Ką daryti, kad darbuotojai nepasijaustų nustumti į paraštę

Įgūdžiai, kurie darbuotojams reikalingi šiandien, gali nebūti reikalingi rytoj. Todėl įmonės, norėdamos neprarasti efektyvumo, privalo žinoti, kaip padėti savo darbuotojams augti.
World economic forum tyrimo duomenimis, iki 2025 m. daugiau nei 60% darbuotojų bus priversti persikvalifikuoti arba įgauti papildomų įgūdžių tam, kad išliktų konkurencingi darbo rinkoje.
Diana Blažaitienė, personalo valdymo ir atrankų bendrovės Soprana Personnel International vadovė, teigia, kad geriausias būdas sekti savo darbuotojų įgūdžių pulsą nuolatinės įgūdžių spragų (skill gap angl. k.) analizės.
Minkštieji ir kietieji įgūdžiai
Kartais susidaro klaidinga nuomonė, kad įgūdžių atnaujinimas reikalingas tik IT sektoriaus žinioms įgyti. Taip, technologinis raštingumas yra viena iš didžiausių daugumos organizacijų spragų, tačiau įgūdžiai reikalingi tikrai ne tik ten, pranešime cituojama D. Blažaitienė.
Ekspertė skirsto įgūdžius į kietuosius ir minkštuosius.
Kietieji įgūdžiai tai profesiniai įgūdžiai, kuriems įgyti reikia laiko ir žinių. Pavyzdžiui, gebėjimas dirbti su specifinėmis sistemomis, rašymas ir skaitymas užsienio kalba ir kiti, dažniausiai mokymosi įstaigose gaunami gebėjimai.
Minkštieji įgūdžiai yra mažiau apčiuopiami bei rečiau lavinami. Tai gali būti gebėjimas dirbti komandoje, valdyti savo laiką, kūrybiškas mąstymas ar sugebėjimas vadovauti.
Nors minkštieji įgūdžiai dažniausiai yra mažiau vertinami ir jų mokomasi rečiau, jie yra tokie pat gyvybiškai svarbūs sėkmingai karjerai ir reikalingi organizacijose. Žmonės, sunkiai gebantys dirbti komandoje ar sklandžiai komunikuoti, susiduria su vis daugiau sunkumų darbo rinkoje, teigia D. Blažaitienė. Pandemija apkritai darbuotojų įgūdžių tobulinimą nukėlė į antrą planą, o minkštieji įgūdžiai tiesiog prarandami dėl ženkliai sumažėjusio komunikavimo ir komandinio darbo.
Tos įmonės, kurios skiria dėmesio minkštųjų įgūdžių ugdymui, laimi. D. Blažaitienė nurodo, kad jose didėja darbo efektyvumas ir našumas, nuosekliai vykdoma darbuotojų tobulinimo ir mokymo programa padeda prisitraukti geriausių talentų, o tai padeda įgyti konkurencinį pranašumą.
Tačiau siekiant gauti naudos iš tokios analizės, būtina skirti laiko ir išteklių jai atlikti. Metodikų ir praktikų yra įvairių, tačiau būtina suprasti tokios analizės tikslus ir poreikį.
Savo darbuotojų auginimas turėtų būti kiekvienos organizacijos prioritetas. Tačiau panašu, kad strateginės kryptys dažniau būna orientuos ne į darbuotojų, bet pačios organizacijos augimą. Tačiau jei pažvelgsime atidžiau, organizacija tai tarsi medžio kamienas, kurį gaubia šakos darbuotojai. Kuo tos šakos gyvesnės, žalesnės ir labiau žydi, tuo labiau ir visas medis atrodo sveikesnis, vaizdžiai lygina D. Blažaitienė.
Rašyti komentarą 0
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti