2024-10-30 11:32

„Alphabet“ fiksavo dviženklį pajamų augimą, kurį užkūrė debesijos paslaugos ir DI

Sundaras Pichai, „Alphabet“ generalinis direktorius. Gonzalo Fuenteso („Reuters“/„Scanpix“) nuotr.
Sundaras Pichai, „Alphabet“ generalinis direktorius. Gonzalo Fuenteso („Reuters“/„Scanpix“) nuotr.
JAV technologijų milžinė „Alphabet“, valdanti populiariausią paieškos sistemą „Google“, antradienį paskelbė geresnius, nei tikėtasi, trečiojo ketvirčio rezultatus, kuriuos itin pagerino stiprus debesijos padalinio „Google Cloud“ augimas.

Kaip skelbia CNBC, „Alphabet“ pajamos per metus padidėjo 15%, o tai yra stipresnis augimas nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Bendrovės pajamos trečiajį ketvirtį siekė 88,27 mlrd. USD, kai LSEG analitikai prognozavo 86,30 mlrd. USD

Tuo metu bendrovės grynasis pelnas padidėjo iki 26,3 mlrd. USD, kai pernai tuo pačiu laikotarpiu siekė 19,7 mlrd. USD. O pelnas vienai akcijai sudarė 2,12 USD, palyginti su LSEG prognozuotais 1,85 USD. 

Bendrovė pranešė apie reikšmingai išaugusias debesijos paslaugų „Google Cloud“ pajamas – 11,35 mlrd. USD, tai yra beveik 35% daugiau nei pernai, kai pajamos siekė 8,41 mlrd. USD. „Alphabet“ teigimu, tokį stiprų rezultatą „Google Cloud“ pasiekė dėl pasiūlytų dirbtinio intelekto (DI) sprendimų ir prenumeratos modelio verslo klientams.

Sundaras Pichai, „Alphabet“ generalinis direktorius, pokalbio su investuotojais pradžioje paminėjo, kad įmonės „pilnas DI produktų rinkinys“ jau veikia plačiu mastu ir juo naudojasi milijardai „Google“ vartotojų, „sukurdami teigiamą ciklą“.

Po pranešimo apie rezultatus, užsidarius biržai, bendrovės akcijos pabrango apie 6%.

Kaštų mažinimo planas tęsiasi

„Alphabet“ ketina tęsti jau pradėtą sąnaudų mažinimo planą. Tam ir toliau bus kontroliuojamas darbuotojų skaičius ir įmonės fizinė infrastruktūra bei pasitelkiamas DI darbams optimizuoti, teigė finansų vadovė Anat Ashkenazi, prisijungusi prie bendrovės šių metų birželį.

Pasak A. Ashkenazi, „Google“ paieškos verslas vis dar išlieka didžiausiu įmonės pajamų augimo varikliu. Šis padalinys trečiąjį ketvirtį sugeneravo 49,4 mlrd. USD pajamų, kas buvo 12,3% daugiau nei prieš metus,

„Alphabet“ reklamos pajamos sudarė 65,85 mlrd. USD. Šis rezultatas, kuris yra didesnis nei pernai (59,65 mlrd. USD), rodo, kad „Google“ reklamos verslas ir toliau sugeba augti, nors ir lėtesniu tempu nei antrąjį ketvirtį.

„YouTube“ reklamos pajamos (8,92 mlrd. USD) tik šiek tiek viršijo analitikų lūkesčius (8,89 mlrd. USD). Šiai vaizdo įrašų platformai augti sekasi vis sunkiau, kadangi įmonė susiduria su itin įkaitusia konkurencija reklamos srityje, kovojant su kitomis platformomis kaip „Netflix“, „TikTok“ ir „Amazon“.

Philippo Schindlero, bendrovės vyriausiojo verslo vadovo, teigimu, situaciją kiek gerina DI sprendimai – bendrovės DI modelis „Gemini“ suteikė „YouTube“ galimybę „siūlyti aktualesnį, naujesnį ir asmeniškai pritaikytą turinį žiūrovams“.

Pastarąjį ketvirtį bendrovė turėjo ir nemažai pokyčių, tarp kurių – bendrovės reorganizacija, kuomet pasikeitė ir ne vieno padalinio vadovai. 

Artimiausiu metu gali laukti ir daugiau pasikeitimų, kadangi „Google“ interneto paieškos sistemą teismas vasarą pripažino neteisėtu monopoliu. Šiuo klausimu Teisingumo departamentas jau yra pateikęs savo rekomendacijas, tarp kurių ir galimas „Google“ išskaidymas.

Paieškos bendrovės stiprus ketvirtis pažymi svarbiausių technologijų bendrovių finansinių rezultatų paskelbimo pradžią. „Meta“ ir „Microsoft“ paskelbs savo rezultatus trečiadienį, o „Apple“ ir „Amazon“ – ketvirtadienį.

52795
130817
52791