Prašo paramos žiniasklaidai: reklamos rinka gali trauktis iki 60 mln.

Publikuota: 2020-03-17
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Žiniasklaidos priemones vienijančios asociacijos kreipėsi į šalies institucijas paramos.

Rašte pažymima, kad skirtingų asociacijų nariai, vienas po kito praneša apie reklamos užsakymų nutraukimus, leidinių iš uždaromų prekybos vietų atšaukimus.

Tai tiesiogiai siejasi su žiniasklaidos priemonių pajamomis ir galimybėmis vykdyti savo veiklą, pažymima jungtiniame asociacijos „Nacionalinė spauda“, Nacionalinės rajonų ir miestų laikraščių leidėjų asociacijos, Lietuvos radijo ir televizijos asociacijos bei Interneto žiniasklaidos asociacijos rašte.

Žiniasklaidos organizacijos antradienį paprašė valdžios institucijų atidėti mokesčių mokėjimą ir suteikti valstybės subsidiją, siekiant sušvelninti koronaviruso krizės pasekmes.

Vyriausybei paskelbus šalyje ekstremaliąją padėtį ir įvedus karantiną, nepriklausomos žiniasklaidos veiklos tęstinumas ir kokybės išlaikymas valstybėje įgijo ypatingą svarbą.

Visuomenė šioje krizinėje situacijoje turi būti nuolatos informuojama apie padėtį šalyje. Tikslios ir nešališkos informacijos greitas pateikimas yra ypatingai svarbus siekiant užtikrinti, kad šalyje nekiltų nepagrįsta panika bei būtų atsvara socialinėse medijose sklindančiam milžiniškos dezinformacijos srautui, pažymi asociacijos.

Reklama jau traukiasi

Drastiškas reklamos užsakymų sumažėjimas jau šiuo metu daro neigiamą įtaką visos spausdintinės, radijo ir televizijos, bei interneto žiniasklaidos finansinei padėčiai.

Asociacijos prognozuoja, kad bendras reklamos rinkos susitraukimas gali siekti 60 mln. Eur per metus.

Šiuo metu, interneto portalų duomenimis, per pastarąją savaitę atšaukta apie 750.000 Eur, arba 50% kovo-balandžio mėnesio reklamos užsakymų ir toks procesas, akivaizdu, artimiausiomis savaitėmis tik stiprės.

Radijo ir televizijos sektoriuje jau dabar fiksuojamas ne mažesnis nei 50% pajamų netekimas. Tuo tarpu dėl akivaizdžiai sumažėjusių spausdintinių leidinių pardavimų prekybos vietose prognozuojami dar 6 mln. Eur praradimai.

Kreipimesi pažymima, kad jau pradeda strigti prenumeratos „Lietuvos pašto“ skyriuose procesas (didžioji prenumeratų dalis yra užsakoma pašto skyriuose). Prenumerata specializuotos kaimiškos spaudos atveju sudaro apie 75% viso tiražo, o kitos spausdintinės žiniasklaidos atveju – iki pusės.

Savų priemonių nepakanka

Žiniasklaidos sektoriaus atstovai imasi visų įmanomų priemonių siekiant patenkinti visuomenės poreikį žinoti naujausią ir svarbiausią informaciją, tačiau atsižvelgiant į dabartinę sudėtingą situaciją ir paminėtas aplinkybes, tam, kad išgyventų visų rūšių žiniasklaida, reikalingas valstybės palaikymas, bent iš dalies kompensuojant netenkamas komercines žiniasklaidos pajamas.

Asociacijos siūlo kelis paramos būdus: suteikti ne mažiau kaip 4 mėnesių laikotarpiui mokesčių mokėjimų atidėjimą (GPM, Socialinio draudimo, PVM, pelno, ir kt.) žiniasklaidos sektoriaus įmonėms, taip pat suteikti valstybės subsidiją darbo užmokesčiui. Kartus siūloma suteikti supaprastintą, su valstybės garantijomis finansavimo galimybę , taip pat įkurti fondą, kuris supaprastintomis sąlygomis galėtų administruoti žiniasklaidos bendrovėms skirtas pagalbos lėšas ar tai daryti per kitą Vyriausybės pavedimu įpareigotą instituciją.

Siūloma supaprastinti viešojo sektoriaus viešuosius pirkimus informacijos sklaidai apie VRM, SAM, SADM, savivaldybių ir kitų Valstybės institucijų naujienas, taip informuojant skaitytojus ir gaunant viešojo sektoriaus pajamas. Taip pat siūloma padidinti socialinės reklamos kiekį nacionalinėse, regioninėse ir vietinėse žiniasklaidos priemonėse, kompensuoti dalines periodinių leidinių spausdinimo išlaidas bei periodinių leidinių pristatymo išlaidas per AB „Lietuvos paštas“ karantino laikotarpiui.

Asociacijos pabrėžia, kad minėtos problemos dėl reklamos užsakymų atšaukimų, leidinių iš uždaromų prekybos vietų atšaukimų kelia grėsmę tiek nacionalinio, tiek ir regioninio lygmens žiniasklaidos priemonių funkcionavimo tęstinumui.

Jau dabar yra susiduriama su finansinėmis problemomis, o karantinui tęsiantis, nesulaukus valstybės pagalbos, žiniasklaidos funkcionavimas gali tapti praktiškai neįmanomas.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Laikraščių ir žurnalų leidėjai prašo prekybininkų trumpinti atsiskaitymo terminus

Nacionalinius laikraščių ir žurnalų leidėjus vienijanti asociacija „Nacionalinė spauda“ prašo Lietuvoje...

Rinkodara
2020.03.30
Kaip keičiasi klientų aptarnavimas karantino laikotarpiu

Šalyje paskelbus karantiną dauguma klientų aptarnavimo įmonių arba laikinai uždarė savo duris arba stipriai...

Rinkodara
2020.03.28
TV3 vadovė: labiausiai neramina emociniai, nepamatuoti sprendimai Premium

Tebesitęsiant karantinui, žiniasklaida atsidūrė dviprasmiškoje padėtyje: skaičiuoja žiūrimumo ir skaitomumo...

Rinkodara
2020.03.23
Žiniasklaidos rinka: ir šauna į viršų, ir sminga žemyn Premium

Dauguma žiniasklaidos priemonių per pastarąsias savaites vos ne kasdien skaičiuoja skaitomumo, žiūrimumo...

Rinkodara
2020.03.23
Reklamos industrija: netikrumo daug, bet darbai vyksta Premium

Reklamos ir komunikacijos paslaugų agentūros pažymi, kad nors smulkesnių prekių ženklų užsakymų anuliacijų...

Rinkodara
2020.03.20
A. Veryga: ligoninės komentuoti žiniasklaidai galės tik su leidimu 1

Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga nurodė, kad komentuoti žiniasklaidai situaciją dėl koronaviruso...

Rinkodara
2020.03.19
Prašo paramos žiniasklaidai: reklamos rinka gali trauktis iki 60 mln.

Žiniasklaidos priemones vienijančios asociacijos kreipėsi į šalies institucijas paramos.

Rinkodara
2020.03.17
Koronaviruso tema Baltijos šalyse: panikos ir baimių netrūksta Premium

Lietuvoje nuo sausio mėnesio pradžios koronavirusas minėtas 27.933 žiniasklaidos pranešimuose, skaičiai...

Rinkodara
2020.03.17
„Mediaskopas“ suteiks nemokamą žiniasklaidos stebėseną koronaviruso tema 1

Žiniasklaidos stebėsenos ir analizės bendrovė „Mediaskopas“ suteikia visoms valdžios institucijoms ir savo...

Rinkodara
2020.03.13
Dėl viruso grėsmės LRT visas laidas filmuos be žiūrovų

Nacionalinis transliuotojas priėmė sprendimą visas TV studijose įrašomas LRT televizijos ir „LRT Plius“...

Rinkodara
2020.03.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus