Analizuojama naujo oro uosto Lietuvoje galimybė

„Aš nesakau, kad Lietuvai reikia naujo oro uosto – gali būti, kad mes tiesiog plėsime esamų oro uostų veiklą, bet būtų neprotinga vykdyti plėtrą, neįvertinus naujo oro uosto įkūrimo galimybės“, – „Verslo žinių“ organizuojamame „Logistikos ir transporto forume 2017“ sakė Rokas Masiulis, susisiekimo ministras.
Pasak jo, per artimiausią pusmetį laukiama naujo oro uosto galimybes vertinančios studijos išvadų.
Ministras tvirtino, kad dabartinis Vilniaus oro uosto augimo tempas, jeigu išsilaikytų dar kelerius metus, jam leistų tapti didžiausiu oro uostu Baltijos šalyse.
„Dabar Lietuvos oro uostams trūksta tiesioginių verslo skrydžių į Miuncheną ar Londoną. Deja, nacionalinio vežėjo neturinti valstybė negali paskatinti oro linijų atidaryti naujus maršrutus, nes to neleidžia ES reikalavimai“, - tvirtino p. Masiulis, pažadėjęs ieškoti galimybės pakeisti ES požiūrį į konkrečią situaciją.
Gediminas Almantas, VĮ Lietuvos oro uostai vadovas, teigia, kad Vilniaus oro uosto pajėgumai jau beveik išnaudoti. Jis skaičiuoja, kad šių oro vartų pajėgumas yra 3,5 mln. keleivių, o dabar artėjama prie 4 mln.
„Tai nereiškia, kad 4.000.001-asis keleivis niekur neišskris. Bet procedūros, eilės prie patikros ilgėja, aviakompanijoms trūksta vietos“, – konferencijoje „Efektyvus valstybės turto valdymas“ kalbėjo p. Almantas.
Pasak jo, norint plėsti Vilniaus oro uostą, yra du keliai. Vienas – kultūros paveldu pripažinto pastato sąskaita. Tai 1950-ųjų statinys, pasitinkantis keliautojus įvažiavus į teritoriją. Jame įrengtos ir atvykimo salės.
„Arba visiškai naujo terminalo statybos. O tam reikia politinės valios, – teigė p. Almantas. – Nei žmonės, nei verslas kitaip nekeliauja kaip tik oru. Tai turi būti valstybės transporto strategijos plėtros centre.“