Rekordiniai Juodojo penktadienio pardavimai – sistemingo augimo rezultatas  

Reklama publikuota: 2020-12-11
SEO ir skaitmeninės rinkodaros agentūra UAB “APG MEDIA”.
svg svg
SEO ir skaitmeninės rinkodaros agentūra UAB “APG MEDIA”.

Pandemijai keičiant žmonių apsipirkimo įpročius ir vis dažniau perkant internetu, elektroninės parduotuvės jaučia natūralų augimą, ne išimtis buvo ir ką tik praūžęs didysis metų išpardavimas – Juodasis penktadienis (angl. Black Friday) bei Kibernetinis pirmadienis (angl. Cyber Monday). „Tinkamai išnaudojus susiklosčiusią situaciją, galima pasiekti dar geresnių rezultatų“ — sako skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG media“ vadovas Aurimas Paulius Girčys „Juokaujame su klientais, kad jiems sukurtas iššūkis – per trumpą laiką surinkti ir pristatyti padidėjusį užsakymų kiekį yra maloni problema.“

Juodojo penktadienio savaitę – ryškus užsakymų ir pajamų šuolis

Šiais metais Juodojo penktadienio savaitės, įgyvendinus specialią reklamos kampaniją, tekstilės gaminiais prekiaujanti elektroninė parduotuvė www.nostra.lt turėjo 492% daugiau užsakymų, o pajamos išaugo 555% lyginant su ta pačia praeitų metų lapkričio savaite. Šių metų Juodojo penktadienio vienos savaitės pardavimų pajamos prilygo 79% viso spalio mėnesio pajamų. Šie rodikliai perbraižo visas ankstesnes turėtas pardavimų didinimo projekcijas. Jei pardavimai ir toliau augs tokiais tempais, kaip auga šiemet, visi rezultatai, kuriuos verslai turėjo prieš pandemiją, atrodys kaip „akmens amžius“ – dalinasi skaitmeninės rinkodaros agentūros vadovas. 

nuotrauka::1 right

Šiai akcijai papildomai viešinti buvo pasitelkti tradiciškai žinomumą didinantys sprendimai —  video reklamos formatai „YouTube“, „Facebook“ ir „Instagram“ socialiniuose tinkluose. „Komunikuojant akciją buvo naudoti inovatyvus reklamos pirkimo modeliai, kurie reklamą rodo būtent tiems vartotojams, kurie bus linkę pirkti. Tikslines auditorijas kūrėme ir kampanijai ruošėmės jau kelis mėnesius prieš patį kampanijos startą“ – Aurimas Paulius Girčys. „Google paieškoje sukūrėme atskirą reklamos kampaniją žmonėms, kurie ieškojo raktažodžių, susijusių su Juodojo penktadienio nuolaidomis bei išpardavimais. Vartotojų, aplankiusių elektroninę parduotuvę pirmą kartą, skaičius išaugo 49% procentais, lyginant su savaite iki kampanijos starto, kas reiškia, kad kampanija ne vien išnaudojo ir taip  verslams gerai pažįstamą pakartotinę rinkodarą, bet taip pat į svetainę atvedė pirkinių ir akcijų medžioto­­jus, kurie galimai atrado šį prekės ženklą tik dabar.“ – sako skaitmeninės rinkodaros agentūros vadovas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Tekstilės gaminiais prekiaujančios elektroninės parduotuvės projektų vadovas Karolis Kaminskas pastebi, jog dėl pandemijos sumažėjus didmeninės prekybos užsakymams, elektroninės prekybos šuolis padeda kompensuoti praradimus. „Tai yra tikrai puikūs rezultatai ir mes džiaugiamės, kad artėjančias šventes šeimos pasitiks jaukioje prabangoje, o pardavimų skatinimo kampanijai pasirinkome partnerių siūlytus sprendimus“ – dalinasi UAB „Nostra“ elektroninės komercijos vadovas.

Iš anksto pirko dovanas Kalėdoms

Seniausias internetinis knygynas Lietuvoje “Patogu pirkti” visą Juodojo penktadienio savaitę bei Kibernetinį pirmadienį naujas ir populiarias knygas pasiūlė įsigyti palankesne kaina. Pardavimų ir rinkodaros vadovas Giedrius Milašiūnas pasidalino, jog dirbta trimis pamainomis, kad būtų įvykdytas klientams duotas pažadas laiku pristatyti siuntas.

„Šių metų Juodojo penktadienio išpardavimų savaitei geriau pasiruošėme nei pernai. Aktyvesnius reklaminius veiksmus pradėjome jau spalio viduryje, ruošiantis artėjančiam švenčių sezonui. Partneriams rekomendavus, efektyviai didinome rinkodaros biudžetus, testavome anksčiau nebandytos formatus ir reklamos kanalus. Žinoma, elektroninei prekybai postūmį davė ir karantinas. Žmonės mažiau eina apsipirkti į knygynus. Yra daug dedamųjų, dėl ko šių metų Juodojo penktadienio rezultatas labai stiprus lyginant su pernai metais“ – dalinasi „Patogu pirkti“ atstovas.

nuotrauka::2 left

Skaitmeninės rinkodaros verslai taip pat turėtų pastebėti,  jog įmonės, kurios sistemingai dirbo visus metus ir buvo nuolat matomos reklamose, su papildoma finansine injekcija galėjo ženkliai padidinti pardavimus per šį Juodąjį Penktadienį. Bendra rekomendacija verslams būtų — nusimatyti, kad Juodojo penktadienio akcijų medžioklė tampa mūsų apsipirkimo kultūros dalimi, tad verslai šią kampaniją turi planuoti gerokai į priekį, o ne paskutinę minutę.

Nemažai knygų buvo perkama Kalėdinėms dovanoms. Tad žinutė vartotojams — „Knyga – tai dovana, keičianti gyvenimą“.

Svarbiausia — vartotojo patirtis ir patogus apsipirkimas mobiliajame telefone

nuotrauka::3 right

Liofilizuotus maisto produktus gaminančios įmonės „Geld Baltic“, valdančios prekės ženklą „Super Garden“, direktorė Laura Kaziukonienė teigia, kad Juodojo penktadienio kampanijos investicijų grąža – 28 kartai. „Tai atitiko bendras partnerių įžvalgas ir verslo augimo tendencijas. Tiek dėl susiklosčiusios situacijos rinkoje, tiek dėl reklamos kampanijų, prekyba mūsų internetinėje parduotuvėje auga 2-3 kartus kiekvieną mėnesį.“

Matydama vis didėjančią internetinių apsipirkimų svarbą, įmonė investuoja į elektroninės parduotuvės gerinimą. Greitai vartotojai galės patogiau apsipirkti daugiau funkcionalumų turėsiančioje svetainėje.

Reikia pabrėžti, jog vis daugiau žmonių perka, naudodamiesi mobiliaisiais telefonais. Šis skaičius tiek pasaulyje, tiek Lietuvoje auga nuolat. Tą patvirtina ir šios įmonės duomenys: tik 6% Juodojo penktadienio kampanijos metu per reklamą į elektroninę parduotuvę atėjusių vartotojų naudojo kompiuterius, likusieji – planšetes ir mobiliuosius telefonus. „Įsivertinus kelių tūkstančių procentų reklamos gražą ir tai, kad pirkimai vyko perkant išmaniaisiais, manau metas pamiršti teiginį, kad žmonės ieško telefonu, bet perka kompiuteriu“, — pabrėžia Aurimas Paulius Girčys. Svarbu užtikrinti puikią vartotojo patirtį ir sklandų apsipirkimą išmaniaisiais įrenginiais, jei nenorime prarasti pirkėjų vartotojo kelionės viduryje.

nuotrauka::4 left

Kompleksinis vartotojo kelias

Rinkodaros vadovas Mindaugas Skersys džiaugiasi prieš metus priimtu sprendimu bendradarbiauti su skaitmeninės rinkodaros agentūra ir jos proaktyvumu, siūlant naujus, iki šiol nebandytus ar anksčiau ne taip efektyviai naudotus skaitmeninės reklamos sprendimus. „Šiais metais investavome tiek į puikius reklamos partnerius, tiek į pačios elektroninės parduotuvės atnaujinimą, gerinant vartotojo patirtį. Esame vieni e-prekybos pionierių savo rinkoje ir džiaugiamės, kad mūsų patirties ir puikių partnerių sinergija iššūkių metais davė labai gerą rezultatą“ – teigia UAB „Jaukurai“ atstovas.

“Mūsų Juodojo penktadienio supersavaitės pasiūlymas vis dar tęsiasi ir galutinius rezultatus vertinsime kampanijai pasibaigus. Atsižvelgę į tendencijas ir savo tikslus, pasitelkėme “YouTube” video reklamą ir kitus rečiau mūsų naudojamus sprendimus. Jau dabar matome, kad šiais metais prasiplėtė momentiškai perkamų prekių asortimentas ir įvairovė” – sako “Jaukurai” atstovas. Nuo pat bendradarbiavimo su skaitmeninės rinkodaros agentūra pradžios atliekami reklamos optimizavimo ir pardavimų skatinimo veiksmai, kuriamas ir nuolat tobulinamas kompleksinis vartotojo kelias, o tai ilguoju laikotarpiu reikšmingai prisideda prie vis gerėjančių rezultatų.

nuotrauka::5 right

Internetinė prekyba augo keturis kartus

Lietuviškų maisto papildų gamintojo UAB „Aconitum“ generalinio direktoriaus pavaduotoja rinkodarai ir verslo vystymui Vytautė Balanaškaitė Šatė mano, jog šiais metais žmonės turėjo daugiau laiko pasiplanuoti, paieškoti prekių internete ir daugelis Juodojo penktadienio savaitę prioritetą teikė apsipirkimui internetu. Šiais metais įmonės internetinė prekyba augo 4,5 karto.

Masinėms, ne prabangos prekėms Juodasis penktadienis yra puikus pardavimų skatinimo būdas, kurio žmonės laukia. Lietuvos rinka sveikatos, maisto papildų sektoriuje yra labai įpratusi prie kaininių pasiūlymų. Juodojo penktadienio savaitę klientams buvo pasiūlyta ženkli nuolaida. Tai buvo komukuojama socialiniuose tinkluose, per reklamos kampaniją ir sulaukė 5-6 kartus geresnių rezultatų nei įprastai.

Apibendrinimas

  • Juodasis penktadienis praūžė, verslai turėjo kosminį pardavimų augimą, tačiau visa tai yra sistemingo ir nuolatinio darbo su klientų baze rezultatas. Verslai, kurie nuolat vykdo pardavimų skatinimo veiksmus ir turi patikimus partnerius, kitą Juodajį Penktadienį pradės planuoti iškart po švenčių.
  • Svarbu ne vien reklaminė žinutė ir tikslinė auditorija, tačiau taip pat ir svetainės greitis bei pritaikymas mobiliesiems įrenginiams. Svetainės, kuriose vartotojas ateina ir supranta, kaip lengvai gali atlikti norimą veiksmą – nupirkti prekę – tą nesunkiai ir atliks. Svetainės, kuriose apsipirkimas yra painus ir neaiškus, pardavimus didins sunkiau, nepriklausomai nuo pardavimų skatinimo sprendimų.
  • Vartotojo kelio kūrimas ir kontaktas su vartotoju yra nuolatinis ir kompleksinis sprendimas. Kuo ilgesnis svarstymo procesas, tuo svarbiau verslui kiekviename etape eliminuoti dvejonės faktorių ir padėti vartotojui priimti tinkamą sprendimą.Verslai, kurių svetainės yra informatyvios, prekės yra aiškiai aprašytos, o kainos yra neklaidinančios, ilgalaikėje perspektyvoje prisitrauks daugiau pirkėjų, kuriems yra svarbus patikimumas.
  • Jei verslas dar tik pradeda savo pažintį su pardavimais internete, skaitmeninės rinkodaros agentūros APG MEDIA įkūrėjas ir vadovas Aurimas Paulius Girčys rekomenduoja atsisiųsti agentūros parengtą ir neatlygintinai platinamą Sėkmingos e-parduotuvės veikimo vadovą.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
„Aprangos“ grupės apyvarta šiemet augo 2,1 karto iki 52,6 mln. Eur

„MG grupės“ kontroliuojamos didžiausios Baltijos šalių mažmeninės drabužių prekybos grupės „Apranga“ apyvarta...

Prekyba
2022.04.01
Nuo šiol „Telia“ ryšių su visuomene paslaugas teikia „INK agency“

Telekomunikacijų bendrovės „Telia“ viešųjų ryšių tiekėjo konkursą laimėjo integruotos komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2022.04.01
D. Liulys: daugiau nei 20 mln. Eur investicijų ir naujas etapas „Pigu“ grupės veikloje Premium 1

Per pandemijos metus į viršų kilusi e. platforma „Pigu“ užsibrėžė ambicingus augimo planus. Tam jos...

Prekyba
2022.04.01
„BH Europa“ generaline direktore tapo I. Ardava

Prekybos centrą „Europa“ nuosavybės teise valdančios bendrovės „BH Europa“ generalinės direktorės pareigas...

Vadyba
2022.04.01
Dienos pietų kainos – arti psichologinės ribos: kokių sprendimų rado restoranai Premium 10

Kai produktai, energija, kuras brangsta kone kasdien, vis daugiau maitinimo įstaigų griebiasi skaičiuotuvo ir...

Gazelė
2022.04.01
H&M: neįskaitant Rusijos, Baltarusijos ir Ukrainos rinkų, pardavimai išaugo 11%

Švedijos drabužių milžinė H&M ketvirtadienį pranešė, kad jos pajamos pirmąjį ketvirtį išaugo, tačiau...

Finansai
2022.03.31
ES pasiruošusi organizuoti greitojo tiekimo prekybos kelius į Ukrainą 1

Europos Komisija (EK) yra pasiruošusi suformuoti specialius prekybos kelius tarp Lenkijos ir Ukrainos, kurie...

Logistika
2022.03.31
Rusijos vyriausybė legalizavo produkcijos importą be prekių ženklų savininkų sutikimo

Rusijos vyriausybė legalizavo vadinamąjį „pilkąjį“ importą – leido į šalį įvežti produkciją be jų prekių...

Verslo aplinka
2022.03.31
Tarp TOP 20 įtakingiausiųjų – nauji vardai

Šių metų potencialios įtakos indekso TOP 20 kone pusė pernai čia nebuvusių vardų. Tarp naujai patekusių yra...

Rinkodara
2022.03.31
Ministerijos viešinimui išleidžia 30% mažiau nei planuoja

Ministerijų numatytos ir išleistos lėšos publikacijoms skiriasi bent 30%, pranešė „Transparency...

Rinkodara
2022.03.31
Didieji konkurencijos pažeidimai, kurių e. prekyvietėse ieškos tyrimą pradėjusi Konkurencijos taryba Premium

E. prekyba yra vienas iš prioritetinių 2022 m. Konkurencijos tarybos (KT) veiklos sektorių, kuriame...

Prekyba
2022.03.31
Konkurencijos taryba apie e. prekyviečių apklausą: tai – rinkos, ne pažeidimo tyrimas Premium 1

Konkurencijos taryba (KT) su kolegomis iš Latvijos pradėjo e. prekybos sektoriaus dalyvių apklausą, kuri...

Prekyba
2022.03.31
„H Drop“ pagaliau galės atidaryti gamyklą Joniškyje, kurios veiklai kelias buvo užkirstas Premium

Kanapių perdirbėjai lengviau atsikvėpė, kai kovo viduryje Vyriausybė patvirtino pluoštinių kanapių perdirbimo...

Gazelė
2022.03.30
„Hesburger“ iš Rusijos ir Baltarusijos žada pasitraukti iki vasaros pabaigos

Suomijos kapitalo greitojo maisto restoranų tinklas „Hesburger“ planuoja visas savo užkandines Rusijoje ir...

Prekyba
2022.03.30
Rusiškos prekės – karantine, arba Radioaktyviosios medžiagos sandėliuose Premium 4

Ne vienas šalies prekybininkas, Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, iš savo lentynų pašalino rusiškas ir...

Prekyba
2022.03.30
Atidaryta unikalių, tvarių ir sertifikuotų tautinio paveldo gaminių ir produktų parduotuvė Verslo tribūna

„Lietuvoje to dar nebuvo! Atidaryta unikalių, tvarių ir sertifikuotų tautinio paveldo gaminių ir produktų...

Prekyba
2022.03.30
Prancūzijos prekybos tinklas „Decathlon“ stabdo veiklą Rusijoje 4

Prancūzijos sporto ir laisvalaikio prekių prekybos tinklas „Decathlon“ antradienį pranešė, kad nutarė...

Prekyba
2022.03.29
„Moki veži“ finansai: po gerų metų bus išmokėti 0,5 mln. Eur dividendų Premium

Statybos, remonto, apdailos ir sodo prekių parduotuvių tinklą „Moki veži“ valdančios prekybos bendrovės...

Prekyba
2022.03.29
„Paulig“ sugrįžimas į „Maximą“ pažymėtas nuolaidomis ir identiška kaina „Lidl“ Premium 8

Po kelių mėnesių pertraukos į „Maximos“ parduotuvių lentynas grįžo vieni populiariausių kavos ir arbatos...

Prekyba
2022.03.29
Suprastėjo Estijos pramonės, statybos ir prekybos verslų nuotaikos

Estijos pramonės, statybos, prekybos įmonių nuotaikos šį mėnesį, Rusijos karo Ukrainoje ir jo poveikio...

Pramonė
2022.03.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku