„Netflix“ Lietuvoje neprigijo – platformai pirmenybę teikia tik 1,6% gyventojų

Publikuota: 2016-07-21
Mike'o Blake'o („Scanpix“/„Reuters“) nuotr.
svg svg
Mike'o Blake'o („Scanpix“/„Reuters“) nuotr.

Prabėgus kiek daugiau nei pusmečiui nuo „Netflix“ atėjimo į Lietuvą, kabelinės bei interneto televizijos tiekėjai skaičiuoja svetimus viščiukus ir džiaugiasi – JAV bendrovė perversmo rinkoje nepadarė.

Bendrovės „Spinter tyrimai“ apklausos duomenimis (ją užsakė bendrovė „Cgates“), „Netflix“, pagal vartotojų skaičių, nusileidžia populiariausių TV kanalų internetinėms platformoms, nelegaliam turiniui iš interneto ir kabelinei bei išmaniajai televizijai.

„Netflix“ atėjus į Lietuvą, buvo jaučiamas didelis susidomėjimas šia paslauga. Tačiau, laikui bėgant susidomėjimas atslūgo. Daugiausiai tautiečių „Netflix“ naudojosi pirmą mėnesį, kai kompanija siūlė platformą išbandyti nemokamai.

„Gyventojai pirmenybę vis dar teikia kabelinei ir išmaniajai televizijai. Tiesa, stebime tendenciją, kad vis aktyviau klientai naudojasi papildomomis skaitmeninėmis funkcijomis – filmų archyvais, galimybe atsisukti norimą laidą ir kt.“, – sako Petras Kirdeika, „Cgates“ vadovas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Nelegalios produkcijos neatsisakė

Respondentų klausta per kur jie dažniausiai žiūri video turinį (filmus, serialus, laidas, koncertus ir pan.). „Netflix“ pirmenybę teikia tik 1,6% gyventojų – šia paslauga daugiausia naudojasi 18-35 m. asmenys.

Beveik kas dešimtas lietuvis (9,1%) renkasi didžiųjų TV kanalų internetines platformas, o maždaug 8,5% gyventojų video turinį siunčiasi nelegaliai iš interneto. Tai dažniausiai daro jaunesni žiūrovai. Nelegalų video turinį žiūri penktadalis (22,4%) 18-25 m. respondentų. Tiesa, jaunimas taip pat aktyviai naudojasi ir TV kanalų internetinėmis platformomis – vaizdo turinį per jas žiūri 15,7% šios amžiaus grupės respondent.

Per kabelinę ar išmaniąją televizija laidas, filmus, serialus ir kitą vaizdo turinį dažniausiai žiūri kas antras lietuvis (49,2%). Daugiausiai vaizdo turinį per kabelinę ar išmaniąją televizija žiūri 46-55 m. moterys, gyvenančios didmiesčiuose.

Dar 16% apklaustųjų nurodo, kad filmų, serialų, laidų, koncertų ir kito panašaus video turinio visai nežiūri.

Reprezentatyvų Lietuvos gyventojų tyrimą atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Tyrimo metu apklausti 1002 respondentai, 18-75 m. Lietuvos gyventojai.

Kaina, kalba ir konkurencija

Reprezentatyvų apklausų rezultatai gali varijuoti, priklausomai nuo daugelio veiksnių. Skaičiai gali keistis net keliais procentais, bet esmės tai nepakeis – „Netflix“ Lietuvoje neprigijo. Tai patvirtina ir kita televizijos paslaugų tiekėja „TeoLT“.

„Menką „Netflix“ populiarumą Lietuvoje galima paaiškinti keliomis pagrindinėmis priežastimis: vartotojų įpročiais, kainų politika ir kalbos barjeru. Mokėti už legalias vaizdo įrašų peržiūras Lietuvoje pamažu tampa įprasta, tačiau nemaža dalis vartotojų vis dar renkasi nelegaliai platinamą turinį“, – Sako Andrius Kavaliauskas, „Teo“ ir „Omnitel“ privačių klientų produktų padalinio vadovas.

Jis sutinka, kad „Neflix“ platforma keičia vartotojų įpročius. Tačiau tai apsunkina ir nelanksti įmonės kainų politika. Dėl to bendrovė yra kritikuojama ir kitose šalyse.

„Be to, „Netlix“ Lietuvoje turi įveikti ir kalbos barjerą: jų turinys neturi nei lietuviško įgarsinimo, nei lietuviškų subtitrų. Didelei žiūrovų daliai tai yra labai aktualu. Kitas svarbus aspektas yra tas, kad Lietuvos vartotojai jau seniai turi galimybes naudotis įrašų peržiūra ir vaizdo turinio nuoma“, – sako p. Kavaliauskas.

Šiuos argumentus televizijos paslaugų tiekėjai „Verslo žinioms“ dėstė ir metų pradžioje, netrukus po to, kai buvo pranešta apie „Netflix“ paleidimą Lietuvoje. JAV bendrovei pasirodžius Lietuvoje vietiniai rinkos žaidėjai kalbėjo, kad jie geriau žino, ko reikia žiūrovams. Panašu, kad demonstruodami stoišką ramybę jie neapsiriko. Tiesa, reakcijų būta. Štai TV3 į savo interneto platformą metų pradžioje įkelė kelias dešimtis filmų ir pažadėjo iki metų pabaigos patalpinti bent 100 filmų.

Kita vertus, „Netflix“ nelabai ir stengėsi užkariauti mūsų rinką. VŽ rašė, kad šių metų sausio pabaigoje bemaž trečdalis lietuvių net nežinojo, kas yra „Netflix“. Nepaisant to, bendrovė neinvestavo į reklamą (arba investavo labai nedaug) ir neorganizavo platesnių rinkodaros akcijų, išskyrus nebent nemokamą priėjimą pirmą mėnesį.

Beje, „Netflix“ vartotojų augimo tempai sulėtėjo visame pasaulyje. II šių metų ketvirtį naujų klientų skaičius siekė 1,7 mln., tai yra beveik 1 mln. mažiau, nei buvo tikėtasi. Palyginti per 2015 m. II ketv. „Netflix“ sugebėjo pritraukti 3,3 mln. naujų paslaugos vartotojų. Šiuo metu bendrovė iš viso turi 83,18 mln. prenumeratorių (mokančių vartotojų).

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

„15min.lt“ patyrė kibernetinę ataką

Naujienų portalas „15min.lt“ antradienį skelbia patyręs DDoS (angl. Distributed Denial of Service) ataką.

Inovacijos
14:48
Kovido bangos Lietuvoje iškelti startuoliai jau matuojasi užsienį Premium

Pandemijos metais išaugus psichinės sveikatos temų reikšmei, o eilėms pas psichologus ir psichoterapeutus...

Gazelė
13:10
„Eavalyne.lt“ savininkė suplanavo keleriopą augimą Premium 5

Lenkijos kapitalo CCC įmonių grupė, prekiaujanti avalyne ir drabužiais, per artimiausius penkerius metus...

Prekyba
11:04
Premjerė: kibernetinio saugumo spragos – taisomos

Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad po kibernetinės atakos prieš Lietuvos institucijas taisomos spragos, o...

Inovacijos
11:01
„TransUnion“ Lietuvoje vadovu tapo P. Domarkas

Tarptautinė duomenų ir technologijų bendrovė „TransUnion“ Lietuvos padaliniui vadovauti paskyrė Povilą...

Vadyba
10:45
„Klix“ – naujas būdas patogiai atsiskaityti internete Verslo tribūna 1

Apsiperkant internetinėse parduotuvėse labai dažnai laukia vienas kiek erzinantis žingsnis – registracija.

Prekyba 2023
07:00
„Devbridge“ vadovas: nesamdyčiau žmogaus, kuris nenori keistis Premium

Pastarieji metai įmonei buvo pažymėti reikšmingais įvykiais – juos lydėjo ne tik rekordiniai rezultatai, bet...

Vadyba
05:45
Šiandien darbo rinkoje itin vertinamos matematikų žinios ir gebėjimai Verslo tribūna

Šiandienos darbo rinkoje vis paklausesni universalūs specialistai, gebantys savo žinias pritaikyti keliose...

Lietuva patyrė intensyvią Rusijos programišių kibernetinę ataką: didžiausios problemos suvaldytos 10

Dėl su Rusija siejamos programišių grupuotės tebesitęsiančios kibernetinės atakos pirmadienį strigo dalies...

Inovacijos
2022.06.27
Atstatyta Migracijos departamento informacinių sistemų veikla 3

Pašalinus informacinių sistemų trikdžius pirmadienio pavakarę atstatyta pasų išdavimo veikla, informavo...

Verslo aplinka
2022.06.27
VMI patiria DDoS ataką – atjungtos sistemos 7

Užfiksavus neįprastai didelį prisijungimų srautą prie Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) sistemų, dėl...

Finansai
2022.06.27
Švedų tyliai nupirkta Kauno žaidimų kūrėja „Tutotoons“ pelną augino 15 kartų Premium 1

Kauno mobiliųjų žaidimų kūrėjai „Tutotoons“ karantinas leido pasiekti rekordinį pelną ir apyvartą. Be to,...

Inovacijos
2022.06.27
Tiksliosios technologijos tvariai užaugintam kokybiškam maistui – Lietuvos ūkių dabartis Verslo tribūna

Neįtikėtinu greičiu tobulėjančios šiuolaikinės technologijos ir inovatyvūs sprendimai keičia Lietuvos...

Išmani Lietuva
2022.06.27
Saulę įkinkiusi „Krekenavos agrofirma“ jau dirsčioja ir į vėją Verslo tribūna 1

Vien žalią elektros energiją naudojanti mėsos perdirbimo įmonė „Krekenavos agrofirma“ dar šiais metais...

Pramonė
2022.06.27
Robotai, „atimsiantys jūsų darbą“ – ne toks jau ir baubas Premium

Robotizacija ir, kalbant plačiau, DI, tebėra daugybės mitų gaubiamos technologijos ir tendencijos. Galima...

Inovacijos
2022.06.26
„Solana Labs“ pristatė kriptovaliutų mėgėjams skirtą telefoną „Saga“

Ukrainiečių įkurta bendrovė „Solana Labs“, sukūrusi ir vystanti blokų grandinės platformą bei kriptovaliutą...

Inovacijos
2022.06.26
R. Paulas. Lietuvos IT – „amazing“. Bet ar nepritrūks talentų? 8

Lietuva JAV tebeturi žinomumo problemą – tiek apskritai kaip šalis, tiek, juo labiau, kaip investavimo...

Nuomonės
2022.06.26
„Amazon“ planas: „Alexa“ galės atkartoti bet kieno balsą

Technologijų bendrovė „Amazon“ teigia, kad jos kuriamas balsu valdomas skaitmeninis asistentas „Alexa“ galės...

Inovacijos
2022.06.25
VŽ infografika: kur Europoje nepageidaujamas „Huawei“ Premium

Kinijos telekomunikacijų milžinė „Huawei“ praėjusio dešimtmečio pradžioje tapo pasauliniu savo sektoriaus...

Inovacijos
2022.06.25
Vokietijoje pradėtas tyrimas dėl „Google Maps“ antikonkurencinės praktikos

Vokietijos Konkurencijos priežiūros tarnyba antradienį pranešė pradėjusi tyrimą „Google Maps“ atžvilgiu dėl...

Inovacijos
2022.06.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku