2016-02-16 20:47

Tapo multimilijonieriumi: bulvių augintojas įveikė „Tesco“ ir bankrotą

Richardo Hardingo (UPPA / „Photoshot“ / „Scanpix“) nuotr
Richardo Hardingo (UPPA / „Photoshot“ / „Scanpix“) nuotr
Anglijos Herefordšyro grafystės bulvių augintojas Williamas Chase‘as prieš daugiau kaip dešimtmetį buvo praktiškai bankrutavęs, tačiau sėkmingi bulvių traškučių ir degtinės verslai padėjo jam atsistoti ant kojų ir galiausiai tapti multimilijonieriumi.

Iš bulvių auginimo pragyventi nesugebėjęs ūkininkas sukūrė žaibiškai išpopuliarėjusius bulvių traškučius su prekės ženklu „Tyrrells“, laimėjo bylą prieš vieną didžiausių pasaulio maisto prekių bendrovių „Tesco“ ir galiausiai pradėjo bulvių degtinės verslą, kuris jį išgarsino visame pasaulyje, rašo BBC.

Paskatino nesėkmė

Būdamas dvidešimties ponas Chase‘as rado pakankamai drąsų banko vadybininką, kad šis jam sutiktų paskolinti 200.000 svarų sterlingų – už tokią sumą būsimas multimilijonierius iš savo paties tėvo nusipirko bulvių ūkį.

Bulvių kainos kilo ir krito, kartu su jomis 12 metų svyravo ir augintojo verslas, kol galiausiai užklupusios stiprios liūtys privertė derlių palikti pūti laukuose. Ūkininkas buvo priverstas bankrutuoti, o ferma atiteko kreditoriams.

„Buvau labai pažemintas ir sutrikęs“, - situaciją prisimena p. Chase‘as.

Po kelių mėnesių emigracijos į Australiją ūkininkas vis dėlto pasiskolino pinigų, sugrįžo į savo ūkį ir verslą pradėjo iš naujo, tik pasirinko kiek kitą kryptį - tapo bulvių supirkėjų: pirko derlių iš kitų ūkininkų ir parduodavo jį prekybos tinklams.

„Kasdien išsiųsdavau dešimt krovinių, o jie penkis man parsiųsdavo atgal. Man buvo skaudu, kaip prekybos centrai elgiasi su mumis, ūkininkais“, - pasakoja p. Chase‘as.

Didieji tinklai atsisakydavo supirkti bulves, kurios nebūdavo tobulos prekinės išvaizdos, tad nors verslas ir buvo pelningas, žemdirbys nusprendė jo atsisakyti.

Naujoji verslo idėja, atnešusi netikėtą sėkmę ir uždirbusi p. Chasea‘ui pirmuosius milijonus, gimė būtent iš prekybininkams neįtikusių bulvių. Ūkininkas netyčia sužinojo, kad JAV bendrovė „Kettle Foods“ iš toki daržovių gamina traškučius.

Nugalėjo „Tesco“

Pats traškučius iš supirktų bulvių gaminti pradėjęs p. Chase‘as sulaukė sėkmės.

„Aš buvau didelių prekybos centrų skriaudžiamas vaikinas, o žmonėms tokiose situacijose patinka palaikyti silpnesnius. „Tyrrells“ augo labai greitai ir nešė puikius pinigus. Pakelį parduotuvėms parduodavome už 1 svarą, šios pardavinėdavo už 2 svarus, mūsų grynasis pelnas būdavo 35%“, - skaičiuoja p. Chase‘as.

Ūkininkas buvo tvirtai apsisprendęs, kad nepardavinės traškučių prekybos tinklui „Tesco“, mat jam nepatiko, kaip šis elgiasi su ūkininkais, nuolat stengiasi numušti jų produkcijos kainas.

Vis dėlto apsaugoti savo produkcijos nuo „Tesco“ ūkininkui nepavyko – netrukus jis sužinojo, kad traškučiai jau išdėlioti tinklo lentynose.

Paaiškėjo, kad milžinė traškučius įsigyja pilkojoje rinkoje ir parduoda pigiau, nei gamintojas rekomenduoja.

„Mes su „Tesco“ atstovais buvome susitikę ir pasakėme, kad nenorime, kad traškučiais būtų prekiaujama jų parduotuvėse. Tuomet jie tiesiog paėmė ir sudėjo mūsų gaminius į savo lentynas“, - „The Guardian“ yra sakęs p. Chase‘as.

Viešą kampaniją prieš prekybininkus pradėjęs ir vartotojus savo pusėn palenkęs ūkininkas vis dėlto sugebėjo priversti prekybos milžinę atsisakyti šios prekybos.

Po kurio laiko neįtikėtinos sėkmės sulaukusį verslą p. Chaseas pardavė už beveik 40 mln. svarų sterlingų.

Degtinės verslas

Naujieji „Tyrrells“ savininkai nusprendė bulves pirkti ne iš p. Chasea‘o, tad ūkininkas sugalvojo naują verslo planą. Nusipirkęs distiliavimo aparatą iš bulvių pradėjo gaminti stipriuosius gėrimus.

Vienas butelis „Chase Distillery“ degtinės dabar kainuoja 35 svarus, per savaitę įmonė parduoda maždaug 10.000 butelių.

Teigiama, kad buteliui brangaus alkoholinio gėrimo pagaminti reikia 300 bulvių. Didžioji dalis produkcijos eksportuojama. Buvęs ūkininkas pripažįsta, kad šis verslas toli gražu nėra toks pelningas kaip traškučių gamyba, tačiau teikia daugiau džiaugsmo.

„Turite žmonėms pasakoti savo sėkmės istoriją, jei norite sukurti stiprų prekės ženklą“, - sako p. Chaseas.

52795
130817
52791