kone pusę darbuotojų. Krovos apimtys atkurtos tik 2012 m.

Išgelbėjo tai, kad KKT jau iki krizės buvo užsiauginusi stiprius raumenis. 2003 m. kompanija įstojo į krovos milijonierių klubą: metinė krovinių apyvarta pirmą kartą viršijo 1 mln. tonų. Dar po poros metų įsigytas KLASCO valdomas konteinerių terminalas daugiau nei dvigubai padidino KKT teritoriją, padvigubėjo ir krovos pajėgumai. Dar 2000 m., iškart po jėgų atgavimo praūžus Rusijos krizei, kompanija įsigijo 64 t galios mobilų kraną ,,Liebherr LHM 250”, kuris tuo metu buvo galingiausias mobilus konteinerinis kranas Baltijos šalyse.
,,Operatorių tokiems kranams valdyti Lietuvoje nebuvo, tad atrinktus 5 darbuotojus išsiuntėme mokytis į Austriją. Buvome pionieriai konteinerių krovos versle Lietuvoje“, – prisimena V. Šileika.

Moderni technika, vakarietiškus standartus atitinkanti terminalo paslaugų kokybė padėjo įgyti Europoje garsių laivybos kompanijų pasitikėjimą. 2004 m. KKT pirmą kartą tapo konteinerių krovos lyderiu Baltijos šalyse, aplenkusi iki tol pirmavusį Rygos konteinerių terminalą. Milžiniškos krizės sukeltos pasekmės įveiktos veiklos universalumo, krovinių diversifikacijos dėka. „Didžiulės reikšmės turėjo ir visų darbuotojų pastangos. Tik atsidavusių ir profesionalių darbuotojų komanda, dirbanti išvien, siekis tobulėti, žingeidumas atvedė mus ten, kur esame šiandien. Išmokome krizių pamokas, pradėjome dirbti efektyviau, griežtai kontroliuoti sąnaudas, lanksčiai prisitaikyti prie besikeičiančios rinkos. O svarbiausia – išmokome sutelkti jėgas bendram tikslui“, – sako bendrovės direktorius, tvirtai tikintis terminalo ateitimi.

Šiandien Klaipėdos konteinerių terminalo devizas – profesionalumas, patirtis, progresas. Norint spėti koja kojon su dinamiška konteinerių krovos rinka ir išlaikyti aukštą kokybės lygį, reikia nuolatos tobulėti – diegti naujas technologijas, didinti darbuotojų kompetencijas, būti lankstiems kliento poreikiams, įsitikinęs V. Šileika. Šiuo metu jo vadovaujama įmonė stovi ant naujo istorinio laikotarpio slenksčio. „Uosto direkcijai baigus infrastruktūros gerinimo projektą Malkų įlankoje, mūsų operuojami terminalai niekuo nenusileis analogiškiems terminalams Europoje. Krovinių apyvartos augimu mes jau dabar juos lenkiame – pastaraisiais metais krovą didiname po 14–15 % kasmet. Turędami 14 m gylį prie krantinių, galėsime priimti iki 300 m ilgio laivus, tai atvers naujas galimybes mums ir mūsų klientams. Tam intensyviai ruošiamęs: užsisakėme naujus kranus, ruošiame papildomus plotus kroviniams sandėliuoti, tobuliname technologinius procesus. Įgyvendinę visus šiuos planus galėsime aptarnauti kur kas didesnius krovinių srautus ir savo konteinerių krovos pajėgumus padidinti iki 600 000 TEU per metus“, – ateities planus dėsto Klaipėdos konteinerių terminalo vadovas. 

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Ministras L. Kukuraitis vairuotojams dienpinigius siūlo mokėti, jeigu jų alga sieks 2 MMA  1

Socialinės apsaugos ir darbo ministro teigimu, ateityje tolimųjų reisų vairuotojams planuojama leisti...

13:03
Šalies oro uostuose – daugiau skrydžių ir keleivių

Valstybės įmonė Lietuvos oro uostai pirmąjį metų ketvirtį perskraidino daugiau kaip 1,322 mln. keleivių. Šis...

Atsistatydino „Klasco“ generalinis direktorius 2

Vytautas Kaunas, „Achemos grupės“ valdomos vienos didžiausių Klaipėdos krovos bendrovių „Klasco“ generalinis...

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje augo sparčiausiai ES

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per tris šių metų mėnesius buvo sparčiausias Europos Sąjungoje,...

Pirmąjį ketvirtį „airBaltic“ iš Lietuvos skraidino 20% daugiau keleivių 1

Pirmąjį šių metų ketvirtį oro bendrovė „airBaltic“ aptarnavo daugiau kaip 100.000 keleivių į Lietuvą ir iš...

Su „Vlantana“ susijusi „Stonus Invest“ prie Klaipėdos planuoja logistikos centrą Premium 1

Bendrovė „Stonus Invest“ Klaipėdos rajone, šalia autostrados Vilnius–Klaipėda, ketina statyti naują...

Žalieji sprendimai ateities miestams: mažiau tarši logistika Verslo tribūna 1

Tokiu pavadinimu konferenciją Vilniuje balandžio 12 d. surengė Žaliosios politikos institutas. Renginyje,...

Europos Parlamentas pritarė papildomoms saugumo priemonėms automobiliuose

Nuo 2022 m. Europos Sąjungos (ES) rinkoje parduodamuose naujuose automobilių modeliuose turės būti sumontuota...

„Silberauto“ netoli Gariūnų planuoja kėbulų remonto kompleksą

Vokietijos automobilių gamintojai „Daimler“ Lietuvoje atstovaujanti Estijos kapitalo bendrovė „Silberauto“...

Blokų grandinės logistikoje: kelią skinantys milžinai kviečia mažesnius Premium

Blokų grandinių („blokchain“) technologija žada naujas logistikos galimybes: gerąja „Maersk“ ir IBM praktika...

Kad kvėpuoti būtų lengviau: „valstiečiai“ galėtų prisiminti, kad jie yra ir „žalieji“ 15

Kova su smirdančiu pilkšvai-juodu dūmeliu Europoje jau tapo realybė ir būtų kvaila tai ignoruoti.

ES pučia žaliąjį burbulą – kasmet nori surinkti bent po 180 mlrd. Eur Premium 12

Pastatų renovacija, transportas, mobilumo miestuose projektai, energetika, miškininkystė – tai į...

Finansai
2019.04.15
Įvardijo kovo punktualiausią pasaulyje oro bendrovę

Italijos oro bendrovė „Alitalia“ kovo mėnesį buvo pati punktualiausia oro vežėja pasaulyje, rodo...

Paslaugos
2019.04.13
Naudotų automobilių rinka smuktelėjo po metų augimo 2

2019 m. kovą Lietuvoje pirmą kartą įregistruotas 14.591 naudotas lengvasis automobilis, 5,2% mažiau nei 2018...

Iš „Gelsaugos“ iškeliama apsaugos veikla, svarstys apie pardavimą 4

„Lietuvos geležinkelių“ valdomoje bendrovėje „Gelsauga“ pradedama reorganizacija – į atskirą įmonę...

Lenkijos transporto bendrovė „Laude“ kuriasi Kaune  3

Lenkijos transporto ir logistikos bendrovė „Laude“ kuriasi Kaune – įmonė įsteigė įmonę „Laude Baltica“.

Sandėliavimo patalpų plėtotojai atranda Klaipėdą   Premium

Pastaruosius kelerius metus banguotai besivysčiusi Klaipėdos sandėliavimo NT rinka šiemet įgauna pagreitį ir...

Statyba ir NT
2019.04.12
„Uber“ atvėrė detalius finansinius rezultatus 5

JAV pavėžėjimo paslaugų bendrovė „Uber“, balandį planuojanti vieną šiemet labiausiai laukiamų ir...

Rinkos
2019.04.12
1.000 Eur paskata naujai transporto priemonei įsigyti – geriau nei nieko, bet perversmo nebus Premium 25

Vyriausybė planuoja persodinti lietuvius į mažiau taršius automobilius. Pokyčiai bus skatinami taršių...

Perspektyvi kryptis: magistralinio kelio Vilnius–Panevėžys nauji projektai Premium 7

Šalia magistralinio kelio A2 Vilnius–Panevėžys vienu metu įgyvendinama keletas projektų – ruošiami sklypai...

Pramonė
2019.04.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau