Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
2024-07-28 17:03

Lietuvoje veikia 3 Europos skaitmeninių inovacijų centrai: teikia nemokamą pagalbą verslui

Teresė Škutaitė, Inovacijų agentūros „GreenTech Hub“ vadovė. Bendrovės nuotr.
Teresė Škutaitė, Inovacijų agentūros „GreenTech Hub“ vadovė. Bendrovės nuotr.
Įmonės ir organizacijos gali kreiptis nemokamų konsultacijų ir kitos pagalbos į Europos skaitmeninių inovacijų centrus (ESIC). Trys Lietuvoje veikiantys centrai gali padėti keliose srityse: testavimo prieš investuojant, finansavimo paieškos, taip pat kompetencijų tobulinimo ir tinklaveikos galimybių.

„Įgūdžiai skaitmenizuotų įrankių valdyme tiesiogiai siejasi tiek su gamybos procesų modernizavimu ir efektyvinimu, tiek su pačių įmonių pelningumu. Tad verslams tai galimybė pasinaudoti siūloma parama, siekiant neatsilikti nuo kasdien tobulėjančių technologijų“, – pranešime spaudai cituojama Aušrinė Armonaitė, ekonomikos ir inovacijų ministrė.

Tačiau verslams dar trūksta praktinės patirties diegti skaitmenines technologijas, pažymi Teresė Škutaitė, Inovacijų agentūros „GreenTech Hub“  vadovė. Susidūrusieji su iššūkiais skaitmenizuoti veiklos procesus, nemokamų paslaugų gali kreiptis į ESIC specialistus.

Lietuvoje veikia 3 tokie ESIC centrai – EDIH Vilnius, EDIH LT ir EDIH4LT. Kiekvienas orientuojasi į skirtingą sritį – žemės ūkio sektorių, energetiką, lazerines ar jūrines technologijas, dirbtinį intelektą ir pan. Visų centrų paslaugos yra išskirstytos į keturias grupes.

„Pirmoji grupė – bandymai prieš investuojant (angl. Test before invest) – įmonės į centrus gali kreiptis norėdamos išbandyti tam tikras skaitmenines technologijas ir įsitikinti, ar verta į jas investuoti. Antroji paslaugų grupė – įgūdžiai ir mokymasis – mokymų paketai, pritaikyti įmonių ar viešojo sektoriaus darbuotojų skaitmenizacijos žinių ir įgūdžių tobulinimui. Trečioji – pagalba ieškant finansavimo, tai ypatingai svarbu startuoliams bei jauniems verslams. Ir tinklaveikos paslaugų grupė, kuri padeda įmonėms užmegzti vertingus kontaktus ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europoje“, – nurodo T. Škutaitė.

DI sprendimų poreikis

Vieno iš 3-jų Lietuvoje veikiančių ESIC – EDIH4LT – paslaugomis per pusantrų metų pasinaudojo per 200 įmonių – tiek neseniai pradėjusių veiklą verslų, tiek didelių organizacijų.

Kaip nurodo dr. Mindaugas Bulota, Centrinės ir Vakarų Lietuvos Europos skaitmeninio inovacijų centro (EDIH4LT) koordinatorius, dažniausiai įmonės kreipiasi ieškodamos pagalbos dirbtinio intelekto (DI), kibernetinio saugumo ir automatizacijos srityse.

„Kai tik pradėjome vykdyti veiklą, įmonės nebuvo susipažinusios su skaitmeninių inovacijų centro koncepcija, tad pirmuosius metus vykdėme aktyvią komunikaciją, pristatinėjome savo veiklą tiek patys važiuodami į įmones, tiek dalyvaudami įvairiuose renginiuose – šiuo metu jau stebime augantį šalies verslų susidomėjimą. Tam, žinoma, įtaką daro ir vis labiau aktualesni DI sprendimai – matome, kad įmonės domisi, kaip DI įrankiai galėtų būti pritaikyti tiek pardavimuose, tiek gamyboje ar procesų valdyme, žinoma, didėja ir kibernetinio saugumo poreikis“, – pranešime cituojamas M. Bulota.

Jis nurodo, kad besikreipiančios į šiuos centrus įmonės vienoje vietoje gali gauti skirtingų paslaugų: nuo mokymų iki prieigos prie finansavimo, tinklaveikos ir ekspertų konsultacijų.

„Svarbu, kad įmonėms tai nieko nekainuoja – pagrindinė jų investicija yra laikas. Tiesa, reikėtų paminėti, kad šis projektas nėra skirtas įgyvendinti  grandiozinius skaitmenizacijos sprendimus ar automatizuoti visą fabriką – greičiau, įmonei susipažinti su automatizavimo privalumais, pasidaryti naudos kaštų analizę, išsibandyti tam tikrą įrankį“, – teigia ekspertas.

Tinkami įrankiai

Edgaras Kriukonis, EDIH Vilnius, koordinatorius, pateikia pavyzdį, kokį įrankį pasiūlė statybų bendrovei, siekiančiai didinti pardavimus.

„Įmonė pardavimus valdė per pokalbių programėlę „WhatsApp“. Būtent per ją klientai turėdavo kreiptis  dėl darbų, – nurodo E. Kriukonis. – Tad vienas iš būdų, kurį pasiūlėme – struktūrizuoti pardavimo procesus ir parinkti tinkamą skaitmeninimo įrankį pardavimo galimybėms valdyti. Konsultacinių sesijų metu susidėliojome pardavimo procesus, rekomendavome įrankius, padėjome išsirinkti tinkamiausią ir jį sukonfigūruoti. Įrankis leidžia ne tik valdyti pardavimo galimybes pagal procesą, net trečdaliu sutrumpinti reagavimo laiką,  bet ir turėtų paskatinti pardavimų augimą bent 30%.“

EDIH Vilnius koordinatorius pažymi, kad įmonėms gauti pagalbą paprasta: kai įmonė kreipiasi, centras įvertina skaitmeninę brandą pagal Europos Komisijos „Digital Maturity Assessment“ formą, kurią sudaro 11 klausimų.

„Antrame žingsnyje kartu su klientu bandome identifikuoti, kurioje srityje įmonei labiausiai reikia pokyčių bei sudėliojame planą, kaip juos, atsižvelgiant į centro galimybes, būtų galima pasiekti. Tuomet verslai gauna periodinius susitikimus, konsultacijas ir kitas reikalingas paslaugas – pavyzdžiui, padedame ieškoti išorinio finansavimo, atstovaujame klientui komunikuojant su paslaugų tiekėjais, padedame diegiant naujas sistemas, organizuojame mokymus“, – nurodo E. Kriukonis.

52795
130817
52791