Vilniaus transporte bus privatus vežėjas: skelbia tarptautinį konkursą
Konkursas turėtų būti paskelbtas iki kovo 10 d. Konkursą numatoma skelbti dviem paketais: vienas bus skirtas tiems operatoriams, kurie turi didesnės talpos autobusus, kitas – turintiems mažesnės talpos autobusus, dažniau važinėsiantiems periferinėse miesto zonose. Iš viso miesto valdžia planuoja privatiems vežėjams „parduoti“ penktadalį per metus nuvažiuojamų kilometrų – 7 mln. kilometrų per metus.
Linas Kvedaravičius, Vilniaus vicemeras, sako, kad suplanuota, jog į viešojo transporto sistemą turėtų įsilieti 43 triašiai autobusai ir 52 kiek mažesni.
„Esame paskaičiavę, kad, pavyzdžiui, tame maršrute, kuriame šiandien kas valandą važiuoja didelis autobusas, galėtų važiuoti du mažesni kas pusvalandį“, – sako Modesta Gusarovienė, SĮ „Susisiekimo paslaugos“ laikinai einanti pareigas vadovė.
Anot p. Gusarovienės, maršrutai, siūlomi privatiems vežėjams, nebus nauji – jiems teks jau dabar „Susisiekimo paslaugų“ aptarnaujami keliai. Privatus vežėjas, sako p. Gusarovienė, leis miesto transporto įmonei atsinaujinti turimus autobusus ir atsikratyti pačių seniausių.
Planuojama, kad 7 mln. kilometrų per metus galėtų įveikti privatus vežėjas, valdantis 100 autobusų parką. Tiesa, priduriama, kad privatus vežėjas turėtų turėti bent 10% daugiau transporto priemonių, kad sugedus kažkuriai galėtų ją skubiai pakeisti.
Valdininkai teigia, kad planuojamu skelbti konkursu domisi ne tik Lietuvos bendrovės, užklausų sulaukta ir iš lenkų, čekų, olandų, britų.
Skirtumo nejaus
Anot p. Gusarovienės, privataus vežėjo atėjimas neturėtų turėti įtakos keleivio bilieto kainai. Planuojama ir tai, kad keleiviui nebūtų jokio skirtumo, ar sėsti į privataus vežėjo transporto priemonę, ar į „Susisiekimo paslaugų“, mat nesiskirs nei taikomos nuolaidų sistemos, nei galiojančios privilegijos.
Konkursą laimėjęs privatus vežėjas turėtų galimybę aptarnauti maršrutus 7 metus bei gautų galimybę darbą pratęsti dar 3 metams. Ponia Gusarovienė pabrėžė, kad kalbant apie mažuosius autobusus omenyje turimi ne mikroautobusai, o kiek didesnės keleivių vežimui skirtos transporto priemonės.
Į konkurso sąlygas įtrauktas reikalavimas, kad vežėjas keleivius vežtų naujomis transporto priemonėmis, kurių variklių taršos norma ne mažesnė nei nustato „Euro 5“ reikalavimai, ponas Kvedaravičius pabrėžia, kad privataus vežėjo transporto priemonės turėtų būti ne senesnės nei vienerių metų. Taip pat numatoma ir tai, kad autobusuose turėtų veikti belaidis internetas, būtų užtikrintos tam tikros saugumo priemonės, tokios kaip pagalbos mygtukai, transporto priemonėje turėtų veikti kondicionavimo sistemos.
Manoma, kad konkurso rezultatai paaiškės metų pabaigoje arba ateinančių metų pradžioje. Žadama vertinti ekonomiškai naudingiausius pasiūlymus.
Iš viso per metus Vilniaus viešasis transportas nuvažiuoja 37 mln. kilometrų. Kasdien į miesto gatves išrieda daugiau nei 300 autobusų, o nuvažiuojamo kilometro kaina svyruoja nuo 1,2 Eur iki 1,8 Eur.