2024-09-11 05:45

Pasaulinės prekybos maistu 2024 m. tendencijos – tarsi situacijos Lietuvoje veidrodis

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Šiais metais mažmeninės prekybos maisto produktais ir gėrimais įmonių pardavimo pajamos pasaulyje greičiausiai augs 0,5–1%, o 2025 m. perspektyvos optimistiškesnės, rodo JAV rinkos tyrimų ir technologijų bendrovės „Circana“ naujausia prognozė. Lietuvos mažmenininkai sako, kad pasaulinė prognozė visiškai atitinka jų lūkesčius Lietuvoje, kaip ir daugelyje šalių, čia jau kainos stabilizuojasi, o pardavimai kiekiu ima augti.

Sally Lyons Wyatt, „Circanos“ pasaulinė vykdomoji viceprezidentė ir vyriausioji patarėja, pristatydama naują „Circana Compass insights“ ataskaitą, akcentuoja, kad esant stabiliai makroekonominei padėčiai pajamų pokyčiams didžiausią įtaką daro pačių prekybininkų kainodaros sprendimai. Būtent aktyvios akcijų kampanijos ar agresyvesnės nuolaidos labiausiai skatina pardavimų augimą.

Šiais metais, palyginti su 2023 m., parduotų prekių vidutinis kiekis didės 0,8%, o kainos augs 1,4%. Beje, kaip nurodo specializuotas prekybos leidinys „European Supermarket Magazine“ (ESM), ankstesnės šios tyrimų bendrovės prognozės buvo gana tikslios, o pernai lapkritį „Circana“ prognozavo, kad 2024 m., po trejus metus trukusio pardavimų kiekiu mažėjimo, prekybos tinklai vėl parduos daugiau prekių. 

52795
130817
52791