Reklamos rinka auga, TV išlaiko savo kąsnį

2017 m. Lietuvos reklamos rinka fiksavo 3,8% augimą ir siekė 111,2 mln. Eur. Vienam Lietuvos gyventojui teko 39 Eur reklamos žiniasklaidoje investicijų.
Šiemet reklamos rinkai prognozuojamas 2,4%, rodo rinkos tyrimų bendrovės Kantar TNS atliktas reklamos rinkos metinis tyrimas.
Kaip skaičiuoja Giedrė Juronienė, Kantar TNS reklamos monitoringo vadovė, didžiausią augimo tempą pernai fiksavo lauko ir interneto reklama atitinkamai 16 ir 12%.
Nedidelį biudžetą generuojanti vidaus TV reklama (ekranai prekybos centruose ir degalinėse) augo 25%, o didžiąją Lietuvos reklamos pinigų dalį atsiriekianti televizija pasistiebė 2,7%, nuo 48,7 iki 50 mln. Eur.
Prie rinkos augimo pernai nemenkai prisidėjo ir kine, TV, radijuje ir lauko stenduose išaugęs alkoholio reklamos bumas prieš įsigaliojant draudimui. Savo ruožtu alkoholio reklamos uždraudimas, kaip nurodo ekspertų apklausa, tikėtina, gali būti pagrindinė priežastis, galinti pristabdyti reklamos rinkos augimą šiemet, teigia p. Juronienė.
[infogram id="cd031f89-d950-4e36-a23e-a4bdb7dbefff" prefix="Oo4" format="interactive" title="rinkodara"]
Laukia augimo
Kantar TNS atliktos didžiausių žiniasklaidos planavimo agentūrų, reklamos davėjų, žiniasklaidos priemonių savininkų ir vadovų apklausos duomenimis, šiemet Lietuvos reklamos rinka turėtų augti 2,4%.
nuotrauka::1
Didžiausią augimą ekspertai numatė interneto reklamai 9,5%, tačiau kalbant apie atskirus interneto reklamos kanalus, prognozuojama, kad banerinės interneto reklamos lietuviškuose portaluose šiek tiek mažės 0,4%.
Laukiama, kad kino reklama augs 7,5%, radijo 3%, televizijos 1,5%. Pasak reklamos ekspertų, išlaidos šiais metais mažės laikraščių reklamai 6,8%, žurnalų 2,7% ir lauko reklamai 1%.
Didieji su pliusu
Didžiausių reklamos užsakovų dešimtukas 2017 m. dviženkliu skaičiumi didino reklamos investicijas, išskyrus Procter & Gamble. Pastarasis prekės ženklas iš antros vietos užpernai nukrito į aštuntąją poziciją 2017 m.
Antrą ir trečią vietas 2017 m. dalijasi Maxima ir Lidl, atitinkamai šie prekybos tinklai rinkodaros biudžetus augino 50,4 ir 67%.
Kokius biudžetus didieji reklamos užsakovai planuoja šiemet skaitykite čia.
[infogram id="8543c254-5784-4467-9b11-8ad9c5830163" prefix="aBo" format="interactive" title="rinkodara-rinka"]
Rašyti komentarą