Tikslinę auditoriją apibrėžia motyvacija, o ne demografiniai rodikliai

    Publikuota: 2019-12-26
    Rokas Atkočiūnas, „VRS Agency“ strategas.
    svg svg
    Rokas Atkočiūnas, „VRS Agency“ strategas.
     

    „Pasiūlėme naują paslaugą, bet ji nesusilaukė susidomėjimo“, „skyrėme nemažą biudžetą reklaminei kampanijai, bet ji neatnešė norimų rezultatų“, – kai į reklamos agentūrą pasibeldžia klientais su panašiais iššūkiais, pirmiausia siūlome į situaciją pažvelgti giliau. Neretai naujus produktus ar paslaugas siūlantys verslai susiduria su trimis problemomis.

    Mūsų „nepastebi“, „nevertina“, „neperka“, – šią problemą būtų galima perfrazuoti į „pirkėjai nesupranta mūsų kuriamos vertės“. Žinoma, tos vertės gali ir nebūti, bet dažniausiai problema yra ta, kad pirkėjai produkto ar paslaugos vertę supranta netinkamai arba ji komunikuojama netinkamai.

    Pavyzdžiui, sporto klubas gali savo komunikacijoje akcentuoti sveikatingumą, atletiškumą, geresnės fizinės formos palaikymą – vertes, kurias galime laikyti šios verslo kategorijos „higiena“, kadangi bet kuris klubas automatiškai jas teikia. Taigi, viena vertus, reikia įvertinti, ar argumentai, kodėl šias vertes jūsų klubas teikia geriau nei kiti, yra įtikinami, daro jus patrauklius ir ar apskritai turi esminio skirtumo vartotojui renkantis.

    Kita vertus, net jei į ankstesnius klausimus atsakyta teigiamai, ar tikrai viena ar kita „higieninė“ vertė jus darys patrauklesnius ir atpirks dideles investicijas išsiskirti – beveik visada atsakymas bus „ne“. Taigi komunikuojant, užsitikrinus tam tikrą tikslinės vartotojų grupės lūkesčių vidurkį „higieninių“ verčių ribose, vertėtų akcentuoti diferencijuojančią ar pridėtinę vertę.

    Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













    Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



     

    Vis dėlto, net ir akcentuojant pridėtinę vertę, jei komunikuojama netinkamai, žmonės gali rinktis jūsų produktą ar paslaugą dėl tos neatsiejamos nuo kategorijos / „higieninės“ vertės. Tai reiškia, kad tikroji vertė yra neiškomunikuota. Tokiu atveju dažniausiai produktui ar paslaugai pritrūksta patrauklumo, niekas nenori mokėti už ją daugiau, todėl įsisukama į konkurencines kainų kovas.

    Neaišku, kas yra vartotojas

    Dažniausiai su šia problema susiduria tie prekių ženklai, kurie „pardavinėja visiems“. Tikslinę auditoriją apibrėžia motyvacija, o ne demografiniai rodikliai. Jūs nepardavinėjate savo produkto visoms 30–40 metų moterims, nes jos turi skirtingus poreikius bei motyvacijas ir ne visoms jūsų produktas yra aktualus.

    Klientą apibrėžia motyvacija, kurią gali turėti skirtingos demografijos žmonės. Pavyzdžiui, lankymasis sporto klube gali dominti ir 25-erių metų merginą, ir 40-ies metų vyrą. O demografija išgryninama tik renkantis kanalus, kuriais geriausiai galima pasiekti jūsų potencialius pirkėjus.

    Neaišku, kas yra konkurentai

    Trečioji gana dažna problema yra ta, kad neteisingai suvokiama, kas yra konkurentai. Paprastai konkurentais laikomi panašiausios išvaizdos ar funkcijos produktai.

    Iš tikrųjų konkuruojama su tais produktais ar paslaugomis, kurie atliepia panašiausią poreikį. Tarkime, jūs prekiaujate kepurėmis. Galbūt manote, kad konkuruojate galvos apdangalų kategorijoje, bet iš tikrųjų žmonės kepures gali rinktis kaip papildomą aprangos akcentą, tokiu atveju jūsų konkurentais tampa aksesuarai. O jei kepurė pažymėta sporto komandos užrašu, ji yra palaikymo atributikos dalis, tad konkuruojate su kita komandos atributika: marškinėliais, kamuoliais, vėliavomis.

    Išsigryninus, kur slypi jūsų produkto vertė, kokia auditorija yra motyvuota jį vartoti ir kas yra jūsų tikrieji konkurentai, produkto įvedimo ar pardavimo skatinimo kampanija bus įtaigesnė ir duos naudą ne tik trumpuoju laikotarpiu, bet ir prisidės prie tvaraus prekės ženklo kūrimo.

    Komentaro autorius – Rokas Atkočiūnas, reklamos agentūros „VRS Agency“ strategas.

    Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

    Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

    Tema „Rinkodara“
    Norite pasiūlyti temą, turite pastabų ar klausimų?

    Parašykite redaktorių komandai arba vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt. Konfidencialumą užtikriname.

    „Enefit“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

    Nepriklausomas elektros tiekėjas „Enefit“ pradėjo darbus su konkursą laimėjusiais naujais komunikacijos...

    Rinkodara
    10:59
    Vilniaus savivaldybės sprendimai lemia nelygias konkurencijos sąlygas lauko reklamos sektoriuje Verslo tribūna 2

    Be lauko ekranų modernus miestas jau neįsivaizduojamas. Prie prekybos centrų, gatvių ir sankryžų įrengti...

    Rinkodara
    2023.09.25
    Šlubuojančių įstatymų įkaitai

    Vienos grožio klinikos, neseniai gavusios pirmąją reikšmingą baudą dėl Reklamos įstatymo pažeidimo, gretas...

    Nuomonės
    2023.09.25
    Prekių ženklų tyrimas: „Swedbank“ nusiėmė karūną, naujos kometos – „Teltonika“ ir „Makalius“ Premium 1

    Mėgiamiausias prekių ženklas 2023 m. Lietuvoje – „Maxima“, ant antrojo laiptelio palikusi ilgametį lyderį...

    Rinkodara
    2023.09.25
    Krepšinio ir įkyrių lošimų reklamų duetas – be ugnelės Premium

    Nors krepšinis – neginčijama antroji lietuvių religija, svarbiausių šio sporto renginių žiūrimumas TV mažėja.

    Rinkodara
    2023.09.24
    Augančiame radijo segmente – griežtas KT verdiktas, apie kurį kalbama tik puse lūpų Premium 4

    Konkurencijos taryba (KT) leidimo šiam sandoriui nedavė nustačiusi, kad įgyvendinus koncentraciją būtų...

    Žiniasklaida
    2023.09.22
    Prekės ženklo pavadinimo kūrimas: kaip pasirinkti pavadinimą, kuris įsimena? Verslo tribūna 2

    Pavadinimas turi ypatingą reikšmę verslo kūrimo procese, kadangi dažnai tai yra pirmasis kontaktas su...

    Rinkodara
    2023.09.22
    R. Murdochas atsistatydina iš „Fox“ ir „News Corp“ pirmininko pareigų

    Legendinis žiniasklaidos magnatas Rupertas Murdochas ketvirtadienį paskelbė, kad atsistatydina iš „Fox...

    Žiniasklaida
    2023.09.21
    Prekes žymėti tvariomis galės tik tai galintys įrodyti verslai

    Europos parlamentas (EP) ir Taryba preliminariai susitarė dėl naujų taisyklių, kuriomis siekiama suteikti...

    Rinkodara
    2023.09.21
    Nenugalima „Vinted“ magija, „Swedbank“ ir „Telios“ sėkmės koziriai Premium 3

    Geidžiamiausių, dažniausiai medžiojamų talentų tyrimas rodo, kad lojalumas darbdaviui beveik neegzistuoja, –...

    Rinkodara
    2023.09.20
    Paciento įvaizdis ir gydytojai influenceriai: kabliukai, galintys virsti baudomis Premium

    Neseniai viena grožio klinikų gavo pirmąją reikšmingą baudą dėl pažeidimų, reklamuojant sveikatos priežiūros...

    Rinkodara
    2023.09.19
    Konkurencijos taryba neleido įsigyti M-1, TV3 tai vadina neigiamu signalu 4

    „All Media Lithuania“ negalės įsigyti po 100% trijų bendrovių, valdančių radijo stotis M-1, „M-1 plius“,...

    Žiniasklaida
    2023.09.19
    „Httpool Lithuania“ metai: „Facebook“ praradimas, kuklesni finansai, darbuotojų susitraukimas Premium 1

    Skaitmeninių platformų partnerė „Httpool Lithuania“, atstovaujanti didžiausiems socialiniams tinklams...

    Rinkodara
    2023.09.19
    TV3 ir LNK auga koja kojon: verslai demonstruoja atsparumą nežinomybei Premium 1

    Televizijos nupūtė vasaros karštį: rudenį pasitinka atnaujintais laidų tinkleliais ir viliasi auditorijos...

    Rinkodara
    2023.09.18
    KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų institutas įsteigtas Latvijoje

    Šešerius metus Lietuvoje veikiantis KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų institutas, vykdantis rinkodaros...

    Rinkodara
    2023.09.18
    „2go“ lauko ekranų tinklas Šiauliuose – modernaus miesto dalis Verslo tribūna

    Šurmuliuojančio miesto gatvėse stovintys lauko ekranai jau yra tapę technologijų ir modernios bei dinamiškos...

    Rinkodara
    2023.09.18
    Kietų vyrukų amplua: A. Schwarzeneggeris tapo „Lidl“ „pasidaryk pats“ prekės ženklo veidu Premium

    Veiksmo filmų žvaigždė Arnoldas Schwarzeneggeris tapo naujuoju „Lidl“ namų apyvokos prekių ženklo „Parkside“...

    Rinkodara
    2023.09.16
    Logotipai, jų kūrimas ir verslo identitetas Verslo tribūna

    Mūsų kasdienybė, net jei kartais to nepastebime, yra apsupta įvairiausių logotipų. Juos matome televizoriaus,...

    Rinkodara
    2023.09.15
    „Iki“ nauju ženklu apjungs autonomines parduotuves, planų turi ir „Rimi“ Premium

    Prekybos tinklas „Iki“ atidarė penktą autonominę „Iki Go“ parduotuvę. Tai naujas prekių ženklas, palaipsniui...

    Prekyba
    2023.09.15
    Raudona linija medicinos ir grožio klinikoms: draugiškų patikrinimų laikas baigėsi Premium

    Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) skyrė pirmąją reikšmingą baudą dėl pažeidimų,...

    Rinkodara
    2023.09.13

    Verslo žinių pasiūlymai