„Netflix“ Lietuvoje neprigijo – platformai pirmenybę teikia tik 1,6% gyventojų

Bendrovės „Spinter tyrimai“ apklausos duomenimis (ją užsakė bendrovė „Cgates“), „Netflix“, pagal vartotojų skaičių, nusileidžia populiariausių TV kanalų internetinėms platformoms, nelegaliam turiniui iš interneto ir kabelinei bei išmaniajai televizijai.
„Netflix“ atėjus į Lietuvą, buvo jaučiamas didelis susidomėjimas šia paslauga. Tačiau, laikui bėgant susidomėjimas atslūgo. Daugiausiai tautiečių „Netflix“ naudojosi pirmą mėnesį, kai kompanija siūlė platformą išbandyti nemokamai.
„Gyventojai pirmenybę vis dar teikia kabelinei ir išmaniajai televizijai. Tiesa, stebime tendenciją, kad vis aktyviau klientai naudojasi papildomomis skaitmeninėmis funkcijomis – filmų archyvais, galimybe atsisukti norimą laidą ir kt.“, – sako Petras Kirdeika, „Cgates“ vadovas.
Nelegalios produkcijos neatsisakė
Respondentų klausta per kur jie dažniausiai žiūri video turinį (filmus, serialus, laidas, koncertus ir pan.). „Netflix“ pirmenybę teikia tik 1,6% gyventojų – šia paslauga daugiausia naudojasi 18-35 m. asmenys.
Beveik kas dešimtas lietuvis (9,1%) renkasi didžiųjų TV kanalų internetines platformas, o maždaug 8,5% gyventojų video turinį siunčiasi nelegaliai iš interneto. Tai dažniausiai daro jaunesni žiūrovai. Nelegalų video turinį žiūri penktadalis (22,4%) 18-25 m. respondentų. Tiesa, jaunimas taip pat aktyviai naudojasi ir TV kanalų internetinėmis platformomis – vaizdo turinį per jas žiūri 15,7% šios amžiaus grupės respondent.
Per kabelinę ar išmaniąją televizija laidas, filmus, serialus ir kitą vaizdo turinį dažniausiai žiūri kas antras lietuvis (49,2%). Daugiausiai vaizdo turinį per kabelinę ar išmaniąją televizija žiūri 46-55 m. moterys, gyvenančios didmiesčiuose.
Dar 16% apklaustųjų nurodo, kad filmų, serialų, laidų, koncertų ir kito panašaus video turinio visai nežiūri.
Reprezentatyvų Lietuvos gyventojų tyrimą atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Tyrimo metu apklausti 1002 respondentai, 18-75 m. Lietuvos gyventojai.
Kaina, kalba ir konkurencija
Reprezentatyvų apklausų rezultatai gali varijuoti, priklausomai nuo daugelio veiksnių. Skaičiai gali keistis net keliais procentais, bet esmės tai nepakeis – „Netflix“ Lietuvoje neprigijo. Tai patvirtina ir kita televizijos paslaugų tiekėja „TeoLT“.
„Menką „Netflix“ populiarumą Lietuvoje galima paaiškinti keliomis pagrindinėmis priežastimis: vartotojų įpročiais, kainų politika ir kalbos barjeru. Mokėti už legalias vaizdo įrašų peržiūras Lietuvoje pamažu tampa įprasta, tačiau nemaža dalis vartotojų vis dar renkasi nelegaliai platinamą turinį“, – Sako Andrius Kavaliauskas, „Teo“ ir „Omnitel“ privačių klientų produktų padalinio vadovas.
Jis sutinka, kad „Neflix“ platforma keičia vartotojų įpročius. Tačiau tai apsunkina ir nelanksti įmonės kainų politika. Dėl to bendrovė yra kritikuojama ir kitose šalyse.
„Be to, „Netlix“ Lietuvoje turi įveikti ir kalbos barjerą: jų turinys neturi nei lietuviško įgarsinimo, nei lietuviškų subtitrų. Didelei žiūrovų daliai tai yra labai aktualu. Kitas svarbus aspektas yra tas, kad Lietuvos vartotojai jau seniai turi galimybes naudotis įrašų peržiūra ir vaizdo turinio nuoma“, – sako p. Kavaliauskas.
Šiuos argumentus televizijos paslaugų tiekėjai „Verslo žinioms“ dėstė ir metų pradžioje, netrukus po to, kai buvo pranešta apie „Netflix“ paleidimą Lietuvoje. JAV bendrovei pasirodžius Lietuvoje vietiniai rinkos žaidėjai kalbėjo, kad jie geriau žino, ko reikia žiūrovams. Panašu, kad demonstruodami stoišką ramybę jie neapsiriko. Tiesa, reakcijų būta. Štai TV3 į savo interneto platformą metų pradžioje įkelė kelias dešimtis filmų ir pažadėjo iki metų pabaigos patalpinti bent 100 filmų.
Kita vertus, „Netflix“ nelabai ir stengėsi užkariauti mūsų rinką. VŽ rašė, kad šių metų sausio pabaigoje bemaž trečdalis lietuvių net nežinojo, kas yra „Netflix“. Nepaisant to, bendrovė neinvestavo į reklamą (arba investavo labai nedaug) ir neorganizavo platesnių rinkodaros akcijų, išskyrus nebent nemokamą priėjimą pirmą mėnesį.
Beje, „Netflix“ vartotojų augimo tempai sulėtėjo visame pasaulyje. II šių metų ketvirtį naujų klientų skaičius siekė 1,7 mln., tai yra beveik 1 mln. mažiau, nei buvo tikėtasi. Palyginti per 2015 m. II ketv. „Netflix“ sugebėjo pritraukti 3,3 mln. naujų paslaugos vartotojų. Šiuo metu bendrovė iš viso turi 83,18 mln. prenumeratorių (mokančių vartotojų).