„Birštono mineralinių vandenų“ šuolis į alkoholio verslą įtikino ne visus

Publikuota: 2015-09-05
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

UAB „Birštono mineraliniai vandenys“ šiemet įsigytus įmonių grupei „Alita“ priklausiusius degtinės ir trauktinės prekių ženklus žada aktyviai plėtoti ir auginti. Tačiau gamybą ir toliau plėtos „Alita“. Rinkoje suabejota, ar „Akvilės“ ir „Vytauto“ gamintoja iš tiesų bus savarankiška ir nepriklausoma alkoholio rinkos dalyvė.

„Mūsų planas įsigytus alkoholio prekių ženklus sėkmingai plėtoti, užauginti ir užimti konkurencingą poziciją alkoholinių gėrimų rinkoje“, – teigia Norbertas Pranckus, UAB „Birštono mineraliniai vandenys“ valdybos pirmininkas. Pasak jo, pirkti „Alitos“ degtinės ir trauktinės ženklus nuspręsta dėl to, kad šie turi gerą vardą, yra puikiai žinomi Lietuvos vartotojams.

„Planuojame aktyviai plėtoti šiuos ženklus. Vienas iš prioritetinių darbų – „Bobelinės“ prekių ženklo stiprinimas ir rinkos dalies auginimas, nes tai puikus produktas su neišnaudotu potencialu“, – dėstė jis.

VŽ rašė, kad „Birštono mineraliniai vandenys“ (BMV) įmonių grupės „Alita“ degtinės ir trauktinės verslą iš bendrovės „Mineraliniai vandenys“ įsigijo šią vasarą. Parduoti „Alitos“ grupės gaminamos degtinės ir trauktinės prekių ženklus „Mineraliniai vandenys“ buvo įsipareigoję, kai pernai prašė Konkurencijos tarybos (KT) leidimo įsigyti „Alitos“ įmonių grupę. Nurodę parduoti dalį „Alitos“ verslo, konkurencijos sargai siekė užkirsti kelią galimam konkurencijos apribojimui degtinės ir trauktinės prekių rinkose Lietuvoje.

Tarp prekių ženklų, kurių gamybos ir prekybos teises Lietuvoje įsigijo BMV, – degtinė „Gintarinė“, „Ledo“, „Gera“ ir trauktinė „Bobelinė“ bei „Labanoro“.

Patys negamins

Kiek BMV sumokėjo už „Alitos“ verslo dalį, p. Pranckus neatskleidžia.

„Pirkome, nes matome šių ženklų perspektyvą. Mūsų kompanija visada ieško naujos veiklos. Turime nemažą prekių ženklų plėtros patirtį, todėl mus domina visos sritys, kuriose matome potencialo, – nesvarbu, ar tai būtų alkoholis, ar kiti segmentai“, – teigė BMV atstovas.

Tiesa, pati imtis alkoholio gamybos BMV neplanuoja, trauktinę bei degtinę ir toliau gamins „Mineralinių vandenų“ valdoma gamykla Alytuje. Dėl degtinės ir trauktinės gamybos su ,,Alita“ yra sudaryta gamybos sutartis.

„Manome, kad šis gamintojas geriausiai žino gaminamą produktą, todėl perimtais prekių ženklais žymimos produkcijos gamyba yra palikta „Alitai“. BMV papildomai investuoti į alkoholio gamybą šiuo metu nebūtų racionalu. Gamybos paslaugų rinkoje veikia ilgamečiai šios srities profesionalai. O mes esame prekių ženklų valdymo ir plėtros specialistai. Tad manome, kad kiekvienas turi dirbti tą darbą, kurį geriausiai išmano“, – teigė p. Pranckus.

Ar ketinama plėsti alkoholinių gėrimų asortimentą, įvesti naujų ženklų, pašnekovas neatskleidžia.

„Pradžioje norime sutvarkyti ir išauginti tai, ką nusipirkome. O tada jau žiūrėsime“, – sakė jis.

Pardavimas – tik fikcija?

Kai kurie kiti alkoholio rinkos dalyviai mineralinio vandens gamintojo perspektyvas stipriųjų gėrimų versle vertina atsargiai.

Juozas Daunys, „Vilniaus degtinės“ generalinis direktorius, mano, kad po sandorio, kuriuo BMV įsigijo dalį „Alitos“ verslo, stipraus alkoholio rinkoje iš esmės niekas nepasikeitė.

„Minėtų rūšių degtinę bei trauktinę ir toliau gamina „Mineraliniams vandenims“ priklausanti „Alita“, platina „Sanitex“, o valdo šį verslą BMV, kuri galbūt, pabrėžčiau – galbūt, – turi sąsajų su „Mineraliniais vandenimis“, nors juridiškai jos ir nėra susijusios. Mano nuomone, tai buvo labai įdomus sandoris, – galbūt iš anksto planuotas, siekiant formaliai patenkinti Konkurencijos tarybos reikalavimą parduoti dalį „Alitos“ verslo. Aš netikiu, kad BMV vykdys savarankišką ir nepriklausomą alkoholio verslą“, – kalba p. Daunys.

Sklaido įtarimus

Marijus Cilcius, „Mineralinių vandenų“ (MV) generalinis direktorius, atmeta įtarimus, esą sandoris galėjo būti tik formalus ir iš anksto suplanuotas, siekiant formaliai įvykdyti KT reikalavimą, o iš tikro šį verslą ir toliau kontroliuoja MV.

„Tokie įtarimai nepagrįsti. Mes tokios informacijos neturime. Viską padarėme įstatymų numatyta tvarka, vykdami Konkurencijos tarybos nutarimą“, – teigė jis.

Ponas Cilcius užtikrina, kad BMV su „Alita“, MV ar „MV Group“ neturi jokių sąsajų.

„Alita“ tik gamina minėtų rūšių trauktinę ir degtinę. Visa kita – BMV reikalas, kaip, beje, ir sprendimas, ką pasirinkti šių gėrimų gamintoja. Gali būti kad po metų ar dvejų šių rūšių trauktinės ir degtinės negaminsime, nes taip nuspręs BMV“, – nurodo jis.

Ir priduria, kad „MV Group“ gamybos įmonės gamina daug prekės ženklų, kurių pačios neplėtoja.

„Tai normali gamybos įmonių praktika. Pavyzdžiui, „Stumbras“ švedų partneriams gamina ekologišką džiną ir ekologišką degtinę „Sailor vodka“. Tačiau šių prekės ženklų nei plėtoja, nei platina. Tą daro švedai. Tokių pavyzdžių turime savo gamybos įmonėse ne vieną ir ne du. Maisto gamybos versle tokių pavyzdžių daugybė“, – aiškino jis.

Ponas Cilcius priduria, kad iki sandorio „Alita“ minėtų rūšių trauktinę ir degtinę tinklams platino pati tiesiogiai, o likusią rinkos dalį aptarnavo „Sanitex“.

„Tačiau dabar nei su tinklais, nei su kitais rinkos dalyviais „Alita“ šiuo klausimu jokių santykių neturi. Išskyrus gamybą, nieko daugiau su šiais prekės ženklais nedarome“, – teigia MV vadovas.

Prievaizdas ramus

KT teigia jokių signalų ar įtarimų dėl minėto sandorio iš rinkos nesulaukusi.

„Nesame gavę jokių pranešimų ar kitų duomenų, leidžiančių įtarti konkurencijos teisės pažeidimus. Konkurencijos tarybos tyrimai ir ypač bendrovėms reiškiami kaltinimai yra grindžiami tik konkrečiais įrodymais. Privalome vadovautis aukščiausiais įrodinėjimo standartais, todėl teisinėje valstybėje tik spėlionėmis ir prielaidomis grįsti komentarai dėl galimų konkurencijos teisės pažeidimų nėra ir negali būti argumentu pradėti tyrimą“, – VŽ sakė Viktorija Urbonavičiūtė, KT Komunikacijos skyriaus vedėja.

Straipsnis rugpjūčio 25 d. publikuotas „VŽ Premium“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PRAMONĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Dalyvavimas parodose: jei jau važiuojama, tai ne puse kojos Premium 1

Metų pradžioje verslas jau žino mugių ir parodų, kuriose dalyvaus, tvarkaraštį. Smulkieji planuoja gamybą,...

Pramonė
2019.01.18
Didžiausia infliacija ES – Estijoje 19

Euro zonos 2018 m. gruodžio mėn. metinė infliacija buvo 1,6%, 0,3 procentiniais punktais (p.p.) mažesnė nei...

Finansai
2019.01.18
„Altas Auto“ tapo strateginiu „Volkswagen“ partneriu Premium 5

Didžiausias pasaulyje vokiečių automobilių koncernas lietuvišką įmonę „Altas komercinis transportas“...

Pramonė
2019.01.18
Per 2018 m. „Juodelių” apyvarta augo 24% 1

Per 2018 m. padėklų ruošinius gaminančios UAB „Juodeliai” apyvarta išaugo nuo 37 iki 46 mln. Eur. Per 9...

Pramonė
2019.01.17
LB: „Telia Lietuva“ ir „Grigeo“ nesilaikė tarptautinių apskaitos standartų 13

Integruotų telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ ir medžio plaušo plokščių, kartono bei higieninio...

Rinkos
2019.01.17
Startuoliai į pramonės sektorių žengia nedrąsiai Premium 2

Nors pramonė yra vienas pagrindinių šalies ekonomikos variklių, generuojantis beveik 65 mlrd. Eur pajamų per...

Technologijos
2019.01.17
Ką eksportuotojams pargena ceitnotas iš Londono Premium

Vis realesniu scenarijumi virstantis britų pasitraukimas iš ES be susitarimo labiausiai paliestų vežėjus,...

Pramonė
2019.01.17
Parduoda dviračių „Baltik vairą“ Premium 11

Rizikos kapitalo valdymo įmonė „LitCapital“ parduoda 2014 m. įsigytas Šiaulių dviračių UAB „Baltik vairas“...

Pramonė
2019.01.17
Japonai branduolinę energetiką palieka Rusijai ir Kinijai Premium 2

Japonijos koncernas „Hitachi“, tikėtina, įšaldys savo dalyvavimą branduolinės elektrinės Velse, Jungtinėje...

Energetika
2019.01.16
„Capella Baltica“ investicijas Klaipėdos LEZ didina iki 13 mln. Eur 3

Ispanijos kapitalo baltymų maisto pramonei gamintoja UAB „Capella Baltica“ skelbia didinanti investicijų...

Pramonė
2019.01.16
Verslas kviečia Europą į kovą su Kinijos įtaka Premium 25

Vokietijos pramonininkai nuogąstauja dėl dviejų ekonomikos sistemų – Kinijos valstybinio kapitalizmo ir...

Pramonė
2019.01.15
Eksporto kredito draudimas – jau ir stambiam verslui Premium

Nuo metų pradžios jau ir didelės įmonės, eksportuojančios lietuviškos kilmės produkciją į valstybes su didele...

Pramonė
2019.01.15
T. Andrejauskas: Lietuvoje pernelyg vadovaujamasi nuostata „drausk ir neleisk“ Premium 8

Tomas Andrejauskas, Lietuvos biotechnologų asociacijos (LBTA) viceprezidentas, fitobiotechnologijų UAB...

Pramonė
2019.01.15
Kas trečias darbą keistų kad ir rytoj: kaip sulaikyti darbuotojus Premium 5

Darbuotojų pageidavimų sąrašas vis ilgėja: tikisi, kad alga per metus didės keliolika procentų, o jei ne,...

Pramonė
2019.01.15
Pramonės gamybos susitraukimas euro zonoje – sparčiausias per beveik 3 metus 2

Lapkritį pramonės gamybos apimtis euro zonoje, palyginti su ankstesniu mėnesiu, sumažėjo 1,7%, tempiama žemyn...

Rinkos
2019.01.14
VMG drožlių plokštės gamyklos statybai „Swedbank”“ skolina 54 mln. Eur

Bankas „Swedbank“ suteikė dvi investicines 53,9 mln. Eur paskolas Vakarų medienos grupės (VMG) medienos...

Pramonė
2019.01.14
Nusprendė perkelti gamybą: įtakos turi padėtis darbo rinkoje Premium

Baltijos šalių malūnų grupę valdanti AB „Baltic Mill“ perkelia vieną iš savo įmonių „Balti veski“ iš Estijos...

Pramonė
2019.01.14
Investicijos Kaune – nuo LEZ link greitkelių Premium 1

Kauno laisvosios ekonominės zonos (LEZ) pernykštis investicijų augimas prilygo sprogimui, todėl manoma, kad...

Statyba ir NT
2019.01.14
Naujas suomių rekordas – į sąvartynus tik 1% buitinių atliekų 5

Suomija skelbia pasiekusi naują atliekų tvarkymo rekordą – Statistikos centro duomenimis, 2017 m. į...

Pramonė
2019.01.13
Itališką kokybę už itališką kainą kauniečiai pasiekė per trejus metus Premium

Odos apdirbimo pramonei Lietuvoje susitraukus, jaunas verslas ne tik sukuria svetur atpažįstamą galanterijos...

Pramonė
2019.01.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau