2016-03-01 19:52

Netradicinis pienas, kurio paklausa pasaulyje auga žaibiškai

Antono Denisovo „RIA Novosti“ / „Scanpix“ nuotr
Antono Denisovo „RIA Novosti“ / „Scanpix“ nuotr
Kai visose pasaulio šalyse pieno supirkimo kainos yra pasiekusios istorines žemumas, o perdirbėjai skaičiuoja nuostolius, vienos rūšies pienas jo gamintojams neša milijonus.

Australijos pieno perdirbimo bendrovė „The a2 Milk Company“ per metus tikisi augti 126% ir pasiekti 350 mln. Eur apyvartą. Mokslininko Corrano McLachano ir multimilijonieriaus fermerio Howardo Petersono įkurtos bendrovės vertė per metus beveik patrigubėjo, manoma, kad dabar ji siekia maždaug 1,1 mlrd. Eur.

Įmonės akcijos per metus pabrango maždaug 189%, vienos vertė dabar siekia 1,5 Eur. Kai kitos pieno perdirbimo įmonės susiduria su rimtais finansiniais iššūkiais, šios bendrovės rezultatai nuolat stebina analitikus, rašo „Bloomberg“.

Žaibiškai augantys įmonės finansiniai rezultatai leido per trumpą laiką užimti dešimtadalį Australijos pieno rinkos.

Iš kur tokia sėkmė, kai kitos įmonės susiduria su rimtais sunkumais? Įmonė superka ir produkciją gamina iš tokio pieno, kuris turi tik a2 rūšies baltymą beta-kazeiną.

Įprastai karvės duoda pieną, turintį ir a2, ir a1 beta kazeino. Tačiau pastarasis, kaip teigiama, žmonių organizmo yra dažnai netoleruojamas, paskatina įvairias ligas. „The a2 Milk Company“ superkamą pieną duoda tik tam tikrų veislių karvės.

„Aš išbandžiau jį ir tikėjausi alerginės reakcijos, tačiau nieko nebuvo. Ieškosiu iš tokio pieno pagamintų ledų ar jogurto“, - „Bloomberg“ sakė viena šalies pirkėja. Nuo įprastinio pieno moteriai įprastai skauda pilvą, tinsta liežuvis.

Kaina neatbaido

Kai kurie pieno perdirbėjai pirkėjus bando pavergti gamindami pieną be laktozės, kitos įmonės pardavinėja įvairius augalinės kilmės pieno pakaitalus, tačiau australų gaminys, manoma, toks populiarus dėl to, kad skoniu visiškai nesiskiria nuo įprasto pieno, tačiau yra tinkamas alergiškiems žmonėms.

Tiesa, litras šio pieno parduotuvėje kainuoja beveik 2,6 Eur.

„Australijoje šis pienas tampa labai populiarus. Išrankūs pirkėjai perka šį produktą. Žmonės mano, kad jis yra naudingesnis jų sveikatai ir sutinka mokėti daugiau“, - sako Oyvinnas Rimeris, bendrovės „Harbour Asset Management“ analitikas.

Su savo gaminiais įmonė sėkmingai prasimušė į Kinijos rinką, kiek anksčiau ir į Jungtinės Karalystės parduotuves, dabar tikimasi produkcija pradėti prekiauti ir JAV.

Įmonės gaminiai Australijoje jau tapo populiaresni nei ekologiškas pienas.

Tiesa, jau atsirado ir konkurentų, kurie klientus vilioja gudraudami. Štai bendrovė „Lion Dairy & Drinks“ prekiauja pienu, ant kurio pakuotės parašyta – „Su a2 proteinu“. Tačiau ji parduoda tradicinį pieną, turintį ir a2, ir a1 proteino. Baiminamasi, kad jos pavyzdžiu nepasektų ir kiti gamintojai.

Ūkininkų sėkmė

Augantis netradicinio pieno populiarumas pildo ir jį gaminančių ūkininkų kišenes. Štai Paula ir Michaelis Gray‘ai, per metus kompaniją aprūpinantys maždaug 2 mln. litrų populiariojo pieno, kuris prieš pratekdamas į gamyklą yra kruopščiai tiriamas.

Lygiai taip pat nuolat tiriamos ir ūkininkų karvės, kad būtų užtikrinta, kad nė viena jų neduoda pieno su a1 proteinu.

Aukšta pieno supirkimo kaina - ne vienintelė nauda ūkiui. Pieną pradėjęs gerti jų aštuonerių metų sūnus, kaip teigiama, pasveiko nuo egzemos, kitas, dešimtmetis, gerdamas įprastą pieną jausdavo pilvo skausmus.

„Kai kuriems žmonėms šis pienas tikrai labai palengvina gyvenimą“, - sako ūkininkai.

52795
130817
52791