2019-07-22 08:45

Prekių pristatymo kaštų valdymas: skirtingų e. parduotuvių patirtys

Daugelis pirkėjų internetu užsakytas prekes renkasi atsiimti iš prekybininkų patys. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Daugelis pirkėjų internetu užsakytas prekes renkasi atsiimti iš prekybininkų patys. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Sąnaudoms vis labiau spaudžiant, estų e. prekybininkai, tarp jų ir mažmenininkas „Selver“, skelbia nuo rudens kelsiantys sumą, nuo kurios prekės pristatomos nemokamai. Lietuvoje prekių pristatymo būdai ir kainos daugelyje e. parduotuvių panašios, o apie paslaugos branginimą lyderiai nekalba. Nauja tai, kad dauguma e. parduotuvių ėmė skaidyti pristatymo kainą į rėžius pagal prekių svorį ir gabaritus.

Didėjant e. prekybos mastui, kartu auga ir prekių pristatymo paslaugos apimtis. Sparčiausiai daugėja pirkėjų, kurie yra pasirengę sumokėti už didesnių prekių, pavyzdžiui, šaldytuvo ar skalbyklės, pristatymą į namus, sako Remigijus Štaras, „Topo centro“ generalinis direktorius.

E. parduotuvėse „topocentras.lt“, „senukai.lt“, „pigu.lt“, beje, kaip ir daugelyje kitų, prie kiekvienos prekės nurodoma, kiek galėtų kainuoti jos pristatymas ir kokiais būdais prekė galėtų būti pristatoma. Pristatymo suma priklauso nuo pristatymo būdo. Vienoks įkainis taikomas, jei reikia pristatyti prekę į namus, kitoks – jei ji keliaus į paštomatą, be to, pristatymo kaina priklauso ir nuo prekės svorio. Pirkėjai, daugiausia didmiesčių gyventojai, įvertina, kad reikia rasti automobilį, į kurį tilptų didesnė prekė, ir turėti pagalbininkų, kurie padėtų ją užnešti.

52795
130817
52791