„Iki“ vadovas: galvokite ir apie tai, kaip išlaikyti esamus investuotojus

Publikuota: 2018-10-13
Gerardas Rogas, „Palink“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Gerardas Rogas, „Palink“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Mažmeninės prekybos sektoriaus augimas 2019 m. sieks 5-6%, o mažmeninės prekybos tinklo „Palink“ apyvarta augs kartu su rinka, prognozuoja Gerardas Rogas, prekybos tinklo „Iki“ generalinis direktorius.

Vokiečių, prancūzų, belgų, šveicarų ir italų prekybos bendrovėms, kurios bendrame investicijų portfelyje turi „Palink“ akcijų, atstovaujantis p. Rogas, sako, kad įstatymai turėtų skatinti konkurenciją, o valdžios atstovai turėtų galvoti ne tik kaip pritraukti, bet ir išlaikyti esamus investuotojus.

Artėjantys 2019 m. prekybos sektoriui bus panašūs į šiuos metus: netrūks iššūkių, tačiau didelių pokyčių nereikėtų tikėtis. Ekonomika auga, stiprėja vidaus paklausa, kyla darbo užmokestis ir daugėja investicijų, sako p. Rogas.

„Viso to rezultatas – laimi kiekvienas pirkėjas, nes mažmeninės prekybos rinkos dalyviai turi dar stipriau kovoti dėl pirkėjų dėmesio, daugiau investuoti į apsipirkimo patirtį ir,  žinoma, užtikrinti kokybiškus produktus už patraukliausią kainą“, – sako p. Rogas.

Kalbėdamas apie viešojoje erdvėje pasirodžiusius pranešimus, skirtus mažmeninės prekybos rinkos reguliavimui, vadovas nesiėmė vertinti ir komentuoti tol, kol nepamatys konkrečių projektų ar įstatymo pakeitimų minėtais klausimais.

„Esame įsitikinę, kad mūsų šalyje galiojantys įstatymai turėtų skatinti konkurenciją, valdžios atstovai turėtų galvoti ne tik kaip pritraukti, bet ir išlaikyti esamus investuotojus“, – pabrėžia p. Rogas.

Jo nuomone, konkurencinė aplinka išliks tokia pat aktyvi, parduotuvės veikia brandžioje rinkoje, todėl radikalesni pokyčiai neplanuojami. Vertindamas galimus pokyčius, pašnekovas sako, kad kitąmet tikėtinas sveikesnių produktų asortimento augimas, esamų prekių ženklų atsinaujinimas, naujų prekių ženklų atsiradimas visuose rinkos sektoriuose – tiek maisto, tiek drabužių ir avalynės prekyboje. Visų rinkos sektorių laukia iššūkiai dėl aktyvios konkurencijos ir mažėjančio vartotojų skaičiaus.

Paklaustas apie planuojamą biudžetą p. Rogas sako, kad sąnaudos didės, nes kils darbo užmokestis, energijos kainos. Taip pat augs investicijos į naujų parduotuvių atidarymus bei esamų parduotuvių atnaujinimą.

„Taupymų, deja nesitikime“, – sako p. Rogas.

Ateinančiais metais strategijoje ypatinga vieta teks plėtros planams. Planuojama rekonstruoti 50 parduotuvių ir atidaryti 20 naujų.

VŽ rašė, kad neįvykus „Rimi“ ir „Iki“ sandoriui, įmonės strategija yra kuo greičiau atnaujinti visus užšaldytus projektus, įgauti pagreitį ir toliau augti Lietuvos rinkoje. Įmonės akcininkams nevisiškai aišku, kodėl nebuvo gautas leidimas jungtis, bet jie šioje istorijoje deda tašką ir pasiryžę toliau dirbti Lietuvoje.

Kitų prekybos sektoriaus lyderių prognozes skaitykite ČIA.

Rezultatai

VŽ rašė, kad prekybininkų konkurencija ir priemonės, kuriomis siekiama išlaikyti savo rinkos dalį, kainuoja vis brangiau.

„Palink“ praėjusiais metais uždirbo 10,12 mln. Eur audituoto konsoliduoto grynojo pelno – 15,9% daugiau nei 2016 m., kai jis buvo 8,72 mln. Eur. Praėjusiais metais įmonės plėtra buvo beveik sustojusi, nes buvo laukiama palankaus KT sprendimo dėl sandorio su „Rimi“. „Palink“ audituotos konsoliduotos pardavimo pajamos per metus padidėjo 1,6% – iki 642,89 mln. Eur. Grupę sudaro bendrovė „Palink“ ir jos antrinės bendrovės „Eglidama“ ir Latvijos „Crec“, tačiau įmonė nurodo pernai jas pardavusi. 

[infogram id="a248fad6-b4dd-47f7-8117-ef6436852be8" prefix="7TU" format="interactive" title="Mažmeninės prekybos tinklų pelnai"]

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Prekybininkams siūloma nedirbti 4 dienas per metus 

Didiesiems prekybos tinklams siūloma uždrausti dirbti ne tik per Kalėdas ir Velykas, bet dar dvi švenčių...

Prekyba
11:51
Nuo liepos gali padažnėti prekybininkų patikrinimai, bet jie ramūs Premium

Nuo liepos įsigaliojus Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų draudimo įstatymo pataisoms, tikėtina,...

Prekyba
05:45
Dėl geriausiųjų komunikacijos projektų vardo varžosi 83 darbai

„PR Impact Awards 2019“ varžysis 83 komunikacijos projektai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos. Darbų šiemet...

Rinkodara
2019.05.23
Rinkimų lenktynėse I. Šimonytė pirmauja socialiniuose tinkluose 18

Analizuojant antrojo turo kandidatų į prezidentus komunikaciją, matyti, kad tradicinėje žiniasklaidoje abu...

Rinkodara
2019.05.23
Ilgalaikis „Barboros“ vadovas atsisveikino su „Vilniaus prekyba“ Premium 13

19 metų „Vilniaus prekybos“ įmonėse dirbęs Tomas Kibildis, pastaruosius 4,5 metų vadovavęs elektroninei...

Prekyba
2019.05.23
Didieji verslai ragina balsuoti Europos Parlamento rinkimuose

Nemokamos kelionės iki balsavimo vietų, diskusijos apie ES svarbą, vaizdo klipai ir didžiuliai plakatai ant...

Rinkodara
2019.05.23
Tiesioginės prekybos rinka išlaiko augimą

Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos (LTPA) narių mažmeniniai pardavimai praėjusiais metais išaugo 5%...

Prekyba
2019.05.23
 „Aprangos“, „Senukų“ ir „Vero Cafe“ klientai jau gali atsiskaityti su „MoQ“, „Barboros“ – ruošiasi Verslo tribūna 3

Trijų Lietuvos mobiliojo ryšio operatorių – „Bitė“, „Tele2“ ir „Telia“ – sukurta programėlė pirkiniams...

Prekyba
2019.05.23
„Margaritos“ ir Kauno „Žalgirio“ gaminiai keliauja į lentynas 4

Lietuviškos kosmetikos prekės ženklas „Margarita“ pristato naują kosmetikos priemonių liniją vyrams...

Rinkodara
2019.05.23
„All Media Eesti“ įsigijo Estijos „Artist Media“

„All Media Eesti“, priklausanti didžiausiai Baltijos šalyse žiniasklaidos grupei „All Media Baltics“, kuriai...

Rinkodara
2019.05.23
„Apranga“ pertvarko tinklą: geriau mažiau, bet didesnių parduotuvių Premium

Didžiausia Baltijos šalyse mažmeninės prekybos drabužiais „Aprangos“ grupė daugiausia veiklos efektyvumo...

Prekyba
2019.05.23
EK siūlo didinti kainų skaidrumą maisto produktų grandinėje

Europos Komisija (EK) pristato savo trečią nuo tada, kai uždraudė nesąžiningos prekybos praktiką ir pagerino...

Pramonė
2019.05.22
Ekologiškų produktų pardavėjai: draudimai pametėja idėjų Premium

Smulkieji kuria produktus „zero-waste“ – gyvenimo būdo su kuo mažiau atliekų – kultūrai stiprinti ir randa...

Gazelė
2019.05.22
„Sportland“ plėtoja e. komercijos projektą 15

Vladas Korsakovas, „Sportland LT“ valdybos pirmininkas, dalyvaudamas „Verslo žinių“ festivalyje RETAIL...

Prekyba
2019.05.22
„Topo centras“ neaplenkia mažesnių miestų 3

Praėjusią savaitę Kėdainiuose duris atvėrusi naujos kartos „Topo centro“ parduotuvė per pirmąjį savaitgalį...

Prekyba
2019.05.22
„Pigu“ tapo strategine Kinijos–Latvijos e. prekybos partnere 4

Internetinės prekybos grupė „Pigu“ tapo strategine partnere tarpvalstybiniame Latvijos ir Kinijos e.

Prekyba
2019.05.22
„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų 4

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
2019.05.22
Naujų savininkų rankose atsidūręs PC „Ozas“ sulauks milijoninių investicijų Premium 9

Gijsas Klompas, Pietų Afrikos Respublikos (PAR) NT kompanijos „NEPI Rockcastle“ įsigijimų vadovas, interviu...

Prekyba
2019.05.22
Panevėžiečių ambicijos: maisto produktus pristato į namus visoje Lietuvoje Premium 1

Nemažai įmonių, garsiai startavusių e. prekyboje maisto produktais ir kasdienėmis prekėmis, veiklą nutraukė.

Gazelė
2019.05.22
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: nemotyvuoto personalo spąstuose Premium

Labiausiai motyvuoti darbuotojai Lietuvoje sudaro mažumą – vos dešimtadalį, o dominuojančias pozicijas užima...

Rinkodara
2019.05.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau