2015-09-22 09:00

350 mln. Eur investicija į Klaipėdos uosto pranašumų didinimą

Birželio pradžioje į Klaipėdą atplaukęs 324,8 m ilgio vandenynų laivas buvo vienas ilgiausių uosto istorijoje. Pasiekus 17 m gylį, bus galima priimti daugiau didžiųjų laivų. ALGIMANTO KALVAIČIO NUOTR.
Birželio pradžioje į Klaipėdą atplaukęs 324,8 m ilgio vandenynų laivas buvo vienas ilgiausių uosto istorijoje. Pasiekus 17 m gylį, bus galima priimti daugiau didžiųjų laivų. ALGIMANTO KALVAIČIO NUOTR.
Per artimiausius trejus metus į Klaipėdos uosto infrastruktūros plėtrą numatoma investuoti apie 350 mln. Eur. Didžioji dalis šios sumos teks gilinimo darbams ir krantinių statybai bei rekonstrukcijai, o didžiausi pokyčiai laukia ilgus metus užmirštos Malkų įlankos. Pasiekus 17 m gylį Klaipėdos uostas įgytų konkurencinį pranašumą, palyginti su gretimais uostais, o dėl to naudos turėtų ne tik uostas, bet ir visas šalies transporto sektorius.

Atsižvelgiant į pasaulines laivybos tendencijas, Klaipėdos uoste užsibrėžta pasiekti 17 m gylį. Tada čia bus galima priimti visus „Post – Panamax“ tipo laivus (365 m ilgio, 52 m pločio ir 16,4 m grimzlės). Algirdas Kamarauskas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (KVJUD) infrastruktūros direktorius, pabrėžia, kad tokio gylio yra Belto sąsiauris, per kurį laivai įplaukia į Baltijos uostą, toks gylis yra ir dalyje gretimų uostų, todėl siekiant išlikti konkurencingiems kito kelio nėra.

Grandiozinį planą ketinama įgyvendinti palengva, per artimiausius 6–7 metus.

52795
130817
52791