Tylūs lyderiai e. komercijoje: kaip mažos nišos tampa tvariu šeimos verslu

Laurynas prisimena, kad Eglė labai mėgo natūralias žvakes, o jų kaina gerokai „kandžiojosi“.
„Kartą pasiūliau jai pačiai pabandyti pasigaminti natūralių žvakių. Iš to gimė idėja prekiauti natūraliomis žvakėmis. Tačiau jų įvairovė gali būti labai didelė ir patenkinti individualius potencialių pirkėjų skonius – nėra paprasta. Todėl galiausiai nuspręsta pasiūlyti įsigyti natūralių žaliavų ir priemonių žvakėms gaminti, kad kiekvienas susikurtų savo individualios formos ir aromato žvakę“, – pasakoja Laurynas. Šiandien natūralių žaliavų ir priedų žvakėms gaminti, kvapų ir kitų priemonių e. parduotuvė SoyaCandles.lt turi platų ištikimų klientų ratą.
Verslo idėja pagimdė pomėgiai
Anot „Balsius“ verslo plėtros vadovo, kelerių metų e. parduotuvės SoyaCandles.lt veikla parodė, kad kelių mėnesių prekyba prieš didžiąsias metų šventes sudaro per 60% visos metinės apyvartos. Siekdami sumažinti sezoniškumo įtaką verslui, Eglė ir Laurynas nusprendė sukurti dar vieną nišinį verslą – e. parduotuvėje MagicMiniature.lt pasiūlė įsigyti atidžiai atrinktų priemonių įvairiems hobiams: jesmonito ir gipso gaminiams kurti, nėrimui vąšeliu, medžio drožinėjimui, macrame mazgų rišimui ir kt.
„Mūsų verslo idėjos kyla iš pomėgių, kuriuos turime patys. Ir jos taikosi į labai konkrečias auditorijas. Pavyzdžiui, MagicMiniature.lt – į miniatiūrų entuziastus, modeliuotojus, kūrybingus žmones. Nors tai nėra masinė rinka, kaip ir besigaminančių natūralias žvakes, pirkėjų įsitraukimas ir vidutinė užsakymo vertė – labai aukšti, – patirtimi dalinasi Laurynas. – Akivaizdu, kad nišiniai verslai dažnai gali sau leisti didesnį pelno maržos procentą, nes konkuruoja ne kaina, o išskirtinumu, kompetencija ir aptarnavimo kokybe.“
Jis tvirtina, kad šeimos verslo variklis – ir puoselėjimas tvarumas bei autentiškumas: kai verslas kuriamas ne tik dėl pelno, bet ir iš vertybių, jis tampa tvarus ne tik ekologine, bet ir žmogiškąja prasme. Pavyzdžiui, SoyaCandles.lt tiekiamos natūralios žaliavos. Tai nėra masinės gamybos verslas, o autentiškas, kuriamas šeimos pastangomis. Klientai vertina realiai sulaukiamą nuoširdumą, o ne sterilų korporatyvinį įvaizdį.
embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/3133?placement=
Šeimos verslas – strategija
Jis taip pat akcentuoja, jog bent 95% visų siūlomų prekių žvakių gamybai ar hobiams yra išbandę patys, kad klientui kilus klausimui galėtų pasidalinti patarimais. Anot jo, šeimyninis nišinis verslas dažnai atspindi jį sukūrusią ir plėtojančią asmenybę, savininko vertybes, todėl „toks verslas turi sielą“.
„MagicMiniature.lt – tai ne tik pardavimas, bet ir bendruomenė. SoyaCandles.lt – ne tik produktas, bet ir estetinis požiūris į kasdienybę. Tokie verslai dažnai kuria ilgaamžį santykį su klientu, kuris grįžta ne tik dėl prekės, bet ir dėl emocijos“, – akcentuoja Laurynas.
Anot jo, šeimos verslas yra ne tik tradicija, bet ir šiuolaikinė strategija, kuri išgyvena renesansą. Ypač kai remiasi skaitmeninėmis priemonėmis.
„Lietuvoje vis dar neretai manoma, kad „šeimos verslas“ yra sinonimas „nedidelis ir silpnas“. Tačiau MagicMiniature.lt ir SoyaCandles.lt įrodo priešingai – šeimos nariai tampa komandos dalimi, o sprendimų lankstumas leidžia greitai prisitaikyti. To pliusas – nėra biurokratijos, sprendimai priimami greitai ir intuityviai, o tai pajunta bei įvertina ir klientai“, – teigia „Balsius“ verslo plėtros vadovas.
Keli prekių ženklai – viena filosofija
„Mūsų patirtis įrodo, kad galima valdyti skirtingus prekių ženklus, tačiau laikytis vieningos strategijos: orientacija į kokybę, nišą ir tvarią plėtrą. MagicMiniature.lt ir SoyaCandles.lt siūlo skirtingus produktus, bet abi e. parduotuves vienija bendras požiūris į verslą: aiški tikslinė auditorija, orientacija į kokybišką patirtį ir santykį su klientu“, – patirtimi dalinasi Laurynas.
Jis akcentuoja, kad nišinių šeimos verslų auginimas gali vykti be triukšmo, be reikšmingo reklamos biudžeto.
„Šeimyniniame nišiniame versle ne viskas sukasi apie išlaidas reklamai ir rinkodarai. Ir mes įrodėme, kad galima augti per organinį pasiekiamumą, kokybę ir rekomendacijas. Abi mūsų e. parduotuvės sėkmingai plečiasi be milžiniškų investicijų: per paieškos sistemų optimizavimą (angl. Search Engine Optimization, SEO), tinklaraščio turinį, atsiliepimų iš lūpų į lūpas. Svari dalis mūsų sėkmės – užsiauginti lojalūs klientai, kurių didelė dalis grįžta, nes žino: ras kokybiškų produktų, gerą ir greitą aptarnavimą, sulauks išsamių konsultacijų ir autentiškos patirties“, – tvirtina „Balsius“ verslo plėtros vadovas.
Laurynas taip pat tikina, kad jų verslo tvarumo filosofija ne tik deklaruojama: „Mes jos nuosekliai laikomės bei ją įgyvendiname, pavyzdžiui, net siuntiniams pakuoti stengiamės naudoti ne plastikines, o popierines juostas, panaudotas dėžes. Tai taip pat prisideda prie klientų lojalumo, kai mūsų vertybės ir filosofija sutampa: pastaruoju metu sulaukiame vis daugiau palankaus įvertinimo ir padėkų, kad verslą plėtojame tvariai“.