Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
2022-06-11 20:48

Kaip išsirinkti e. prekybos rinką

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Planuojantis pasiekti užsienio pirkėjus verslas tvirtina, kad siekiant išsirinkti eksporto rinką, kurios pirkėjus domintų siūlomos prekės, svarbu analizė ir duomenys. Tyrimui skirtas laikas, pinigai, sumokėti už specialistų paslaugas, ir pastangos išmokti naudotis nemokamais įrankiais leis pasiekti pirkėją greičiau, užuot aklai dūrus pirštu į žemėlapį.

Vienas iš būdų atrasti savo eksporto rinką gali būti tarptautinės e. prekybos platformos, jose pateikiami duomenys apie pardavimus.

Aivaras Milašauskas, „eBay“ ambasadorius Baltijos šalyse ir pirmosios Lietuvoje „eBay“ paskyrų valdymo agentūros „GloberTop“ įkūrėjas, tvirtina, kad įvertinti, kokios prekės, kokioms rinkoms būtų aktualiausios, galima jau turint paskyrą e. prekybos platformoje. 

Pavyzdžiui, naudojantis „eBay“ analitikos įrankiu „Terapeak“, taip pat – pasidomėjus, kaip sekasi panašia produkcija prekiaujantiems pardavėjams Ebay.de, Ebay.com, Ebay.co.uk.

Aivaras Milašauskas, „eBay“ ambasadorius Baltijos šalyse ir pirmosios Lietuvoje „eBay“ paskyrų valdymo agentūros „GloberTop“ įkūrėjas. Bendrovės nuotr.
Aivaras Milašauskas, „eBay“ ambasadorius Baltijos šalyse ir pirmosios Lietuvoje „eBay“ paskyrų valdymo agentūros „GloberTop“ įkūrėjas. Bendrovės nuotr.

„Pavyzdžiui, turime klientą, kuris pardavinėja Vokietijoje žinomų prekės ženklų prekes, pasisekimas didelis, pardavimai į Vokietiją ir aplink Europoje – dideli, bet tokios produkcijos į JAV išsiunčiama labai nedaug. Jeigu prieš pradedant prekiauti neįvertinama, kur didesnė paklausa, galima padaryti klaidą užsiregistruojant. Pavyzdžiui, Ebay.com pardavimų nebus, nes, nors prekės rodomos visam pasauliui, bet didelis srautas – iš JAV, ir pardavėjas sakys: ai, nieko neparduodu. Kai tiesiog atsistojęs į kitą vietą turguje – Ebay.de, kur pagrindas dėl kalbos ir paieškos variklių – Vokietija, sakytų: vau, kokie pardavimai“, – sako jis.

Jo teigimu, tarptautinių e. prekybos platformų suteikiami duomenys verslui leidžia greičiau ir paprasčiau atlikti naujų rinkų paiešką. Pagal statistiką, pirmaisiais metais „eBay“ pardavėjai vidutiniškai parduoda į 7 šalis, antraisiais – į 18.

„Esu bendravęs su klientais, kurie sakė: pastaruosius 15 metų eksportuojame ir niekad nepardavėme į tokias valstybes kaip Izraelis ar Saudo Arabija, o dabar pamatėme, kad mūsų produktai mėgstami būtent tose šalyse, – sako A. Milašauskas. – Užtenka būti šioje pardavimų platformoje, kad mus pastebėtų rinkos, apie kurias nė negalėjome pagalvoti. Taigi, kur kas paprasčiau testuoti, kokios dar šalys mėgsta mūsų produkciją, ir tada daryti kokius nors strateginius sprendimus ne tik šioje platformoje.“

Daugiau A. Milašausko e. prekybos patarimų skaitykite šiame VŽ Premium straipsnyje.

Pagal duomenis – tikslinga reklama

Pagal organišką pirkėjų srautą, pirmuosius pardavimus, taip pat – fizinės prekybos patirtį eksporto žingsnius e. komercijoje planuoja ir Kauno odinių rankinių gamintoja „kARTu“.

Viena iš rinkų, kurią pasirinko „kARTu“, – Vokietija, kurios pirkėjus prekės ženklas pasiekia per e. prekybos platformas, taip pat – tikslingą reklamą „Google AdWords“.

Ingrida Jasinskė, „kARTu“ įkūrėja. Bendrovės nuotr.
Ingrida Jasinskė, „kARTu“ įkūrėja. Bendrovės nuotr.

„Viskas ateina tik per analizę: mūsų produktas atsirado iš aistros kurti, bet analizė ir duomenys jam reikalingi. Juolab šiais laikais yra visi įrankiai, pavyzdžiui, „Google Analytics“, pagal kurio duomenis matai, iš kur vartotojai pas tave ateina. Vokietijos pirkėjai šiek tiek pirko ir organiškai, matėme, kad iš ten yra srauto, – rinkos pasirinkimą aiškina Ingrida Jasinskė, „kARTu“ įkūrėja. – Anksčiau mūsų gaminiai buvo parduodami ir viename iš Berlyno butikų – tai buvo pirmas žingsnis į šią rinką ir geras pasitikrinimas, kad pirkėjams mūsų produktas tinka.“

Daugiau apie prekės ženklo „kARTu“ e. prekybos plėtrą skaitykite šiame VŽ Premium straipsnyje.

Kelių rinkų analizė pagal biudžetą 

Plėtrą pradėti nuo analizės ir duomenų pataria ir Marija Valaitė, prekės ženklo „Math Scientific“ įkūrėja. 

Dabar įmonė labiausiai susitelkusi į plėtrą Nyderlanduose, o rinkdamasi eksporto rinkas pirmiausia paskiria biudžetą atlikti analizę – užuot bandžiusi visur, kol pavyks, surenka duomenis, kur geriausiai ir greičiausiai pasisektų įsitvirtinti prekės ženklui, kur jį geriausiai suprastų ir priimtų vartotojai.

Marija Valaitė, prekės ženklo „Math Scientific“ vadovė ir viena iš įkūrėjų. Bendrovės nuotr.
Marija Valaitė, prekės ženklo „Math Scientific“ vadovė ir viena iš įkūrėjų. Bendrovės nuotr.

„Rinkdamiesi rinkas, į kurias eiti, paskiriame 20.000–30.000 Eur biudžetą, skirtą ištestuoti, kur geriausiai rezonuoja mūsų prekės ženklas, kad galėtume greičiau įžengti ir nešaudytume aklai. Šiuo atveju skyrėme 20.000 Eur biudžetą 8 šalių tyrimui ir vieną iš jų – Nyderlandus – išsirinkome. Ji parodė didžiausią susidomėjimą, geriausius rezultatus skaitmeninės rinkodaros ir e. komercijos požiūriu“, – VŽ sako M. Valaitė.

Daugiau apie „Math Scientific“ plėtrą svetur ir augimą skaitykite šiame VŽ Premium straipsnyje.

52795
130817
52791