Randa pirkėjų ir nebrukdami nuolaidų

Publikuota: 2015-10-04
Tadas Luotė, UAB „Innco“, valdančios optikos saloną „Friends & Frame“, direktorius: „Buvo dvi išeitys – arba plėstis į gretimas šalis, arba imtis naujos srities. Pasirinkome pastarąjį būdą, ir tai pasiteisino.“
VLADIMIRO IVANOVO (vž) NUOTR.
Tadas Luotė, UAB „Innco“, valdančios optikos saloną „Friends & Frame“, direktorius: „Buvo dvi išeitys – arba plėstis į gretimas šalis, arba imtis naujos srities. Pasirinkome pastarąjį būdą, ir tai pasiteisino.“ VLADIMIRO IVANOVO (vž) NUOTR.
„Verslo žinios“

Kai daugelis optikų demonstruoja išradingumą siūlydamos akcijas ir net nemokami dalydamos rėmelius ar lęšius, „Friends & Frame“ optikos įkūrėjas pasielgė priešingai: įsikūrė prestižiniame sostinės verslo centre, prekiauja madingais ir nepigiais akinių rėmeliais ir orientuojasi tik į pirkėjų, gaunančių aukštesnes pajamas, segmentą.

Įprasta, kad optikos gali pasiūlyti akinių kiekvienam klientui: tiek vaikams, tiek jaunimui, tiek solidiems ir brandiems pirkėjams. Kainų spektras irgi platus – rėmeliai kainuoja nuo 1 iki kelių šimtų eurų. O jei užsisakomi akiniai, dar ir lęšiai kartais pasiūlomi dovanai.

„Pas mus šito nėra. Rungtyniauti, kas pasiūlys didžiausias nuolaidas, palikome kitiems. Mes klientams siūlome tai, ko jiems reikia: madingus gerai žinomų prekių ženklų rėmelius, jaukią, įprastos optikos visai neprimenančią aplinką, draugišką aptarnavimą“, – pasakoja Tadas Luotė, UAB „Innco“, valdančios optikos saloną „Friends & Frame“, direktorius.

Kraustytis apsimokėjo

Optikos salonas atidarytas pernai gruodį. Pati įmonė skaičiuoja 7 gyvavimo metus. Veiklą „Innco“ pradėjo nuo e. prekybos – buvo kurta e. parduotuvė www.manolesiai.lt, sėkmingai tebeveikianti iki šiol.

Įmonė įkurta Kaune, ten ji ir turėjo nedidelę parduotuvę, kur dalis pirkėjų, lęšius užsisakiusių internetu, atvažiuodavo jų pasiimti.

„Tais laikais e. prekyba dar nebuvo tokia populiari kaip dabar, pirkėjai gal nelabai pasitikėdavo, abejodavo, ar tikrai gaus užsakytą prekę. Todėl reikėjo turėti vietą, kur jie galėtų atvažiuoti, pabendrauti su mumis, gyvai pasižiūrėti, ką turime. Reikia to ir dabar, nesvarbu, kad įsigyti prekę internetu jau tapo įprasta“, – nurodo p. Luotė.

Po dvejų metų nuspręsta verslą perkelti į Vilnių. Priežastis – čia daugiau pirkėjų, perkamoji jų galia didesnė, intensyvesnis gyvenimas.

„Penktadienio vakarą uždarėme parduotuvės duris Kaune, o pirmadienį jau atvėrėme jas Vilniuje. Kadangi mūsų veiklos pagrindas tada buvo internetinė prekyba, kraustytis buvo nesudėtinga. Dabar, jei reikėtų į kitą vietą perkelti optikos saloną, žinoma, tai užtruktų daug ilgiau“, – šypteli pašnekovas.

Jis įsitikinęs, kad persikelti į Vilnių buvo tinkamas sprendimas. Tiesa, po kelerių metų vėl buvo atidaryta lęšių parduotuvė Kaune, tačiau pagrindinės pajamos – iš optikos salono sostinėje.

Kartu su mada

Lęšių prekybą papildyti akiniais pirmiausia pasiūlė lęšių tiekėjai. Ir pats p. Luotė jautė, kad reikia imtis ko nors naujo, nes lęšių rinka jau buvo užpildyta, į e. prekybą atėjo optikų tinklai, tad pardavinėdamas lęšius be nuolaidų sunkiai išsiversi.

„Buvo dvi išeitys – arba plėstis į gretimas šalis, arba imtis naujos srities. Pasirinkome pastarąjį būdą, ir tai pasiteisino“, – pasakoja p. Luotė.

Geografinės plėtros verslininkas nesiėmė, nes šis procesas – sudėtingas, reikia daug išteklių – tiek laiko, tiek žmogiškųjų, tiek lėšų.

„Vis galvojau – jei į Vilnių, kur rinka jau prisotinta, ateitų kokia nors optika iš Latvijos ar Estijos, ką jie turėtų pasiūlyti, kad pritrauktų pirkėjų? Taip pat mes turime sukurti kitokią koncepciją, kad gretimose šalyse būtume įdomūs. Be to, ten ir kalba kita, ir vartotojų įpročiai skiriasi. Todėl nusprendėme susitelkti į savus klientus, bet praplėsti asortimentą“, – aiškina „Friends & Frame“ vadovas.

Optikos salonui įrengti lėšų skolintasi iš banko – paimta beveik 90.000 Eur paskola. Ponas Luotė neslepia, kad banko atstovai iš pat pradžių nustebo išvydę, kad prašoma tokios didelės sumos, nes įprastai optikai įrengti užtenka gerokai mažiau investicijų. Vis dėlto verslininkui pavyko įtikinti banką, kad jie kuria išskirtinę optiką, panašesnę į madingų drabužių parduotuvę, o ne į įstaigą, kur tik parenkami ir parduodami akiniai.

„Kai atidarėme optikos saloną, nieko panašaus Vilniuje dar nebuvo. Patalpoms įrengti samdėme interjero dizainerius, naudojome kokybiškiausias medžiagas. Akinių rėmelius eksponuojame ne po stiklu ar prirakintus, kaip įprasta kitose optikose, – jie patogiai ir stilingai išdėlioti lentynėlėse, kiekvienas lankytojas gali pats pasiimti, pasimatuoti. Tai sukuria draugišką, jaukią aplinką“, – aiškina vyras.

Nemaža dalis lėšų buvo skirta įrangai, reikalingai akiniams parinkti, ir gamybai, įsigyti rėmeliams, kurie „Friends & Frame“ vidutiniškai kainuoja 150 Eur.

„Mūsų visi darbuotojai yra stilingi, domisi mada. Didelei daliai pirkėjų tai irgi svarbu. Todėl neabejoju, kad sprendimas koncentruotis į palyginti siaurą pirkėjų segmentą, kurie supranta, kad kokybiškas ir madingas daiktas kainuoja, yra tinkamas“, – sako p. Luotė.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 28 d.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Dalyvavimas parodose: jei jau važiuojama, tai ne puse kojos Premium 1

Metų pradžioje verslas jau žino mugių ir parodų, kuriose dalyvaus, tvarkaraštį. Smulkieji planuoja gamybą,...

Pramonė
2019.01.18
Verslo liudijimus galima įsigyti e.būdu

Pernai gyventojų skaičius, kurie įsigijo verslo liudijimus internetu, išaugo 8%. Mokesčių administratorius...

Finansai
2019.01.17
Kaip samdomam vadovui užsitarnauti sprendimų laisvę Premium

Verslo įkūrėjui atsitraukti nuo tiesioginio vadovavimo – rizikinga, bet naujas vadovas dažnai ateina su...

Vadyba
2019.01.17
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Prie algos priedai „natūra“ tiktų ne visiems Premium 12

Pasiūlymą leisti darbdaviams papildomai motyvuoti darbuotojus, lėšas nurašant į sąnaudas, ekonomistai...

Vadyba
2019.01.15
Kas trečias darbą keistų kad ir rytoj: kaip sulaikyti darbuotojus Premium 5

Darbuotojų pageidavimų sąrašas vis ilgėja: tikisi, kad alga per metus didės keliolika procentų, o jei ne,...

Pramonė
2019.01.15
Kodėl bent pusvalandis, rastas pabendrauti su jaunimu, atsiperka

Kai patyręs verslininkas pradedančiajam pataria, ką daryti, o kokių klaidų vengti, pastarojo verslas...

Vadyba
2019.01.13
Itališką kokybę už itališką kainą kauniečiai pasiekė per trejus metus Premium

Odos apdirbimo pramonei Lietuvoje susitraukus, jaunas verslas ne tik sukuria svetur atpažįstamą galanterijos...

Pramonė
2019.01.12
Kaip smulkiesiems gauti dėmesio nemokamai

Teigiamas visuomenės ir žiniasklaidos dėmesys – vertingas įrankis smulkiesiems. Entrepreneur.com primena, kad...

Rinkodara
2019.01.12
Pateko į JAV parduotuvių lentynas, o iš ten iki Kanados rinkos – ranka paduok Premium 3

Tai, kas tinka Europoje, už Atlanto nebūtinai pasiteisina, todėl net ilgametę patirtį sukaupusios įmonės,...

Pramonė
2019.01.11
Rado aukso vidurį tarp virtualios ir įprastos parduotuvės Premium

Fizinė parduotuvė reikalauja kur kas daugiau sąnaudų ir ne visada yra tikslinga ją turėti, tačiau dalis...

Rinkodara
2019.01.09
Iš arbatos grybo gamina nekaltą limonadą Premium 2

„Nekaltas limonadas“, – taip savo kuriamą gėrimą pristato kombučios „Būkčia“ gamintojai Laurynas Sužiedėlis...

Agroverslas
2019.01.08
Drąsieji skolinasi nebūtinai banke: kokiems klausimams pasirengti Premium 4

Kuo sparčiau įmonė auga, tuo labiau jai reikia pinigų tiek investicijoms, tiek apyvartinėms lėšoms. Anksčiau...

Vadyba
2019.01.08
„Sodra“ – apie visus tarifus ir įmokas 2019 m. 16

Nuo 2019 m. pradžios pasikeitė minimalios mėnesinės algos (MMA) dydis, dabar, sujungus darbdavio ir...

Finansai
2019.01.08
Mugių suma – ne prasčiau nei 2017 m. Premium

Vos suskaičiavę ką tik pasibaigusios prekybos kalėdinėse mugėse rezultatus, kai kurie smulkieji jau...

Pirkėjų dėmesį užsitarnauja vieninteliu produktu

Nesvarbu, kokios progos mugėje dalyvauja smulkieji, kokiu sezonu tas prekymetis vyksta, gamintojai dažnai...

PVM galima bus mokėti kas tris mėnesius 8

Bendrovės, kurių pajamos neviršija 300.000 Eur, nuo šių metų liepos 1 d. gali pasirinkti mokėti PVM mokestį...

Finansai
2019.01.04
Pirkėjai 600 agurkų džemo stiklainiukų „iššlavė“ per savaitę Premium 2

Gruodį Kėdainiuose atidarytos parduotuvės „Gurkė“ populiarumas nustebino pačius jos įkūrėjus: pirkėjai...

Agroverslas
2019.01.03
Smulkiųjų diena be didžiųjų tinklų parduotuvių: vienur pritrūko duonos, kitur stebuklo nebuvo Premium 3

Pirmąją Kalėdų dieną, kai nedirbo visų didžiųjų prekybos tinklų parduotuvės, pirkėjai ėjo į mažąsias –...

„Gazelių“ patirtis: motyvuoja darbuotojus taip, kad šie į konkurentus nesižvalgo Premium 1

Kone kiekvienos įmonės, patekusios į „Gazelių“ sąrašą, vadovai pabrėžia, kad svarbiausias sėkmės veiksnys yra...

Vadyba
2019.01.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau