Kaip įvertinti eksporto galimybes nemokamai: įmonių patirtis

Kaip nurodo Simona Buziliauskienė, Inovacijų agentūros Eksporto skatinimo ir tikslinių rinkų skyriaus vadovė, eksporto diagnostikos įrankis vertingiausias mažoms ir vidutinėms įmonėms.
Atlikusios eksporto diagnostiką, jos gauna įmonės pasiruošimo eksportuoti įvertinimą, tikslinių rinkų ir segmentų analizę, aiškų produktų bei paslaugų potencialo vaizdą, rinkodaros veiksmų gaires, pardavimo procesų veiksmų eigą ir rezultatą, kuris parodo įmonės pasiruošimą žengti žingsnį eksporto plėtros link.
„Renkantis eksporto rinką verslo plėtrai būtina įsivertinti, kokiose šalyse yra didžiausia įmonės parduodamo produkto ar paslaugos paklausa, kas yra pagrindiniai dominuojantys konkurentai bei kokie reikalavimai taikomi eksportuojamiems produktams. Atsižvelgiant į tai, kad įėjimas į rinką gali užtrukti ne vienerius metus, esami ir būsimi eksportuotojai turi galimybę naudotis eksporto diagnostikos įrankiu, kuris ne tik palengvina tikslinės rinkos pasirinkimą, bet ir atsako į ne vieną eksportuotojui aktualų klausimą“, – teigia S. Buziliauskienė.
Eksporto diagnostikos įrankį rasite Inovacijų agentūros interneto svetainėje.
Padėjo pažvelgti į procesus iš šalies
Žilvinas Gesevičius, Pasvalio alaus gamybos UAB „Alsteka“ direktorius, pataria, kad, planuojant verslo plėtrą, reikia atlikti namų darbus. Prekių ženklą vystyti svarbu ne tik savo rinkoje, bet ir didinti tarptautinį jo žinomumą.
„Plėtra į užsienio rinkas jau kuris laikas yra vienas iš mūsų prioritetų. Eksporto diagnostikos paslauga sudomino, nes siekėme pasitikrinti, ar teisingai atlikome namų darbus, taip pat norėjome gauti ir ekspertines rekomendacijas. Galime konstatuoti, jog šis įrankis veikia. Sužinojome, ką nuveikėme teisingai ir kuriuos procesus vertėtų tobulinti. Eksporto diagnostikos paslauga padėjo mums iš šono pasižiūrėti į mūsų darbų organizavimą, įgyvendinamos reklamos veiksmingumą. Dabar žinome į ką svarbu atkreipti dėmesį planuojant veiksmus, kad kuo platesnis vartotojų ratas sužinotų apie mūsų gaminamus produktus“, – nurodo Ž. Gesevičius.
Enrika Jurkėnienė, UAB „Rebusa“ vadovė, nurodo, kad eksporto diagnostikos įrankis pradėjo ir numatyti ir tikslinę eksporto rinką.
„Gavome nemažai idėjų savo eksporto veiksmų plano tobulinimui ir minčių, kaip nuosekliai vystyti eksportą. Gautos išvados ir pasiūlymai įmonei padėjo nusimatyti tikslinę rinką mūsų gaminamiems produktams“, – teigia E. Jurkėnienė.
Nuo 2018 m. eksporto diagnostiką atliko beveik 500 įmonių. Kaip nurodo Inovacijų agentūra, didžioji dalis jų – 47% – savo prekių segmento rinkos lyderės, 30% – augančios ir eksporto plėtrą planuojančios įmonės, 22% – pradedantys verslai.
Aktualiausia eksporto diagnostika yra Lietuvos įmonėms, vystančioms verslą su nuosavu prekiniu ženklu – 44%. 37% eksporto diagnostiką atlikusių įmonių orientuojasi į užsakomosios gamybos vykdymą.