Iš 33 tirtų kelio ruožų – 29 nekokybiški

Publikuota: 2018-06-28
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Susisiekimo ministerija skelbia antrojo kelių kokybės audito rezultatus: iš 33 tirtų ruožų tik 4 neturi pažeidimų. Kelininkai piktinasi iki šiol negavę ministerijos pretenzijų ir reikalavimų taisyti defektus. 

Šio audito rezultatai iš esmės prilygsta metų pradžioje paskelbto pirmojo kelių audito rezultatams. VŽ rašė, kad pirmojo etapo išvados rodė, jog iš 10 tirtų kelių net 9 buvo nekokybiški.

Dabar, ištyrus jau 33 kelių dangą, nustatyta, kad tik 4 iš jų neturi pažeidimų. Susisiekimo ministerija nurodo, kad 11 kelių (30%) pripažinti esantys su pažeidimais, o 18 kelių (55%) turėjo būti nepriimti.

16 mln. Eur žala

Ministerija tvirtina nustačiusi, kad kompromisai kelių kokybei buvo daromi ne tik vykdant rangos darbus, bet ir projektavimo metu, siekiant sumažinti statybos kaštus. Specialistų vertinimu, šių defektų pasekmė – 5 metais, arba ketvirtadaliu, trumpesnis nei privalo būti kelių tarnavimo laikas.

nuotrauka:: 1left

„Audito rezultatai patvirtino blogiausias prognozes. Net 90% tirtų kelių neatitinka reikalavimų. Tai stebinantys skaičiai, kurie atskleidžia rangovų norą pasipelnyti kokybės sąskaita bei statybos darbų prižiūrėtojų aplaidumą. Auditas vertina, kad padaryta mažiausiai 16 mln. Eur žala. Privalo keistis pats suvokimas, kad kelius galima tiesti bet kaip, nes už prastą kokybę iki šiol iš nieko nebuvo reikalaujama atsakomybės“, – konferencijoje sakė Rokas Masiulis, susiekimo ministras.

Ministerijos duomenimis, tikrinti keliai statyti bei rekonstruoti 2008-2017 metais. Bendrą jų rekonstrukcijos ir statybos kaina yra 67 mln. Eur. Tuo tarpu paslėptiems defektams garantija galioja 20 metų.

Rangovams dar nepranešta

Vieno iš tyrime minimų rangovų – AB „Panevėžio keliai“ atstovai VŽ teigė komentuosiantys audito rezultatus tada, kai su minėtu tyrimu susipažins įmonės vadovybė.

Rimvydas Gradauskas, kelininkų ir mokslo organizacijas vienijančios asociacijos „Lietuvos keliai“ vykdomasis direktorius, netrukus po konferencijos tvirtino, kad, jo žiniomis, nei vienas rangovas nebuvo gavęs nei vienos pretenzijos dėl viešai paskelbtų kelių defektų.

Tai spaudos konferencijoje patvirtino ir susisiekimo ministras. Pasak jo, pretenzijos nebuvo ruošiamos, kol nebuvo gauti visų 33 kelių rezultatai. Tačiau dabar bus pradėtas naujas etapas.

„Lietuvos automobilių kelių direkcijos sudaryta Garantinė komisija artimiausiu metu sukvies rangovus ir informuos apie nustatytus trūkumus. Rangovai turės prisiimti atsakomybę ir taisyti 29 iš 33 ištirtų kelių ruožų“, – apie tolimesnius planus sakė Vitalijus Andrejevas, laikinai einantis pareigas LAKD direktorius.

nuotrauka:: 2right

Pažeidimų pasekmės

Ministerija paskelbė ekspertų nurodomas nustatytų pažeidimų pasekmes: keliuose formuojasi provėžos ir duobės, pastebimas greitesnis dangos senėjimas, korėjimas ir plyšiai, kelio dangoje kaupiasi drėgmė, didesnis ardomasis šalčio poveikis, mažėja kelio laikomoji geba. Asfalto dangos pažeidimai atsiranda dar nesibaigus garantiniam laikotarpiui, o bendras tikėtinas kelio tarnavimo laikas sutrumpėja keleriais metais.

Kelių kokybės tyrimus LAKD  atliko kartu su VšĮ Kelių ir transporto tyrimo institutu, Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kelių tyrimo institutu bei Švedijos Nacionaliniu kelių ir transporto tyrimo institutu VTI.

Išvadose Švedijos ekspertai akcentuoja, kad Lietuvoje keliuose naudotas bituminis rišiklis sensta greičiau nei Skandinavijoje. Tyrimo metu daugiau nei 80% kelių ruožų buvo aptiktas mažesnis asfalto mišinio bituminio rišiklio kiekis. Tačiau tai nebūtinai atskleidžia kelininkų sukčiavimo faktą, nes, pasak p. Andrejevo, toks rišiklio kiekis atitinka Lietuvoje galiojančius normatyvus.

Naujos priemonės

Spaudos konferencijoje paskelbta, kad dabar, atsižvelgiant į gautus kelių kokybės tyrimų rezultatus, numatoma tobulinti projektavimo darbų kokybę, automatizuoti procesus, kad būtų išvengta žmogiškojo faktoriaus. Konkrečių veiksmų buvo imtasi dar vykstant kelių kokybės auditui: buvo pakeisti šaltai regeneruotų mišinių reikalavimai, sumažintas leistinas kelio dangos storio nuokrypis nuo 10 cm iki 3,4 cm, kelių tiesimo procesui stebėti ir kontroliuoti įvedami elektroniniai statybos žurnalai.

Ministerija skelbia, kad techninę priežiūrą atliekančios įmonės informuotos apie kelių kokybės audito pirmo etapo metu nustatytus trūkumus ir jų paprašyta ateityje atkreipti dėmesį į vis pasikartojančias problemas.

Metų pradžioje paskelbti pirmojo audito rezultatai rodė kad iš pirmųjų patikrintų 10 ruožų tik 1 atitiko reikalavimus. Tačiau tada VŽ rašė, kad kelininkai tvirtino neturintys jokių duomenų apie tai, dėl kokių priežasčių jų veikla galėtų būti pripažinta pažeidžianti reikalavimus. Tuomet daug kur aptikta pakloto pernelyg plono asfalto sluoksnio, tačiau taip asfaltą ploninti leido tuomet galioję standartai.

Nepaisant to, šį kartą nurodoma, kad didžioji dalis kelių turėjo būti nepriimta naudojimui – o tai reiškia neabejotiną neatitikimą reikalavimams.

Trūksta bendravimo

„Šis auditas neturi jokios galios, nes jis nėra reglamentuotas, o metodika nėra patvirtinta – po konferencijos tvirtino p. Gradauskas. – Rangovas, gavęs tokio audito rezultatus, turės pilną teisę sakyti „aš netikiu šitais rezultatais“ ir reikalauti naujų bandymų“.

Kelininkų asociacijos „Lietuvos keliai“ išplatintame pranešime tvirtinama, kad auditas ne tik vykdytas neskaidriai, bet ir skirtas pridengti įstatymams prieštaraujantiems Susisiekimo ministerijos veiksmams.

nuotrauka:: 3left

„Nepaisant skambių spaudos konferencijų, per pusantrų metų nei vieno mūsų asociacijos nario nebuvo paprašyta ištaisyti neva rastus defektus. Dabar sužinojome, kad net 18 kelių neturėjo būti priimti, tačiau ir vėl pirma pradedama kalbėti viešai, o ne dirbti su rangovais“, – pasipiktinimo neslėpė p. Gradauskas. Jis tvirtino, kad kelininkai labai pasigenda ryšio su ministerija.

„Buvome susitikę tik vieną kartą, bet po to bendravimas nutrūko, – sako jis. – Mes norime žinoti, kas netenkina mūsų užsakovų norų. Visais laikais kelininkams ir kelių bendrovėms kokybė buvo šventas dalykas“, – tvirtino jis, pabrėždamas, kad kelininkai visada dirbo, tenkindami tuo metu galiojusius reikalavimus.

[infogram id="4516a428-f046-42e1-bf8c-68ad011074ae" prefix="YBN" format="interactive" title="Kelių audito rezultatai"]

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vienu paskutiniųjų lėktuvų uždarius oro erdvę iš Minsko į Vilnių atvyko 87 keleiviai 

Lietuvai dėl koronaviruso grėsmės uždarius oro erdvę, Vilniuje šeštadienį nusileido vienas paskutiniųjų...

VŽ bando: „Peugeot 3008 Hybrid4” Premium 3

Stilingas, galingas, pakankamai prašmatnus, taupus mieste, tačiau tinkamas ir užmiesčio bekelei. Toks yra...

Automobiliai
2020.04.04
Gautos dar dvi aprangos ir kaukių siuntos iš Kinijos  1

Premjeras Saulius Skvernelis pranešė, kad iš Kinijos gauta dar viena apsaugos priemonių medikams siunta.

„Altas IT“ siūlo jutiklį, leidžiantį stebėti ligonius per atstumą 

Transporto įrangos ir saugumo sprendimų įmonių grupės „Altas“ bendrovė „Altas IT“ vien šią savaitę į užsienį...

Pramonė
2020.04.04
Mėnesio sandoris: 1 mlrd. USD vertės logistikos įmonės įsigijimas 1

JAV prekybininkas „Costco“ kovo 18 d. pranešė už 1 mlrd. USD perkantis logistikos bendrovę „Innovel...

Rinkos
2020.04.04
Pasibaigus automobilių techninės apžiūros galiojimui, ją bus galima atlikti po karantino 

Pasibaigus automobilių techninės apžiūros galiojimo terminui, ją bus galima atlikti per 30 kalendorinių dienų...

Teismas: vidutinio greičio matuoklius turėtų įrengti „Berlam LT“ 

Latvijos ir Lietuvos kapitalo bendrovė „Belam LT“ teisėtai laimėjo Kelių direkcijos skelbtą maždaug 2,6 mln.

„airBaltic“ atšaukia dar daugiau skrydžių

Tęsiantis koronaviruso krizei, oro linijų bendrovė „airBaltic“ praneša toliau mažinanti savo bendrą pajėgumą...

Paslaugos
2020.04.03
Teismas padėjo tašką „Klaipėdos naftos“ ir Krovinių terminalo ginče 

Teismas po penkerių bylinėjimosi metų padėjo tašą valstybės valdomos naftos krovos bendrovės „Klaipėdos...

„LG Cargo“ šiemet prognozuoja iki 12% krovinių kritimą

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo įmonė „LG Cargo“ prognozuoja, kad dėl koronaviruso...

„Oro navigacija“: antrasis ketvirtis gali būti blogiausias per įmonės istoriją 2

Nors pirmasis šių metų ketvirtis prasidėjo skrydžių skaičiaus Lietuvos oro erdvėje augimu, kovą, užsidarant...

Siuntų rinkoje darosi ankšta – pyrago dalies panoro ir „CityBee“ Premium 8

Karantino laikotarpiu žymiai išaugusiame siuntų sraute savo dalį bandys pasiimti ir„CityBee“ platforma. Jos...

Sostinės gatvių dezinfekcijai „Grinda“ pritaikė traktorių 8

Atšilus orams, Vilniaus miesto savivaldybės įmonė „Grinda“ atnaujina sostinės gatvių dezinfekciją. Augant...

Lietuva nebeįsileidžia iš Rusijos ir Baltarusijos vykstančių lengvųjų automobilių 1

Vidurnaktį įsigaliojo draudimas lengviesiems automobiliams patekti į Lietuvą iš Baltarusijos ir Rusijos, iš...

Dviženklius „Raben Lietuvos“ augimo planus pakoregavo koronaviruso krizė Premium

Tarptautinei logistikos įmonių grupei „Raben Group“ priklausanti bendrovė „Raben Lietuva“ praėjusiais metais...

Latvijoje nusidriekė 12 kilometrų laukiančių atvykti į Lietuvą automobilių eilė 

Latvijoje ketvirtadienio vakarą dėl atvykstantiesiems matuojamos temperatūros nusidriekė 12 kilometrų...

Patvirtinus koronavirusą antram darbuotojui, uždaroma Kauno autobusų stotyje esanti „Rimi“ 

Patvirtinus koronavirusą antram darbuotojui, nuo penktadienio uždaroma Kauno autobusų stotyje esanti „Rimi“,...

Apeliacinis teismas: „Air Baltic“ neturi sumokėti 16 mln. Eur „FlyLAL“ 

Bankrutavusi skrydžių bendrovė „FlyLAL-Lithuanian Airlines“ („FlyLAL“) neatgaus daugiau nei 16 mln. eurų...

Pusę mėnesio paralyžiuota naujų automobilių rinka traukėsi 2,5%  Premium

4 kartus kritęs naujų automobilių reeksportas 41,1% sumažino oficialią registracijos kovo mėnesį statistiką,...

Automobiliai
2020.04.02
„Bolt Food“ pradeda veikti ir Kaune

Pavėžėjimo platforma „Bolt“ Kaune pradeda teikti maisto pristatymo paslaugą „Bolt Food“. Taip skelbiama apie...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus