Verslo skrydžių konkursą į Londoną laimėjo LOT

Publikuota: 2018-11-24
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Lietuvos oro uostų konkursą verslo skrydžiams iš Vilniaus į Londono Sičio oro uostą laimėjo lenkų aviakompanija LOT.  

„Penktadienį atrinktas laimėtojas – lenkų avialinijos LOT. Jeigu su jomis sutartis bus sėkmingai pasirašyta iki metų galo, nuo gegužės mėnesio į Londoną turėtų skraidyti du kartus į Sičio oro uostą“, – šeštadienį BNS sakė Rokas Masiulis, susisiekimo ministras.

„Tai yra tas skrydis, kurio Lietuvos verslo bendruomenė jau keletą metų prašė, kaip vieno trūkstamo skrydžio“, – pridūrė ministras.

Virginijus Sinkevičius, ūkio ministras BNS sakė, kad sutartis su LOT turėtų būti sudaryta penkeriems metams.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Mums labai svarbu, kad tas skrydis būtų nuolatinis. Čia realiai investuotojų skrydis, yra didelių vardų, su kuriais deramės, kalbamės. Esame sakę, kad bus tas verslo skrydis, nes su visa pagarba toms avialinijoms, kurios skraido, bet mums labai brangiai kainuoja įmonių prezidentus laikyti lauke 6 val. ryto. Tas verslo skrydis labai reikalingas, ir aš labai džiaugiuosi, kad man su komanda pavyko viską taip greitai įgyvendinti“, – teigė p. Sinkevičius.

Anot p. Masiulio, dėl šio skrydžio pirmą kartą Europoje bus pritaikytas rėmimo mechanizmas.

„Bus numatyta maksimali suma. Pavyzdžiui, jeigu lėktuvai skraidys tušti, bus skiriama maksimali suma. Kuo labiau užsipildys lėktuvai, tuo mažiau reikės kompensuoti. Jeigu jie užsipildys, tai išvis nereikės kompensuoti“,  – sakė p. Masiulis.

Ūkio ministro duomenimis, maksimali suma per metus neviršys 3 mln. Eur.

Pasak p. Masiulio, dvejus metus truko įtikinti Europos Komisiją leisti taikyti tokį mechanizmą, nes ES į valstybės paramą skrydžiams žiūri skeptiškai.

Ponas Masiulis teigė, kad Komisija davė leidimą, suprasdama, jog tai nėra konkurencija su kitais oro uostais, o tiesiog Lietuvos būtinybė.

„Tai pavyko pasiekti bendromis pastangomis su Ūkio ministerija, nes ji iš savo resursų skirs lėšų, jeigu tas skrydis neužsipildys, LOT kompanijai bus skirta tam tikra suma, kuri bus sutarta sutartyje“, – BNS sakė susisiekimo ministras.

Jo teigimu, jeigu verslo skrydžiai į Londoną pasiteisins, toks pats mechanizmas bus pritaikytas ir kitiems.

„Kitas skrydis, kurio „Investuok Lietuva“ prašo, tai Miunchenas, Paryžius“, – sakė p. Masiulis.

Anot jo, verslo skrydis reiškia patogų laiką ir patogų oro uostą.

„Kai ryte išvyksti, vakare grįžti, o ne tie labai labai ankstyvi ir labai vėlyvi skrydžiai. Antra, patogus oro uostas, šalia Londono, London Sitis, o ne Lutonas, iš kurio pusantros valandos reikia važiuoti. Jis pritaikytas daugiau verslininkams“, – aiškino ministras.

Lietuvos oro uostai ne vienus metus bandė į Lietuvą pritraukti oro vežėją, kuris skraidintų į vieną pagrindinių Londono oro uostus. Kalbėta su kompanijomis „British Airways“, „EasyJet“ ir Latvijos „AirBaltic“, tačiau pokalbiai vaisių nedavė. 

Europos Sąjunga draudžia valstybei remti oro uostus arba bendroves. Be papildomo Europos Komisijos leidimo naujiems skrydžiams valstybė gali skirti tik nedidelę pagalbą – 200.000 Eur per trejus metus, tačiau tačiau tokiam skrydžiai tai yra per menka suma.

Dėl to šių metų pradžioje Lietuvos oro uostai pasirinko Viešosios paslaugos įsipareigojimo (angl. Public Service Obligation) procedūrą. Pagal ją, Europos Komisija gali leisti ES narei remti jai reikalingus skrydžius.

Šiuo metu į Londoną iš Vilniaus, Kauno ir Palangos skraidina tik pigių skrydžių įmonės – Vengrijos „Wizz Air“ ir Airijos „Ryanair“.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
VVT pateikė ieškinį dėl darbuotojų sutarčių stabdymo

„Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) penktadienį pateikė ieškinį teismui dėl daugiau nei trečdalio...

Vadyba
2022.05.20
LTG nekeičia planų atleisti beveik 2.000 darbuotojų

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) vadovas sako, kad planas atleisti beveik 2.000 darbuotojų...

Logistika
2022.05.20
„Moller auto“ pelnas pernai augo 2,5 karto 1

„Volkswagen“ automobilių prekybos ir remonto bendrovė „Moller Auto“ praėjusiais metais gavo 75,3 mln. Eur...

Finansai
2022.05.20
Ateitis su 5G pagal „Ericsson“: kas laukia žmonių ir verslo Premium

5G ryšys dažnai yra pristatomas kaip technologija, kuri daugiausia naudos atneš verslui. Tai bent iš dalies...

Inovacijos
2022.05.20
K. Kaikaris – apie „CityBee" konkurentus, naujas technologijas, duomenų vagystės pamokas Premium 4

Kristijonas Kaikaris, „Modus Group“ priklausančios mobilumo „CityBee“ platformos vadovas, VŽ podkaste sako...

Logistika
2022.05.20
Vakarai ieško kelių, kaip iš Ukrainos išvežti pasaulio rinkai skirtus grūdus Premium

Rusijos agresija prieš Ukrainą kartu su sausromis ir vis dar nepasibaigusia koronaviruso pandemija kelia...

Verslo aplinka
2022.05.20
Kai pasiūlytieji mainai sunkiai dera su morale 2

Nuo Rusijos agresijos prieš Ukrainą pradžios praėjus trims mėnesiams tarptautinė bendruomenė staiga...

VŽ požiūris
2022.05.20
M. Skuodis: ieškoma būdų Lietuvos aviacijos bendrovėms pradėti veiklą JAV

Rudenį ketinama pateikti paraišką atsakingoms institucijoms, tolimesnių žingsnių tikintis kitais metais.

Logistika
2022.05.19
Bandomuoju traukiniu iš Ukrainos į Lietuvą atvežtas gyvuliams skirtas lizinas

Ketvirtadienį iš Ukrainos grįžęs bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) krovinių vežimo bendrovės „LTG...

Logistika
2022.05.19
„Invega“ paskolos itin daug susidomėjimo iš vežėjų nesulaukė Premium

Pirmadienį baigėsi terminas teikti paraiškas „Invega“ teikiamoms lengvatinėms paskoloms apyvartinėms lėšoms...

Logistika
2022.05.19
Lietuva pasirašė susitarimą su Azerbaidžanu dėl tarptautinio vežimo keliais

Susitarimu siekiama paskatinti susisiekimą tarp abiejų šalių ir plėtoti Kiniją su Europa jungiantį naują...

Logistika
2022.05.19
Nuleido VVĮ naujus tikslus, o valdybose švilpauja vėjai Premium

Vyriausybė šią savaitę patvirtino siektinus valstybės valdomų įmonių (VVĮ) finansinius tikslus 2022–2024 m.,...

Finansai
2022.05.19
Pernai 40% augusi „Arijaus“ grupė parduoda verslą Baltarusijoje

Krovinių gabenimo ir ekspedijavimo grupė „Arijus“ šiemet ketina parduoti įmonę  Baltarusijoje ir pasitraukti...

Logistika
2022.05.19
„Regitros“ pajamos pernai augo 8% 2

Valstybės įmonė „Regitra“ praėjusiais metais gavo 24,5 mln. Eur pajamų – 8% daugiau nei 2020 metais.

Logistika
2022.05.19
Dekarbonizuojant Klaipėdos uostą vizijos neužtenka, reikia verslo iniciatyvų Premium 2

Reaguodamas į ES nustatytą žaliąjį kursą, Klaipėdos uostas pristatė žaliąją uosto koncepciją. Ekspertai sako,...

Logistika
2022.05.19
M. Skuodis: išvežti Ukrainos grūdus per Lenkiją ir Lietuvą – sudėtinga 5

Bandydamos padėti Ukrainai išvežti pernykštį grūdų derlių Lietuva ir Lenkija patiria didelių sunkumų, sako...

Logistika
2022.05.18
„MyBee“ platforma iš „Citadele“ pasiskolino 4,5 mln. Eur 1

Skelbiama, kad paskola leis praplėsti ilgalaikės automobilių nuomos parką ir pasiūlyti įvairesnių modelių.

Logistika
2022.05.18
„Girteka“ plečiasi į Sakartvelą

Kitais metais „Girteka“ ketina Tbilisyje atidaryti biurą, įkurti paslaugų centrą, sukurti per 300 darbo vietų.

Logistika
2022.05.18
Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
2022.05.18
Latvijos geležinkeliai šiemet pervežė 20,3% daugiau krovinių

Per keturis šių metų mėnesius Latvijos geležinkeliais pergabenta 9,066 mln. tonų krovinių – 20,3% daugiau nei...

Logistika
2022.05.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku