R. Masiulis: korumpuotos sritys yra silpnos sritys

Publikuota: 2018-12-11
Rokas Masiulis pristatė pastarųjų dviejų metų kovos su korupcija rezultatus. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Rokas Masiulis pristatė pastarųjų dviejų metų kovos su korupcija rezultatus. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Šiandien Švietimo ir mokslo ministerijoje (ŠMM) surengtame posėdyje Rokas Masiulis, susisiekimo ministras ir laikinai einantis švietimo ministro pareigas, apžvelgė per pastaruosius dvejus metus atliktus transporto sektoriaus audito darbus.

„Simboliška, kad šį posėdį mes darome Švietimo ministerijoje, ne Susisiekimo ministerijoje. Labai viliuosi, kad ta gera dvasia, tas skiepas pereis ir į švietimo sektorių. Girdime daug kalbų, kad švietimo sektoriuje procentine išraiška skiriama daug pinigų. Bet jeigu tai nepasiekia mokytojų, vadinasi, kažkas negerai sistemoje. Tai mūsų visų tikslas – tuos resursus atrasti ir pinigus panaudoti tam, kam jie turėtų būti panaudoti“, – pradėdamas posėdį, sakė p. Masiulis.

Jis įteikė apdovanojimą „Už geriausią 2018 m. antikorupcinę iniciatyvą“, siekiant sustiprinti, optimizuoti ir skaidrinti įmonės viešuosius pirkimus. Praėjusiais metais VĮ „Oro navigacija“ skirtas apdovanojimas šiemet teko VĮ „Kelių priežiūra“.

Milijardiniai nuostoliai

Ministras pristatė „Transparency international“ pateikiamus duomenis, kurie nurodo jog dėl korupcijos Lietuvos valstybė patiria 4,4 mlrd. Eur, arba 50% metinio šalies biudžeto sudarančią žalą.

„Nepasakysiu, kaip jie tą paskaičiavo – ar tas skaičius teisingas. Bet galiu pasakyti pavyzdį, kad mums kelių statybos kainas pavyko sumažinti 30%, o gal ir daugiau. Jeigu mūsų biudžetas yra 0,5 mlrd. Eur, tai per 10 metų tai leidžia taupyti 1,5 mlrd. Eur“, – sako p. Masiulis. Jis nurodė, kad nuo 2016 m. pabaigos susisiekimo sektoriuje atlikti 143 auditai, kurie nustatė neefektyvų 43 mln. Eur panaudojimą.

„Ši suma yra ta, kurią mes tikimės įrodyti teisme. Sumos, kurias matome buvus iššvaistytas, yra žymiai didesnės, bet mes nebeturime galimybės to įrodyti. Tiesa yra tokia, kad persekioti yra žymiai sunkiau, negu nusikalsti“, – aiškina ministras. Jis priduria, kad teismo procesai užtrunka kelerius metus, todėl galutinių rezultatų dar teks palaukti.

Po šių tyrimų pradėti 24 ikiteisminiai tyrimai, 7 civiliniai ieškiniai buvusiems vadovams, už neskaidrią veiklą – įtariant arba įrodant korupciją, atleisti 25 aukščiausios grandies vadovai.

Savanoriškai kompensavo

„Reikia suprasti, kad net politiškai korupcija yra nenaudinga mūsų valstybei. Korumpuotos sritys yra silpnos sritys, – tvirtina p. Masiulis. – Jeigu mums pavyks suvaldyti visą korupciją, mes pakelsime savo valstybę į sekantį lygį.“

Ministras pastebėjo, kad net nedidelėje AB „Smiltynės perkėla“ buvo pradėta naudoti schema, kai perkėlos paslaugomis ėmė nemokamai naudotis fiktyviai Neringos savivaldybėje registruotas komercinis transportas. Pasak ministro, ši schema buvo išaiškinta, padedant FNTT pareigūnams, o sukčiavusios bendrovės sutiko savanoriškai atlyginti padarytą žalą ir jau kompensavo 350.000 Eur sumą. Dabar neatlygintinai keliamų komercinių automobilių kiekis sumažėjo 44,3%.

Svarbiausia – prevencija

Diskusijoje p. Masiulis paminėjo ir garsiai nuskambėjusį kelių auditą, kurio metu patikrinti 33 kelio ruožai, iš kurių 90% pasirodė esantys su defektais.

VŽ rašė, kad šį auditą atlikę nepriklausomi Švedijos ekspertai buvo nuvesti į bent vieną kelio ruožą, kuris buvo iš anksto žinomas kaip defektuotas: tai VŽ tvirtino šio ruožo tiesimo rangovas – UAB „Kamesta“. Pasak jo, kelio defektai jau seniai buvo patvirtinti defektavimo aktais ir netgi teismo procesuose, o rangovams buvo jau netgi pritaikytos finansinės sankcijos. Nepaisant šios aplinkybės, šis auditas atskleidė faktą, kad kelių kokybė Lietuvoje neatitinka keliamų reikalavimų.

Ministras sakė, kad kai kurie ruožai jau yra taisomi, su kai kuriais rangovais dar vyksta ginčai.

„Bet kokiu atveju, išieškojimo procesas nėra paprastas, bet jis bus pabaigtas, – sakė p. Masiulis. – Visa tai būta atlikta su viena intencija: ne surasti absoliučiai kiekvieną kabliuką kas buvo blogai (nors ir tą reikia padaryti), bet kad ateityje to nebūtų daroma.“

Sukurta sistema

Vyriausybės atstovas taip pat paminėjo 39 nutrauktas neterminuotas VĮ „Oro navigacija“ sutartis, kurių bendra vertė siekia 15 mln. Eur; Registrų centro teikiamas paslaugas, kai tarpininkas šios įstaigos paslaugas teikė už 4,5 karto mažesnę kainą.

„Lietuvos geležinkeliuose“ iki šiol nustatyta 4,4 mln. Eur žala, tačiau ministras sakosi neabejojantis, kad bus „ir daugiau, ir didesnių sumų“.

„Atsiprašau, kad nepaminėjau daugiau įmonių, tiesiog visose būtų kažkas, – atsiprašęs tęsė p. Masiulis. – Tiesiog būtų per ilga prezentacija. Mano tikslas yra parodyti keletą pavyzdžių, o ne paminėti visas įmones“. Ministras patikino, kad šiuo metu Susisiekimo ministerijoje jau yra „tvari antikorupcijos sistema“.

„Tie laikai, kurie buvo anksčiau, nebegrįš. Aišku, kiekvieno cento neišgaudysi, bet jau yra pati sistema“, – sakė jis.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Tokijo olimpinėse žaidynėse – pirmieji „Toyota“ elektromobiliai

Japonų automobilių koncernas „Toyota“ ne kartą demonstravo skeptišką požiūrį į elektromobilius ir mieliau...

Automobiliai
09:05
Vaikams – pigesnė „McLaren 720S“ versija 1

Šis automobilis atviru kėbulu, pakeliamomis durimis, garso arba vaizdo įrašus grojančia multimedijos sistema...

Automobiliai
2019.07.20
Naujas „Lotus“: elektra, 1.900 „arklių“ ir 2 mln. USD kaina 6

Didžiosios Britanijos sportinių automobilių gamintojas „Lotus“ kitais metais ruošiasi pradėti gaminti naują...

Automobiliai
2019.07.20
Iranas užgrobė britų tanklaivį 10

Jungtinės Karalystės vyriausybė pareiškė gilų susirūpinimą dėl Hormūzo sąsiauryje sulaikyto su šios šalies...

Autonominių automobilių kūrėjai Europoje – be pinigų, bet ambicingi Premium 8

Toli nuo plačių ir saulėtų JAV Kalifornijos ir Arizonos valstijų kelių, kuriuose jau pradedami bandyti...

„Lietuvos geležinkeliai“ modernizuos 14 pervažų 4

„Lietuvos geležinkeliai“ modernizuos svarbiausias Lietuvos pervažas. Bendrovės valdyba patvirtino 14...

Jonavoje įrengtos trys elektromobilių įkrovimo stotelės kol kas neveikia

Jonavoje įrengtos trys elektromobilių įkrovimo stotelės – tikimasi, kad jos rajone paskatins elektromobilių...

Nuostolingą bendrovę prisijungęs Lietuvos paštas suerzino konkurentus Premium 17

Lietuvos pašto sprendimas prisijungti „LP Express“ siuntų terminalus valdžiusią savo antrinę AB „Baltic Post“...

„Klaipėdos Smeltę“ akcininkai MSC paliko be dalies krovinių Premium

Klaipėdos uostas prarado konteinerių laivybos regioninio centro statusą – laivybos milžinė MSC didžiuosius...

Verslo aplinka
2019.07.19
„Lufthansa“ testuoja naują keleivių įlaipinimo į lėktuvą metodą 13

Oro bendrovė „Lufthansa“ ir jos antrinė įmonė „Swiss Airlines“ bando naują keleivių įlaipinimo į lėktuvą...

Paslaugos
2019.07.18
„LG Cargo“ gavo „Milsos“ užsakymą vežti skaldą

„Lietuvos geležinkelių“ grupės bendrovė „LG CARGO“ pasirašė ilgalaikio bendradarbiavimo susitarimą su...

Manoma, kad „Orlen Lietuva“ įsivežė užterštos rusiškos naftos 

Naftos perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“, tikėtina, atsigabeno chloru užterštos rusiškos naftos krovinį.

Pramonė
2019.07.18
S. Skvernelis žada NT ir taršių automobilių mokesčius   38

Naujų mokesčių bei didesnio jų progresyvumo Lietuvai nepavys išvengti, sako laikinasis premjeras. Sauliaus...

Verslo aplinka
2019.07.18
Prekybos karai mažina krovininio oro transporto poreikį pasaulyje Premium 4

Tarptautinė oro transporto asociacija IATA skelbia apie mažėjančią krovininio oro transporto paklausą, bet...

Tuščių konteinerių kaina – beveik 18 mlrd. Eur per metus  Premium 2

Konteineriais gabenama 95% pasaulio prekių, tačiau trečdalis jų keliauja tušti. Specialistai komentuoja, kad...

SGD terminalo išlaikymo našta mažės nuo gruodžio, žada premjeras  1

Premjeras Saulius Skvernelis tikisi, kad nuo gruodžio 1 d. pavyks sumažinti suskystintų gamtinių...

Pramonė
2019.07.17
Į kelių priežiūrą per ateinančius dvejus metus ketinama investuoti apie 1 mlrd. Eur 11

Šalies kelių priežiūrai finansuoti 2020–2021 metais ketinama skirti apie 1 mlrd. Eur. Pasak Lietuvos...

„Lietuvos geležinkeliai“: duomenų apie „Sigmen“ grėsmę nacionaliniam saugumui nėra 1

Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ skelbia, kad kreipėsi į Nacionaliniam saugumui užtikrinti...

„Klaipėdos konteinerių terminalas“ pasistiprino naujais kranais

Bendrovė „Klaipėdos konteinerių terminalas“ (KKT) pradėjo dirbti su nauju, universalios paskirties uosto...

Šviesoforuose nuo kitų metų nebeliks dešiniojo posūkio lentelių 45

Susisiekimo ministerija atnaujino Kelių šviesoforų įrengimo taisykles – nuo ateinančių metų šviesoforuose...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau