Iš 33 tirtų kelio ruožų – 29 nekokybiški

Publikuota: 2018-06-28
Atnaujinta 2018-06-28 17:41
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Susisiekimo ministerija skelbia antrojo kelių kokybės audito rezultatus: iš 33 tirtų ruožų tik 4 neturi pažeidimų. Kelininkai piktinasi iki šiol negavę ministerijos pretenzijų ir reikalavimų taisyti defektus. 

Šio audito rezultatai iš esmės prilygsta metų pradžioje paskelbto pirmojo kelių audito rezultatams. VŽ rašė, kad pirmojo etapo išvados rodė, jog iš 10 tirtų kelių net 9 buvo nekokybiški.

Dabar, ištyrus jau 33 kelių dangą, nustatyta, kad tik 4 iš jų neturi pažeidimų. Susisiekimo ministerija nurodo, kad 11 kelių (30%) pripažinti esantys su pažeidimais, o 18 kelių (55%) turėjo būti nepriimti.

16 mln. Eur žala

Ministerija tvirtina nustačiusi, kad kompromisai kelių kokybei buvo daromi ne tik vykdant rangos darbus, bet ir projektavimo metu, siekiant sumažinti statybos kaštus. Specialistų vertinimu, šių defektų pasekmė – 5 metais, arba ketvirtadaliu, trumpesnis nei privalo būti kelių tarnavimo laikas.

nuotrauka:: 1left

„Audito rezultatai patvirtino blogiausias prognozes. Net 90% tirtų kelių neatitinka reikalavimų. Tai stebinantys skaičiai, kurie atskleidžia rangovų norą pasipelnyti kokybės sąskaita bei statybos darbų prižiūrėtojų aplaidumą. Auditas vertina, kad padaryta mažiausiai 16 mln. Eur žala. Privalo keistis pats suvokimas, kad kelius galima tiesti bet kaip, nes už prastą kokybę iki šiol iš nieko nebuvo reikalaujama atsakomybės“, – konferencijoje sakė Rokas Masiulis, susiekimo ministras.

Ministerijos duomenimis, tikrinti keliai statyti bei rekonstruoti 2008-2017 metais. Bendrą jų rekonstrukcijos ir statybos kaina yra 67 mln. Eur. Tuo tarpu paslėptiems defektams garantija galioja 20 metų.

Rangovams dar nepranešta

Vieno iš tyrime minimų rangovų – AB „Panevėžio keliai“ atstovai VŽ teigė komentuosiantys audito rezultatus tada, kai su minėtu tyrimu susipažins įmonės vadovybė.

Rimvydas Gradauskas, kelininkų ir mokslo organizacijas vienijančios asociacijos „Lietuvos keliai“ vykdomasis direktorius, netrukus po konferencijos tvirtino, kad, jo žiniomis, nei vienas rangovas nebuvo gavęs nei vienos pretenzijos dėl viešai paskelbtų kelių defektų.

Tai spaudos konferencijoje patvirtino ir susisiekimo ministras. Pasak jo, pretenzijos nebuvo ruošiamos, kol nebuvo gauti visų 33 kelių rezultatai. Tačiau dabar bus pradėtas naujas etapas.

„Lietuvos automobilių kelių direkcijos sudaryta Garantinė komisija artimiausiu metu sukvies rangovus ir informuos apie nustatytus trūkumus. Rangovai turės prisiimti atsakomybę ir taisyti 29 iš 33 ištirtų kelių ruožų“, – apie tolimesnius planus sakė Vitalijus Andrejevas, laikinai einantis pareigas LAKD direktorius.

nuotrauka:: 2right

Pažeidimų pasekmės

Ministerija paskelbė ekspertų nurodomas nustatytų pažeidimų pasekmes: keliuose formuojasi provėžos ir duobės, pastebimas greitesnis dangos senėjimas, korėjimas ir plyšiai, kelio dangoje kaupiasi drėgmė, didesnis ardomasis šalčio poveikis, mažėja kelio laikomoji geba. Asfalto dangos pažeidimai atsiranda dar nesibaigus garantiniam laikotarpiui, o bendras tikėtinas kelio tarnavimo laikas sutrumpėja keleriais metais.

Kelių kokybės tyrimus LAKD  atliko kartu su VšĮ Kelių ir transporto tyrimo institutu, Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kelių tyrimo institutu bei Švedijos Nacionaliniu kelių ir transporto tyrimo institutu VTI.

Išvadose Švedijos ekspertai akcentuoja, kad Lietuvoje keliuose naudotas bituminis rišiklis sensta greičiau nei Skandinavijoje. Tyrimo metu daugiau nei 80% kelių ruožų buvo aptiktas mažesnis asfalto mišinio bituminio rišiklio kiekis. Tačiau tai nebūtinai atskleidžia kelininkų sukčiavimo faktą, nes, pasak p. Andrejevo, toks rišiklio kiekis atitinka Lietuvoje galiojančius normatyvus.

Naujos priemonės

Spaudos konferencijoje paskelbta, kad dabar, atsižvelgiant į gautus kelių kokybės tyrimų rezultatus, numatoma tobulinti projektavimo darbų kokybę, automatizuoti procesus, kad būtų išvengta žmogiškojo faktoriaus. Konkrečių veiksmų buvo imtasi dar vykstant kelių kokybės auditui: buvo pakeisti šaltai regeneruotų mišinių reikalavimai, sumažintas leistinas kelio dangos storio nuokrypis nuo 10 cm iki 3,4 cm, kelių tiesimo procesui stebėti ir kontroliuoti įvedami elektroniniai statybos žurnalai.

Ministerija skelbia, kad techninę priežiūrą atliekančios įmonės informuotos apie kelių kokybės audito pirmo etapo metu nustatytus trūkumus ir jų paprašyta ateityje atkreipti dėmesį į vis pasikartojančias problemas.

Metų pradžioje paskelbti pirmojo audito rezultatai rodė kad iš pirmųjų patikrintų 10 ruožų tik 1 atitiko reikalavimus. Tačiau tada VŽ rašė, kad kelininkai tvirtino neturintys jokių duomenų apie tai, dėl kokių priežasčių jų veikla galėtų būti pripažinta pažeidžianti reikalavimus. Tuomet daug kur aptikta pakloto pernelyg plono asfalto sluoksnio, tačiau taip asfaltą ploninti leido tuomet galioję standartai.

Nepaisant to, šį kartą nurodoma, kad didžioji dalis kelių turėjo būti nepriimta naudojimui – o tai reiškia neabejotiną neatitikimą reikalavimams.

Trūksta bendravimo

„Šis auditas neturi jokios galios, nes jis nėra reglamentuotas, o metodika nėra patvirtinta – po konferencijos tvirtino p. Gradauskas. – Rangovas, gavęs tokio audito rezultatus, turės pilną teisę sakyti „aš netikiu šitais rezultatais“ ir reikalauti naujų bandymų“.

Kelininkų asociacijos „Lietuvos keliai“ išplatintame pranešime tvirtinama, kad auditas ne tik vykdytas neskaidriai, bet ir skirtas pridengti įstatymams prieštaraujantiems Susisiekimo ministerijos veiksmams.

nuotrauka:: 3left

„Nepaisant skambių spaudos konferencijų, per pusantrų metų nei vieno mūsų asociacijos nario nebuvo paprašyta ištaisyti neva rastus defektus. Dabar sužinojome, kad net 18 kelių neturėjo būti priimti, tačiau ir vėl pirma pradedama kalbėti viešai, o ne dirbti su rangovais“, – pasipiktinimo neslėpė p. Gradauskas. Jis tvirtino, kad kelininkai labai pasigenda ryšio su ministerija.

„Buvome susitikę tik vieną kartą, bet po to bendravimas nutrūko, – sako jis. – Mes norime žinoti, kas netenkina mūsų užsakovų norų. Visais laikais kelininkams ir kelių bendrovėms kokybė buvo šventas dalykas“, – tvirtino jis, pabrėždamas, kad kelininkai visada dirbo, tenkindami tuo metu galiojusius reikalavimus.

[infogram id="4516a428-f046-42e1-bf8c-68ad011074ae" prefix="YBN" format="interactive" title="Kelių audito rezultatai"]

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Teismas atmetė buvusio Klaipėdos uosto vadovo A. Vaitkaus skundą dėl atleidimo

Teismas pirmadienį atmetė Arvydo Vaitkaus, buvusio Klaipėdos uosto vadovo skundą dėl atleidimo iš...

Verslo aplinka
2019.06.17
„LG Cargo“ vadovas: ruošiamasi aštresnei konkurencijai ne tik Lietuvoje

Valstybės valdomos bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ (LG) antrinei krovinių vežimo bendrovei „LG Cargo“...

Svarstoma oro uosto tarp Vilniaus ir Kauno idėja 44

Susisiekimo ministerija svarsto ir pradeda dėlioti planus naujiems pagrindiniams šalies oro vartams. Jei...

Statyba ir NT
2019.06.17
„Rail Baltica“ ruožus projektuojantys ispanai dairosi daugiau projektų Lietuvoje 2

Ispanijos infrastruktūros įmonė „IDOM Consulting, Engineering, Architecture“ Lietuvoje atidarė savo biurą bei...

„Kamineros grupės“ apyvarta pernai – beveik 55 mln. Eur 

Verslininko Arūno Tumos kontroliuojama ekspedijavimo, krovos ir kitą veiklą vykdančių įmonių grupė „Kamineros...

Kauno darnaus judumo plane – naujos pėsčiųjų zonas 11

Kauno savivaldybė penktadienį pranešė apie parengtą miesto darnaus judumo planą.

„Uber“ vis drąsiau žvalgosi į dangų, nesnaudžia ir konkurentai Premium

JAV San Diego mieste jau šią vasarą turėtų pradėti skraidyti nepilotuojamos kompanijos „Uber“ skraidyklės,...

VŽ bando: du dešimtmečius lauktas „Suzuki Jimny“ Premium

Mažytis „Suzuki“ visureigis yra viena tų pramonės ikonų, kurios sėkmingai ištveria išbandymą laiku, o...

Verslo klasė
2019.06.15
Pavėžėjus nori palikti be grynųjų 16

Už suteiktas pavėžėjų paslaugas ateityje siūloma neleisti klientams atsiskaityti grynaisiais pinigais. Taip...

Finansai
2019.06.15
„Hegelmann“ spartina sandėlių prie Kauno plėtrą 3

Vokietijos kapitalo UAB „Hegelmann Transporte“ prie Kauno, ties magistrale į Klaipėdą, atidarė naują 4.000...

„Lietuvos geležinkeliai“ iš dalies konkursų pašalino bendroves „Skinest Baltija“ ir „Askita“

„Lietuvos geležinkeliai“, atsižvelgdami į Nacionaliniam saugumui svarbių objektų apsaugos koordinavimo...

„Lietuvos geležinkeliai“ pasirinko reklamos partnerius

„Lietuvos geležinkelių“ prekės ženklo atnaujinimu ir naujų grupės įmonių veiklos prekės ženklų sukūrimu...

Paslaugos
2019.06.14
Klaipėdos uosto direkcijos valdyboje – naujas narys

Susisiekimo ministro įsakymu Uosto direkcijos valdybos nariu paskirtas Edvardas Simokaitis, Klaipėdos miesto...

„Lietuvos geležinkelių“ pajamas didina augantys krovinių srautai

Per pirmuosius penkis šių metų mėnesius „Lietuvos geležinkelių“ grupės pajamos, palyginti su tuo pačiu...

„Boeing 737 Max“ nekils ilgiau, nei planuota, kitų modelių parduoti taip pat nesiseka Premium

Lėktuvų gamintojo „Boeing“ problemos dėl „737 Max“ modelio nesibaigia. JAV federalinė aviacijos...

Pramonė
2019.06.14
Tarptautinėje diskusijoje Vilniuje – savavaldžio transporto plėtros politika 1

Ketvirtadienį Vilniuje surengtame tarptautiniame renginyje „Mobility Tech 2019“ diskutuojama apie savavaldžių...

Pašto rinka šiemet ūgtelėjo daugiau nei dešimtadaliu

2019 m. I ketvirtį bendrosios Lietuvos pašto rinkos pajamos sudarė 42,07 mln. Eur, t. y. 12,1% daugiau negu...

Kauno oro uoste per mėnesį daugiau nei 100.000 keleivių

Kauno oro uostas šių metų gegužę skaičiavo rekordinį keleivių srautą. Per vieną mėnesį Kaune buvo aptarnauta...

Žvyrkeliams asfaltuoti paskirstyta 10 mln. Eur 2

Lietuvos savivaldybėms paskirstyta 10 mln. Eur Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, numatytų vietinės...

Ministras Vilius Šapoka: NT ir automobilių taršos mokesčiai neišvengiami Premium 85

Lietuvai reikės sugrįžti prie nekilnojamojo turto ir automobilių taršos mokesčių, nors pajamos iš šių...

Finansai
2019.06.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau