2025-01-28 15:11

Mėnesio prekių ženklai: nuo mados namų „Chanel“ iki žaismingų vietos verslų naujienų

VPB nuotraukos, VŽ koliažas.
VPB nuotraukos, VŽ koliažas.
Valstybinis patentų biuras (VPB) 2024-ųjų gruodį sulaukė 230 naujų prekių ženklų. VŽ siūlo žvilgtelėti į kai kuriuos akį traukiančius prekių ženklus, žinomų verslo atstovų naujus projektus ar naujai registruojamus vardus.

Viešoji įstaiga Lietuvos laisvosios rinkos institutas (LLRI) gruodį VPB pateikė paraišką registruoti grafinį prekių ženklą „Prospera akademija“. LLRI įsteigta „Prospera akademija“ skirta mokytojams, moksleiviams ir visiems, dirbantiems su ekonomikos, etikos ir pilietiškumo  ugdymu.

„Švietėjiškas veiklas vykdome jau daugiau nei du dešimtmečius, o „Prospera akademija“ ir jos nauja el. mokymosi platforma apjungia visas mūsų iniciatyvas bei įgalina dar labiau stiprinti laisvos ir atsakingos visuomenės pamatus. Ji gimė iš nuoseklaus darbo, įsiklausymo į švietimo bendruomenės poreikius ir siekio skatinti ekonominį bei socialinį raštingumą. „Prospera akademija“ – tai nauji namai mūsų misijai ir iniciatyvoms, kurios jau yra tapusios švietimo bendruomenės dalimi“, – naują žingsnį komentuoja dr. Sigita Šilingaitė, LLRI švietimo programų vadovė.

„Prospera akademija“ ir naujoji el. mokymosi platforma jungia tarptautinį pripažinimą pelniusias LLRI iniciatyvas, tokias kaip „Ekonomika per 31 valandą“ – vienintelį Lietuvoje 10 klasėms skirtą ekonomikos vadovėlį, laimėjusį Londono knygų mugės apdovanojimą ir „Login“ „People's Choice“ prizą, bei skaitmeninius vadovėlius „Jaunas ir pilietiškas“ ir „Pilietis per 31 valandą“. Platformoje taip pat integruoti „Laisvės debatai“ ir Nacionalinė ekonomikos viktorina.

„Ženklo „Prospera akademija“ registracija atspindi mūsų siekį ne tik įtvirtinti šią platformą kaip kokybės simbolį, bet ir plėsti jos turinį bei partnerystes“, – teigia S. Šilingaitė.

Šį prekių ženklą sukūrė grafikos dizaineris Pijus Burakas.

Pernai liepą įregistravusi žodinius prekių ženklus „Oskaras“, „Hermanas“, investicijų ir NT vystymo SBA grupė gruodį pateikė šių žymenų grafinius sprendimus. Juos kūrė kūrybinė reklamos agentūra „New!“.

VŽ primena, kad „Oskaras“ ir „Hermanas“ – tai naujieji jų verslo centrų, kurie iškils „SBA Urban“ Kauno centre šalia Nemuno plėtojamame rajone „Nemunaičiai“, vardai, menantys istorinius faktus ir istorines asmenybes.

Grafinių ir žodinių prekių ženklų sprendimų VPB pateikė Kauno kultūros centras, tarp jų – „Šoki trypki“, „Lietuvos teatrų pavasaris“, Kauno Kazio Binkio teatras, neoklasikinio šokio teatras „Releve“ ir t. t. Taip pat siekiama registruoti ir savo pavadinimo prekių ženklą KKC (Kauno kultūros centras).

„Chanel“ žingsniai

Savo prekių ženklo apsaugą plečia ir Prancūzijos mados namai „Chanel“.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pasaulinis prekių ženklas siekia įregistruoti grafinį sprendimą su užrašu „Chanel Autorizuotas Mažmenininkas / Authorized Retailer“.

Inga Lukauskienė, intelektinės nuosavybės teisinių paslaugų grupės „Metida“ advokatė, pažymi, kad paraišką registruoti prekių ženklą pateikė jo tikroji savininkė – Šveicarijos bendrovė „Chanel SARL“.

„Registruojamą žymenį teisėtai naudoti galės tie asmenys, kurie turės atitinkamą prekių ženklo savininko leidimą. Juk ne paslaptis, kad yra parduodama ir daug klastočių, tad toks ženklinimas sudarytų galimybę bent jau identifikuoti vietas, kur tikrai prekiaujama originaliomis prekėmis“, – svarsto I. Lukauskienė, VPB teikusi šią ženklo registraciją.

Grafinių kavos puodelių su kavos gėrimais registracijas tęsia UAB „Reitan Convenience Lithuania“, jungianti „Caffeine“ kavinių tinklą ir spaudos leidinių bei smulkių prekių prekybos vietas „Narvesen“. Šį kartą registruojamas vaizdas su užrašu „Strawberry Cheesecake latte“. Tinklas turi ne vieną tokią panašią kavos puodelių-gėrimų registraciją.

Žengs į kitas šalis

UAB „Confinn“ pateikė paraišką registruoti prekių ženklą „#HR Week Europe“. Dainius Baltrušaitis, „Confinn“ vadovas, VŽ sako, kad, turėdama sėkmingą „HR savaitės“ organizavimo patirtį Lietuvoje ir Latvijoje, kviečiama partnerių, įmonė nori išplėsti konferencijų geografiją.

Šiais arba kitais metais planuojami renginiai Varšuvoje, Stokholme, Lisabonoje ir Barselonoje.

„Tad naujasis prekių ženklas bus naudojamas šių konferencijų komunikacijoje“, – nurodo D. Baltrušaitis. 

Beje, 2024 m. gruodžio 18 d. UAB „Delfi“ įsigijo EBIT ir „HR savaitė“ konferencijas Lietuvoje ir Latvijoje. D. Baltrušaitis buvo ne tik konferencijų EBIT ir „HR savaitė“ organizatorius, bet ir „Pardavimų formulės“ bei „Lietuvos verslo forumo“ organizatorius ir vedėjas.

Dabar, pardavus „HR savaitės“ konferencijas Lietuvoje ir Latvijoje, D. Baltrušaitis ketina šios temos renginius organizuoti kitose valstybėse. 

Skyrė erdvę verslui

Šiemet Varėnos rajono savivaldybė ėmėsi projekto verslumui skatinti – viešosios bibliotekos patalpose įkūrė ugdymo ir verslo bendradarbystės skatinimo erdvę Varėnos verslo „Korys“. 

Esminė verslo „Korio“ misija ir tikslas – palaikyti esamus, ugdyti pradedančius ir skatinti naujai besikuriančius rajono verslus, VŽ informavo savivaldybė. Tad su šiuo tikslu susijusi ir VPB pateikta paraiška registruoti jos grafinį šio pavadinimo prekių ženklą. 

Registruojamas prekės ženklas. VPB nuotr.
Registruojamas prekių ženklas. VPB nuotr.

„Koryje“ įrengtos nuotolinio darbo vietos pradedantiesiems verslininkams, sudarytos sąlygos verslams organizuoti renginius, susitikimus, konferencijas, dalyvauti mokymuose, verslumo ugdymo veiklose, kitose teritorinį tvarumą skatinančiose priemonėse. 

„Jau pastebėjome, kad jauni verslai aktyviai naudojasi erdvėmis, vertina tai, kad paslaugos yra nemokamos, jiems tinka infrastruktūra, patogiai ir vienoje vietoje pasiekiami informacijos ištekliai, duomenų bazės, o ir pati aplinka yra kūrybiška“, – sako Loreta Vardonytė, Varėnos rajono savivaldybės Ekonomikos ir turizmo skyriaus vyr. specialistė.

Pasak jos, prie Varėnos verslo „Korio“ dizaino darbų prisidėjo UAB „MultimediaMark“.

„Citadele“ ženklai

Daugiau nei dešimt prekių ženklų registruoja „Citadele“ bankas. Kaip VŽ informavo Birutė Rutkauskaitė, „Citadele“ banko korporatyvinės komunikacijos vadovė Lietuvoje, jie apima konkrečias banko produktų ir paslaugų kategorijas. 

Taigi, vartotojams bus lengviau atpažinti aktualius sprendimus. „C Home“ apima būsto paskolas, žaliąsias būsto paskolas, vartojimo paskolas namų remontui, kredito gavėjo gyvybės draudimą. „C Family“ skirtas mokėjimo kortelėms, draudimui nuo nelaimingų atsitikimų, paskolas automobiliui, terminuotus indėlius. 

Registruojamas prekės ženklas. VPB nuotr.
Registruojamas prekių ženklas. VPB nuotr.

„C Travel“ apima „C prime“ ir „C supreme“ mokėjimo korteles, vartojimo paskolas, „C Rewards“ lojalumo programą, mobiliąją programėlę ir lizingą. „C Wealth“ skirtas žaliajai taupomajai sąskaitai, indėliams, o „C Business“ sukurtas produktams ir paslaugoms, orientuotoms į verslo klientus.

„Kiti registruoti prekių ženklai analogiškai žymi kitų produktų ar paslaugų ryšį su „Citadele“ banku“, – pažymi B. Rutkauskaitė.

Anot jos, C prekių ženklo logotipo dizainą sukūrė banko vidinė dizainerių komanda, vadovaudamasi patvirtintomis prekių ženklų kūrimo ir naudojimo gairėmis.

 

 

Apie formalumus

VŽ primena, kad po pirminio VPB vertinimo yra skelbiama, ar pateiktas registruoti prekių ženklas sulaukė teigiamo sprendimo ir ar registruojamas prekių ženklas atitinka absoliučius reikalavimus. 

Priėmus šį sprendimą, ženklas yra paskelbiamas artimiausiame VPB oficialiame biuletenyje, tada suinteresuoti asmenys dar gali kelis mėnesius teikti pretenzijas, jei mano, kad naujai registruojamas prekių ženklas pažeidžia jų teises ar teisėtus interesus. Tik po šio etapo prekių ženklas būna registruojamas.

Savo ruožtu, prieš teikiant paraišką, rekomenduojama pasitikrinti, ar pageidaujamas registruoti žymuo nėra įregistruotas, ar jo nesudaro geografinė nuoroda, augalų veislės pavadinimas, juridinio asmens pavadinimas, oficialus valstybės simbolis, neregistruotinas tarptautinis farmacinės medžiagos pavadinimas, dizainas, ar žymuo nėra laikomas kalbos klaida arba svetimybe, ar žymuo nėra saugomas kaip plačiai žinomas ženklas ir kt.
 

52795
130817
52791