2017-08-07 22:43

Kodėl verta nebijoti prekės parduoti brangiai

„Reuters“ / „Scanpix“ nuotr.
„Reuters“ / „Scanpix“ nuotr.
Verslo konsultantai pataria pirmiausiai išsiaiškinti, koks įmonės pirkėjų segmentas, ir pagal tai parinkti jam tinkamus produktus. Tačiau dažnai pradedantieji verslininkai bando konkuruoti būtent kaina, tad arba siūlo prastos kokybės produktus, arba juos tiek nupigina, kad apie pelną tegali pasvajoti – o be jo joks verslas neišgyvens.

Nusipiginimas – viena iš didžiausių klaidų, kurią sunku atitaisyti. Todėl jau verslo pradžioje verta nusistatyti, kokiam segmentui yra skirtas produktas ir nebijoti į teisingai įvertinti, nes už kokybę daugelis pirkėjų yra linkę mokėti daugiau.

Yra galybė sėkmingų pavyzdžių, kurie įrodo, kad nereikia baidytis produkto, kainuojančio brangiai. Apie tai yra pasakojęs Audrius Šukys, „Elektrokomplektas“ generalinis direktorius.

Įmonė yra sparčiausiai augusių bendrovių „Gazelė 2016“ sąraše. Pernai jos apyvarta buvo apie 25 mln. Eur. Ponas Šukys teigia, kad stiprias pozicijas įmonė užsitikrino dėl to, kad siūlo ypač kokybiškus produktus, kurių didžioji dalis parsigabenama iš Skandinavijos šalių, taip pat iš Vakarų Europos. Ilgą laiką jie net neturėjo produkcijos, pagamintos Lenkijoje, Kinijoje ar Turkijoje.

„Tačiau viešuosiuose pirkimuose dažniausiai laimi siūlantieji mažiausias kainas. Todėl savo asortimentą papildėme ir produktais iš šių šalių. Vis dėlto jų pardavimai užima tik nedidelę dalį“, – pasakoja panevėžietis.

Pagal poreikius

Kaip pagrindinius sėkmės veiksnius jis įvardija ne tik kokybiškus produktus, bet ir įsiklausymą į pirkėjų poreikius – kiekviename regione, į kurį plėtėsi panevėžiečiai, įmonės atstovai eidavo pas potencialius klientus ir klausdavo, ką jie galėtų padaryti, kad taptų geresniais partneriais negu tie, su kuriais vietos verslininkai bendravo iki šiol.

Tokiu keliu pasuko ir Živilė Vaitkūnienė, Kauno UAB „Aša“, dirbančios su prekės ženklu „Pleveles.lt“, vadovė. Net 80% pardavimų sudaro amerikietiški aukštesnės kokybės, vadinasi – ir kainos, produktai. Ilgą laiką bendrovė indiška ar kiniška plėvele stiklams net neprekiavo.

„Tačiau poreikis tokiai produkcijai yra, ypač regionuose, kur perkamoji galia kur kas mažesnė negu didmiesčiuose. Todėl turime ir pigesnės produkcijos. Bet ja prekiaujame tik didmena – nuvežame į regionus ir paliekame tenykščiams pardavėjams, o savo galutiniam pirkėjui jos net nesiūlome“, – pasakoja verslininkė.

Taigi, jei yra poreikis, verslas jį tenkina, tačiau kad pigi produkcija taptų vizitine kortele, retas nori.

52795
130817
52791