Kai viskas keičiasi pernakt: verslui svarbiausia išlaikyti operatyvumą, reakciją ir neprarasti aktualumo

Reklama publikuota: 2022-04-14 05:00
Alvida Kičienė, „Tele2“ smulkaus verslo pardavimų skyriaus vadovė: „Sėkmingam verslui itin svarbus klientų, darbuotojų, partnerių pasitikėjimas. Jį pelnyti užtrunka, tam reikia laiko.“
svg svg
Alvida Kičienė, „Tele2“ smulkaus verslo pardavimų skyriaus vadovė: „Sėkmingam verslui itin svarbus klientų, darbuotojų, partnerių pasitikėjimas. Jį pelnyti užtrunka, tam reikia laiko.“

Prieš daugiau nei dvejus metus verslas visame pasaulyje susidūrė su dar nematytu pandemijos iššūkiu, o daugiau nei mėnesį visų dėmesys sutelktas ir į tai, kaip persitvarkyti reaguojant į karą Ukrainoje. Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ dalijasi įžvalgomis, kaip prisitaikyti prie pokyčių.

„Nėra nieko pastovesnio už pokyčius. Ir nors atrodo, kad šiuo metu išgyvename itin sudėtingus laikus, per 32-ejus Lietuvos atkurtos Nepriklausomybės metus verslas matė ne vieną transformaciją. Iš pradžių kūrėsi maži lietuviški verslai, vėliau augo korporacijos. Tada Vakarų ir Skandinavijos kapitalas keitė visą verslą ir jo kultūrą: atsirado supratimas apie socialinę atsakomybę, lygias galimybes, keitėsi darbo modeliai. Taip pat, išgyventa ir ne viena ekonominė krizė“, – pažymi Alvida Kičienė, „Tele2“ smulkaus verslo pardavimų skyriaus vadovė.

Prasidėjusi pandemija verslui taip pat tapo transformacijos šuoliu – kone per naktį reikėjo keisti savo darbo metodus, procesus, skaitmenizuotis. Šis laikotarpis, kaip niekad iki šiol, išryškino ir pasitikėjimo darbuotojais svarbą.

Atsigręžti į vertybes

Pasak A. Kičienės, „Tele2“, kaip ir visi verslai, turėjo prisitaikyti prie šių transformacijų. Pandemijos pradžioje, kai visur tvyrojo nežinomybė ir įtampa, priimti sprendimus ir veikti padėjo įmonės vertybės: drąsa, efektyvumas, patikimumas, atvirumas ir lankstumas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Veikėme drąsiai – per naktį uždarėme pardavimo salonus ir pakeitėme visą pardavimo taktiką. Nepaisant to, klientams išlikome pasiekiami, kartais dirbdami viršvalandžius, kad atsakytume į visus jų klausimus. Įmonėms keičiant procesus, skaitmenizuojantis, ryšio paslaugų klientams reikėjo itin greitai, čia ir dabar. Ieškojome sprendimų nuo būtinu tapusio mobiliojo parašo suteikimo iki viso biuro procesų perkėlimo į namus,“ – prisimena A. Kičienė. 

Aiškios įmonės vertybės, pasak jos, padeda ne tik nesustoti, bet rasti sau motyvacijos veikti, kurti ir ieškoti būdų, kaip padėti verslams, bendruomenei.

„Pagalba kitiems yra viena iš verslo misijų. Per pandemiją ir dabar, vykstant karui, ieškojome ir toliau ieškome sprendimų, kaip galime padėti, prisidėti, būti naudingais. Pandemijos iššūkių akivaizdoje ieškojome sprendimų, kurie padėtų verslui tęsti veiklą. Šiuo metu pagalbos Ukrainai reikia kitokios – prisidedame įrenginiais, daiktais, paslaugomis ir bendradarbyste su organizacijoms. Nes tai yra svarbu Ukrainai, tai svarbu mūsų darbuotojams, tai svarbu ir mūsų klientams“, – padarytus veiksmus vardija A. Kičienė.

Aktualūs sprendimai

Pasak jos, labai svarbu, kad visi greitai daromi veiksmai išliktų aktualūs, tuomet jie bus ir klientams reikalingi. Pavyzdžiui, įrangos bei paslaugų tiekimas švietimo organizacijoms pandemijos pradžioje, kai labai staigiai teko persiorientuoti į darbą ir mokymąsi nuotoliniu būdu, padėjo užtikrinti nenutrūkstamą mokymosi procesą vaikams iš namų.

„Ir šiuo metu konferencijos dar dažniausiai vyksta per nuotolį, o verslai iki šiol dirba tiek biuruose, tiek nuotoliniu būdu. Mūsų verslui skirti interneto sprendimai, kuriais garantuojame greitaveiką, techninį aptarnavimą ir poreikius tenkinančią kokybę, yra itin aktualūs“, – sako ji.

Pasak A. Kičienės, pokyčių aplinkoje būtent operatyvumas tampa viena iš būtinų verslo savybių. Svarbu keistis, kai to reikalauja situacija, ir tai daryti reikia greitai. Nelikti abejingais, kai šalia yra verslai ar klientai, kuriems sunkiau. Ne mažiau svarbus ir aktualumas, t. y. gebėjimas išgirsti poreikius, kad paslaugos, komunikacija, partnerystė atitiktų šiandienos finansinę, geopolitinę ir ekonominę situaciją. „Tele2“ patirtis rodo, kad šie veiksmai galiausiai atsispindi ir stabiliai augančiuose rezultatuose. O dar svarbiau – visa tai leidžia pelnyti ir išlaikyti pasitikėjimą.

Neišduoti pasitikėjimo

„Sėkmingam verslui itin svarbus klientų, darbuotojų, partnerių pasitikėjimas. Jį pelnyti užtrunka, tam reikia laiko. Būtent priimti verslo sprendimai sunkiu laikotarpiu yra svarbiausi. Krizės nutinka ir dažniausiai jos nutinka netikėtai, tačiau svarbiausias klausimas yra koks verslas bus jai pasibaigus. Būtent tai klientams liks atmintyje, būtent tai bus verslo reputacijos klausimas“, – teigia pašnekovė.

2021 m. „Havas Meaningful Brands“ tyrimo duomenimis, lietuviai nepasigestų 85% prekių ženklų, jei jie išnyktų. Tokį didelį abejingumo lygį, pasak A. Kičienės, lemia daug dedamųjų, bet viena stipriausių – atotrūkis tarp vartotojų lūkesčių ir jų išpildymo. 77% apklausoje dalyvavusių gyventojų tikisi, kad prekių ženklai skaidriai laikysis savo įsipareigojimų ir pažadų, tačiau tik 35% jų mano, kad būtent taip ir yra. O tai reiškia, kad daugelis verslų klientus, turbūt, jau yra nuvylę.

„Tyrimas parodė ir tai, kad lietuviai labiausiai iš Baltijos šalių linkę nustoti pirkti iš prekių ženklų, kurie nedera su jų vertybėmis. Tai aiškiai matome dabar, vykstant karui. Jei net labai mėgstamų prekių ženklų elgsena, veiksmai kertasi su vertybėmis, mums jų tiesiog nebereikia. Ką tai reiškia verslui? Tiesiog, tai dar sykį įrodo, kad verslas turi operatyviai keistis pagal esamą situaciją, reaguoti ir išgirsti kliento iššūkius, būti aktualiu čia ir dabar. Stagnuojantis ar pasitikėjimą išduodantis verslas, vykstant pokyčiams, tiesiog pasmerktas išnykti“, – įsitikinusi A. Kičienė.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
Kai viskas keičiasi pernakt: verslui svarbiausia išlaikyti operatyvumą, reakciją ir neprarasti aktualumo Verslo tribūna

Prieš daugiau nei dvejus metus verslas visame pasaulyje susidūrė su dar nematytu pandemijos iššūkiu, o...

Sveikatos draudimas – ne tik korporacijoms: įsigyja ir smulkaus verslo įmonės regionuose Verslo tribūna

Jau ne vienerius metus mūsų šalyje sparčiai populiarėjantis sveikatos draudimas dar didesnį augimo šuolį...

Regioninis verslas
2022.03.31
„Siųsk24“ siūlo visapusišką sprendimą e-komercijai: siuntos pasiekia net 230 šalių Verslo tribūna

Smulkūs pavieniai Lietuvos verslininkai, taip pat įmonės, prekiaujančios tokiose pasaulinėse elektroninės...

Regioninis verslas
2022.03.29
„Pigu.lt” e. prekybos platformos rezultatai pernai augo kartais, šiemet – fokusas į kokybę Verslo tribūna 3

Vien per praėjusius metus „PHH Group“ trijose Baltijos šalyse valdomų e. prekybos platformų „Pigu.lt“,...

Regioninis verslas
2022.03.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku