Kaip išsirinkti e. prekybos rinką

    Publikuota: 2022-06-11
    Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
    svg svg
    Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

    Planuojantis pasiekti užsienio pirkėjus verslas tvirtina, kad siekiant išsirinkti eksporto rinką, kurios pirkėjus domintų siūlomos prekės, svarbu analizė ir duomenys. Tyrimui skirtas laikas, pinigai, sumokėti už specialistų paslaugas, ir pastangos išmokti naudotis nemokamais įrankiais leis pasiekti pirkėją greičiau, užuot aklai dūrus pirštu į žemėlapį.

    Vienas iš būdų atrasti savo eksporto rinką gali būti tarptautinės e. prekybos platformos, jose pateikiami duomenys apie pardavimus.

    Aivaras Milašauskas, „eBay“ ambasadorius Baltijos šalyse ir pirmosios Lietuvoje „eBay“ paskyrų valdymo agentūros „GloberTop“ įkūrėjas, tvirtina, kad įvertinti, kokios prekės, kokioms rinkoms būtų aktualiausios, galima jau turint paskyrą e. prekybos platformoje. 

    Pavyzdžiui, naudojantis „eBay“ analitikos įrankiu „Terapeak“, taip pat – pasidomėjus, kaip sekasi panašia produkcija prekiaujantiems pardavėjams Ebay.de, Ebay.com, Ebay.co.uk.

    Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













    Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



     
    Aivaras Milašauskas, „eBay“ ambasadorius Baltijos šalyse ir pirmosios Lietuvoje „eBay“ paskyrų valdymo agentūros „GloberTop“ įkūrėjas. Bendrovės nuotr.
    Aivaras Milašauskas, „eBay“ ambasadorius Baltijos šalyse ir pirmosios Lietuvoje „eBay“ paskyrų valdymo agentūros „GloberTop“ įkūrėjas. Bendrovės nuotr.

    „Pavyzdžiui, turime klientą, kuris pardavinėja Vokietijoje žinomų prekės ženklų prekes, pasisekimas didelis, pardavimai į Vokietiją ir aplink Europoje – dideli, bet tokios produkcijos į JAV išsiunčiama labai nedaug. Jeigu prieš pradedant prekiauti neįvertinama, kur didesnė paklausa, galima padaryti klaidą užsiregistruojant. Pavyzdžiui, Ebay.com pardavimų nebus, nes, nors prekės rodomos visam pasauliui, bet didelis srautas – iš JAV, ir pardavėjas sakys: ai, nieko neparduodu. Kai tiesiog atsistojęs į kitą vietą turguje – Ebay.de, kur pagrindas dėl kalbos ir paieškos variklių – Vokietija, sakytų: vau, kokie pardavimai“, – sako jis.

    Jo teigimu, tarptautinių e. prekybos platformų suteikiami duomenys verslui leidžia greičiau ir paprasčiau atlikti naujų rinkų paiešką. Pagal statistiką, pirmaisiais metais „eBay“ pardavėjai vidutiniškai parduoda į 7 šalis, antraisiais – į 18.

    „Esu bendravęs su klientais, kurie sakė: pastaruosius 15 metų eksportuojame ir niekad nepardavėme į tokias valstybes kaip Izraelis ar Saudo Arabija, o dabar pamatėme, kad mūsų produktai mėgstami būtent tose šalyse, – sako A. Milašauskas. – Užtenka būti šioje pardavimų platformoje, kad mus pastebėtų rinkos, apie kurias nė negalėjome pagalvoti. Taigi, kur kas paprasčiau testuoti, kokios dar šalys mėgsta mūsų produkciją, ir tada daryti kokius nors strateginius sprendimus ne tik šioje platformoje.“

    Daugiau A. Milašausko e. prekybos patarimų skaitykite šiame VŽ Premium straipsnyje.

    Pagal duomenis – tikslinga reklama

    Pagal organišką pirkėjų srautą, pirmuosius pardavimus, taip pat – fizinės prekybos patirtį eksporto žingsnius e. komercijoje planuoja ir Kauno odinių rankinių gamintoja „kARTu“.

    Viena iš rinkų, kurią pasirinko „kARTu“, – Vokietija, kurios pirkėjus prekės ženklas pasiekia per e. prekybos platformas, taip pat – tikslingą reklamą „Google AdWords“.

    Ingrida Jasinskė, „kARTu“ įkūrėja. Bendrovės nuotr.
    Ingrida Jasinskė, „kARTu“ įkūrėja. Bendrovės nuotr.

    „Viskas ateina tik per analizę: mūsų produktas atsirado iš aistros kurti, bet analizė ir duomenys jam reikalingi. Juolab šiais laikais yra visi įrankiai, pavyzdžiui, „Google Analytics“, pagal kurio duomenis matai, iš kur vartotojai pas tave ateina. Vokietijos pirkėjai šiek tiek pirko ir organiškai, matėme, kad iš ten yra srauto, – rinkos pasirinkimą aiškina Ingrida Jasinskė, „kARTu“ įkūrėja. – Anksčiau mūsų gaminiai buvo parduodami ir viename iš Berlyno butikų – tai buvo pirmas žingsnis į šią rinką ir geras pasitikrinimas, kad pirkėjams mūsų produktas tinka.“

    Daugiau apie prekės ženklo „kARTu“ e. prekybos plėtrą skaitykite šiame VŽ Premium straipsnyje.

    Kelių rinkų analizė pagal biudžetą 

    Plėtrą pradėti nuo analizės ir duomenų pataria ir Marija Valaitė, prekės ženklo „Math Scientific“ įkūrėja. 

    Dabar įmonė labiausiai susitelkusi į plėtrą Nyderlanduose, o rinkdamasi eksporto rinkas pirmiausia paskiria biudžetą atlikti analizę – užuot bandžiusi visur, kol pavyks, surenka duomenis, kur geriausiai ir greičiausiai pasisektų įsitvirtinti prekės ženklui, kur jį geriausiai suprastų ir priimtų vartotojai.

    Marija Valaitė, prekės ženklo „Math Scientific“ vadovė ir viena iš įkūrėjų. Bendrovės nuotr.
    Marija Valaitė, prekės ženklo „Math Scientific“ vadovė ir viena iš įkūrėjų. Bendrovės nuotr.

    „Rinkdamiesi rinkas, į kurias eiti, paskiriame 20.000–30.000 Eur biudžetą, skirtą ištestuoti, kur geriausiai rezonuoja mūsų prekės ženklas, kad galėtume greičiau įžengti ir nešaudytume aklai. Šiuo atveju skyrėme 20.000 Eur biudžetą 8 šalių tyrimui ir vieną iš jų – Nyderlandus – išsirinkome. Ji parodė didžiausią susidomėjimą, geriausius rezultatus skaitmeninės rinkodaros ir e. komercijos požiūriu“, – VŽ sako M. Valaitė.

    Daugiau apie „Math Scientific“ plėtrą svetur ir augimą skaitykite šiame VŽ Premium straipsnyje.

    Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

    Tema „Mano verslas“
    Norite pasiūlyti temą, turite pastabų ar klausimų?

    Parašykite redaktorių komandai arba vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt. Konfidencialumą užtikriname.

    Baldininkai, neatidavę gamybos į vienas rankas: mūsų nemėto kaip karštų bandelių Premium

    Daliai baldų gamintojų susiduriant su iššūkiais, kai kurie kelerius metus išlaikantys augimą verslai ir...

    Mano verslas
    11:10
    Siūloma leisti produktų įsigyti tiesiai iš smulkių ūkių 2

    Perkančiosioms organizacijoms nuo 2024 metų siūloma panaikinti visas kliūtis įsigyti maisto produktų tiesiai...

    Mano verslas
    08:37
    Individuali veikla pagal pažymą: kokie mokesčiai taikomi ir kas gali keistis Premium

    Planuojama mokesčių reforma žada pokyčių dirbantiems savarankiškai pagal individualios veiklos pažymą. Tačiau...

    Mano verslas
    05:45
    ISM rektorius: kol nepasikeis mąstysena, tol visi pirksime brangius bilietus prastam spektakliui Premium

    Jei neįvyks lūžis tiek studentų, tiek mokslininkų mąstysenoje, valstybė ir toliau brangiai mokės už bandymą...

    Vadyba
    05:45
    Pasiūlę britams juodos duonos, tempo nemažina ir po 19-os metų Premium 1

    Į Jungtinę Karalystę (JK) dar prieš Lietuvai įstojant į Europos Sąjungą išvykę lietuviai per kone...

    Mano verslas
    2023.09.25
    Kodėl katė vizgina Brisių: karjeros ciklai, kurie neišvengiami Premium

    Įprasta darbo diena biure: kolegos įnirtingai beldžia klaviatūras, netyla telefonų skambučiai, girdisi...

    Verslo klasė
    2023.09.24
    Mažieji aludariai: lengvatos panaikinimas nesumažintų prieinamumo Premium

    Seimo nariui Justui Džiugeliui pasiūlius nuo 2024 m. panaikinti pernai įsigaliojusią akcizo mokesčio lengvatą...

    Mano verslas
    2023.09.24
    Kokios išlygos taikomos darbuotojams, auginantiems vaiką iki 3 metų

    Valstybinė darbo inspekcija (VDI) primena apie Darbo kodekse numatytą teisę darbuotojams, kurie turi šeiminių...

    Vadyba
    2023.09.24
    „ChatGPT“ dar nenusibodo, tiesiog moksleiviai atostogavo Premium

    Vasarą pastebimai nukritęs „ChatGPT“ naudojimas vertė svarstyti, ar šis generatyvinio dirbtinio intelekto...

    Inovacijos
    2023.09.23
    Kodėl ir mažoms įmonėms apsimoka bendrauti su menais 1

    „Verslas sako: mums reikia, mums įdomu. Tai pirmyn – yra daugybė priemonių, kurias menininkai su savo išmone...

    Laisvalaikis
    2023.09.23
    Papildomų pajamų šaltiniai: kiek ir iš ko uždirba gyventojai

    Papildoma veikla po darbo gali būti ne tik uždarbio šaltinis, bet ir būdas patikrinti verslo idėją ar...

    Mano verslas
    2023.09.23
    Derybų ekspertas: kuo daugiau norėsite, tuo daugiau laimėsite Premium

    Derybos arba gebėjimas susitarti taip, kad nė viena pusė nesijaustų nuskriausta, svarbi gerų darbo santykių...

    Vadyba
    2023.09.21
    Ką daryti kolektyvui, kuris mato įmonės veiklą stabdančius vadovo pokyčius Premium 2

    Kaip atpažinti, kovoti, ką daryti kolektyvui, kuris mato įmonės veiklą stabdančius vadovo pokyčius „Verslo...

    Mano verslas
    2023.09.21
    Kaip apsisaugoti nuo klientų piktnaudžiavimo „nepatinka – nemokėsiu“ Premium

    Ne vienas kūrybinių profesijų atstovas yra susidūręs su situacija, kai užsakovas pareiškia, kad atliktas...

    Mano verslas
    2023.09.19
    Maistą klastojusiai parduotuvių valdytojai – bankrotas Premium

    Kauno apygardos teismas iškėlė bankroto bylą UAB „Ladaima“, valdžiusiai maisto prekių parduotuves „Sale“.

    Mano verslas
    2023.09.19
    „ChatGPT“ ir 7.954 kiti įrankiai verslui: kokioms užduotims naudoti, kaip juos rasti Premium

    Dirbtinio intelekto (DI) įrankiai, tokie kaip „ChatGPT“, yra ir gali būti taikomi universaliai, o skirtingos...

    Mano verslas
    2023.09.19
    Prieš kreipiantis paskolos: reikalingi skaičiai, dokumentai ir ko geriau nenuslėpti Premium

    Finansavimo besikreipiantis verslas, ypač smulkesnės bendrovės, dažnai kartoja tas pačias klaidas. Pasitaiko,...

    Mano verslas
    2023.09.18
    Verslas mokyklos suole: dar 1.600 moksleivių kurs mokomąsias bendroves

    Trečius metus tęsiamoje praktinio verslumo ugdymo programoje „accelerator_x“ šiemet nuosavo verslo kūrimą...

    Mano verslas
    2023.09.17
    Turizmo statistika: tokių skaičių Europa nematė dešimtmetį Premium

    Europos turizmas sparčiai atsigauna po COVID-19 poveikio: pirmąjį 2023-ųjų pusmetį turistų praleistų nakvynių...

    Mano verslas
    2023.09.16
    Dviženklių palūkanų pasiūlymus traukia ir mažmeniniams investuotojams Premium

    Investuotojams veriasi progų skolos turto klasėje sužvejoti pajamingumų, nedaug atsiliekančių nuo nuosavo...

    Rinkos
    2023.09.15

    Verslo žinių pasiūlymai