„Iki“ vadovas: galvokite ir apie tai, kaip išlaikyti esamus investuotojus

Publikuota: 2018-10-13
Gerardas Rogas, „Palink“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Gerardas Rogas, „Palink“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Mažmeninės prekybos sektoriaus augimas 2019 m. sieks 5-6%, o mažmeninės prekybos tinklo „Palink“ apyvarta augs kartu su rinka, prognozuoja Gerardas Rogas, prekybos tinklo „Iki“ generalinis direktorius.

Vokiečių, prancūzų, belgų, šveicarų ir italų prekybos bendrovėms, kurios bendrame investicijų portfelyje turi „Palink“ akcijų, atstovaujantis p. Rogas, sako, kad įstatymai turėtų skatinti konkurenciją, o valdžios atstovai turėtų galvoti ne tik kaip pritraukti, bet ir išlaikyti esamus investuotojus.

Artėjantys 2019 m. prekybos sektoriui bus panašūs į šiuos metus: netrūks iššūkių, tačiau didelių pokyčių nereikėtų tikėtis. Ekonomika auga, stiprėja vidaus paklausa, kyla darbo užmokestis ir daugėja investicijų, sako p. Rogas.

„Viso to rezultatas – laimi kiekvienas pirkėjas, nes mažmeninės prekybos rinkos dalyviai turi dar stipriau kovoti dėl pirkėjų dėmesio, daugiau investuoti į apsipirkimo patirtį ir,  žinoma, užtikrinti kokybiškus produktus už patraukliausią kainą“, – sako p. Rogas.

Kalbėdamas apie viešojoje erdvėje pasirodžiusius pranešimus, skirtus mažmeninės prekybos rinkos reguliavimui, vadovas nesiėmė vertinti ir komentuoti tol, kol nepamatys konkrečių projektų ar įstatymo pakeitimų minėtais klausimais.

„Esame įsitikinę, kad mūsų šalyje galiojantys įstatymai turėtų skatinti konkurenciją, valdžios atstovai turėtų galvoti ne tik kaip pritraukti, bet ir išlaikyti esamus investuotojus“, – pabrėžia p. Rogas.

Jo nuomone, konkurencinė aplinka išliks tokia pat aktyvi, parduotuvės veikia brandžioje rinkoje, todėl radikalesni pokyčiai neplanuojami. Vertindamas galimus pokyčius, pašnekovas sako, kad kitąmet tikėtinas sveikesnių produktų asortimento augimas, esamų prekių ženklų atsinaujinimas, naujų prekių ženklų atsiradimas visuose rinkos sektoriuose – tiek maisto, tiek drabužių ir avalynės prekyboje. Visų rinkos sektorių laukia iššūkiai dėl aktyvios konkurencijos ir mažėjančio vartotojų skaičiaus.

Paklaustas apie planuojamą biudžetą p. Rogas sako, kad sąnaudos didės, nes kils darbo užmokestis, energijos kainos. Taip pat augs investicijos į naujų parduotuvių atidarymus bei esamų parduotuvių atnaujinimą.

„Taupymų, deja nesitikime“, – sako p. Rogas.

Ateinančiais metais strategijoje ypatinga vieta teks plėtros planams. Planuojama rekonstruoti 50 parduotuvių ir atidaryti 20 naujų.

VŽ rašė, kad neįvykus „Rimi“ ir „Iki“ sandoriui, įmonės strategija yra kuo greičiau atnaujinti visus užšaldytus projektus, įgauti pagreitį ir toliau augti Lietuvos rinkoje. Įmonės akcininkams nevisiškai aišku, kodėl nebuvo gautas leidimas jungtis, bet jie šioje istorijoje deda tašką ir pasiryžę toliau dirbti Lietuvoje.

Kitų prekybos sektoriaus lyderių prognozes skaitykite ČIA.

Rezultatai

VŽ rašė, kad prekybininkų konkurencija ir priemonės, kuriomis siekiama išlaikyti savo rinkos dalį, kainuoja vis brangiau.

„Palink“ praėjusiais metais uždirbo 10,12 mln. Eur audituoto konsoliduoto grynojo pelno – 15,9% daugiau nei 2016 m., kai jis buvo 8,72 mln. Eur. Praėjusiais metais įmonės plėtra buvo beveik sustojusi, nes buvo laukiama palankaus KT sprendimo dėl sandorio su „Rimi“. „Palink“ audituotos konsoliduotos pardavimo pajamos per metus padidėjo 1,6% – iki 642,89 mln. Eur. Grupę sudaro bendrovė „Palink“ ir jos antrinės bendrovės „Eglidama“ ir Latvijos „Crec“, tačiau įmonė nurodo pernai jas pardavusi. 

[infogram id="a248fad6-b4dd-47f7-8117-ef6436852be8" prefix="7TU" format="interactive" title="Mažmeninės prekybos tinklų pelnai"]

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Panorama“ laikinai keičia pavadinimą

Kalėdinės kampanijos metu prekybos centras „Panorama“ keičia savo pavadinimą į kitą savo valdomą prekės...

Rinkodara
14:58
„General Financing“ nutraukus finansavimą, B. Vanagas gali nestartuoti Dakare  11

Likus porai savaičių iki technikos išsiuntimo į Dakarą, 9 metus su žinomu Lietuvos sportininku...

Automobiliai
11:23
„15min“ registruoja naują prekės ženklą ir siūlys mokamą turinį Premium 1

Portalas „15min“ registruoja naują prekės ženklą „15MAX“, kuris skirtas nuo gruodžio startuosiančiam mokamam...

Rinkodara
10:19
Darbuotojų skaičiaus pokyčiai: labiausiai mažėja „Maximoje“, o auga – besiplečiančiame „Lidl“  Premium

Nauji darbo organizavimo sprendimai, efektyvumas, savitarnos technologijos leidžia prekybininkams mažinti...

Prekyba
09:17
Naujas bankas biržoje: verslo modelį sėkmingai įgyvendintų ir „Maxima“ Premium

Į Baltijos biržą susiruošęs estų kooperatyvų bankas „Coop Pank“ naudojasi skandinavų bankus sukrėtusių...

Rinkos
09:00
Darbuotojų skaičiaus pokyčiai: labiausiai mažėja „Maximoje“, o auga – besiplečiančiame „Lidl“  Premium 3

Nauji darbo organizavimo sprendimai, efektyvumas, savitarnos technologijos leidžia prekybininkams mažinti...

Prekyba
07:51
„Mercedes“ importuotoją nupirkusi „Veho“ parduoda „Citroen“ ir „Hondos“ atstovybę  Premium

Automobiliais prekiaujanti Suomijos kompanija „Veho“ parduoda savo įmonę, kuri atstovauja „Citroen“ ir...

Alyvuogių krizė: rekordinis derlius sutirpdė kainas Premium 1

Alyvuogių augintojai ir perdirbėjai kalba apie sektoriaus krizę – dėl rekordiškai didelio derliaus Europoje...

Pramonė
05:45
Didieji prekybininkai žvilgčioja į daug žadantį „Ocado“ Premium 2

Niekam pasaulyje dar nepavyko surasti sėkmingo e. prekybos maisto produktais veiklos modelio. Netgi trys...

Prekyba
2019.11.20
„Caffeine“ laimėjo konkursą ir įsikūrė Oslo ligoninėje Premium 3

Lietuviškas kavinių tinklas „Caffeine“, kurį šių metų pradžioje įsigijo Norvegijos bendrovė „Reitan...

Prekyba
2019.11.20
„Alibaba“ Honkongo biržoje gali pritraukti iki 12,9 mlrd. USD

Kinijos elektroninės prekybos milžinė „Alibaba“ per akcijų platinimą Honkongo vertybinių popierių biržoje...

Rinkos
2019.11.20
Perdirbėjai kreipėsi į Vyriausybę – prekybininkų marketingo strategijas vadina nekorektiškomis

Lietuvos mėsos, grūdų perdirbėjų bei paukštininkystės asociacijos kreipėsi į valdžios institucijas „dėl...

Pramonė
2019.11.20
Inovacijos Lietuvoje ir užsienyje: įsigali automatizavimas ir duomenų analitika  Premium

Darbuotojų trūkumas ir nauji efektyvumo tikslai skatina prekybininkus drąsiau kliautis savitarnos...

Prekyba
2019.11.20
„Iki“ kalėdoms prikėlė 2 m. senumo „Rewe“ reklamos klipą 1

Prekybos tinklas „Iki“ neseniai pristatė savo šiemetinę kalėdinę reklamą, tačiau klipas bemaž identiškas...

Rinkodara
2019.11.20
Dirbtinio intelekto reikšmė e. prekyboje didėja  Premium

Didžiąją dalį visų e. parduotuvių vartotojų patirties galima automatizuoti naudojantis iš anksto paruoštais...

Prekyba
2019.11.20
Vilniuje – didžiausia istorijoje „Jutos“ įmonių investicija  Premium 1

Kauno įmonė UAB „Autojuta“ Vilniuje pristatė naują 8.000 kv. m automobilių prekybos ir paslaugų centrą.

A. Verseckas: paramos projektų klaidos Lietuvoje – vis tos pačios Premium

Ne taip sėkmingai startavusi socialinė kampanija „Vienos kėdės istorija“ transformuojasi ir trūkstamą sumą...

Rinkodara
2019.11.20
Už plastiko maišelių dalinimą nemokamai siūlomos iki 5.000 Eur baudos

Už didesnių plastiko maišelių dalinimą nemokamai prekybininkus siūloma bausti tūkstantinėmis baudomis.

Prekyba
2019.11.19
„Colliers“: laisvalaikio ir pramogų segmente – apstu nišų 

Prekybos centrų plėtotojai žino, kad sėkminga objekto veikla vis labiau priklauso nuo to, kiek išplėtotas...

Prekyba
2019.11.19
Čekijos planuose – skaitmeninis mokestis „Google“ ir „Facebook“

Čekijos vyriausybė pritarė siūlymui įvesti 7% skaitmeninio verslo mokestį, kuriuo siekiama padidinti...

Rinkodara
2019.11.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau