Europinis elektromobilių įkrovimo tinklas „Ionity“ atėjo į Lietuvą
„Ionity GmbH Lietuvos filialas“ įregistruotas rugpjūčio 13 d., jo vadovu paskirtas Marcusas Grollas, viso tinklo vykdomasis direktorius.
VŽ rašė, kad 2017 m. pabaigoje BMW AG, „Daimler AG“, „Ford Motor Co.“ ir „Volkswagen Group“ koncernai paskelbė apie savo planus iki 2020 m. visoje Europoje įkurti elektromobiliams skirtų 400 itin didelės galios (350 kW) akumuliatorių įkrovimo taškų tinklą. 4 iš jų bus ir Lietuvoje esančiose „Circle K“ degalinėse.
2017 m. buvo įrengtos pirmosios 20 stotelių, o iki 2018 m. pabaigos tinklas padidės iki 100 stotelių, kuriose vienu metu bus galima įkrauti iki 6 elektromobilių akumuliatorius.
Planuojama, kad šis tinklas paspartins elektromobilių plėtrą Europos rinkoje, o jų naudotojams sudarys galimybę lengvai keliauti ilgesnį atstumą. Dėl to manoma, kad gana tankus itin didelės galios, greitojo įkrovimo stotelių tinklas paskatins vairuotojus drąsiau atsisakyti įprastų benzinu ir dyzelinu varomų automobilių ir pereiti prie elektros pavaros.
Stotelėms parenkamos vietos šalia svarbiausių magistralių, kartu siekiama integruotis į esamą infrastruktūrą, deramasi su ją kuriančiomis kompanijomis ir politinėmis institucijomis.
Stotelės įrengiamos bendradarbiaujant su degalinių tinklais „Tank & Rast“, OMV ir „Circle K“. Pastaroji Lietuvoje įrengs 4 šio tinklo stoteles. Skelbiama, kad stotelės viena nuo kitos bus nutolusios 120 km atstumu.
Stotelėse naudojamas europietiškas, „Combined Charging System“ („Combo“) standartas, leidžiantis iki 4 kartų sumažinti akumuliatoriui įkrauti reikalingą laiką. Pavyzdžiui, kitais metais prekyboje pasirodysiantis elektromobilis „Porsche Taycan“ tokioje stotelėje bus įkraunamas vos per 15 min.