Kaip išsirinkti e. prekybos rinką

Planuojantis pasiekti užsienio pirkėjus verslas tvirtina, kad siekiant išsirinkti eksporto rinką, kurios pirkėjus domintų siūlomos prekės, svarbu analizė ir duomenys. Tyrimui skirtas laikas, pinigai, sumokėti už specialistų paslaugas, ir pastangos išmokti naudotis nemokamais įrankiais leis pasiekti pirkėją greičiau, užuot aklai dūrus pirštu į žemėlapį.
Vienas iš būdų atrasti savo eksporto rinką gali būti tarptautinės e. prekybos platformos, jose pateikiami duomenys apie pardavimus.
Aivaras Milašauskas, eBay ambasadorius Baltijos šalyse ir pirmosios Lietuvoje eBay paskyrų valdymo agentūros GloberTop įkūrėjas, tvirtina, kad įvertinti, kokios prekės, kokioms rinkoms būtų aktualiausios, galima jau turint paskyrą e. prekybos platformoje.
Pavyzdžiui, naudojantis eBay analitikos įrankiu Terapeak, taip pat pasidomėjus, kaip sekasi panašia produkcija prekiaujantiems pardavėjams Ebay.de, Ebay.com, Ebay.co.uk.

Pavyzdžiui, turime klientą, kuris pardavinėja Vokietijoje žinomų prekės ženklų prekes, pasisekimas didelis, pardavimai į Vokietiją ir aplink Europoje dideli, bet tokios produkcijos į JAV išsiunčiama labai nedaug. Jeigu prieš pradedant prekiauti neįvertinama, kur didesnė paklausa, galima padaryti klaidą užsiregistruojant. Pavyzdžiui, Ebay.com pardavimų nebus, nes, nors prekės rodomos visam pasauliui, bet didelis srautas iš JAV, ir pardavėjas sakys: ai, nieko neparduodu. Kai tiesiog atsistojęs į kitą vietą turguje Ebay.de, kur pagrindas dėl kalbos ir paieškos variklių Vokietija, sakytų: vau, kokie pardavimai, sako jis.
Jo teigimu, tarptautinių e. prekybos platformų suteikiami duomenys verslui leidžia greičiau ir paprasčiau atlikti naujų rinkų paiešką. Pagal statistiką, pirmaisiais metais eBay pardavėjai vidutiniškai parduoda į 7 šalis, antraisiais į 18.
Esu bendravęs su klientais, kurie sakė: pastaruosius 15 metų eksportuojame ir niekad nepardavėme į tokias valstybes kaip Izraelis ar Saudo Arabija, o dabar pamatėme, kad mūsų produktai mėgstami būtent tose šalyse, sako A. Milašauskas. Užtenka būti šioje pardavimų platformoje, kad mus pastebėtų rinkos, apie kurias nė negalėjome pagalvoti. Taigi, kur kas paprasčiau testuoti, kokios dar šalys mėgsta mūsų produkciją, ir tada daryti kokius nors strateginius sprendimus ne tik šioje platformoje.
Daugiau A. Milašausko e. prekybos patarimų skaitykite šiame VŽ Premium straipsnyje.
Pagal duomenis tikslinga reklama
Pagal organišką pirkėjų srautą, pirmuosius pardavimus, taip pat fizinės prekybos patirtį eksporto žingsnius e. komercijoje planuoja ir Kauno odinių rankinių gamintoja kARTu.
Viena iš rinkų, kurią pasirinko kARTu, Vokietija, kurios pirkėjus prekės ženklas pasiekia per e. prekybos platformas, taip pat tikslingą reklamą Google AdWords.

Viskas ateina tik per analizę: mūsų produktas atsirado iš aistros kurti, bet analizė ir duomenys jam reikalingi. Juolab šiais laikais yra visi įrankiai, pavyzdžiui, Google Analytics, pagal kurio duomenis matai, iš kur vartotojai pas tave ateina. Vokietijos pirkėjai šiek tiek pirko ir organiškai, matėme, kad iš ten yra srauto, rinkos pasirinkimą aiškina Ingrida Jasinskė, kARTu įkūrėja. Anksčiau mūsų gaminiai buvo parduodami ir viename iš Berlyno butikų tai buvo pirmas žingsnis į šią rinką ir geras pasitikrinimas, kad pirkėjams mūsų produktas tinka.
Daugiau apie prekės ženklo kARTu e. prekybos plėtrą skaitykite šiame VŽ Premium straipsnyje.
Kelių rinkų analizė pagal biudžetą
Plėtrą pradėti nuo analizės ir duomenų pataria ir Marija Valaitė, prekės ženklo Math Scientific įkūrėja.
Dabar įmonė labiausiai susitelkusi į plėtrą Nyderlanduose, o rinkdamasi eksporto rinkas pirmiausia paskiria biudžetą atlikti analizę užuot bandžiusi visur, kol pavyks, surenka duomenis, kur geriausiai ir greičiausiai pasisektų įsitvirtinti prekės ženklui, kur jį geriausiai suprastų ir priimtų vartotojai.

Rinkdamiesi rinkas, į kurias eiti, paskiriame 20.00030.000 Eur biudžetą, skirtą ištestuoti, kur geriausiai rezonuoja mūsų prekės ženklas, kad galėtume greičiau įžengti ir nešaudytume aklai. Šiuo atveju skyrėme 20.000 Eur biudžetą 8 šalių tyrimui ir vieną iš jų Nyderlandus išsirinkome. Ji parodė didžiausią susidomėjimą, geriausius rezultatus skaitmeninės rinkodaros ir e. komercijos požiūriu, VŽ sako M. Valaitė.
Daugiau apie Math Scientific plėtrą svetur ir augimą skaitykite šiame VŽ Premium straipsnyje.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Mano verslas
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti