„Bega“ 66 krantinę atnaujina už 4,4 mln. Eur

Pradėta 66 krantinės rekonstrukcija – tik vienas iš numatytų darbų etapų rekonstruojant šiaurines „Begos“ krantines ir statant pirsą. Prieš penkerius metus pradėti darbai suskirstyti į keletą etapų, kurie iki šiol nėra baigti.
Numatyta, jog per kiek daugiau nei metus bus iš esmės atnaujinta 66 krantinė, pastatyta nauja krantinės sienutė, pakeista danga, įrengti nauji inžineriniai tinklai bei nutiestas geležinkelis.
Laimonas Rimkus, UAB „Bega“ technikos ir technologijų direktorius, sako, jog bendrovė yra suplanavusi apie 60 mln. Eur investicijas, tačiau jas įgyvendinti galės tik tada, kai bus baigti ne tik 66, bet ir greta esančių krantinių nr. 67-68 rekonstrukcijos antrojo ir trečiojo etapo bei akvatorijos prie jų gilinimo darbai.
Minėtų krantinių užnugaryje „Bega“ yra numačiusi statyti naujus inertinių medžiagų, trąšų, cemento ir kitų birių produktų krovos, taravimo ir distribucijos pajėgumus.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) skelbtą 66 krantinės rekonstrukcijos konkursą laimėjo AB „Latvijas Tilti“ Klaipėdos filialas.
Bendrovė pasiūlė mažiausią kainą – 4,4 mln. Eur – iš trijų konkurso dalyvių. Konkurse taip pat dalyvavo UAB „Hidrostatyba“, pasiūlymą pateikusi kartu su bendrove BMGS, – bendrovės darbus siūlė atlikti už 4,497 mln. Eur. Trečioje vietoje liko bendrovių „Eurovia Lietuva“, „Klaipėdos monolitas“ ir „Tilts“ filialo „MO-24“ konsorciumas, kuris siūlė 5,441 mln. Eur kainą.
Dėl kito konkurso – ginčas
Pradėti „Begos“ 67-68 krantinių rekonstrukcijos antrojo ir trečiojo etapo darbus trukdo vykstantis ginčas tarp latvių bendrovių.
Dar pernai rudenį rekonstrukcijos konkurso laimėtoja buvo paskelbta „Latvijas tilti“, tačiau konkurse dalyvavusi kita Latvijos bendrovė BMGS ginčijo tokį sprendimą argumentuodama, jog „Latvijos tilti“ pasiūlyta kaina yra neįprastai maža.
Pirmą ir antrą vietą konkurse užėmusių Latvijos bendrovių pasiūlyta kaina skiriasi daugiau kaip 1,5 mln. Eur. „Latvijos tilti“ siūlė 13,2 mln. Eur, o BMGS – 14,9 mln. Eur.
Įgyvendinus plėtros programą, 2020 m. kompanijos „Bega“ krovos potencialas turėtų siekti 10-12 mln. t krovinių per metus.
Pernai „Begos“ krovos apyvarta siekė beveik 4 mln. t ir buvo 12% didesnė nei 2014 m., kai ji siekė 3,6 mln. t