2016-01-19 15:28

Nesirūpini gyvuliais – rizikuoji būti išspirtas iš verslo grandinės

„Matton“ nuotr.
„Matton“ nuotr.
Vis daugiau vartotojų teigia, kad jiems rūpi tai, kaip ūkiuose yra laikomi gyvuliai ir paukščiai. JAV atlikta apklausa parodė, kad dauguma 25-34 amžiaus žmonių nepirktų žemės ūkio produkcijos, jei jaustų, kad ji gauta iš varganomis sąlygomis auginamų gyvulių.

„Žmonės teigia, kad pieno produktus vartoti etiška yra tik tuomet, jei šie gaminami iš geromis sąlygomis laikomų karvių pieno“, - rašoma Kanados Britų Kolumbijos universiteto tyrimo išvadose.

Rizika prarasti pasitikėjimą

Tyrimą atlikę mokslininkai sako manantys, kad ši vartotojų nuomonė yra įspėjimas gyvuliais menkai besirūpinantiems ūkininkams, mat šie netolimoje ateityje gali prarasti pasitikėjimą ir klientus.

Nors ūkininkai patys pieno produktų dažniausiai negamina, žaliavą parduoda pieno perdirbimo bendrovėms, šios ateityje taip pat gali jį pirkti tik iš atsakingai su gyvūnais besielgiančių ūkių.

Teigiama, kad mažėjantis vartotojų pasitikėjimas visam pieno sektoriui gali pridaryti rimtų nemalonumų.

Dabar dauguma pieno produktų vartotojų yra įsitikinę, kad karvės, kurių pieną jie vartoja, ganyklose kasdien rupšnoja žolę. Tačiau realybė visai kita – tokių pieninių galvijų JAV tėra 5%. Jei pirkėjai būtų geriau informuoti, gali būti, kad jie kaip mat imtų vartoti mažiau pieno.

„Vartotojai pageidauja, kad galvijai ūkiuose turėtų geras gyvenimo sąlygas, tačiau jiems taip pat svarbu, kad fermos būtų modernios, užtikrinamas pieno saugumas ir sveikumas“, - rašoma tyrime.

Ūkininkai paprastai teigia, kad gyvūnų gerovė fermose yra proporcinga kainai, kurią klientai ir supirkėjai yra linkę mokėti už pieną. Jei pirkėjai sutiktų mokėti daugiau, anot jų, būtų galima investuoti į geresnes gyvulių laikymo sąlygas.

Vis dėlto, mokslininkų nuomone, tokia pozicija yra rizikinga, mat augant susidomėjimui gyvulių laikymo sąlygoms, neišvengiamai į jų gerovę teks investuoti taip, kaip investuojama į parduotuvių ar kavinių interjerus, aptarnavimo kokybę ir pan.

Dėmesys vištoms

Praėjusį rudenį greito maisto restoranų tinklui „McDonald‘s“ paskelbus, kad jis gamyboje nenaudos narvuose laikomų vištų kiaušinių, per pasaulį nuvilnijo palaikymo šūksnių banga.

Augant vartotojų spaudimui daugeliui garsių įmonių nebeliko nieko kito, kaip žengti „McDonald‘s“ keliu.

Keli didžiausi JAV kiaušinių gamintojai, tarp kurių ir bendrovė „Rembrandt Foods“, maisto pramonės gigantė „Nestle“ ir restoranų tinklas „Subway“, neseniai pranešė taip pat ketinantys atsisakyti narvuose laikomų vištų kiaušinių.

Vienaip ar kitaip pritarimą šiai iniciatyvai išreiškė ir vienas didžiausių JAV prekybos tinklų „Costco“, kavinių tinklas „Starbucks“, maisto pramonės korporacija „General Mills“ bei dar keliolika kitų.

52795
130817
52791