„Maxima grupei“ nepavyko prisiteisti 170 mln. Eur dėl „Mart Inn“ plėtros Baltarusijoje 

Publikuota: 2021-09-24
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Didžiausios šalyje verslo grupės „Vilniaus prekyba“ valdomai mažmeninės prekybos tinklo grupei „Maxima grupė“ ir jos įmonei „Franmax“ iš trijų fizinių asmenų ir jų Baltarusijoje įkurtos prekybos bendrovės „Mart Inn Food“ nepavyko prisiteisti daugiau kaip 170 mln. Eur žalos dėl neva sužlugdytų plėtros planų Baltarusijoje. Visgi „Maxima grupė“ žengs apeliacijos keliu ir šį teismo sprendimą skųs.

Papildyta „Maxima grupės“ komentaru.

Vilniaus apygardos teismas (VAT) rugsėjo 23 dieną atmetė „Maximos grupės“ ir „Franmax“ ieškinį, kuriuo bendrovės ir Mindaugo bei Gintaro Marcinkevičių, Eglės Jokubynienės ir „Mart Inn Food“ solidariai prašė priteisti atitinkamai 135 mln. ir 38,65 mln. Eur.

„Maximos grupė“ ir „Franmax“ taip pat turės sumokėti beveik po 170.000 Eur bylinėjimosi išlaidų. 

Edita Maslauskaitė, „Maxima grupės“ Korporatyvinių ryšių ir tvarumo vadovė, VŽ atsiųstame komentare teigia, kad įmonės pozicija ir po nepalankios teismo nutarties nesikeičia.

„Manome, kad atsakovai, kurdami bei plėtodami parduotuvių tinklą  „Mart Inn“ neteisėtai panaudojo „Maxima“ prekybos koncepciją, kuri sudaro „Maxima grupės“ bendrovių komercinę paslaptį. Apeliacinėje instancijoje sieksime, kad įmonėms padaryta žala būtų atlyginta, kaip tai numato įstatymai,“ — teigia E. Maslauskaitė.

„Maxima grupė“ ir „Franmax“ kaltina M. ir G. Marcinkevičius ir „Mart Inn“ neteisėtu „Maxima“ tinklo koncepcijos pasisavinimu ir verslo plėtros planų Baltarusijoje sužlugdymu. Teigiama, kad M. ir G. Marcinkevičiai, anksčiau užėmę aukštas pareigas su „Maxima“ susijusiose bendrovėse, galbūt neteisėtai pasisavino informaciją apie tinklo koncepciją, kitą intelektinę nuosavybę ir įvairius duomenis, panaudotus kuriant tinklą „Mart Inn“.

M. ir G. Marcinkevičiai ir E. Jokubynienė tvirtino, kad „Maxima grupė“ ir „Franmax“ neįrodė „Maximos“ identiteto ir „Mart Inn Food“ naudojimosi juo, civilinės atsakomybės sąlygų, o ieškinys pareikštas ne siekiant apginti tariamai pažeistas teises, o daryti psichologinį spaudimą.

„Teismo vertinimu, ieškovės siekia nuostolių atlyginimo ne už „Maxima“ parduotuvių identiteto, o už parduotuvių koncepcijos ar verslo modelio pažeidimą. Teismas daro išvadą, kad toks ieškovių siekiamas apginti objektas (parduotuvės identitetas) teisės aktų nėra saugomas. Byloje neįrodyta, kad „Maxima“ parduotuvių koncepcija, jos elementai ar verslo modelis yra įregistruoti ir saugomi intelektinės nuosavybės objektai“, – rašoma VAT nutartyje.

Pasak teisėjų, „Maxima grupė“ ir „Franmax“ neįrodė, kad „Maxima“ parduotuvių išvaizda, prekių išdėstymas yra tapatūs „Mart Inn Food“ parduotuvėms.

Be to, anot VAT, „Maxima grupė“ ir „Franmax“ nepateikė įrodymų, kad jų valdymo organai buvo priėmę konkretų sprendimą plėstis Baltarusijoje ir atidaryti parduotuves, naudojant „Maxima“ pavadinimą.

Teismo sprendimas per 30 dienų gali būti skundžiamas Lietuvos apeliaciniam teismui.

Pagrindinio „Vilniaus prekybos“ grupės akcininko Nerijaus Numos (buvęs Numavičius) 2015-ųjų rugsėjį paskelbtoje „VP Baltojoje knygoje“ teigiama, kad „Maxima“ turėjo planų plėstis Baltarusijos rinkoje, tačiau jie nebuvo įgyvendinti, o tinklą šioje šalyje įsteigė iš grupės valdymo pasitraukę Mindaugas ir Gintaras Marcinkevičiai, kurie tuomet buvo smulkieji grupės akcininkai. 

Šiuo metu G. Marcinkevičius turėtas „Vilniaus prekybos“ grupės įmonių akcijas jau yra pardavęs, o M. Marcinkevičiaus valdomo akcijų dalis sudaro apie 10%.

M. Marcinkevičiaus pastaruosius kelerius metus konfliktuoja su pagrindiniu grupės akcininku N. Numa, verslininkai tiesiogiai ir netiesiogiai yra pateikę kelis ieškinius vienas kitam Lietuvos teismuose. Šiemet rugpjūtį Apeliacinis teismas „Vilniaus prekybai“ iš M. Marcinkečiaus priteisė maždaug 100 mln. Eur žalą už bandymus sustabdyti prekybos centrų „Akropolis“ pardavimą. Verslininkas šį sprendimą yra apskundęs Lietuvos Aukščiausiajam Teismui.

2015-ųjų vasaros pradžioje M. Marcinkevičius pareiškė, kad jam pasitraukus iš „Akropolius“ valdančios įmonės vadovo pareigų, prasidėjo pokyčiai – pradėjo kurtis dešimtys kontroliuojančiųjų bendrovių, skirtų atriboti veikiančias bendroves nuo grupės akcininkų. M. Marcinkevičius tikino, kad „Vilniaus prekybos“ grupėje buvo taikoma „ypač agresyvi“ mokesčių planavimo sistema.

„Vilniaus prekybos“ grupė kaltinimus mokesčių slėpimu neigia ir tvirtina, kad taip M. Marcinkevičius jam naudingomis sąlygomis siekia agresyviai pasitraukti iš grupės.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Tema „Prekyba“

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:














Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
D. Dundulis: dirbti per nuotolį sudėtinga ne tik mažmenoje, bet ir viešajame sektoriuje Verslo tribūna

Pandemijai ir toliau demonstruojant savo galią, nuotolinis darbas daugeliui organizacijų tampa išeitimi, kaip...

L. Rimkus: net ir bankai tampa labiau „Amazon“ nei „Maxima“ Premium

Pandemija į skaitmeninę erdvę pastūmėjo daugelį verslų, o kartu apnuogino ir problemas: ne vienam teko...

Rinkodara
2021.10.25
„Binkauskas ir Stašinskas“ gavo D. Nedzinsko užsakymą rekonstruoti Trakų autobusų stotį

Vilniaus statybų bendrovė „Binkauskas ir Stašinskas“ gavo verslininko Dariaus Nedzinsko valdomos įmonės...

Statyba ir NT
2021.10.25
VŽ „emoji“: mums svarbi skaitytojų nuomonė 4

Nuo šiol prie „Verslo žinių“ straipsnių skaitytojai galės ne tik komentuoti, bet ir išreikšti savo nuomonę...

Rinkodara
2021.10.25
„Panoramos“ plėtra: pasirodė pirmosios vizualizacijos  Premium 6

Vilniaus miesto savivaldybėje po trijų savaičių planuojama aptarti teritorijos, esančios prie prekybos...

Prekyba
2021.10.25
MO muziejus žengia į televiziją 

Muziejus pristato MO televiziją – MO TV. Virtualias ekskursijas po MO muziejaus parodas, pokalbius su...

Rinkodara
2021.10.24
M. Katkus: visos didelės krizės yra ir didelių galimybių metas Premium 3

Nors pandemija dar tebešiepia dantis ir nuo COVID-19 pasauliui teks vaduotis dar ne vienus metus, prekės...

Rinkodara
2021.10.24
Švedų startuolio užmojis – kova su „žaliuoju smegenų plovimu“ 1

Švedų startuolis „Normative“ teigia kylantis į kovą su „žaliuoju smegenų plovimu“ (angl. greenwashing) –...

Inovacijos
2021.10.24
Kalėdų šaukliai: „Go Vilnius“ ir IKEA 

Su šventine kampanija startuoja „Go Vilnius“, pristatydama sostinės kalėdinę reklamą užsienio rinkoms. TV...

Rinkodara
2021.10.24
Policija vykdė galimybių paso tikrinimo akciją, nustatyta pažeidėjų

Policijai penktadienį šalyje įvykdžius patikrinimo akciją prekybos centruose, pradėti 38 ikiteisminiai...

Verslo aplinka
2021.10.23
Keičiasi „Eurovaistinės“ komunikacijos vadovė  1

Vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ komunikacijos vadovės pareigas šalių susitarimu palieka Laura Bielskė,...

Rinkodara
2021.10.22
„Standard & Poor’s“ pagerino „Maxima grupei“ suteikto kredito reitingo perspektyvą

Tarptautinė kredito reitingų agentūra „Standard & Poor’s“ atliko „Maxima grupės“ veiklos ir finansinių...

Prekyba
2021.10.22
Sostinėje atidaryto „Vilnius Outlet“ nuomininkai: vienintelė grėsmė – pandemija Premium 5

Ketvirtadienį Vilniuje šalia Vakarinio miesto aplinkkelio atidarytas daugiau nei 73.000 kv. m ploto „Vilnius...

Prekyba
2021.10.22
Parduotuvės dėl GP apsisprendė skirtingai 34

Mažesnės, iki 1.500 kv. metrų parduotuvės ir turgavietės,  aptarnaujančios pirkėjus be galimybių paso, nuo...

Prekyba
2021.10.22
„Epic Games Store“ už prekės ženklą Lietuvoje teko pakovoti Premium 1

Vienai populiariausių pasaulyje kompiuterinių žaidimų kūrėjų „Epic Games Store“ tik apskundus pirminį...

Rinkodara
2021.10.22
„Cgates“ ketina skųsti Konkurencijos tarybos skirtą baudą

Televizijos ir interneto paslaugų teikėja „Cgates“ analizuoja situaciją su teisininkais ir ketina skųsti...

Rinkodara
2021.10.21
Keli būdai, kaip pritraukti klientų į savo e. parduotuvę  Premium

Srautą į e. parduotuves užtikrina vienas iš trijų kelių – reklama internete, o tiksliau – tokiuose kanaluose...

Rinkodara
2021.10.21
Verslo istorijos: galėjo užkalti duris, bet atrado e. prekybą   Verslo tribūna

Karantino ribojimai smulkiam ir vidutiniam prekybos verslui, ypač prekiaujantiems fizinėse parduotuvėse,...

Rethink! Business
2021.10.21
Socialinių tinklų milžinų kova: „TikTok“ ir „Snapchat“ prieš senbuvius Premium

Daugiau nei dešimtmetį pasaulyje karaliavo JAV socialiniai tinklai su „Facebook“ priešakyje, tačiau...

Inovacijos
2021.10.20
„Galio Group“ Klaipėdoje pradėjo parduotuvės „Decathlon“ statybas

Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Galio Group“ pranešė Klaipėdoje pradėjusi statyti parduotuvę, kurioje...

Statyba ir NT
2021.10.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku