Randa pirkėjų ir nebrukdami nuolaidų

Publikuota: 2015-10-04
Tadas Luotė, UAB „Innco“, valdančios optikos saloną „Friends & Frame“, direktorius: „Buvo dvi išeitys – arba plėstis į gretimas šalis, arba imtis naujos srities. Pasirinkome pastarąjį būdą, ir tai pasiteisino.“
VLADIMIRO IVANOVO (vž) NUOTR.
Tadas Luotė, UAB „Innco“, valdančios optikos saloną „Friends & Frame“, direktorius: „Buvo dvi išeitys – arba plėstis į gretimas šalis, arba imtis naujos srities. Pasirinkome pastarąjį būdą, ir tai pasiteisino.“ VLADIMIRO IVANOVO (vž) NUOTR.
„Verslo žinios“

Kai daugelis optikų demonstruoja išradingumą siūlydamos akcijas ir net nemokami dalydamos rėmelius ar lęšius, „Friends & Frame“ optikos įkūrėjas pasielgė priešingai: įsikūrė prestižiniame sostinės verslo centre, prekiauja madingais ir nepigiais akinių rėmeliais ir orientuojasi tik į pirkėjų, gaunančių aukštesnes pajamas, segmentą.

Įprasta, kad optikos gali pasiūlyti akinių kiekvienam klientui: tiek vaikams, tiek jaunimui, tiek solidiems ir brandiems pirkėjams. Kainų spektras irgi platus – rėmeliai kainuoja nuo 1 iki kelių šimtų eurų. O jei užsisakomi akiniai, dar ir lęšiai kartais pasiūlomi dovanai.

„Pas mus šito nėra. Rungtyniauti, kas pasiūlys didžiausias nuolaidas, palikome kitiems. Mes klientams siūlome tai, ko jiems reikia: madingus gerai žinomų prekių ženklų rėmelius, jaukią, įprastos optikos visai neprimenančią aplinką, draugišką aptarnavimą“, – pasakoja Tadas Luotė, UAB „Innco“, valdančios optikos saloną „Friends & Frame“, direktorius.

Kraustytis apsimokėjo

Optikos salonas atidarytas pernai gruodį. Pati įmonė skaičiuoja 7 gyvavimo metus. Veiklą „Innco“ pradėjo nuo e. prekybos – buvo kurta e. parduotuvė www.manolesiai.lt, sėkmingai tebeveikianti iki šiol.

Įmonė įkurta Kaune, ten ji ir turėjo nedidelę parduotuvę, kur dalis pirkėjų, lęšius užsisakiusių internetu, atvažiuodavo jų pasiimti.

„Tais laikais e. prekyba dar nebuvo tokia populiari kaip dabar, pirkėjai gal nelabai pasitikėdavo, abejodavo, ar tikrai gaus užsakytą prekę. Todėl reikėjo turėti vietą, kur jie galėtų atvažiuoti, pabendrauti su mumis, gyvai pasižiūrėti, ką turime. Reikia to ir dabar, nesvarbu, kad įsigyti prekę internetu jau tapo įprasta“, – nurodo p. Luotė.

Po dvejų metų nuspręsta verslą perkelti į Vilnių. Priežastis – čia daugiau pirkėjų, perkamoji jų galia didesnė, intensyvesnis gyvenimas.

„Penktadienio vakarą uždarėme parduotuvės duris Kaune, o pirmadienį jau atvėrėme jas Vilniuje. Kadangi mūsų veiklos pagrindas tada buvo internetinė prekyba, kraustytis buvo nesudėtinga. Dabar, jei reikėtų į kitą vietą perkelti optikos saloną, žinoma, tai užtruktų daug ilgiau“, – šypteli pašnekovas.

Jis įsitikinęs, kad persikelti į Vilnių buvo tinkamas sprendimas. Tiesa, po kelerių metų vėl buvo atidaryta lęšių parduotuvė Kaune, tačiau pagrindinės pajamos – iš optikos salono sostinėje.

Kartu su mada

Lęšių prekybą papildyti akiniais pirmiausia pasiūlė lęšių tiekėjai. Ir pats p. Luotė jautė, kad reikia imtis ko nors naujo, nes lęšių rinka jau buvo užpildyta, į e. prekybą atėjo optikų tinklai, tad pardavinėdamas lęšius be nuolaidų sunkiai išsiversi.

„Buvo dvi išeitys – arba plėstis į gretimas šalis, arba imtis naujos srities. Pasirinkome pastarąjį būdą, ir tai pasiteisino“, – pasakoja p. Luotė.

Geografinės plėtros verslininkas nesiėmė, nes šis procesas – sudėtingas, reikia daug išteklių – tiek laiko, tiek žmogiškųjų, tiek lėšų.

„Vis galvojau – jei į Vilnių, kur rinka jau prisotinta, ateitų kokia nors optika iš Latvijos ar Estijos, ką jie turėtų pasiūlyti, kad pritrauktų pirkėjų? Taip pat mes turime sukurti kitokią koncepciją, kad gretimose šalyse būtume įdomūs. Be to, ten ir kalba kita, ir vartotojų įpročiai skiriasi. Todėl nusprendėme susitelkti į savus klientus, bet praplėsti asortimentą“, – aiškina „Friends & Frame“ vadovas.

Optikos salonui įrengti lėšų skolintasi iš banko – paimta beveik 90.000 Eur paskola. Ponas Luotė neslepia, kad banko atstovai iš pat pradžių nustebo išvydę, kad prašoma tokios didelės sumos, nes įprastai optikai įrengti užtenka gerokai mažiau investicijų. Vis dėlto verslininkui pavyko įtikinti banką, kad jie kuria išskirtinę optiką, panašesnę į madingų drabužių parduotuvę, o ne į įstaigą, kur tik parenkami ir parduodami akiniai.

„Kai atidarėme optikos saloną, nieko panašaus Vilniuje dar nebuvo. Patalpoms įrengti samdėme interjero dizainerius, naudojome kokybiškiausias medžiagas. Akinių rėmelius eksponuojame ne po stiklu ar prirakintus, kaip įprasta kitose optikose, – jie patogiai ir stilingai išdėlioti lentynėlėse, kiekvienas lankytojas gali pats pasiimti, pasimatuoti. Tai sukuria draugišką, jaukią aplinką“, – aiškina vyras.

Nemaža dalis lėšų buvo skirta įrangai, reikalingai akiniams parinkti, ir gamybai, įsigyti rėmeliams, kurie „Friends & Frame“ vidutiniškai kainuoja 150 Eur.

„Mūsų visi darbuotojai yra stilingi, domisi mada. Didelei daliai pirkėjų tai irgi svarbu. Todėl neabejoju, kad sprendimas koncentruotis į palyginti siaurą pirkėjų segmentą, kurie supranta, kad kokybiškas ir madingas daiktas kainuoja, yra tinkamas“, – sako p. Luotė.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 28 d.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Jau pilnametis“: taujėniškio plėtros greitis – du restoranai per sezoną Premium

Atidaryti du naujus restoranus per keturis mėnesius – ambicingas uždavinys net maitinimo sektoriaus...

Gazelė
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
„Galvų medžiotojas“ darbdaviams: pamirškite „degančias akis“ ir nebesamdykite CV Premium 4

15% darbuotojų nuolat siunčia savo gyvenimo aprašymus kitiems potencialiems darbdaviams, o vadovų sunkumus iš...

Gazelė
2019.11.13
Lietuvių sukurto ploniausio pasaulyje biliardo stalo jokie plagiatoriai neįveikia Premium 1

UAB „Bilijardai“ savo produkciją, žinomą visame pasaulyje, nuo plagiatorių bando apsaugoti ne tik...

Gazelė
2019.11.12
Daugiau kaip pusė VšĮ nepateikė duomenų apie savo dalyvius

Iš šiuo metu esančių daugiau kaip 11.000 viešųjų įstaigų duomenis apie savo dalyvius Registrų centrui pateikė...

Finansai
2019.11.12
Džentelmenų saloną, kur batai vadinami kitaip, kūrė su vartojimo kultūra Premium 2

Pasiryžti verslą pradėti nuo prekybos daiktais, kurie turi Didžiosios Britanijos karališkųjų rūmų įvertinimą...

Gazelė
2019.11.11
Smulkieji suprato, už ką klientai linkę mokėti daugiau

Šiais laikais sugalvoti naują produktą ar paslaugą – sudėtinga. Tačiau smulkiųjų verslininkų patirtis rodo,...

Gazelė
2019.11.10
Septintas bendradarbystės „Spiečius“ – Marijampolėje

Marijampolėje atidarytas trečias šiemet „Spiečius“ – bendradarbystės centras, skirtas didinti verslumą...

Gazelė
2019.11.09
Šiauliai jau turi sprendimą, kaip verslui rasti darbuotojų Premium

Šiauliai, garsėjantys stipria pramone – tiek vietos kapitalo, tiek užsienio, kyla į dar aukštesnį lygmenį:...

Gazelė
2019.11.07
Apdovanotos Šiaulių „Gazelės“, rodančios įspūdingą augimą

Šiandien daugelis Šiaulių apskrities smulkaus ir vidutinio verslo atstovų susirinko į „Gazelės“ konferenciją.

Gazelė
2019.11.06
„Peugeot“ Šiauliuose atstovai jau įrenginėja elektromobilių įkrovimo stoteles Premium 1

Nors „Peugeot“ elektromobiliai į Lietuvą atkeliaus tik po kelių mėnesių, Šiauliuose veikianti gamintojos...

Gazelė
2019.11.06
Kaip įkurti patinkantį verslą jo nekopijuojant Premium

Jei svečiuojantis užsienyje į akis krinta įdomi verslo idėja, grįžus galima ką nors panašaus bandyti kurti...

Gazelė
2019.11.05
RC išsiuntė šaukimus 624-ių įmonių vadovams 15

Šiemet dėl finansinių ataskaitų nepateikimo Registrų centrui teismas išnagrinėjo 95 bylas ir 72 vadovams...

Finansai
2019.11.05
Komercijos atašė Vokietijoje: verslo reikalai prasideda ir baigiasi gyvai Premium

Vokietija didelė rinka, tad galimybių, ką joje gali nuveikti lietuviai, irgi yra daug. Vienas pavyzdžių – IRT...

Gazelė
2019.11.04
Netikėti sunkumai, apie kuriuos kuriantys verslą net nepagalvoja Premium

Kuriantys verslą dažnai jį įsivaizduoja kiek kitaip, bet rožiniai akiniai netrunka nukristi. Todėl verslą...

Gazelė
2019.11.03
Verslo procesų ekspertė: jei nevaldysite procesų, jie diriguos jums

Norite auginti verslą, tapti lyderiais savo srityje ir skaityti klientų mintis? Pradėkite nuo vartotojo...

Gazelė
2019.11.03
Koks e. parduotuvės dizainas pritraukia lankytojų

E. parduotuvė gali atrodyti profesionaliai, turėti garantijų ženkliukų, rekomendacijų, tačiau tai dar...

Gazelė
2019.11.01
Verslo kasdienybė: vietoj žadamų palengvinimų sulaukia tikrintojų vizitų Premium 2

Smulkieji iš valdžios prašo tik vieno – netrukdykite mums dirbti. Tačiau ir šis prašymas lieka neišgirstas –...

Gazelė
2019.10.31
Lietuviškas startuolis: naudotis laisvai samdomų programuotojų paslaugomis buvo klaida Premium 2

Lietuviško startuolio sukurta programėlė leidžia net mažiausios kavinės klientams iš anksto užsisakytą maistą...

Gazelė
2019.10.30
Po 1.000% augimo kitas iššūkis baldų gamintojams – išlaikyti tokius skaičius Premium

Nauja veikla įmonės pajamas gali paauginti 1.000%. Iššūkis – tokį šuolį vos per metus suvaldyti, o dar po...

Gazelė
2019.10.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau