R. Masiulis: korumpuotos sritys yra silpnos sritys

Publikuota: 2018-12-11
Rokas Masiulis pristatė pastarųjų dviejų metų kovos su korupcija rezultatus. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Rokas Masiulis pristatė pastarųjų dviejų metų kovos su korupcija rezultatus. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Šiandien Švietimo ir mokslo ministerijoje (ŠMM) surengtame posėdyje Rokas Masiulis, susisiekimo ministras ir laikinai einantis švietimo ministro pareigas, apžvelgė per pastaruosius dvejus metus atliktus transporto sektoriaus audito darbus.

„Simboliška, kad šį posėdį mes darome Švietimo ministerijoje, ne Susisiekimo ministerijoje. Labai viliuosi, kad ta gera dvasia, tas skiepas pereis ir į švietimo sektorių. Girdime daug kalbų, kad švietimo sektoriuje procentine išraiška skiriama daug pinigų. Bet jeigu tai nepasiekia mokytojų, vadinasi, kažkas negerai sistemoje. Tai mūsų visų tikslas – tuos resursus atrasti ir pinigus panaudoti tam, kam jie turėtų būti panaudoti“, – pradėdamas posėdį, sakė p. Masiulis.

Jis įteikė apdovanojimą „Už geriausią 2018 m. antikorupcinę iniciatyvą“, siekiant sustiprinti, optimizuoti ir skaidrinti įmonės viešuosius pirkimus. Praėjusiais metais VĮ „Oro navigacija“ skirtas apdovanojimas šiemet teko VĮ „Kelių priežiūra“.

Milijardiniai nuostoliai

Ministras pristatė „Transparency international“ pateikiamus duomenis, kurie nurodo jog dėl korupcijos Lietuvos valstybė patiria 4,4 mlrd. Eur, arba 50% metinio šalies biudžeto sudarančią žalą.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Nepasakysiu, kaip jie tą paskaičiavo – ar tas skaičius teisingas. Bet galiu pasakyti pavyzdį, kad mums kelių statybos kainas pavyko sumažinti 30%, o gal ir daugiau. Jeigu mūsų biudžetas yra 0,5 mlrd. Eur, tai per 10 metų tai leidžia taupyti 1,5 mlrd. Eur“, – sako p. Masiulis. Jis nurodė, kad nuo 2016 m. pabaigos susisiekimo sektoriuje atlikti 143 auditai, kurie nustatė neefektyvų 43 mln. Eur panaudojimą.

„Ši suma yra ta, kurią mes tikimės įrodyti teisme. Sumos, kurias matome buvus iššvaistytas, yra žymiai didesnės, bet mes nebeturime galimybės to įrodyti. Tiesa yra tokia, kad persekioti yra žymiai sunkiau, negu nusikalsti“, – aiškina ministras. Jis priduria, kad teismo procesai užtrunka kelerius metus, todėl galutinių rezultatų dar teks palaukti.

Po šių tyrimų pradėti 24 ikiteisminiai tyrimai, 7 civiliniai ieškiniai buvusiems vadovams, už neskaidrią veiklą – įtariant arba įrodant korupciją, atleisti 25 aukščiausios grandies vadovai.

Savanoriškai kompensavo

„Reikia suprasti, kad net politiškai korupcija yra nenaudinga mūsų valstybei. Korumpuotos sritys yra silpnos sritys, – tvirtina p. Masiulis. – Jeigu mums pavyks suvaldyti visą korupciją, mes pakelsime savo valstybę į sekantį lygį.“

Ministras pastebėjo, kad net nedidelėje AB „Smiltynės perkėla“ buvo pradėta naudoti schema, kai perkėlos paslaugomis ėmė nemokamai naudotis fiktyviai Neringos savivaldybėje registruotas komercinis transportas. Pasak ministro, ši schema buvo išaiškinta, padedant FNTT pareigūnams, o sukčiavusios bendrovės sutiko savanoriškai atlyginti padarytą žalą ir jau kompensavo 350.000 Eur sumą. Dabar neatlygintinai keliamų komercinių automobilių kiekis sumažėjo 44,3%.

Svarbiausia – prevencija

Diskusijoje p. Masiulis paminėjo ir garsiai nuskambėjusį kelių auditą, kurio metu patikrinti 33 kelio ruožai, iš kurių 90% pasirodė esantys su defektais.

VŽ rašė, kad šį auditą atlikę nepriklausomi Švedijos ekspertai buvo nuvesti į bent vieną kelio ruožą, kuris buvo iš anksto žinomas kaip defektuotas: tai VŽ tvirtino šio ruožo tiesimo rangovas – UAB „Kamesta“. Pasak jo, kelio defektai jau seniai buvo patvirtinti defektavimo aktais ir netgi teismo procesuose, o rangovams buvo jau netgi pritaikytos finansinės sankcijos. Nepaisant šios aplinkybės, šis auditas atskleidė faktą, kad kelių kokybė Lietuvoje neatitinka keliamų reikalavimų.

Ministras sakė, kad kai kurie ruožai jau yra taisomi, su kai kuriais rangovais dar vyksta ginčai.

„Bet kokiu atveju, išieškojimo procesas nėra paprastas, bet jis bus pabaigtas, – sakė p. Masiulis. – Visa tai būta atlikta su viena intencija: ne surasti absoliučiai kiekvieną kabliuką kas buvo blogai (nors ir tą reikia padaryti), bet kad ateityje to nebūtų daroma.“

Sukurta sistema

Vyriausybės atstovas taip pat paminėjo 39 nutrauktas neterminuotas VĮ „Oro navigacija“ sutartis, kurių bendra vertė siekia 15 mln. Eur; Registrų centro teikiamas paslaugas, kai tarpininkas šios įstaigos paslaugas teikė už 4,5 karto mažesnę kainą.

„Lietuvos geležinkeliuose“ iki šiol nustatyta 4,4 mln. Eur žala, tačiau ministras sakosi neabejojantis, kad bus „ir daugiau, ir didesnių sumų“.

„Atsiprašau, kad nepaminėjau daugiau įmonių, tiesiog visose būtų kažkas, – atsiprašęs tęsė p. Masiulis. – Tiesiog būtų per ilga prezentacija. Mano tikslas yra parodyti keletą pavyzdžių, o ne paminėti visas įmones“. Ministras patikino, kad šiuo metu Susisiekimo ministerijoje jau yra „tvari antikorupcijos sistema“.

„Tie laikai, kurie buvo anksčiau, nebegrįš. Aišku, kiekvieno cento neišgaudysi, bet jau yra pati sistema“, – sakė jis.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
K. Kaikaris – apie „CityBee" konkurentus, naujas technologijas, duomenų vagystės pamokas Premium

Kristijonas Kaikaris, „Modus Group“ priklausančios mobilumo „CityBee“ platformos vadovas, VŽ podkaste sako...

Logistika
09:31
Vakarai ieško kelių, kaip iš Ukrainos išvežti pasaulio rinkai skirtus grūdus Premium

Rusijos agresija prieš Ukrainą kartu su sausromis ir vis dar nepasibaigusia koronaviruso pandemija kelia...

Kai pasiūlytieji mainai sunkiai dera su morale 2

Nuo Rusijos agresijos prieš Ukrainą pradžios praėjus trims mėnesiams tarptautinė bendruomenė staiga...

M. Skuodis: ieškoma būdų Lietuvos aviacijos bendrovėms pradėti veiklą JAV

Rudenį ketinama pateikti paraišką atsakingoms institucijoms, tolimesnių žingsnių tikintis kitais metais.

Logistika
2022.05.19
Bandomuoju traukiniu iš Ukrainos į Lietuvą atvežtas gyvuliams skirtas lizinas

Ketvirtadienį iš Ukrainos grįžęs bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) krovinių vežimo bendrovės „LTG...

Logistika
2022.05.19
„Invega“ paskolos itin daug susidomėjimo iš vežėjų nesulaukė Premium

Pirmadienį baigėsi terminas teikti paraiškas „Invega“ teikiamoms lengvatinėms paskoloms apyvartinėms lėšoms...

Logistika
2022.05.19
Lietuva pasirašė susitarimą su Azerbaidžanu dėl tarptautinio vežimo keliais

Susitarimu siekiama paskatinti susisiekimą tarp abiejų šalių ir plėtoti Kiniją su Europa jungiantį naują...

Logistika
2022.05.19
Nuleido VVĮ naujus tikslus, o valdybose švilpauja vėjai Premium

Vyriausybė šią savaitę patvirtino siektinus valstybės valdomų įmonių (VVĮ) finansinius tikslus 2022–2024 m.,...

Finansai
2022.05.19
Pernai 40% augusi „Arijaus“ grupė parduoda verslą Baltarusijoje

Krovinių gabenimo ir ekspedijavimo grupė „Arijus“ šiemet ketina parduoti įmonę  Baltarusijoje ir pasitraukti...

Logistika
2022.05.19
„Regitros“ pajamos pernai augo 8% 2

Valstybės įmonė „Regitra“ praėjusiais metais gavo 24,5 mln. Eur pajamų – 8% daugiau nei 2020 metais.

Logistika
2022.05.19
Dekarbonizuojant Klaipėdos uostą vizijos neužtenka, reikia verslo iniciatyvų Premium 2

Reaguodamas į ES nustatytą žaliąjį kursą, Klaipėdos uostas pristatė žaliąją uosto koncepciją. Ekspertai sako,...

Logistika
2022.05.19
M. Skuodis: išvežti Ukrainos grūdus per Lenkiją ir Lietuvą – sudėtinga 5

Bandydamos padėti Ukrainai išvežti pernykštį grūdų derlių Lietuva ir Lenkija patiria didelių sunkumų, sako...

Logistika
2022.05.18
„MyBee“ platforma iš „Citadele“ pasiskolino 4,5 mln. Eur 1

Skelbiama, kad paskola leis praplėsti ilgalaikės automobilių nuomos parką ir pasiūlyti įvairesnių modelių.

Logistika
2022.05.18
„Girteka“ plečiasi į Sakartvelą

Kitais metais „Girteka“ ketina Tbilisyje atidaryti biurą, įkurti paslaugų centrą, sukurti per 300 darbo vietų.

Logistika
2022.05.18
Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
2022.05.18
Latvijos geležinkeliai šiemet pervežė 20,3% daugiau krovinių

Per keturis šių metų mėnesius Latvijos geležinkeliais pergabenta 9,066 mln. tonų krovinių – 20,3% daugiau nei...

Logistika
2022.05.18
Lietuvos pašto vadovė: reikia ne bijoti prarasti klientus, o rasti su jais dialogą Premium 11

Dėl kritusių pašto paslaugų apimčių Lietuvos paštas, pernai patyrė 6,4 mln. Eur grynojo nuostolio ir planuoja...

Logistika
2022.05.18
Pandeminis bumas baigėsi: daliai banginių tenka susidurti su realybe Premium

„Zoom“, „Uber“, „Amazon“ – tai yra tik maža dalis technologijų kompanijų, kurių veiklą iš pagrindų supurtė...

Inovacijos
2022.05.18
Pagalbai – valstybės kišenė arba sugebėjimas prisitaikyti 2

Rusijos pradėtas karas Ukrainoje ir dėl jo Rusijai bei Baltarusijai paskelbtos sankcijos tapo paskutiniais...

VŽ požiūris
2022.05.18
Bandomasis „LTG Cargo“ traukinys jau grįžta iš Ukrainos į Lietuvą

Beveik prieš tris savaites į Ukrainą išvykęs bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG)  traukinys su...

Logistika
2022.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku