Prekyba socialiniuose tinkluose: pirkėją reikia įtikinti

    Publikuota: 2021-02-14
    Indrė Briškaitė-Vyšniauskienė, „Su meile, Braškė“ įkūrėja. Asm. archyvo nuotr.
    svg svg
    Indrė Briškaitė-Vyšniauskienė, „Su meile, Braškė“ įkūrėja. Asm. archyvo nuotr.
     

    Pandemija bei karantinai privertė smulkųjį verslą pasukti sukti galvą, kaip išlikti matomam ir nepamirštam klientų. Todėl aktyvūs pardavimai pradėjo vykti socialiniuose tinkluose: čia siūloma daugybė įvairių nuolaidų ar konkursų. Tačiau tai nėra pagrindinis ir ilgalaikis raktas sėkmei pasiekti.

    Rankų darbo auskarais, apyrankėmis, segėmis ir kaklo papuošalais prekiaujanti Indrė Briškaitė-Vyšniauskienė, socialiniuose tinkluose geriau pažįstama kaip „Su meile, Braškė“, sako, kad karantino metu jos verslas paaugo, o ir sulaukė dar daugiau sekėjų.

    Vasarį „Su meile, Braškė“ „Instagram“ turėjo daugiau nei 6.000 sekėjų, o „Facebook“– beveik  17.000. Abejose paskyrose I. Briškaitė-Vyšniauskienė dalijasi ne tik gaminių nuotraukomis, bet ir vykstančiomis akcijos ar klientų atsiliepimais.

    Prieš karantiną mugėse dalyvavusi verslininkėpastebėjo, kad moterys karantino metu labai domisi papuošalais ir juos perka.

    Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













    Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



     

    „Manau, mano klientėms svarbu komunikuoti su pačia aksesuarų kūrėja, taip užsimezga glaudus ryšys , atsiranda lojalumas,“ – VŽ pasakoja  įkūrėja. – Sekėjus domina viskas, kas susiję su jų mėgstamu produktu – nuo žaliavų parinkimo, gamybos proceso. Dažnai klausiu jų nuomonės, kas labiau patiktų – kokios spalvos, modelis, ilgis ir pan.“

    Leido bent šiek tiek uždirbti 

    Rasa Koženiauskienė, natūralių gaminių iš vilnos prekės ženklo „Avelės kerai“ savininkė, atvira – jei ne socialiniai tinklai, karantino metu būtų visiškai nieko neuždirbusi.

    „Mums pasakė, kad kalėdinių mugių nebus, griebėmės šiaudo ir pradėjome dirbti socialiniuose tinkluose,“ – sako pašnekovė.

    Ir nors prekybos mastas neprimena prieškarantininio lygio, o sandėlyje dar daugybė neišparduotų prekių, verslininkė pasidžiaugė, kad pavyksta bent šiek tiek užsidirbti.

    Su komunikacija socialiniuose tinkluose R. Koženiauskienė buvo susidūrusi ir anksčiau, todėl ši sfera nebuvo visiškai nepažįstama. Be to, daug naudingų patarimų gavo ir iš draugų bei pažįstamų.

    nuotrauka::1left

    Pasitarnavo ir socialiniuose tinkluose sekami rinkodaros specialistai, kurie dalijasi patarimais, kaip patraukti potencialių klientų dėmesį. Tiek „Avelės kerų“ „Instagram“, tiek ir „Facebook“ paskyrose yra daugybė kokybiškų gaminių nuotraukų, video ir prekių aprašymų, kuriuose pasakojama, kuo yra naudingi velti drabužiai arba kaip juos prižiūrėti, kad ilgai tarnautų.

    Nors „Avelės kerai“ „Instagram“ turi tik 236 sekėjus, o „Facebook“– 2.286, pašnekovė džiaugiasi, kad užsakymų sulaukia iš abiejų.

    Abi pašnekovės paminėjo, kad sekėjų dėmesį bando pritraukti įvairiomis akcijomis. I. Briškaitė-Vyšniauskienė savo „Instagram“ paskyroje dalijasi nuolaidos kodais, kuriuos vėliau klientai galia panaudoti apsiperkant elektroninėje parduotuvėje.

    „Porą kartų padarėme akcijas, tai pritraukė labai daug žmonių. Jie iš tiesų mėgsta apsipirkinėti su nuolaidomis, užsakymų tuo metu žymiai padaugėjo, – pastebėjimais dalijasi R. Koženiauskienė. – Kai nėra akcijų, negalėčiau patvirtinti, kad labai daug būtų susidomėjusių.“

    Atrado socialinius tinklus

    Rinkodaros specialistė Kristina Dambrauskienė, padedanti smulkaus verslo atstovams komunikuoti socialiniuose tinkluose, pastebi, kad čia jie praleidžia vis daugiau laiko. Anksčiau smulkieji turėjo paskyras socialiniuose tinkluosetik dėl to, kad klientai atrastų jų prekinį ženklą, betneskyrė tam didelio dėmesio. Viskas pasikeitė prasidėjus pandemijai.

    nuotrauka::2right

    „Verslas suprato, kad socialiniai tinklai yra tas kanalas, kuriame gali parduoti ir atrasti savo auditoriją, kuriai aktualu jų prekė ar paslauga. Smulkieji prekybininkai, kurie anksčiau neįvertino socialinių tinklų galios, kurie mąstė, kad galbūt pats geriausias reklamos būdas yra iš lūpų į lūpas, per pažįstamus ar kažkaip kitaip, dabar atrado socialinius tinklus,“ – sako K. Dambrauskienė.

    Ne tiesioginė reklama, o pritraukiantis turinys

    Įvairios akcijos nepritrauks didelės auditorijos, kuri atneš didžiulį pelną, teigia rinkodaros specialistė. Tai nėra pati didžiausia klaida, kurią daro smulkusis verslas, tačiau, kaip pabrėžė pašnekovė, šią dieną socialiniuose tinkluose reikėtų sukurti vertingą turinį, kuris ir pritrauktų potencialius klientus.

    Be akcijos ar kokio nors specialaus pasiūlymo, reikėtų įvertinti, ką dar būtų galima pasiūlyti savo sekėjams.

    „Kai smulkusis verslas tikslingai įgyvendinina numatytus veiksmus, strategiją, kai gali duoti ne tik nuolaidą ar kažką, jie tiesiog ima kurti turinį, kuris būna aktualus vartotojui. Ne tik tam, kuris būtent šią akimirką nori pirkti, bet ir savo kitiems, būsimiems klientams,“ – sako K. Dambrauskienė, pridurdama, kad tokiu būdu verslas parduoda daug sėkmingiau.

    Jos patarimai, kaip pritraukti klientų dėmesį socialiniuose tinkluose:

    • Suprasti, ar pasirinktame socialiniame tinkle, kuriame save pristato smulkusis verslas, yra jo tikslinė auditorija ir pagrindinis pirkėjas;
    • žinoti, kokią vertę kuriate savo ateities klientui, kodėl jie turėtų pasilikti jūsų socialiniuose tinkluose, būti aktyvūs net jeigu dabar neketina nieko pirkti;
    • žmonės socialiniuose tinkluose mato daug reklamų, ypač karantino metu, tad smulkiųjų verslų komunikacijoje tik „parduodančio“ turinio, akcijų nepakanka;
    • turi būti naudingos informacijos, kuri edukuoja vartotoją ir leidžia suprasti, kodėl jam to daikto ar paslaugos reikia;
    • investuoti į savo prekės ženklo komunikacijos strategiją, vizualinį atpažįstamumą bei sklaidos priemones.

    Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

    Tema „Mano verslas“
    Norite pasiūlyti temą, turite pastabų ar klausimų?

    Parašykite redaktorių komandai arba vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt. Konfidencialumą užtikriname.

    Konsultantas pagal „ChatGPT“: įmonei kiek kainuoja jo paslaugos

    Sveikatos platforma „FindVit“, naudojanti savo verslui pritaikytą ir apmokytą „konsultantą“, paremtą...

    Mano verslas
    2023.05.27
    Kaip „užnorinti“ darbuotojus mokytis Premium 2

    Daugelis vadovų verčiasi per galvas, siūlydami vis įdomesnių mokymų, tačiau kai kurie darbuotojai juos priima...

    Vadyba
    2023.05.27
    „Expo klasterio“ finansavimas: kas gali pretenduoti į paramą eksportui

    Į klasterius susibūręs smulkus ir vidutinis verslas gali kreiptis finansavimo eksportui stiprinti. Priemonei...

    Mano verslas
    2023.05.27
    „Noviti Finance“ iš Europos investicijų fondo gavo 1 mln. Eur subordinuotąją paskolą plėtrai

    Alternatyvus nebankinis finansuotojas „Noviti Finance“ gavo Europos investicijų fondo (EIF) 1 mln. Eur...

    Mano verslas
    2023.05.26
    „SME Bank“ su EIF sutarė dėl 37,5 mln. Eur finansavimo smulkiam ir vidutiniam verslui

    Europos investicijų fondas (EIF) ir verslo bankas „SME Bank“ pasirašė garantijų sutartį pagal programą...

    Mano verslas
    2023.05.25
    Tiekėjai: patekti į tinklų lentynas dar niekada nebuvo taip sunku Premium

    Privačios etiketės gaminiams vis daugiau lentynų ploto skiriantys prekybos tinklai mažiau jo palieka tiekėjų...

    Prekyba
    2023.05.25
    Ar užteks parako: tiksliai nusitaikę „Zala Arms“ pasiekė šaulių svajonės Premium

    Anykščių rajone įsikūrusi šovinių gamintoja „Zala Arms“ šiemet priartėjo prie gamintojų svajonės – anykštėnai...

    Mano verslas
    2023.05.25
    „Motinystės bausmė“ – kodėl ją vis mieliau matuojasi ir vyrai vadovai Premium 10

    Kuo moterys eis aukštesnes ir geriau mokamas pareigas tuo, tikėtina, ir daugiau vyrų rinksis vaiko priežiūros...

    Vadyba
    2023.05.24
    Skaidrumo kelionės pradžia: kaip nesudominti STT Premium 1

    Per pirmuosius penkis 2023 m. mėnesius – 36% iš visų Specialiosios tyrimų tarnybos (STT) pradėtų ikiteisminių...

    Mano verslas
    2023.05.24
    1 mlrd. Eur Lietuvos ekonomikai: 7,5 mln. Eur darbuotojų įgūdžiams tobulinti

    Priemonei „Sumanūs įgūdžiai“ – labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių bei verslo ir mokslo institucijų...

    Mano verslas
    2023.05.23
    J. Telyčėnė, „Revolut“ personalo vadovė: intelektualūs šunsnukiai įmonėje – kaip nepakliūti į spąstus Premium

    Justina Telyčėnė, „Revolut Bank“ verslo ir personalo partnerė, pasakoja apie vis labiau įsigalinčią...

    Vadyba
    2023.05.23
    Finansiniai rodikliai: kaip įvertinti verslo priklausomybę nuo skolininkų ir lūžio tašką Premium

    Vieni pagrindinių finansinių rodiklių, kuriuos patariama stebėti nuolat, yra susiję su verslo priklausomybe:...

    Mano verslas
    2023.05.23
    Daugiausia mokesčių I ketv. sumokėję restoranai nestokoja optimizmo Premium

    2023 m. I ketv. į Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) sąskaitą iš restoranų didžiausią sumą pervedė UAB...

    Prekyba
    2023.05.22
    Su mažesne akcijų dalimi „Pigu“ likęs D. Liulys rado naują investicijų taikinį (II dalis) Premium

    Verslininkas Dainius Liulys, pastebėjęs, kad augant e. komercijos sektoriui didėja įvairių paslaugų...

    Prekyba
    2023.05.22
    Prekių ženklo apsauga: verslas randa būdų susimažinti išlaidas Premium

    Mažos ir vidutinės Lietuvos įmonės aktyviau ieško galimybių apsaugoti savo sukurtą intelektinę nuosavybę –...

    Mano verslas
    2023.05.22
    Socialinio verslo sumanymai: elnių SPA, vietinė e. krautuvėlė, bendruomenės užimtumas

    Kol įstatymuose nėra socialinio verslo sąvokos, nėra aišku, kiek tokių įmonių veikia Lietuvoje. Inovacijų...

    Mano verslas
    2023.05.21
    Jeigu jau atlyginimas nebemotyvuoja, tuomet – kas? Premium 1

    Kol švytuoklė yra darbuotojų pusėje, darbdaviams uždavinys prisivilioti geriausius specialistus tampa vis...

    Vadyba
    2023.05.21
    Ne tik pramonei ypač trūksta vokiškai kalbančių specialistų 5

    Darbo vietų ir vokiško kapitalo investicijų Lietuvoje būtų kur kas daugiau, jei specialistai kalbėtų ne tik...

    Vadyba
    2023.05.20
    1 mlrd. Eur Lietuvos ekonomikai: 8,5 mln. Eur kvietimas startuoliams

    Verslas ir įstaigos, teikiančios viešąsias paslaugas, gali kreiptis finansavimo skatinti startuolių plėtrą:...

    Mano verslas
    2023.05.19
    Recesijos akivaizdoje pagalvė iš RRF: verslas iš ES galės pasiskolinti iki 1,7 mlrd. Eur Premium

    Nors ir dvejojo, Vyriausybė pasiryžo skolintis iš Europos Komisijos 1,7 mlrd. Eur, iš kurių mažiausiai 1...

    Finansai
    2023.05.19

    Verslo žinių pasiūlymai