Startuoja visuomenę nuo COVID-19 skiepytis kviečianti kampanija „Nelik paskutinis“
Pagrindinė kampanijos idėja – per kuriozines situacijas paskatinti žmones nelaukti, nelikti paskutiniu, rašoma Vyriausybės kanceliarijos išplatintame pranešime.
Kampaniją „Nelik paskutinis“ kūrė kūrybinė agentūra „Marios“ kartu su filmų, televizijos ir reklamų gamybos studija „Dansu“, taip pat komunikacijos bendrovė „Agency 1323“.
Kampanijos sklaidai numatyta išleisti 150.000 Eur.
Kampanija kurta, laimėjus Vyriausybės kanceliarijos skelbtą konkursą, kuris vyko 2021 m. pavasarį, o sutartis buvo pasirašyta pernai rugsėjį.
Lietuvoje sparčiai plintant omikron atmainai, buvo priimtas sprendimas imtis papildomų komunikacijos priemonių ir sukurti šią kampaniją, kviečiančią žmones nelikti paskutiniais nepasiskiepijusiais nuo COVID-19, skelbiama pranešime.
„Esame dėkingi visuomenei už bendruomeniškumą, siekiant suvaldyti beveik dvejus metus besitęsiančią pandemiją. Tikime, kad ši kampanija paskatins vakcinuotis tuos žmones, kurie dėl įvairių priežasčių to dar nepadarė, o jau pasiskiepijusiems primins apie galimybę apsaugoti imunitetą sustiprinančia vakcinos doze jau po trijų mėnesių“, – teigia Giedrė Balčytytė, Vyriausybės kanclerė.
Pasak Vyriausybės atstovės, džiugu, kad Lietuva yra tarp tų pasaulio valstybių, kurioje netrūksta vakcinų, o savo pasirinkimu skiepytis visi kartu lėtiname pandemijos plitimą ir apsaugome ligonines nuo galimo „perkaitimo“.
„Manome, kad toks lengvas ir pozityvus, švelniai autoironiškas kalbėjimo tonas ir žinutės paprastumas gali būti itin paveikus. Pagrindinis mūsų tikslas yra ne bauginti ar įrodinėti, o tiesiog paraginti skiepytis, neliekant paskutiniu – juk paskutiniu likti niekas nenori bet kokioje gyvenimiškoje situacijoje“, – apie kampanijos idėją pasakoja kūrybinės agentūros „Marios“ kūrybos vadovė Renata Šarkauskaitė.
Anot jos, reikėjo rasti universalią žinutę, kuri gyvuotų ilgiau nei šios dienos aktualijos. Todėl šmaikšti, aiški ir paprasta idėja „Nelik paskutinis“ buvo pasirinkta kaip būdas paskatinti visuomenę pasiskiepyti – nesvarbu ar pirmą, ar trečią kartą.
Viktorija Urbonavičiūtė, Vyriausybės kanceliarijos Komunikacijos departamento direktorė, papildo, kad kampanija „Nelik paskutinis“ atsirado, įvertinus analitikų duomenis, kad rizikos grupėje – ne tik senjorai, bet ir 50-mečiai.
Kūrybos partnerių pateikta „Nelik paskutinis“ idėja atliepė poreikį vieniems priminti apie būtinybę pasiskiepyti sustiprinančiąja doze, kitiems – nebeatidėlioti ir nueiti pasiskiepyti pirmąjį kartą. Ir videoklipas, ir kita kampanijos medžiaga nesiekia pamokslauti. Nelik paskutinis – žaismingas priminimas kiekvienam iš mūsų suskubti", - teigia V. Urbonavičiūtė.
Pasak Mariaus Kneipferavičiaus, kūrybinės agentūros „Marios“ meno vadovo, vakcinų nuo COVID-19 tema išties jautri.
„Mums buvo svarbu prisidėti prie idėjos sukūrimo ir jos įgyvendinimo – tai tam tikras iššūkis, nes suprantame, kad visuomenė idėją gali priimti įvairiai. Būtent todėl dėjome pastangas, kad visa kampanija būtų suprantama tiek jaunai, tiek ir vyresnei auditorijai bei pasitelkėme šiek tiek šmaikštumo. Tikriausiai kiekvienas yra buvęs panašioje situacijoje kaip ir vaizdo klipo herojai, tačiau niekas nenorėtų vėl tokioje situacijoje atsidurti“, – sako M. Kneipferavičius.
Vyriausybė skelbia, kad „Nelik paskutinis“ kampanija vyks vieną mėnesį.
Klipą pamatyti galite čia.
VŽ primena, kad šiuo metu sostinėje tebevykdoma ir agentūrų „Autoriai“, „Synthesis Consulting Group“ bei „BPN Intense“ Vilniaus miestui padovanota kūrybinė kampanija, su kuria dalyvauta Sveikatos apsaugos ministerijos vakcinacijos nuo COVID-19 skatinimo komunikacijos sukūrimo ir įgyvendinimo konkurse. (Konkursas lapkričio viduryje buvo nutrauktas.)
Šios kampanijos šūkis – „Bus raMiau“, o iš Vilniaus lauko stendų į praeivius žvelgia katės ir ramūs, pasiskiepiję jų šeimininkai. Plačiau apie šią kampaniją skaitykite čia.