Randa pirkėjų ir nebrukdami nuolaidų

Įprasta, kad optikos gali pasiūlyti akinių kiekvienam klientui: tiek vaikams, tiek jaunimui, tiek solidiems ir brandiems pirkėjams. Kainų spektras irgi platus – rėmeliai kainuoja nuo 1 iki kelių šimtų eurų. O jei užsisakomi akiniai, dar ir lęšiai kartais pasiūlomi dovanai.
„Pas mus šito nėra. Rungtyniauti, kas pasiūlys didžiausias nuolaidas, palikome kitiems. Mes klientams siūlome tai, ko jiems reikia: madingus gerai žinomų prekių ženklų rėmelius, jaukią, įprastos optikos visai neprimenančią aplinką, draugišką aptarnavimą“, – pasakoja Tadas Luotė, UAB „Innco“, valdančios optikos saloną „Friends & Frame“, direktorius.
Kraustytis apsimokėjo
Optikos salonas atidarytas pernai gruodį. Pati įmonė skaičiuoja 7 gyvavimo metus. Veiklą „Innco“ pradėjo nuo e. prekybos – buvo kurta e. parduotuvė www.manolesiai.lt, sėkmingai tebeveikianti iki šiol.
Įmonė įkurta Kaune, ten ji ir turėjo nedidelę parduotuvę, kur dalis pirkėjų, lęšius užsisakiusių internetu, atvažiuodavo jų pasiimti.
„Tais laikais e. prekyba dar nebuvo tokia populiari kaip dabar, pirkėjai gal nelabai pasitikėdavo, abejodavo, ar tikrai gaus užsakytą prekę. Todėl reikėjo turėti vietą, kur jie galėtų atvažiuoti, pabendrauti su mumis, gyvai pasižiūrėti, ką turime. Reikia to ir dabar, nesvarbu, kad įsigyti prekę internetu jau tapo įprasta“, – nurodo p. Luotė.
Po dvejų metų nuspręsta verslą perkelti į Vilnių. Priežastis – čia daugiau pirkėjų, perkamoji jų galia didesnė, intensyvesnis gyvenimas.
„Penktadienio vakarą uždarėme parduotuvės duris Kaune, o pirmadienį jau atvėrėme jas Vilniuje. Kadangi mūsų veiklos pagrindas tada buvo internetinė prekyba, kraustytis buvo nesudėtinga. Dabar, jei reikėtų į kitą vietą perkelti optikos saloną, žinoma, tai užtruktų daug ilgiau“, – šypteli pašnekovas.
Jis įsitikinęs, kad persikelti į Vilnių buvo tinkamas sprendimas. Tiesa, po kelerių metų vėl buvo atidaryta lęšių parduotuvė Kaune, tačiau pagrindinės pajamos – iš optikos salono sostinėje.
Kartu su mada
Lęšių prekybą papildyti akiniais pirmiausia pasiūlė lęšių tiekėjai. Ir pats p. Luotė jautė, kad reikia imtis ko nors naujo, nes lęšių rinka jau buvo užpildyta, į e. prekybą atėjo optikų tinklai, tad pardavinėdamas lęšius be nuolaidų sunkiai išsiversi.
„Buvo dvi išeitys – arba plėstis į gretimas šalis, arba imtis naujos srities. Pasirinkome pastarąjį būdą, ir tai pasiteisino“, – pasakoja p. Luotė.
Geografinės plėtros verslininkas nesiėmė, nes šis procesas – sudėtingas, reikia daug išteklių – tiek laiko, tiek žmogiškųjų, tiek lėšų.
„Vis galvojau – jei į Vilnių, kur rinka jau prisotinta, ateitų kokia nors optika iš Latvijos ar Estijos, ką jie turėtų pasiūlyti, kad pritrauktų pirkėjų? Taip pat mes turime sukurti kitokią koncepciją, kad gretimose šalyse būtume įdomūs. Be to, ten ir kalba kita, ir vartotojų įpročiai skiriasi. Todėl nusprendėme susitelkti į savus klientus, bet praplėsti asortimentą“, – aiškina „Friends & Frame“ vadovas.
Optikos salonui įrengti lėšų skolintasi iš banko – paimta beveik 90.000 Eur paskola. Ponas Luotė neslepia, kad banko atstovai iš pat pradžių nustebo išvydę, kad prašoma tokios didelės sumos, nes įprastai optikai įrengti užtenka gerokai mažiau investicijų. Vis dėlto verslininkui pavyko įtikinti banką, kad jie kuria išskirtinę optiką, panašesnę į madingų drabužių parduotuvę, o ne į įstaigą, kur tik parenkami ir parduodami akiniai.
„Kai atidarėme optikos saloną, nieko panašaus Vilniuje dar nebuvo. Patalpoms įrengti samdėme interjero dizainerius, naudojome kokybiškiausias medžiagas. Akinių rėmelius eksponuojame ne po stiklu ar prirakintus, kaip įprasta kitose optikose, – jie patogiai ir stilingai išdėlioti lentynėlėse, kiekvienas lankytojas gali pats pasiimti, pasimatuoti. Tai sukuria draugišką, jaukią aplinką“, – aiškina vyras.
Nemaža dalis lėšų buvo skirta įrangai, reikalingai akiniams parinkti, ir gamybai, įsigyti rėmeliams, kurie „Friends & Frame“ vidutiniškai kainuoja 150 Eur.
„Mūsų visi darbuotojai yra stilingi, domisi mada. Didelei daliai pirkėjų tai irgi svarbu. Todėl neabejoju, kad sprendimas koncentruotis į palyginti siaurą pirkėjų segmentą, kurie supranta, kad kokybiškas ir madingas daiktas kainuoja, yra tinkamas“, – sako p. Luotė.
Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 28 d.