Randa pirkėjų ir nebrukdami nuolaidų

Publikuota: 2015-10-04
Tadas Luotė, UAB „Innco“, valdančios optikos saloną „Friends & Frame“, direktorius: „Buvo dvi išeitys – arba plėstis į gretimas šalis, arba imtis naujos srities. Pasirinkome pastarąjį būdą, ir tai pasiteisino.“
VLADIMIRO IVANOVO (vž) NUOTR.
Tadas Luotė, UAB „Innco“, valdančios optikos saloną „Friends & Frame“, direktorius: „Buvo dvi išeitys – arba plėstis į gretimas šalis, arba imtis naujos srities. Pasirinkome pastarąjį būdą, ir tai pasiteisino.“ VLADIMIRO IVANOVO (vž) NUOTR.
„Verslo žinios“

Kai daugelis optikų demonstruoja išradingumą siūlydamos akcijas ir net nemokami dalydamos rėmelius ar lęšius, „Friends & Frame“ optikos įkūrėjas pasielgė priešingai: įsikūrė prestižiniame sostinės verslo centre, prekiauja madingais ir nepigiais akinių rėmeliais ir orientuojasi tik į pirkėjų, gaunančių aukštesnes pajamas, segmentą.

Įprasta, kad optikos gali pasiūlyti akinių kiekvienam klientui: tiek vaikams, tiek jaunimui, tiek solidiems ir brandiems pirkėjams. Kainų spektras irgi platus – rėmeliai kainuoja nuo 1 iki kelių šimtų eurų. O jei užsisakomi akiniai, dar ir lęšiai kartais pasiūlomi dovanai.

„Pas mus šito nėra. Rungtyniauti, kas pasiūlys didžiausias nuolaidas, palikome kitiems. Mes klientams siūlome tai, ko jiems reikia: madingus gerai žinomų prekių ženklų rėmelius, jaukią, įprastos optikos visai neprimenančią aplinką, draugišką aptarnavimą“, – pasakoja Tadas Luotė, UAB „Innco“, valdančios optikos saloną „Friends & Frame“, direktorius.

Kraustytis apsimokėjo

Optikos salonas atidarytas pernai gruodį. Pati įmonė skaičiuoja 7 gyvavimo metus. Veiklą „Innco“ pradėjo nuo e. prekybos – buvo kurta e. parduotuvė www.manolesiai.lt, sėkmingai tebeveikianti iki šiol.

Įmonė įkurta Kaune, ten ji ir turėjo nedidelę parduotuvę, kur dalis pirkėjų, lęšius užsisakiusių internetu, atvažiuodavo jų pasiimti.

„Tais laikais e. prekyba dar nebuvo tokia populiari kaip dabar, pirkėjai gal nelabai pasitikėdavo, abejodavo, ar tikrai gaus užsakytą prekę. Todėl reikėjo turėti vietą, kur jie galėtų atvažiuoti, pabendrauti su mumis, gyvai pasižiūrėti, ką turime. Reikia to ir dabar, nesvarbu, kad įsigyti prekę internetu jau tapo įprasta“, – nurodo p. Luotė.

Po dvejų metų nuspręsta verslą perkelti į Vilnių. Priežastis – čia daugiau pirkėjų, perkamoji jų galia didesnė, intensyvesnis gyvenimas.

„Penktadienio vakarą uždarėme parduotuvės duris Kaune, o pirmadienį jau atvėrėme jas Vilniuje. Kadangi mūsų veiklos pagrindas tada buvo internetinė prekyba, kraustytis buvo nesudėtinga. Dabar, jei reikėtų į kitą vietą perkelti optikos saloną, žinoma, tai užtruktų daug ilgiau“, – šypteli pašnekovas.

Jis įsitikinęs, kad persikelti į Vilnių buvo tinkamas sprendimas. Tiesa, po kelerių metų vėl buvo atidaryta lęšių parduotuvė Kaune, tačiau pagrindinės pajamos – iš optikos salono sostinėje.

Kartu su mada

Lęšių prekybą papildyti akiniais pirmiausia pasiūlė lęšių tiekėjai. Ir pats p. Luotė jautė, kad reikia imtis ko nors naujo, nes lęšių rinka jau buvo užpildyta, į e. prekybą atėjo optikų tinklai, tad pardavinėdamas lęšius be nuolaidų sunkiai išsiversi.

„Buvo dvi išeitys – arba plėstis į gretimas šalis, arba imtis naujos srities. Pasirinkome pastarąjį būdą, ir tai pasiteisino“, – pasakoja p. Luotė.

Geografinės plėtros verslininkas nesiėmė, nes šis procesas – sudėtingas, reikia daug išteklių – tiek laiko, tiek žmogiškųjų, tiek lėšų.

„Vis galvojau – jei į Vilnių, kur rinka jau prisotinta, ateitų kokia nors optika iš Latvijos ar Estijos, ką jie turėtų pasiūlyti, kad pritrauktų pirkėjų? Taip pat mes turime sukurti kitokią koncepciją, kad gretimose šalyse būtume įdomūs. Be to, ten ir kalba kita, ir vartotojų įpročiai skiriasi. Todėl nusprendėme susitelkti į savus klientus, bet praplėsti asortimentą“, – aiškina „Friends & Frame“ vadovas.

Optikos salonui įrengti lėšų skolintasi iš banko – paimta beveik 90.000 Eur paskola. Ponas Luotė neslepia, kad banko atstovai iš pat pradžių nustebo išvydę, kad prašoma tokios didelės sumos, nes įprastai optikai įrengti užtenka gerokai mažiau investicijų. Vis dėlto verslininkui pavyko įtikinti banką, kad jie kuria išskirtinę optiką, panašesnę į madingų drabužių parduotuvę, o ne į įstaigą, kur tik parenkami ir parduodami akiniai.

„Kai atidarėme optikos saloną, nieko panašaus Vilniuje dar nebuvo. Patalpoms įrengti samdėme interjero dizainerius, naudojome kokybiškiausias medžiagas. Akinių rėmelius eksponuojame ne po stiklu ar prirakintus, kaip įprasta kitose optikose, – jie patogiai ir stilingai išdėlioti lentynėlėse, kiekvienas lankytojas gali pats pasiimti, pasimatuoti. Tai sukuria draugišką, jaukią aplinką“, – aiškina vyras.

Nemaža dalis lėšų buvo skirta įrangai, reikalingai akiniams parinkti, ir gamybai, įsigyti rėmeliams, kurie „Friends & Frame“ vidutiniškai kainuoja 150 Eur.

„Mūsų visi darbuotojai yra stilingi, domisi mada. Didelei daliai pirkėjų tai irgi svarbu. Todėl neabejoju, kad sprendimas koncentruotis į palyginti siaurą pirkėjų segmentą, kurie supranta, kad kokybiškas ir madingas daiktas kainuoja, yra tinkamas“, – sako p. Luotė.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 28 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Metų gazelės“ titulas lieka Vilniuje 6

„Gazelė 2018“ nugalėtoja pripažinta sostinės „Hugaas Services“ – įmonė per 3 metus pardavimus užaugino...

Statyba ir NT
2018.09.20
„Gazelės” konferencija Vilniuje: šiemet ji kitokia

„Gazelės“ konferencija, kurią „Verslo žinios“ rengia jau 15 metų, šiemet iš esmės atsinaujino: ne tik...

Mano verslas
2018.09.20
Verslas išaugo iš pilnų lagaminų lauktuvių Premium 3

2.000 Eur – tiek siekė Vilniaus Halės turgavietėje įkurtos graikiškų produktų parduotuvės pirmosios savaitės...

Smulkieji apie jiems žadamą paramą: supriešinimas su stambiaisiais Premium 2

Vyriausybės planus skatinti smulkųjį verslą patys smulkieji vertina atsargiai. Juokas pro ašaras – taip jie...

Verslo aplinka
2018.09.18
Optimizuota įmonės veikla – jaukas investicijoms Rėmėjo turinys

Rugsėjo 20 d. startuosianti kasmetinė verslo konferencija „Gazelė“ sugrįžta atsinaujinusi – su daugiau...

Finansai
2018.09.18
Turguje sostinėje pasiūlė tailandietišką maistą – prireikė ir cepelinų Premium 3

Kai į sostinės Halės turgavietėje veikiančią tailandietišką užkandinę „Spoon Out“ užsukę lankytojai vis...

Įkūrė butiką tiems, kurie kanceliarinių reikmenų perka daugiau nei naudoja Premium 1

Vokiški „Kaweco“ rašikliai, japoniški degtukus primenantys „Hibi“ smilkalai, itališkos „Moleskine“ užrašinės...

Šokolado fontanų nuoma prigijo, bet verslą išplėtė pasiūlę kitą paslaugą Premium 1

Verslas, pradėtas nuo šokoladų fontanų nuomos, pagreitį įgavo tik jį papildžius šventine apšvietimo paslauga.

„Big data" padeda surasti, kam pasaulyje reikia 60 t mėlynių 7

UAB „Icona“ pradėjo siūlyti klientų užsienyje paieškos paslaugą pasinaudojus didžiaisiais duomenimis. Anot...

Pramonė
2018.09.16
Maisto rinkinių prenumeratorių daugėja – valgiaraščių sudarytojai konkuruoja skoniu Premium 1

Maisto produktų su receptais, kaip gaminti valgius, prenumeratą pakeitė dar greitesnė ir paprastesnė valgių...

Nori ne tik valgyti, bet ir pamatyti

Sveikesnės gyvensenos mada ypač džiaugiasi ūkininkai – vis daugiau miestiečių turi savus produkcijos...

Agroverslas
2018.09.13
Kad naujos kolekcijos drabužių neliko per porą dienų, nemeluoja Premium

Pasirodžius naujai V&V drabužių kolekcijai, po dienos ar dviejų feisbuke gali pasirodyti pranešimas, kad kai...

Griežtesni reikalavimai neišbaidė „Gazelių“ – į sąrašą pateko arti 3.000 bendrovių 6

Šiemet sparčiausiai augusių bendrovių sąrašą tikrino dar daugiau institucijų. Patikros rėčio neįveikė kas...

Vadyba
2018.09.10
Atsiskyrė nuo „INK agency“, kuriai priklausė, ir ėmė verslą kurti savaip Premium

Įmonei augant, atsiranda vis naujų veiklų, kurios virsta ne tik sėkmingai veikiančiu padaliniu, bet kartais...

Rinkodara
2018.09.09
Padirbėję užsienio ūkiuose, verslą kuria čia

Migracijos problema niekur nedingo, tačiau vis dažniau galima įžvelgti šviesiąją jos pusę: mūsų gyventojai,...

Agroverslas
2018.09.09
Mažos įmonės taip pat gali sudominti stiprius vadovus 2

Didžiosios įmonės, ieškodamos profesionalių vadovų, turi daugiau galių juos pritraukti. Tačiau smulkusis...

Vadyba
2018.09.09
Šeimos verslo Klaipėdoje augimo receptas: kiekvienas daro tai, ką geriausiai moka Premium

Kai užsakovui pasiūlai kokybišką paslaugą, jis už ją sutinka mokėti nesiderėdamas. O kai magaryčių pridedi ir...

Metalo supirkėjams baigti darbą 17 val. neapsimoka Premium 2

Kai metalo laužo supirkimo bendrovės apyvarta per metus išauga kone trigubai, akivaizdu, kad brango metalas.

Pramonė
2018.09.06
Pabrangus medienai, sąlygas diktavo ir pardavėjai Premium 1

Pabrangusi žaliavinė mediena kilstelėjo ir „Gazelių“ pajamas – dvi iš 14-os stipriausių Vilniaus ir Utenos...

Pramonė
2018.09.05
Privatus darželis Klaipėdoje konkurentų nebijo – turi druskų ir gintaro kambarius Premium 2

Druskų kambarys, gintaro infraraudonųjų spindulių pirtis, kino salė – erdvės įkurtos ne kur nors SPA centre,...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau