Automagistralė Vilnius-Kaunas nušvito ryškia šviesa
Tarsi šviesos oazės vairuotojus pasitinkantys gerai apšviesti automagistralės ruožai, pasak Vladislovo Molio, VĮ „Automagistralė“ direktoriaus, buvo planuoti atnaujinti ir tuo pačiu sumontuoti šiuolaikiški šviestuvai. „Skirtumas tarp senų natrio šviestuvų, skleidžiančių gelsvą šviesą ir naujųjų tikrai yra, tą pastebės kiekvienas vairuotojas. Svarbu, kad žmonės nežūtų kelyje – tai yra svarbiausias tikslas, kuris dalinai pasiekiamas pagerinus apšvietimą“, – tvirtina vadovas.
Jis pabrėžia, kad kelininkus labiausiai neramina pėsčiųjų ir lėtaeigių transporto priemonių atsiradimas automagistralėje šalia tam tikrų gyvenviečių. Nors jie čia neturėtų pasirodyti, tai draudžia Kelių eismo taisyklės, tačiau dažniausiai šio reikalavimo nepaisoma. Belieka tik geriau apšviesti ir atskirti įvairiais atitvarais tokius pavojingus ruožus.
Anot jo, kol kas kruopščiai vertinama kokiomis technologijomis apšviesti magistralę, išbandomi įvairūs sprendimai. „Tai yra rimta investicija ir didelė atsakomybė, nes LED šviestuvai turi tarnauti be gedimų apie 20 metų. Technologijos žengia sparčiu žingsniu, todėl norime eiti koja kojon su naujovėmis, bet tuo pačiu turime įsitikinti, kad gaminiai yra patikimi“, – pasirinkimo kriterijus įvardija VĮ „Automagistralė“ direktorius.
Jau bemaž pusė automagistralės Vilnius-Kaunas yra apšviesta, tad bendrovė siūlys atlikti tolimesnę kelio rekonstrukciją, kurioje gali būti įgyvendinti nauji apšvietimo sprendimai. Kelininkų gretose jau senokai kalbama, kad didelius eismo srautus aptarnaujanti magistralė ilgainiui galėtų būti ir pilnai apšviesta.
Padidins matomumą
Specialistai, įrengę minėtus magistralės ruožus pastebi, kad dėka LED šviestuvų pasiektas geras šviesos srauto ir galingumo santykis magistralėje. Apšvietimo galingumą galima keisti tiesiai iš VĮ „Automagistralė“ kompiuterio. Tokiu būdu galima rasti balansą tarp būtino apšvietimo intensyvumo ir sunaudojamos energijos jam pasiekti. Pradžioje naujai apšviestuose ruožuose bandytas maksimalus šviesos srautas, tačiau ilgainiui jis buvo sumažintas 20 proc., nes tokia šviesa yra optimalesnė vairuotojo akiai. Naudojami gerokai taupesni šviestuvai, skleidžiantys ryškią šviesą ir taupantys apie elektros energiją. Labai svarbus yra šviestuvų ilgaamžiškumas, jiems nereikia brangios periodinės priežiūros, kaip naudojant senesnių technologijų šviestuvus.