Iš 33 tirtų kelio ruožų – 29 nekokybiški

Publikuota: 2018-06-28
Atnaujinta 2018-06-28 17:41
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Susisiekimo ministerija skelbia antrojo kelių kokybės audito rezultatus: iš 33 tirtų ruožų tik 4 neturi pažeidimų. Kelininkai piktinasi iki šiol negavę ministerijos pretenzijų ir reikalavimų taisyti defektus. 

Šio audito rezultatai iš esmės prilygsta metų pradžioje paskelbto pirmojo kelių audito rezultatams. VŽ rašė, kad pirmojo etapo išvados rodė, jog iš 10 tirtų kelių net 9 buvo nekokybiški.

Dabar, ištyrus jau 33 kelių dangą, nustatyta, kad tik 4 iš jų neturi pažeidimų. Susisiekimo ministerija nurodo, kad 11 kelių (30%) pripažinti esantys su pažeidimais, o 18 kelių (55%) turėjo būti nepriimti.

16 mln. Eur žala

Ministerija tvirtina nustačiusi, kad kompromisai kelių kokybei buvo daromi ne tik vykdant rangos darbus, bet ir projektavimo metu, siekiant sumažinti statybos kaštus. Specialistų vertinimu, šių defektų pasekmė – 5 metais, arba ketvirtadaliu, trumpesnis nei privalo būti kelių tarnavimo laikas.

nuotrauka:: 1left

„Audito rezultatai patvirtino blogiausias prognozes. Net 90% tirtų kelių neatitinka reikalavimų. Tai stebinantys skaičiai, kurie atskleidžia rangovų norą pasipelnyti kokybės sąskaita bei statybos darbų prižiūrėtojų aplaidumą. Auditas vertina, kad padaryta mažiausiai 16 mln. Eur žala. Privalo keistis pats suvokimas, kad kelius galima tiesti bet kaip, nes už prastą kokybę iki šiol iš nieko nebuvo reikalaujama atsakomybės“, – konferencijoje sakė Rokas Masiulis, susiekimo ministras.

Ministerijos duomenimis, tikrinti keliai statyti bei rekonstruoti 2008-2017 metais. Bendrą jų rekonstrukcijos ir statybos kaina yra 67 mln. Eur. Tuo tarpu paslėptiems defektams garantija galioja 20 metų.

Rangovams dar nepranešta

Vieno iš tyrime minimų rangovų – AB „Panevėžio keliai“ atstovai VŽ teigė komentuosiantys audito rezultatus tada, kai su minėtu tyrimu susipažins įmonės vadovybė.

Rimvydas Gradauskas, kelininkų ir mokslo organizacijas vienijančios asociacijos „Lietuvos keliai“ vykdomasis direktorius, netrukus po konferencijos tvirtino, kad, jo žiniomis, nei vienas rangovas nebuvo gavęs nei vienos pretenzijos dėl viešai paskelbtų kelių defektų.

Tai spaudos konferencijoje patvirtino ir susisiekimo ministras. Pasak jo, pretenzijos nebuvo ruošiamos, kol nebuvo gauti visų 33 kelių rezultatai. Tačiau dabar bus pradėtas naujas etapas.

„Lietuvos automobilių kelių direkcijos sudaryta Garantinė komisija artimiausiu metu sukvies rangovus ir informuos apie nustatytus trūkumus. Rangovai turės prisiimti atsakomybę ir taisyti 29 iš 33 ištirtų kelių ruožų“, – apie tolimesnius planus sakė Vitalijus Andrejevas, laikinai einantis pareigas LAKD direktorius.

nuotrauka:: 2right

Pažeidimų pasekmės

Ministerija paskelbė ekspertų nurodomas nustatytų pažeidimų pasekmes: keliuose formuojasi provėžos ir duobės, pastebimas greitesnis dangos senėjimas, korėjimas ir plyšiai, kelio dangoje kaupiasi drėgmė, didesnis ardomasis šalčio poveikis, mažėja kelio laikomoji geba. Asfalto dangos pažeidimai atsiranda dar nesibaigus garantiniam laikotarpiui, o bendras tikėtinas kelio tarnavimo laikas sutrumpėja keleriais metais.

Kelių kokybės tyrimus LAKD  atliko kartu su VšĮ Kelių ir transporto tyrimo institutu, Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kelių tyrimo institutu bei Švedijos Nacionaliniu kelių ir transporto tyrimo institutu VTI.

Išvadose Švedijos ekspertai akcentuoja, kad Lietuvoje keliuose naudotas bituminis rišiklis sensta greičiau nei Skandinavijoje. Tyrimo metu daugiau nei 80% kelių ruožų buvo aptiktas mažesnis asfalto mišinio bituminio rišiklio kiekis. Tačiau tai nebūtinai atskleidžia kelininkų sukčiavimo faktą, nes, pasak p. Andrejevo, toks rišiklio kiekis atitinka Lietuvoje galiojančius normatyvus.

Naujos priemonės

Spaudos konferencijoje paskelbta, kad dabar, atsižvelgiant į gautus kelių kokybės tyrimų rezultatus, numatoma tobulinti projektavimo darbų kokybę, automatizuoti procesus, kad būtų išvengta žmogiškojo faktoriaus. Konkrečių veiksmų buvo imtasi dar vykstant kelių kokybės auditui: buvo pakeisti šaltai regeneruotų mišinių reikalavimai, sumažintas leistinas kelio dangos storio nuokrypis nuo 10 cm iki 3,4 cm, kelių tiesimo procesui stebėti ir kontroliuoti įvedami elektroniniai statybos žurnalai.

Ministerija skelbia, kad techninę priežiūrą atliekančios įmonės informuotos apie kelių kokybės audito pirmo etapo metu nustatytus trūkumus ir jų paprašyta ateityje atkreipti dėmesį į vis pasikartojančias problemas.

Metų pradžioje paskelbti pirmojo audito rezultatai rodė kad iš pirmųjų patikrintų 10 ruožų tik 1 atitiko reikalavimus. Tačiau tada VŽ rašė, kad kelininkai tvirtino neturintys jokių duomenų apie tai, dėl kokių priežasčių jų veikla galėtų būti pripažinta pažeidžianti reikalavimus. Tuomet daug kur aptikta pakloto pernelyg plono asfalto sluoksnio, tačiau taip asfaltą ploninti leido tuomet galioję standartai.

Nepaisant to, šį kartą nurodoma, kad didžioji dalis kelių turėjo būti nepriimta naudojimui – o tai reiškia neabejotiną neatitikimą reikalavimams.

Trūksta bendravimo

„Šis auditas neturi jokios galios, nes jis nėra reglamentuotas, o metodika nėra patvirtinta – po konferencijos tvirtino p. Gradauskas. – Rangovas, gavęs tokio audito rezultatus, turės pilną teisę sakyti „aš netikiu šitais rezultatais“ ir reikalauti naujų bandymų“.

Kelininkų asociacijos „Lietuvos keliai“ išplatintame pranešime tvirtinama, kad auditas ne tik vykdytas neskaidriai, bet ir skirtas pridengti įstatymams prieštaraujantiems Susisiekimo ministerijos veiksmams.

nuotrauka:: 3left

„Nepaisant skambių spaudos konferencijų, per pusantrų metų nei vieno mūsų asociacijos nario nebuvo paprašyta ištaisyti neva rastus defektus. Dabar sužinojome, kad net 18 kelių neturėjo būti priimti, tačiau ir vėl pirma pradedama kalbėti viešai, o ne dirbti su rangovais“, – pasipiktinimo neslėpė p. Gradauskas. Jis tvirtino, kad kelininkai labai pasigenda ryšio su ministerija.

„Buvome susitikę tik vieną kartą, bet po to bendravimas nutrūko, – sako jis. – Mes norime žinoti, kas netenkina mūsų užsakovų norų. Visais laikais kelininkams ir kelių bendrovėms kokybė buvo šventas dalykas“, – tvirtino jis, pabrėždamas, kad kelininkai visada dirbo, tenkindami tuo metu galiojusius reikalavimus.

[infogram id="4516a428-f046-42e1-bf8c-68ad011074ae" prefix="YBN" format="interactive" title="Kelių audito rezultatai"]

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

G. Žiemelis: po pirkinio JK pagalvojame apie Londono biržą Premium

Lietuvos kapitalo orlaivių priežiūros grupė „Avia Solutions Group“ (ASG), įsigijusi šimtamilijoninę apyvartą...

Rinkos
16:40
Klaipėdoje ruošiamas uosto technologijų hakatonas

Rugsėjo 20–22 d. į Klaipėdą sukviestos technologijų specialistų komandos kurs išmanias transporto ekosistemas.

Renginyje autoverslo atstovams – raginimas bendradarbiauti ir didinti konkurencinį pranašumą Verslo tribūna

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA) kartu su Lietuvos inovacijų centru (LIC) ir  Lietuvos...

Gruzijos viešbučiai rusų atsiveš autobusais 14

Rusijai nuo liepos 8 d. uždraudus skrydžius į Gruziją, Gruzijos viešbučių ir restoranų asociacijos vadovas...

Paslaugos
2019.06.25
Vairuotojų atlyginimų reikalai atidėti 4

Trišalė taryba, antradienį ketinusi vėl svarstyti tolimųjų reisų vairuotojų atlyginimų koeficientų problemą,...

Startuolis „Ziticity“ sutarė dėl investicijos ir žengė į Kauną 4

Lietuvių prekių pristatymo startuolis UAB „Miesto logistika“, veikiantis su prekės ženklu „Ziticity“, VŽ...

Paslaugos
2019.06.25
Lietuva – 4-a Europoje, pagal komercinių automobilių rinkos augimą

Gegužę naujų komercinių automobilių registracijos apimtys Europoje augo 8,5%. Tai – jau penktasis iš eilės ES...

Autoservisų asociacija sieks liberalesnės techninių apžiūrų tvarkos 6

Į asociaciją susibūrusios automobilių servisų įmonės teigia pritariančios techninių apžiūrų tvarkos...

Trišalėje taryboje – diskusijos dėl vežėjų atlyginimų 5

Darbdavių ir tolimųjų reisų vairuotojų atstovams nesutariant dėl atlyginimų koeficientų didinimo, antradienį...

„Subaru“ ir „Toyota“ kartu kuria SUV tipo elektromobilį

Du Japonijos automobilių gamintojai rinkai ruošia elektra varomą SUV tipo automobilį, kuris rinkoje galėtų...

Laisvalaikis
2019.06.24
VŽ bando „Porsche Cayenne Coupe“: tik dėl akių Premium 8

SUV automobilių gamintojas „Porsche“ išplėtė modelių gamą pristatydamas dar vieną SUV – „Cayenne Coupe“.

Automobiliai
2019.06.24
Svarstoma kitąmet automobiliams drausti kirsti Vilniaus senamiestį 24

Vilniaus miesto savivaldybė svarsto kitąmet senamiestyje apriboti tranzitinį automobilių eismą.

„Kia XCeed“ skelbia apie skydelio skaitmenizaciją 2

Birželio 26 d. ketindamas pristatyti ketvirtąjį kompaktinio modelio „Ceed“ kėbulo tipą – krosoverį „XCeed“ –...

Laisvalaikis
2019.06.23
Rusijos lėktuvams bus uždrausta skristi į Sakartvelą  17

Nuo liepos 8 dienos Rusijos oro linijų lėktuvai nebeskraidys į kaimyninį Sakartvelą (Gruziją).

Šeimai subalansuotas „Mercedes GLB“ užpildys gamos spragą 13

Sparčiai augančiame segmente „Mercedes“ iki šiol neturėjo tinkamo atsako tokiems varžovams kaip BMW X1, „Audi...

Laisvalaikis
2019.06.22
„Volvo Cars“ ir „Uber“ gamybai parengė savavaldį automobilį 4

Švedijos automobilių gamintojas ir pavežėjimo paslaugų kompanija „Uber“ pristatė drauge sukurtą ir jau...

Laisvalaikis
2019.06.22
Kariuomenė naujiems sraigtasparniams ketina išleisti apie 300 mln. Eur 39

Tai paaiškėjo Krašto apsaugos ministerijai paskelbus konkursą, kuriuo siekiama pasamdyti įmonę, kad ši...

Vilniuje svarstoma įvesti taisykles nuomojamiems paspirtukams ir dviračiams  11

Vilniuje svarstoma nustatyti bendras taisykles nuomojamiems paspirtukams bei dviračiams.

Klaipėdos uostas pagal krovą užtikrintai pirmauja Baltijos valstybėse 3

Klaipėdos uostas pagal krovos apimtis šiemet, kaip ir pernai, užtikrintai pirmauja Baltijos valstybėse, rodo...

Nuo 2021 m. liepos – naujos taisyklės dronų pilotams 2

Šių metų gegužės pabaigoje Europos Komisija paskelbė galutinį ES bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių ir...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau