Reklamos rinka auga, TV išlaiko savo kąsnį

Publikuota: 2018-04-03
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

2017 m. Lietuvos reklamos rinka fiksavo 3,8% augimą ir siekė 111,2 mln. Eur. Vienam Lietuvos gyventojui teko 39 Eur reklamos žiniasklaidoje investicijų.

Šiemet reklamos rinkai prognozuojamas 2,4%, rodo rinkos tyrimų bendrovės „Kantar TNS“ atliktas reklamos rinkos metinis tyrimas.

Kaip skaičiuoja Giedrė Juronienė, „Kantar TNS“ reklamos monitoringo vadovė, didžiausią augimo tempą pernai fiksavo lauko ir interneto reklama – atitinkamai 16 ir 12%.

Nedidelį biudžetą generuojanti vidaus TV reklama (ekranai prekybos centruose ir degalinėse) augo 25%, o didžiąją Lietuvos reklamos pinigų dalį atsiriekianti televizija pasistiebė 2,7%, nuo 48,7 iki 50 mln. Eur.

„Prie rinkos augimo pernai nemenkai prisidėjo ir kine, TV, radijuje ir lauko stenduose išaugęs alkoholio reklamos bumas prieš įsigaliojant draudimui. Savo ruožtu alkoholio reklamos uždraudimas, kaip nurodo ekspertų apklausa, tikėtina, gali būti pagrindinė priežastis, galinti pristabdyti reklamos rinkos augimą šiemet“, – teigia p. Juronienė.

[infogram id="cd031f89-d950-4e36-a23e-a4bdb7dbefff" prefix="Oo4" format="interactive" title="rinkodara"]

Laukia augimo

„Kantar TNS“ atliktos didžiausių žiniasklaidos planavimo agentūrų, reklamos davėjų, žiniasklaidos priemonių savininkų ir vadovų apklausos duomenimis, šiemet Lietuvos reklamos rinka turėtų augti 2,4%.

nuotrauka::1

Didžiausią augimą ekspertai numatė interneto reklamai – 9,5%, tačiau kalbant apie atskirus interneto reklamos kanalus, prognozuojama, kad banerinės interneto reklamos lietuviškuose portaluose šiek tiek mažės – 0,4%.

Laukiama, kad kino reklama augs 7,5%, radijo – 3%, televizijos – 1,5%. Pasak reklamos ekspertų, išlaidos šiais metais mažės laikraščių reklamai 6,8%, žurnalų 2,7% ir lauko reklamai 1%.

Didieji – su pliusu

Didžiausių reklamos užsakovų dešimtukas 2017 m. dviženkliu skaičiumi didino reklamos investicijas, išskyrus „Procter & Gamble“. Pastarasis prekės ženklas iš antros vietos užpernai nukrito į aštuntąją poziciją 2017 m.

Antrą ir trečią vietas 2017 m. dalijasi „Maxima“ ir „Lidl“, atitinkamai šie prekybos tinklai rinkodaros biudžetus augino 50,4 ir 67%.

Kokius biudžetus didieji reklamos užsakovai planuoja šiemet skaitykite čia.

[infogram id="8543c254-5784-4467-9b11-8ad9c5830163" prefix="aBo" format="interactive" title="rinkodara-rinka"]

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Prasideda darbų registracija į kūrybiškumo festivalį „Adrenalinas“

Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija KOMAA šešioliktą pavasarį kviečia dalyvauti lietuviškos reklamos...

Rinkodara
11:45
3 perkamiausi ir geriausi vartotojų įvertinti produktai 2017 m. 3

Sėkmingiausias 2017 m. parduotuvių lentynose pasirodęs naujas greito vartojimo produktas Lietuvoje –...

Rinkodara
2018.04.22
„Idea prima“ pajamos augo 46% 1

Komunikacijos paslaugas teikiančios UAB „Idea prima“ bendros pajamos 2017 m. išaugo 46%, iki 1,53 mln. Eur, o...

Rinkodara
2018.04.20
Baltarusijos žaidimų televizija Lietuvos biurui paskelbė bankrotą Premium

Ambicingus planus Lietuvoje brėžusi Baltarusijos vaizdo žaidimų turnyrų ir televizijos bendrovė  „Game Show...

Technologijos
2018.04.20
Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą

Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą – draudimo paslaugų tarpininkai negalės teigti, kad jie yra...

Rinkodara
2018.04.19
Varžovų raumenys „Jysk“ nebaugina: planuoja plėtrą Premium

Danų mažmeninės prekybos bendrovė „Jysk“, valdanti buičiai ir poilsiui skirtų prekių parduotuvių tinklą,...

„Bazaarvoice“: Lietuva biurui patrauklesnė už Portugaliją Premium 3

JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ susižavėjo Lietuva ir jau atidarė biurą Vilniuje. Kitos...

Technologijos
2018.04.19
Varšuvos oro uosto keleiviams reklamuos Lietuvą 2

Šiandien Varšuvos Šopeno oro uoste startavo Lietuvos turizmo reklaminė kampanija. Ji truks 4 savaites ir...

Rinkodara
2018.04.19
Tarptautinėje arenoje – du lietuvių komunikacijos projektai

Pasauliniuose ryšių su visuomene rinkos apdovanojimuose „Sabre Awards“ tarp Europos, Artimųjų rytų ir Afrikos...

Rinkodara
2018.04.17
Keičiamos elektroninės prekybos taisyklės: ką svarbu žinoti Premium 2

Jau netrukus pardavėjai nebegalės atsisakyti parduoti prekių klientams iš kitų šalių, o nuolaidos, siūlomos...

Kylančios medžio šakos įprasmina augimą, tobulėjimą, kompetenciją ir stiprybę Rėmėjo turinys

Daiva Prekevičienė, UAB „Trukmė“ vykdomoji direktorė, pokalbį apie pokyčius pradeda atkreipdama dėmesį, kad...

Rinkodara
2018.04.16
„Vytauto“ vanduo – jau „Amazon“ lentynose 24

Su JAV skandalingųjų krepšinio žvaigždžių LiAngelo ir LaMelo Ballų atvykimu į Birštoną, Prienų-Birštono klubo...

Rinkodara
2018.04.16
SEB inovacijų centre kuriasi ateities lauko reklamos kūrėjai Premium 2

Neseniai pradėjusiame veikti SEB Inovacijų centre kuriasi inovatyvius skaitmeninės lauko reklamos sprendimų...

Rinkodara
2018.04.16
Verslo laiko juostą galima panaudoti rinkodaroje

Nebe pirmus metus veikiantys prekės ženklai turi istoriją, kurią gali panaudoti rinkodarai, – verslo praeitis...

Rinkodara
2018.04.15
Smaližių teismui „KitKat“ pristato rožinį šokoladą

Didžiosios Britanijos smaližiai pirmieji pasaulyje galės paragauti rožinės spalvos šokolado.

Vadyba
2018.04.14
Sėkmingiausi produktai: naujas „Coca-Cola“ gėrimas nurungė Lietuvos aludarius Premium

Sėkmingiausias 2017 m. parduotuvių lentynose pasirodęs naujas greito vartojimo produktas Lietuvoje –...

Rinkodara
2018.04.13
Prasideda „Metų rinkodaros vadovo“ rinkimai 1

Lietuvos marketingo asociacija LiMA kartu su „Verslo žiniomis“ jau ketvirtą kartą rengia „Metų CMO“ rinkimus,...

Rinkodara
2018.04.11
„PZU Lietuva gyvybės draudimas“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Bendrovė „PZU Lietuva gyvybės draudimas“ išsirinko naujus ryšių su visuomene partnerius – metinė...

Rinkodara
2018.04.11
Kada komunikacija atveria kelius į sėkmę Rėmėjo turinys 3

Turite puikų produktą, apie kurį klientai atsiliepia geriausiais žodžiais, jo kaina – konkurencinga rinkoje,...

Vadyba
2018.04.11
„Julia Janus“ iš „Europos“ išsikraustė į „Panoramą“ Premium 2

Lietuvos dizainerė Julija Janulaitytė įsitikinusi, kad Žvėryno mikrorajone esantis PC „Panorama“ yra...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau