Vyriausybė pritarė Alkoholio kontrolės įstatymo pataisoms

„Nežymaus Alkoholio kontrolės įstatymo pakeitimo tikslas – sumažinti biurokratiją ir leisti kiek laisviau veikti įmonėms, kurios užsiima šiuo verslu. Pakeitimais taip pat palengvinsime konkurenciją ir dar labiau suvienodinsime sąlygas verslininkams, prekiaujantiems skirtingais alkoholiniais gėrimais mugėse, parodose ir masiniuose renginiuose“, – pranešime cituojama Aušrinė Armonaitė, ekonomikos ir inovacijų ministrė.
Pagal Ekonomikos ir inovacijų ministerijos (EIM) parengtus įstatymo pakeitimus, kurie bus teikiami svarstyti Seimui, siūloma nustatyti vienodas sąlygas verslininkams, pardavinėjantiems skirtingus alkoholinius gėrimus mugėse, parodose ir masiniuose renginiuose.
Įgyvendinus įstatymo pataisas, jie galėtų prekiauti iki 15 laipsnių stiprumo alkoholiniais gėrimais, kai dabar tokiuose renginiuose leidžiama prekiauti tik alumi ir sidru, kurių stiprumas yra iki 7,5 laipsnio.
„Verslininkai galėtų prekiauti ir kitais alkoholiniais gėrimais, tokiais kaip vynas, silpni alkoholiniai kokteiliai ir likeriai“, – nurodo EIM.
Pasak ministerijos, dabartinis skirtingas teisinis reglamentavimas apriboja verslo galimybes dalyvauti viešuosiuose renginiuose, sudaromos kliūtys verslui pristatyti ir didinti savo produkcijos žinomumą, o tai aktualu mažiesiems gamintojams.
Pataisomis taip pat siūloma leisti organizuoti degustacijas alkoholinių gėrimų gamybos patalpose.
„Šiuo metu degustacijos leistinos tik mugėse ir parodose“, – nurodo EIM.
Siūlomais pakeitimais patikslinama, kas nelaikoma alkoholio reklama.
Alkoholio reklama nebūtų laikoma su alkoholiu susijusi informacija, skelbiama interneto platformose, tokiose kaip „Bolt Food“.
Kaip nurodo EIM, dabar platformos privalo įsigyti licenciją mažmeninei prekybai alkoholiniais gėrimais, nors tiesiogiai pačios jais neprekiauja, o prekybą vykdo jų partneriai, kurie naudojasi platformų paslaugomis.
Taip pat alkoholio reklama siūloma nelaikyti ir informacijos apie maisto ir alkoholinių gėrimų derinimo rinkinius, įmonių gautus apdovanojimus, alkoholinio gėrimo gamybos technologijas, tradicijas.
„Šiuo metu galioja absoliutus alkoholio reklamos draudimas, todėl galima skelbti tik leistiną informaciją apie ženklinimą, kilmės šalį ar gamintoją. Ši informacija skelbiama tik oficialiose alkoholinių gėrimų gamintojų ir prekiautojų svetainėse“, – nurodo EIM.
Pagal EIM parengtus įstatymo pakeitimus, aiškiau būtų nustatomos taisyklės, pagal kurias leidžiama dovanoti alkoholinius gėrimus reprezentaciniais tikslais – siekiant užmegzti ar pagerinti verslo santykius.
„Tačiau bendrasis draudimas, kuriuo nustatoma, kad negalima dovanoti alkoholinių gėrimų vartotojams kaip skatinamosios priemonės, išlieka“, – nurodo EIM.