Po NSGK išvadų „Oro navigacija“ svarsto, ką daryti su rusiška radiolokacine įranga

Publikuota: 2018-05-31
Atnaujinta 2018-05-31 16:10
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Strateginės valstybės įmonės „Oro navigacija“ naudojama radiolokacinė įranga pagaminta Rusijoje ir yra nesuderinama su Lietuvos nacionalinio saugumo interesais, pareiškė  parlamentinį tyrimą dėl verslo grupių įtakos politikai atlikęs Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas (NSGK). 

NSGK teigimu, Rusijos bendrovės „Severnyj zavod“ pagaminti „Ural“ radiolokatoriai sumontuoti Vilniaus, Kauno bei Palangos oro uostuose, o priimant sprendimus dėl jų diegimo, įtakos galbūt turėjo buvusios „Oro navigacijos“ vadovybės ryšiai su nesaugios įrangos gamintojų atstovais.

Pasak „Oro navigacijos“ direktoriaus Mindaugo Gusčio, bendrovė šiuo metu sprendžia, ką daryti su šiais radiolokatoriais.

„Mes dabar analizuojame tam tikrus (radiolokatorių – BNS) keitimo variantus (...) Jų aš dabar konkretizuoti nenorėčiau“, – BNS ketvirtadienį sakė p. Gustys.

Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitete balandį jis sakė, kad svarstoma, ar paslaugas vėl pirkti iš buvusio tiekėjo – Didžiosios Britanijos piliečių valdomos Suomijos įmonės NRPL (anksčiau ją valdė Rusijos piliečiai), ar bandyti pakeisti radarų įrangą, paliekant naudoti tik „geležį“. 

Anot p. Gusčio, galimybė toliau pirkti paslaugas iš Suomijos NRPL nėra atmesta.

„Yra tam tikros šalies institucijos, kurios vertina tas įmonių patikimumo rizikas. Laukiame įvertinimo“, – BNS ketvirtadienį sakė p. Gustys. Jis nesiėmė prognozuoti, kada galėtų paaiškėti vertinimo rezultatai. 

Pasak „Oro navigacijos“, vienas radiolokatorius kainuoja 3–5 mln. Eur. Juos keisti reikėtų trijuose oro uostuose.

„Atlikus preliminarų rinkos tyrimą, aiškėja, kad keičiant tik pirminius „NRPL Aero“ įdiegtus radiolokatorius visiškai naujais, vienas pirminis radiolokatorius kainuotų apie 3 mln. Eur. Jeigu būtų keičiamas pirminis radiolokatorius kartu su antriniu, kaina siektų apie 5 mln. Eur“, – BNS nurodė „Oro navigacija“.

Jos teigimu, šiuo metu svarstoma galimybė bandyti „išoperuoti“ pirminį radiolokatorių, jo operacinę sistemą, o „geležį“ naudoti tą pačią. Preliminariais skaičiavimais, tokiu atveju jo kaina siektų apie 2 mln. Eur. Galutinio sprendimo įmonė kol kas nėra priėmusi.

„Pasaulyje yra apie 10 gerai žinomų šios įrangos tiekėjų, iš kurių Europoje yra apie 3-4“, – BNS pranešė bendrovė.

Anot „Oro navigacijos“, priėmus sprendimą ir įvertinus viešųjų pirkimų procedūras, radiolokatorių keitimo procesas galėtų užtrukti apie dvejus metus. Įranga nebūtų keičiama vienu metu, tai būtų daroma palaipsniui, o užtikrinant skrydžių saugumą, būtų papildomai naudojami Lenkijos Gdansko bei Latvijos Ciravos ir Rygos radiolokatoriai. 

NSGK teigimu, iki 2017 metų „Oro navigacijai“ vadovavęs Algimantas Raščius palaiko artimus ryšius su vienu iš NRPL steigėjų, su kuriuo yra pažįstamas nuo 1992 metų. Šiuo metu juos abu sieja bendras verslas – Lietuvoje jie yra įsteigę įmonę, kuri vykdo su oro navigacijos paslaugomis susijusį verslą, įgyvendina projektus Vietname.

Pernai iš pareigų atleistas p. Raščius sako nematantis nieko bloga, kad oro erdvės stebėjimo įrangą gamino rusai. 

„Kodėl jie turi sukelti (grėsmę – BNS)? Jeigu būtų sukėlę kažkada ir kažkur, tai būtų taikomos vienos ar kitos priemonės: arba atsisakoma kontrakto, arba keičiama įranga, arba dar kas nors. Jeigu įranga atitinka visus reikalavimus, tai viskas gerai. [...] Niekur viešųjų pirkimų įstatyme neparašyta, kad jeigu Rusijos ar kinų, tai aš neturiu teisės jos pirkti“, – LRT televizijai sakė jis. 

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Atleistam A. Vaitkui – beveik 20.000 Eur premija už gerus darbo rezultatus 

Iš Klaipėdos uosto vadovo pareigų pirmadienį atleistam Arvydui Vaitkui susisiekimo ministras Rokas Masiulis...

Vadyba
2019.03.25
Klaipėdos uosto valdybos pirmininkas: A. Vaitkui pamainos ieškosime ir užsienyje Premium 12

Nerijus Udrėnas, VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (toliau Klaipėdos uosto) valdybos...

Vadyba
2019.03.25
Atleidžiamas Klaipėdos uosto vadovas A. Vaitkus 75

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) generalinis direktorius Arvydas Vaitkus atleistas iš...

Logistika
2019.03.25
„Uber Freight“ siuntėjus su vežėjais jungs ir Europoje

Prieš dvejus metus Jungtinėse Valstijose pristatyta „Uber Fright“ paslauga, sujungianti krovinių siuntėjus ir...

Logistika
2019.03.25
Pašto rinkos pajamos pernai ūgtelėjo 16% 1

Bendrosios pašto sektoriaus 2018 m. pajamos sudarė 171,1 mln. Eur, t. y. 16,3% daugiau nei 2017 m., kai jos...

Paslaugos
2019.03.25
„Oribalt“ į naujų sandėlių statybą investuoja 4,8 mln. Eur

Farmacijos logistikos UAB „Oribalt Vilnius“ prie Vilniaus pradėjo farmacijos sandėlių statybą ir ketina...

Statyba ir NT
2019.03.25
Prieš lemtingą balsavimą dėl Mobilumo paketo – dar vienas skundas

Europos Parlamentui ruošiantis balsuoti dėl prieštaringai vertinamo Mobilumo paketo, penkių šalių – Lietuvos,...

Logistika
2019.03.25
„Vykom“ didina apsukas, didžiausias iššūkis – elektromobiliai Verslo tribūna 2

Kompanija „Vykom“, teikianti automobilių ir kitų krovinių pervežimo paslaugas, artimiausiems metams yra...

Logistika
2019.03.25
Vairuotojų trūkumo problema Europoje – vis didesnė Premium 4

Europoje vairuotojų trūkumas siekia 20%, o per šiuos metus gali išaugti iki 40%, jei nebus imtasi skubių...

Logistika
2019.03.25
VŽ bando: antrosios kartos „Audi Q3“ Premium 3

Šis automobilis atriedėjo į visiškai kitokį pasaulį, nei jo pirmtakas, kurio buvo parduota 1,1 mln. vienetų.

Automobiliai
2019.03.23
„Lietuvos geležinkeliai“ pasirašė Rengės ruožo atstatymo sutartį 5

„Lietuvos geležinkeliai“ pasirašė sutartį dėl Rengės ruožo atstatymo su konkursą laimėjusia Estijos...

Logistika
2019.03.22
„Garuda“ atšaukia 6 mlrd. USD vertės „Boeing 737 MAX“ užsakymą 9

Indonezijos oro bendrovė „Garuda“ paskelbė, kad atšaukia 6 mlrd. USD vertės „Boeing 737 MAX“ orlaivių...

Logistika
2019.03.22
„Lietuvos geležinkeliai“ ir „Lineka“ sutarė plėtoti įvairiarūšių krovinių projektus

Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ ir Lietuvos nacionalinė ekspeditorių ir logistų asociacija „Lineka“ sutarė...

Logistika
2019.03.22
FM prognozuoja mažesnę infliacija ir 5% pigesnius degalus Premium 2

Finansų ministerija prognozuoja, kad vidutinė metinė infliacija Lietuvoje bus dar maženės nei pernai – 2,2%.

Finansai
2019.03.22
Dirbtinis intelektas logistikoje: vairuotojų „draugas“ sulaukė vilkikų gamintojų dėmesio Premium 3

Užsimojus sukurti naują produktą, kurio analogų rinkoje nėra, svarbesnės už investicijas jam sukurti gali...

Gazelė
2019.03.22
Latvija giriasi perimanti Baltarusijos krovinius iš Lietuvos 27

Daugėja atvejų, kai Baltarusijos užsienio prekybos krovinių savininkai renkasi ne Klaipėdos, o Latvijos...

2019.03.21
Lietuvos paštas dėl sandorio su A. Tumos įmone kreipėsi į teisėsaugą   11

Valstybės valdomas Lietuvos paštas prašo teisėsaugos ištirti, ar 2012 metais tuometinės pašto vadovybės ir...

Logistika
2019.03.21
Pavežėjimo platforma „Bolt“ pristatinės ir maistą 5

Viena didžiausių Europos pavežėjimo paslaugų platformų „Bolt“ skelbia, jog šiemet pradeda pristatinėti maistą...

Logistika
2019.03.21
Kelių direkcija nebenori būti biudžeto išlaikytine, ruošiasi keisti statusą Premium 6

Lietuvos automobilių kelių direkciją (LAKD) numatoma pertvarkyti iš biudžetinės įstaigos į valstybės įmonę.

Logistika
2019.03.21
Didėjantys sandėlių darbuotojų atlyginimai karpė įmonių pelną Premium 7

Atlyginimai sandėliavimo paslaugas teikiančiose įmonėse augo maždaug dešimtadaliu, atkartodami Europos...

Logistika
2019.03.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau