Tiesioginės prekybos apimtys Lietuvoje pernai išaugo 4,5%

„Rekordiškai aukštas užimtumas, žemas nedarbas bei didėjantys atlyginimai mažino tiesioginės prekybos kaip papildomo uždarbio ar kaip savo nedidelio verslo patrauklumą, tačiau tiesioginės prekybos įmonės tai sėkmingai kompensavo besitęsiančia sektoriaus skaitmenizacija, leidžiančia įmonėms lengviau pasiekti potencialius klientus, o pardavėjams suteikiančia daugiau galimybių valdyti ir plėtoti verslą, konsultuoti ir aptarnauti savo klientus“,– komentuoja Gintautas Zaleckas, LTPA direktorius ir generalinis sekretorius Baltijos šalims.
Lyginant Baltijos šalis, 2019 metais tiesioginės prekybos apimtys Latvijoje augo 4%, o Estijoje – 2% ir siekė atitinkamai 26,9 ir 19,9 mln. Eur. Asmenų, bendradarbiaujančių su tiesioginės prekybos įmonėmis, skaičius Latvijoje sumažėjo 2%, o Estijoje 3% ir atitinkamai sudarė daugiau nei 34.000 ir 24.000 gyventojų.
Baltijos šalių tiesioginės prekybos asociacijų narių verslo apimtys 2019 metais viršijo 84,8 mln. Eur, o tiesioginių pardavėjų-konsultantų skaičius viršijo 103.000 gyventojų.
Tiesioginės prekybos apimtys (be PVM) ES šalyse 2018 m. sudarė daugiau nei 29,7 mlrd. Eur, o tiesioginės prekybos bendrovės suteikė papildomo uždarbio galimybę daugiau kaip 6,8 mln. žmonių. Pasaulyje tiesioginės prekybos apimtys (be PVM) 2018 m. sudarė beveik 193 mlrd. USD, o asmenų, bendradarbiaujančių su tiesioginės prekybos įmonėmis, skaičius viršijo 118 mln. žmonių.
85% tiesiogine prekyba užsiimančių žmonių tai papildomos pajamų šaltinis, 88% šiame versle dalyvaujančių atstovų yra moterys.
Asociacija vienija pirmaujančias tiesioginės prekybos įmones Lietuvoje, kurios platintojų/pardavėjų pagalba parduoda savo produktus tiesiogiai vartotojui ne prekybai skirtose patalpose (ne parduotuvėse), ar nuotoliniu būdu. Lietuvos tiesioginės prekybos asociacija skatina aukštų verslo standartų laikymąsi ir prižiūri, kad asociacijos narės ir su jomis susiję pardavėjai savo veikloje vadovautųsi Etikos kodeksu. Asociacijos narėmis yra tokios įmonės kaip „Amway“, „Herbalife“, „Lux“, „Mary Kay“, „NeoLife“, „NL International“, „Oriflame“, „Zinzino“.