Bankų chuliganas kelia koją į Lietuvą

Lietuvos banko atstovai ir „Revolut“ vadovas Nikolajus Storonskis ketvirtadienį Vilniuje vykstančios „Fintech“ konferencijos metu pasirašė tarpusavio supratimo memorandumą su Didžiojoje Britanijoje įsikūrusia finansinių paslaugų ir mokėjimų bendrove „Revolut Limited“.
Tai būtų jau ketvirtas bendrovės finansų centras Europoje. Bendrovės biurai taip pat veikia Jungtinėje Karalystėje, Lenkijoje, Rusijoje.
TAIP PAT SKAITYKITE:Bankai pareiškė, ką mano apie „Revolut“ ir kitus fintech
„Potencialiai planuojame Lietuvoje įkurti biurą, kuriame dirbtų programuotojai“, - sako p. Storonskis, nurodantis, kad tai bus siekiama padaryti dar šiemet.
Jis neatskleidžia, kiek tiksliai darbuotojų Lietuvoje ketina priimti, nes tai esą priklausys nuo to, kaip seksis verslas, tačiau užsimena, kad gali būti priimta iki 40 žmonių.
„Galiu nurodyti, kad per metus iš viso esame įdarbinę 80 žmonių“, - sako p. Storonskis.
Jis teigia, kad Lietuva buvo pasirinkta dėl patogios mokėjimų sistemos, aukšto tarp specialistų technologijų ir IT išmanymo lygio.
Ponas Storonskis pažymi, kad, pradėjus darbus dėl naujo biuro atidarymo, paprastai per 3-4 mėnesius įdarbinama 20-30 žmonių.
Simbolinis žingsnis
Lietuvos bankas teigia „Revolut“ suteiksiantis visas reikalingas konsultacijas, kurių prireiks pasirengimo procese.
Marius Jurgilas, Lietuvos banko valdybos narys, sako, kad memorandumo pasirašymas yra simbolinis žingsnis, siekiant užtvirtinti „Revolut“ sprendimą investuoti Lietuvoje.
Pono Jurgilo teigimu, „Revolut“ kūrimasis Lietuvoje yra svarbus įvykis visai valstybei, nes finansų technologijų įmonės kuria aukštos pridėtinės vertės darbo vietas.
Lietuvos banko atstovo teigimu, kai „Revolut“ oficialiai kreipsis dėl bankinės licencijos, vertinimo procesas, ar ją išduoti, truks iki 6 mėnesių.
Kaip žinia, bent jau Europoje pradedančiųjų (angl. startup) įmonių steigimosi centru yra Londonas. Tačiau p. Jurgilas teigia, kad ir mažos šalys, tokios, kaip Lietuva, turi privalumų dėl paprastumo, lengvumo vykdyti tam tikras veiklas.
„Maža šalis yra privalumas. Juk finansų technologijos suteikia galimybę vykdyti veiklą nepriklausomai nuo to, kur tu esi. Fizinė lokacija nebetenka didelės prasmės. Tu gali būtu čia, o tavo pagrindiniai klientai – Londone. Ir tu renkiesi tą darbo vietą, kuri tau yra tinkama“, – sako p. Jurgilas.
Pasak Lietuvos banko, artimiausiu metu į Lietuvą įžengs dar daugiau tarptautiniu mastu veikiančių finansinių paslaugų bendrovių, nes susidomėjimas Lietuvos teikiamomis galimybėmis esą yra didžiulis ir toliau didėja.
Specializuoto banko licencija
„Revolut“ planuoja gauti vadinamąją specializuoto banko licenciją.
Tai būtu pirma mūsų šalyje išduota tokio tipo bankinė licencija. Galimybė steigti tokio tipo bankus atsirado Lietuvos bankui vykdant kredito unijų reformą ir priėmus Bankų įstatymo pakeitimus.
Bankų įstatyme numatyta, kad specializuotas bankas yra įstaigos, teiksiančios nesudėtingas bankines paslaugas, tokias, kaip indėlių priėmimas, paskolų teikimas ar mokėjimai.
Tęsinys po lentele
infogr.am::13b0ddcd-c555-4020-a6d0-834a52cd2d37
Lietuvoje bankines licencijas šiuo metu turi 6 bankai, šalyje taip pat įsiregistravę 8-ių užsienio bakų filialai.
VERSLO TRIBŪNA
Bankų konkurentas
„Revolut“ yra 2015 m. liepą Jungtinėje Karalystėje, Londone, įsteigtas mokėjimų startuolis. Įmonę įsteigė anksčiau „Credit Suisse“ ir „Lehman Brothers“ bankuose išvestinių finansinių produktų prekiautoju dirbęs p. Storonskis, kuris teigia, kad komandiruotėse patirdavo problemų, kai svetimose šalyse iš savo kortelės norėdavo išsigryninti pinigų ar atlikti kitas savo šalyje įprastas operacijas.
Bendrovė tiesioginės veiklos Lietuvoje iki šiol nevykdė, visgi mūsų šalyje, kaip ir visoje Europos Sąjungoje, nemokamai dalijo savo mokėjimo korteles.
Vartotojus „Revolut“ paslaugos domina dėl nemokamai siūlomo palyginti plataus paslaugų paketo, į kurį įeina nemokamai paštu atsiunčiama mokėjimo kortelė, nemokami pinigų pervedimai ir įskaitymai, valiutos konvertavimas itin palankiu, dažniausiai oficialiam kursui prilygstančiu valiutos kursu, ar nemokamas pinigų išsigryninimas bankomatuose visame pasaulyje.
Tęsinys po lenteleinfogr.am::dc8d6e92-4708-4384-9a6a-be4af8c55af6
1.500 naujų klientų per dieną
„Revolut“ skelbiasi, kad iš viso jau turi daugiau nei 330.000 aktyvių savo paslaugų vartotojų, kurie per kiek daugiau nei metus per bendrovės platformą jau įvykdė daugiau nei 1 mlrd. USD vertės transakcijų.
Teigiama, kad transakcijų suma kas mėnesį paauga 36%, o „Revolut“ klientais kasdien tampa po 1.500 naujų vartotojų. Didžiausia dalis bendrovės vartotojų (41%) yra 25-34 m. amžiaus gyventojai.
„Revolut“ skaičiuoja, kad jos paslaugomis jau buvo pasinaudota 3,9 mln. kartų, o įvairaus tipo operacijos per „Revolut“ jau vykdytos 146-iose šalyse.
Daugiausiai „Revolut“ vartotojų yra Europoje, JAV ir Jungtinėje Karalystėje, toliau rikiuojasi Australija, Naujoji Zelandija, Kanada, Rusija.
Ponas Storonskis, duodamas interviu „Verslo žinioms“, yra sakęs, kad artimiausiu metu „Revolut“ planuoja pasiūlyti paslaugas verslui ir vartojimo paslaugas.
„Revolut“ yra pritraukusi ne vieną rizikos ir kapitalo investiciją, paskutinį kartą vasarą pritraukta 6,75 mln. GBP suma.
Bendrovę prižiūri Jungtinės Karalystės finansų rinkos prievaizdas. „Revolut“ visas vartotojų lėšas laiko britų „Barclays“ banke, o tai reiškia, kad už indėlių draudimą atsako „Barclays“.
infogr.am::b11f0d26-2a0d-46b5-aa5d-e213794a4353