Randa pirkėjų ir nebrukdami nuolaidų

Publikuota: 2015-10-04
Tadas Luotė, UAB „Innco“, valdančios optikos saloną „Friends & Frame“, direktorius: „Buvo dvi išeitys – arba plėstis į gretimas šalis, arba imtis naujos srities. Pasirinkome pastarąjį būdą, ir tai pasiteisino.“
VLADIMIRO IVANOVO (vž) NUOTR.
Tadas Luotė, UAB „Innco“, valdančios optikos saloną „Friends & Frame“, direktorius: „Buvo dvi išeitys – arba plėstis į gretimas šalis, arba imtis naujos srities. Pasirinkome pastarąjį būdą, ir tai pasiteisino.“ VLADIMIRO IVANOVO (vž) NUOTR.
„Verslo žinios“

Kai daugelis optikų demonstruoja išradingumą siūlydamos akcijas ir net nemokami dalydamos rėmelius ar lęšius, „Friends & Frame“ optikos įkūrėjas pasielgė priešingai: įsikūrė prestižiniame sostinės verslo centre, prekiauja madingais ir nepigiais akinių rėmeliais ir orientuojasi tik į pirkėjų, gaunančių aukštesnes pajamas, segmentą.

Įprasta, kad optikos gali pasiūlyti akinių kiekvienam klientui: tiek vaikams, tiek jaunimui, tiek solidiems ir brandiems pirkėjams. Kainų spektras irgi platus – rėmeliai kainuoja nuo 1 iki kelių šimtų eurų. O jei užsisakomi akiniai, dar ir lęšiai kartais pasiūlomi dovanai.

„Pas mus šito nėra. Rungtyniauti, kas pasiūlys didžiausias nuolaidas, palikome kitiems. Mes klientams siūlome tai, ko jiems reikia: madingus gerai žinomų prekių ženklų rėmelius, jaukią, įprastos optikos visai neprimenančią aplinką, draugišką aptarnavimą“, – pasakoja Tadas Luotė, UAB „Innco“, valdančios optikos saloną „Friends & Frame“, direktorius.

Kraustytis apsimokėjo

Optikos salonas atidarytas pernai gruodį. Pati įmonė skaičiuoja 7 gyvavimo metus. Veiklą „Innco“ pradėjo nuo e. prekybos – buvo kurta e. parduotuvė www.manolesiai.lt, sėkmingai tebeveikianti iki šiol.

Įmonė įkurta Kaune, ten ji ir turėjo nedidelę parduotuvę, kur dalis pirkėjų, lęšius užsisakiusių internetu, atvažiuodavo jų pasiimti.

„Tais laikais e. prekyba dar nebuvo tokia populiari kaip dabar, pirkėjai gal nelabai pasitikėdavo, abejodavo, ar tikrai gaus užsakytą prekę. Todėl reikėjo turėti vietą, kur jie galėtų atvažiuoti, pabendrauti su mumis, gyvai pasižiūrėti, ką turime. Reikia to ir dabar, nesvarbu, kad įsigyti prekę internetu jau tapo įprasta“, – nurodo p. Luotė.

Po dvejų metų nuspręsta verslą perkelti į Vilnių. Priežastis – čia daugiau pirkėjų, perkamoji jų galia didesnė, intensyvesnis gyvenimas.

„Penktadienio vakarą uždarėme parduotuvės duris Kaune, o pirmadienį jau atvėrėme jas Vilniuje. Kadangi mūsų veiklos pagrindas tada buvo internetinė prekyba, kraustytis buvo nesudėtinga. Dabar, jei reikėtų į kitą vietą perkelti optikos saloną, žinoma, tai užtruktų daug ilgiau“, – šypteli pašnekovas.

Jis įsitikinęs, kad persikelti į Vilnių buvo tinkamas sprendimas. Tiesa, po kelerių metų vėl buvo atidaryta lęšių parduotuvė Kaune, tačiau pagrindinės pajamos – iš optikos salono sostinėje.

Kartu su mada

Lęšių prekybą papildyti akiniais pirmiausia pasiūlė lęšių tiekėjai. Ir pats p. Luotė jautė, kad reikia imtis ko nors naujo, nes lęšių rinka jau buvo užpildyta, į e. prekybą atėjo optikų tinklai, tad pardavinėdamas lęšius be nuolaidų sunkiai išsiversi.

„Buvo dvi išeitys – arba plėstis į gretimas šalis, arba imtis naujos srities. Pasirinkome pastarąjį būdą, ir tai pasiteisino“, – pasakoja p. Luotė.

Geografinės plėtros verslininkas nesiėmė, nes šis procesas – sudėtingas, reikia daug išteklių – tiek laiko, tiek žmogiškųjų, tiek lėšų.

„Vis galvojau – jei į Vilnių, kur rinka jau prisotinta, ateitų kokia nors optika iš Latvijos ar Estijos, ką jie turėtų pasiūlyti, kad pritrauktų pirkėjų? Taip pat mes turime sukurti kitokią koncepciją, kad gretimose šalyse būtume įdomūs. Be to, ten ir kalba kita, ir vartotojų įpročiai skiriasi. Todėl nusprendėme susitelkti į savus klientus, bet praplėsti asortimentą“, – aiškina „Friends & Frame“ vadovas.

Optikos salonui įrengti lėšų skolintasi iš banko – paimta beveik 90.000 Eur paskola. Ponas Luotė neslepia, kad banko atstovai iš pat pradžių nustebo išvydę, kad prašoma tokios didelės sumos, nes įprastai optikai įrengti užtenka gerokai mažiau investicijų. Vis dėlto verslininkui pavyko įtikinti banką, kad jie kuria išskirtinę optiką, panašesnę į madingų drabužių parduotuvę, o ne į įstaigą, kur tik parenkami ir parduodami akiniai.

„Kai atidarėme optikos saloną, nieko panašaus Vilniuje dar nebuvo. Patalpoms įrengti samdėme interjero dizainerius, naudojome kokybiškiausias medžiagas. Akinių rėmelius eksponuojame ne po stiklu ar prirakintus, kaip įprasta kitose optikose, – jie patogiai ir stilingai išdėlioti lentynėlėse, kiekvienas lankytojas gali pats pasiimti, pasimatuoti. Tai sukuria draugišką, jaukią aplinką“, – aiškina vyras.

Nemaža dalis lėšų buvo skirta įrangai, reikalingai akiniams parinkti, ir gamybai, įsigyti rėmeliams, kurie „Friends & Frame“ vidutiniškai kainuoja 150 Eur.

„Mūsų visi darbuotojai yra stilingi, domisi mada. Didelei daliai pirkėjų tai irgi svarbu. Todėl neabejoju, kad sprendimas koncentruotis į palyginti siaurą pirkėjų segmentą, kurie supranta, kad kokybiškas ir madingas daiktas kainuoja, yra tinkamas“, – sako p. Luotė.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 28 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujų vėjų į verslą įneša vaikai

Jei į tėvų sukurtą įmonę įsijungia vaikai, dažnai toks verslas įgauna pagreitį. Tiesa, su viena išlyga – jei...

Vadyba
2018.06.23
Smulkieji išlaukia progos: parduotuvę Vilniaus senamiestyje įkūrė už 2.000 Eur Premium

Nedideli gamintojai, jau pažįstami savo pirkėjui, atsisako brangiai nuomojamų prekybos vietų ir pasikliauna...

Kavinės gamykloje ypatumai: jokio alkoholio, bet garantuoti klientų srautai Premium

Tas pats miestas – skirtingi lankytojų poreikiai: tuo įsitikino UAB „Maisto sistemos“ įkūrėjai, kai prieš...

Požiūris niekada nepasiduoti kainavo nuostolių, bet užaugino iki 9 šalių Premium 1

Vienas baldų prekybos internetu UAB „Baldai1“ verslo modelis devyniose rinkose, kone pusantro šimto...

Mano verslas
2018.06.20
VMI reido „Regitroje“ metu nustatyta 30 nelegalių sutarčių 9

Savaitę laiko trukusių vizitų VĮ „Regitra“ padaliniuose metu, Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI)...

Finansai
2018.06.20
Atidarė restoraną, kuriame nesiginčijama dėl to, kas lėkštėje: lankytojų apstu Premium 2

Maitinimo verslas – sudėtingas, bet įtraukia: tie, kas perpranta jo taisykles, dažniausiai imasi plėtros, nes...

Laikinųjų darbuotojų gamybininkams randa pasiūlę ramybę ir „komandines darbo vietas“ Premium

Jei darbo rinka nebūtų tokia sekli ir darbdaviai patys rastų darbuotojų, vargu ar įdarbinimo agentūroms...

Vadyba
2018.06.19
Kodas, padedantis paslaugų teikėjams surinkti įmokas greičiau ir tiksliau Rėmėjo turinys

Kiekvienam paslaugų teikėjui svarbu kuo efektyviau surinkti klientų įmokas, todėl klientų patogumui siūlomi...

Mano verslas
2018.06.18
Šeimos verslo dalybos: joms ruoštis nesmagu, bet verta Premium

Šeimos verslas turi ne vieną pranašumą, tačiau tol, kol viskas sekasi. Jei tarpusavio santykiai pašlyja,...

Vadyba
2018.06.18
Nuo garažo išaugę iki gamyklos, kalviai smulkių užsakymų vis tiek neatsisako Premium 1

Net kai verslas įsibėgėja, o gamyba ir užsakovai stambėja, nederėtų atsisakyti smulkių pavienių klientų...

Pramonė
2018.06.18
Visi tiekėjai svarbūs, bet vienas gali būti svarbiausias 1

Suformuoti asortimentą ir nuolat jį keisti pagal pirkėjų pageidavimus, nelengva, bet prekybininkai pataria...

Kitokių sėdmaišių autorė Darbo biržoje motyvavo kitus, kol atrado savo verslą Premium

Kai nedidelis šeimos verslas auga lyg savaime, nauji siekiai ir užduotys vis nukeliami į ateitį. Bet...

Fotoreportažai
2018.06.17
Į kaimą vilioja pasitelkę ir kaimynus 2

Tiek ūkininkai, tiek kaimo turizmo sodybų savininkai jau suprato, kad, dirbdami kartu, turės daugiau klientų...

Agroverslas
2018.06.17
Keli paprasti sprendimai, ir įmonės pardavimai išauga Premium 2

Kuo įmonė ilgiau veikia, tuo labiau pasineria į rutiną. Praktika rodo, kad net nedideli pokyčiai gali...

Pramonė
2018.06.16
Nuo hobio iki verslo: kiek užtrunkama dviejose vietose

Dažnai, kai nutariama pabandyti pomėgį ar išpildytą poreikį paversti verslu, dar kurį laiką vien į jį...

Vadyba
2018.06.16
Kaip sukurti darbo skelbimą 1

Šiais laikais, kai darbuotojai turi daugiau galimybių rinktis nei darbdaviai, būtina išryškinti įmonės...

Vadyba
2018.06.16
Į stovyklą priimtų tūkstančius vaikų, bet teorinė parama netenkina Premium 2

Vaikų vasaros stovyklų skaičius, per kelerius metus išaugęs nuo 700 iki 1.100, pernai stabilizavosi, ir...

Pasiteisinę sprendimai: kaip ieškoti tiekėjų užsienyje Premium

Išskirtinis asortimentas pritraukia daugiau pirkėjų, tačiau rasti tiekėjų, kurie norėtų dirbti su smulkiu,...

VMI parengė individualios veiklos mokesčių skaičiuoklę 2018-iems metams 3

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) kartu su „Sodra“ parengė individualios veiklos mokesčių skaičiuoklę. Ji...

Finansai
2018.06.14
Smulkieji atranda kitų vietų: klientų srautus garantuoja ne tik prekybos centrai Premium

Modernėjantys didmiesčių turgūs tampa startu ne tik verslui, bet ir jo plėtrai. Vis dėlto ne kiekvienas...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau