2024-11-27 05:45

„Lidl“ sukirto rankomis su ankstesne reklamos agentūra

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Prekybos tinklas „Lidl“ vėl sukirto rankomis ir bendradarbiavimo sutartį pasirašė su kūrybine agentūra „Not Perfect Vilnius“. Ji pastaruosius porą metų buvo „Rimi Lietuvos“ kūrybinė partnerė.

Neringa Podkopajeva, „Lidl Lietuva“ rinkodaros departamento vadovė, pirmiausia padėkoja savo ligšioliniams kūrybos partneriams agentūrai „New!“, su kuriais dirbo daugiau nei dvejus metus ir įgyvendino vertingų projektų. 

„Dėkojame ir visiems pastarojo konkurso dalyviams, kurie skyrė laiko paruošti ir pateikti savo pasiūlymus ir kūrybinius sprendimus. Agentūrą „Not Perfect Vilnius“ pasirinkome dėl jų stipriausiai pateiktų pasiūlymų tiek strategine prasme, tiek ir idėjomis. Jų drąsios ir išskirtinės idėjos išties išsiskyrė. Kartu pabandysime toliau stebinti, įkvėpti, laužyti įprastus reklamos standartus. Sieksime kurti abejingų nepaliekančias reklamas, kurių, tikimės, nesinorės išjungtis“, – viliasi N. Podkopajeva.

„Not Perfect Vilnius“ tik ką pasibaigusį prekybininkės konkursą vėl laimėjo po pertraukos. VŽ primena, kad „Lidl“ bendradarbiavimas su agentūra „Not Perfect Vilnius“ tęsėsi nuo 2017 m. pavasario iki 2022 m. vasaros.

Kartu, atrodo, „Not Perfect Vilnius“ turės pranokti pati save. Per minimą ankstesnį bendradarbiavimo periodą „Lidl“ sužibėjo savo reklamomis: 2022-ųjų vasarą daugeliui ilgokai į atmintį įsirėžė su linksma kampanija bei kontroversiška žinute „Čia tau ne „Lidl“.

Tyrimų bendrovės „Synopticum“ duomenimis, 2022-ųjų vasarą ši kampanija buvo tituluota labiausiai pastebėta to laikotarpio reklama. Kampanija buvo tęsiama ir 2023-iųjų vasarą ir taip pat pateko tarp pastebimiausių reklamų.

„Čia tau ne „Lidl“ efektyviausios įvaizdinės kampanijos titulą laimėjo ir VŽ organizuojamame renginyje „Password“, o ją pristatant teigta, kad kampanija viršijo visus efektyvumo rekordus, pasiekė ir viršijo keltus tikslus, vertinant naujų vartotojų pritraukimą, reklamos pastebimumą ir įsitraukimą.

„Lidl“ yra nuostabus prekybos tinklas, kuris turi stebinti ir puikiais kūrybos sprendimais bei geromis reklamomis. Spartus tinklo augimas, be abejo, jų išskirtinių vartotojui pasiūlymo natūrali pasekmė. Žinoma, spartų augimą taip pat skatino ir vienos populiariausių rinkodaros kampanijų Lietuvos reklamos istorijoje, tokios kaip „Čia tau ne Lidl“, kurias kūrėme kartu prieš kelis metus. Džiaugiamės šiuo atsinaujinusiu bendradarbiavimu ir neturime abejonės, kad tuoj išvysite naujas ir puikias rinkodaros kampanijas“, – kartelę kelia Paulius Senūta, „Not Perfect Vilnius“ valdybos pirmininkas .

Tarp kitų „Lidl“ partnerių – kūrybinė agentūra „Sons&Daughters“, komunikacijos agentūros „co:agency“ ir „Bosanova“, žiniasklaidos planavimo partneriai „BPN Intense“, renginių organizavimo agentūra „Partizanas“, nuomonės formuotojų agentūra „Influenceriai.lt“ ir skaitmeninės rinkodaros agentūra „Whatabout agency“.

Aštrūs pokyčių metai

VŽ ne kartą rašė, kad pastarieji metai išsiskyrė itin aštria prekybininkų kainų komunikacija ir lyginamosiomis reklamomis, kurias lydėjo ir „Lidl Lietuvai“ skirtos baudos. 

Viena jų – Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos prekybininkei skirta 100.000 Eur bauda už lyginamąją reklamą. Prekybininkė yra apskundusi šį atvejį ir šiuo metu laukia teismo sprendimo. Kitas ginčas šioje istorijoje baigėsi taikiai – „Lidl Lietuva“ ir UAB „Pieno žvaigždės“ pasirašė taikos susitarimą, kurio pagrindu buvo nutrauktas teisminis ginčas tarp įmonių dėl lyginamosios reklamos ir prekių ženklų naudojimo joje.

Dar vienas ginčas dėl teisių į prekių ženklus pažeidimo, nesąžiningos konkurencijos ir klaidinančios bei neleistinos lyginamosios reklamos tarp prekybos tinklų „Lidl“ ir „Iki“ teisme vyksta šiuo metu.

Metus lydėjo ir ne vienas pokytis vadovybėje: pastaruosius devynerius metus bendrovei „Lidl Lietuva“ vadovavęs Radostinas Roussevas-Peine paliko šias pareigas, o jį nuo šių metų sausio pakeitė Armando Lopesas, iki tol dirbęs tinklo finansų direktoriumi Vengrijoje. Nuo šio rugsėjo generalinio direktoriaus pareigas perėmė Maciejus Urbanskis, vadovavęs „Lidl“ prekybos tinklams Latvijoje bei Estijoje.

„Lidl Lietuva“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ja nuo vasaros pabaigos tapo N. Podkopajeva, o ligtolinė prekybos tinklo rinkodaros vadovė Kristina Mažeikytė šias pareigas paliko gegužės pabaigoje ir tapo „Linas Agro“ Rinkodaros ir komunikacijos departamento vadove Baltijos šalyse.

Konkursų eilė 

VŽ rašė, kad, pastaraisiais metais vėl prekybininkams aštriau surėmus ietis ir gerokai auginant reklamos biudžetus, ir taip laukiami tinklų konkursai tapo dar didesniu išbandymu esamiems partneriams bei geidžiamu kąsniu konkuruojančioms agentūroms.

Nors dar spalio pabaigoje ,,Rimi“ apie planus rengti naujus konkursus VŽ neatviravo, dabar Dalia Čenkienė, UAB „Rimi Lietuva“ rinkodaros ir viešųjų ryšių vadovė, teigia, kad tinklo bendradarbiavimo sutartis su kūrybine agentūra „Not Perfect Vilnius“ baigiasi šio mėnesio pabaigoje. 

„Pagal vidinę tvarką kas kelerius metus vykdome viešus konkursus rinkdamiesi tiek kūrybines agentūras, tiek žiniasklaidos planavimo ar viešųjų ryšių bendroves. Tad šiuo metu vykdome konkursą, į kurį pakvietėme daug rinkos lyderių. Mažmeninė prekyba – itin dinamiškas verslas, kuriame reikia nuolat veikti operatyviai ir kūrybiškai. Esame dėkingi „Not Perfect“ už profesionalumą ir jų kūrybinį polėkį pastaruosius dvejus metus ir tikime, kad naujoji agentūra įneš naujų ir įdomių kūrybingų sprendimų į mūsų komunikaciją“, – teigia D. Čenkienė.

Šiuo metu viešą kūrybinės reklamos agentūros konkursą vykdo ir prekybos tinklas „Iki Lietuva“. Jame dalyvauja ir nuo 2016 m. pradžios tinklui kūrybinės reklamos paslaugas teikianti kūrybinė agentūra „Ogilvy Vilnius“.

„Maxima LT“ šiuo metu renkasi žiniasklaidos planavimo agentūrą. „Vilniaus prekybos“ skelbtame konkurse ieškoma partnerio, kuris rūpintųsi visos grupės („Maximos“, „Eurovaistinės“, „Ermitažo“, „Akropolis group“) komunikacija. Konkurse dalyvauja ir esama partnerė „Carat Lietuva“, priklausanti „Dentsu Lithunia“, šias paslaugas prekybininkei teikianti nuo 2021 m. pabaigos. 

„Maximos“ kūrybiniai partneriai – agentūra „Truth“, su kuria bendradarbiavimo sutartis neseniai buvo pratęsta.

 

52795
130817
52791