„Daisena“ imasi strateginių pokyčių: plečia eksporto rinkas
– Ilgus metus sėkmingai veikę namų rinkoje imate tvirtintis užsienyje. Kodėl nusprendėte imtis strateginių pokyčių?
– Būtent trisdešimt sėkmingos veiklos metų Lietuvos rinkoje mūsų įmonei ir atvėrė galimybes žengti į tarptautinius vandenis. „Daisena“ turi unikalų pranašumą, nes tiek valdo privačius prekės ženklus, tiek atstovauja žinomiems užsienio prekės ženklams. Toks derinys įmonei sukuria nepaprastai svarbų stabilumą: Lietuvoje mūsų atstovaujami užsienio prekių ženklai leidžia patenkinti namų rinkos poreikius, o vystomi privatūs prekės ženklai atveria galimybes geografinei plėtrai.
Todėl praėjusiais metais akcininko iniciatyva pradėjome keisti strateginę įmonės kryptį – ženkliai stipriname ir plečiame eksporto geografiją. Žinoma, tam, kad galėtume pradėti aktyviai dirbti užsienio rinkose, teko atlikti daug namų darbų – išsigryninti asortimentą, pertvarkyti vidinius įmonės procesus, numatyti reikalingus resursus eksporto vykdymui.
Lietuviams puikiai pažįstamus privačius prekės ženklus – „Aroma Gold“, „Aroma Tea“, „Kiddy“, „Boso“, „Aha“, „Pulse“ ir „777“ – pristatome užsienio pirkėjams. Šalių sąrašą plečiame ypatingą dėmesį skirdami Ukrainai, Lenkijai, Skandinavijai, Jungtinei Karalystei. Tačiau tikrai netapsime tik eksportuojančia įmone – namų rinka mums ir toliau išlieka itin svarbi.
– Su užsienio rinkomis aktyviai dirbate daugiau nei pusmetį. Jau pajutote rezultatus?
– Naują strategiją ėmėme įgyvendinti 2022 m. antroje pusėje ir jau spėjome įsitikinti, kad toks sprendimas buvo teisingas – šiuo metu eksporto dalis bendrame mūsų pardavimų portfelyje jau sudaro daugiau nei 50 proc. Įmonė sėkmingai augino pardavimus, suvaldė veiklos sąnaudas ir užtikrino gerokai sėkmingesnius pelningumo bei kapitalo rodiklius. Kavos kategorijoje prekės ženklai „Aroma Gold“ bei „777“ fiksavo 53 proc. augimą lyginant su 2021 metais, saldžios bakalėjos prekės ženklas „Kiddy“ fiksavo net 46 proc. augimą eksporto rinkose.
Tiesa, metai buvo sėkmingi ir Lietuvos rinkoje: sustiprintos ne tik mūsų privačių prekės ženklų pozicijos, bet ir sparčiai augo mūsų atstovaujamų prekės ženklų – „Cloetta“, „Podravka“, „Bic“ – pardavimai.
Didžiuojamės atstovaujamais tarptautiniais ženklais, tačiau niekada nesiekėme dirbti su kuo didesniu jų kiekiu. Mūsų tikslas – kurti sėkmės istorijas, o tai galime daryti tik įsigilinę į kiekvieno prekės ženklo specifiką ir jo vartotojų lūkesčius.
embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/2034?placement=
– Prie sėkmingo įmonės augimo pastaraisiais metais prisidėjo ir pertvarkyti vidiniai procesai. Kokios priemonės suveikė?
Tam, kad įmonė pasiruoštų dirbti ne tik su puikiai pažįstama Lietuvos, bet ir nauja užsienio rinka, būtini kardinalūs pokyčiai. Teko peržvelgti tiek įmonės komercinės dalies – produktų vystymo, pardavimų kanalų, – tiek ir operacinės dalies procesus. Ruošiantis tokiai plėtrai, itin svarbu, kad operacijos būtų maksimaliai efektyvios ir greitos.
Ėmėmės viso priemonių komplekso: investavome į IT įrankius ir šiuolaikišką atsargų valdymo sistemą, perplanavome finansinių srautų ir resursų valdymą, optimizavome projektų valdymo modelį. Taip pat auginome savo komandą – išplėtėme eksporto specialistų grupę bei investavome į reikalingų grandžių kompetenciją.
– Be daugybės kitų pokyčių, imatės įgyvendinti ir tvarumo iniciatyvas. Iš kur kilo šis poreikis?
– Tvarumo iniciatyvos mūsų darbotvarkėje atsiranda dėl kelių priežasčių. Pirma, verslas turi atliepti besikeičiančius savo vartotojų ir partnerių poreikius, o šiuolaikiniams žmonėms tvarumas tampa itin svarbiu prioritetu. Antra, kai kurios tvarumo iniciatyvos tiesiog leidžia efektyviau naudoti resursus ir sutaupyti. „Daisena“ šiuo metu dirba dviem kryptimis – siekia „Rainforest Alliance“ (RFA) organizacijos sertifikatų savo gaminiams bei nuosekliai plečia elektromobilių parką, o šiemet tvarumo siekį papildė įmonėje įrengta saulės energijos jėgainė.
115 kW galios saulės elektrinė sumontuota ant Kauno pakraštyje esančių bendrovės sandėlių stogų. Dalis jos pagaminamos energijos naudojama įkrauti 6 įmonės elektromobiliams, kurių parką palaipsniui planuojame plėsti.
Kalbant apie tvarumo iniciatyvas produkcijos atžvilgiu, svarbu paminėti, kad „Aroma Gold“ tapo pirmuoju kavos prekės ženklu Lietuvoje, kuriam buvo suteiktas RFA organizacijos sertifikatas. Ne vienas šio prekės ženklo gaminys paženklintas RFA simboliu – žalia varlyte. „Daisena“ yra viena iš dviejų įmonių Lietuvoje, kurios turi šį sertifikatą kavos produktų grupėje. Taip pat mes vieninteliai rinkoje galime pasiūlyti RFA sertifikuotas „Aroma Gold“ kapsules kavos aparatams. O praėjusiais metais pristatyta kavos pupelių serija „Aroma Gold Craft Label“, kuri sukurta ne tik naudojant RFA sertifikuotas pupeles, bet ir rūpinantis CO2 emisijos į aplinką mažinimu, kurį žymi „Climate Neutral“ sertifikatas.