„Iki“ vadovas: galvokite ir apie tai, kaip išlaikyti esamus investuotojus

Publikuota: 2018-10-13
Gerardas Rogas, „Palink“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Gerardas Rogas, „Palink“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Mažmeninės prekybos sektoriaus augimas 2019 m. sieks 5-6%, o mažmeninės prekybos tinklo „Palink“ apyvarta augs kartu su rinka, prognozuoja Gerardas Rogas, prekybos tinklo „Iki“ generalinis direktorius.

Vokiečių, prancūzų, belgų, šveicarų ir italų prekybos bendrovėms, kurios bendrame investicijų portfelyje turi „Palink“ akcijų, atstovaujantis p. Rogas, sako, kad įstatymai turėtų skatinti konkurenciją, o valdžios atstovai turėtų galvoti ne tik kaip pritraukti, bet ir išlaikyti esamus investuotojus.

Artėjantys 2019 m. prekybos sektoriui bus panašūs į šiuos metus: netrūks iššūkių, tačiau didelių pokyčių nereikėtų tikėtis. Ekonomika auga, stiprėja vidaus paklausa, kyla darbo užmokestis ir daugėja investicijų, sako p. Rogas.

„Viso to rezultatas – laimi kiekvienas pirkėjas, nes mažmeninės prekybos rinkos dalyviai turi dar stipriau kovoti dėl pirkėjų dėmesio, daugiau investuoti į apsipirkimo patirtį ir,  žinoma, užtikrinti kokybiškus produktus už patraukliausią kainą“, – sako p. Rogas.

Kalbėdamas apie viešojoje erdvėje pasirodžiusius pranešimus, skirtus mažmeninės prekybos rinkos reguliavimui, vadovas nesiėmė vertinti ir komentuoti tol, kol nepamatys konkrečių projektų ar įstatymo pakeitimų minėtais klausimais.

„Esame įsitikinę, kad mūsų šalyje galiojantys įstatymai turėtų skatinti konkurenciją, valdžios atstovai turėtų galvoti ne tik kaip pritraukti, bet ir išlaikyti esamus investuotojus“, – pabrėžia p. Rogas.

Jo nuomone, konkurencinė aplinka išliks tokia pat aktyvi, parduotuvės veikia brandžioje rinkoje, todėl radikalesni pokyčiai neplanuojami. Vertindamas galimus pokyčius, pašnekovas sako, kad kitąmet tikėtinas sveikesnių produktų asortimento augimas, esamų prekių ženklų atsinaujinimas, naujų prekių ženklų atsiradimas visuose rinkos sektoriuose – tiek maisto, tiek drabužių ir avalynės prekyboje. Visų rinkos sektorių laukia iššūkiai dėl aktyvios konkurencijos ir mažėjančio vartotojų skaičiaus.

Paklaustas apie planuojamą biudžetą p. Rogas sako, kad sąnaudos didės, nes kils darbo užmokestis, energijos kainos. Taip pat augs investicijos į naujų parduotuvių atidarymus bei esamų parduotuvių atnaujinimą.

„Taupymų, deja nesitikime“, – sako p. Rogas.

Ateinančiais metais strategijoje ypatinga vieta teks plėtros planams. Planuojama rekonstruoti 50 parduotuvių ir atidaryti 20 naujų.

VŽ rašė, kad neįvykus „Rimi“ ir „Iki“ sandoriui, įmonės strategija yra kuo greičiau atnaujinti visus užšaldytus projektus, įgauti pagreitį ir toliau augti Lietuvos rinkoje. Įmonės akcininkams nevisiškai aišku, kodėl nebuvo gautas leidimas jungtis, bet jie šioje istorijoje deda tašką ir pasiryžę toliau dirbti Lietuvoje.

Kitų prekybos sektoriaus lyderių prognozes skaitykite ČIA.

Rezultatai

VŽ rašė, kad prekybininkų konkurencija ir priemonės, kuriomis siekiama išlaikyti savo rinkos dalį, kainuoja vis brangiau.

„Palink“ praėjusiais metais uždirbo 10,12 mln. Eur audituoto konsoliduoto grynojo pelno – 15,9% daugiau nei 2016 m., kai jis buvo 8,72 mln. Eur. Praėjusiais metais įmonės plėtra buvo beveik sustojusi, nes buvo laukiama palankaus KT sprendimo dėl sandorio su „Rimi“. „Palink“ audituotos konsoliduotos pardavimo pajamos per metus padidėjo 1,6% – iki 642,89 mln. Eur. Grupę sudaro bendrovė „Palink“ ir jos antrinės bendrovės „Eglidama“ ir Latvijos „Crec“, tačiau įmonė nurodo pernai jas pardavusi. 

[infogram id="a248fad6-b4dd-47f7-8117-ef6436852be8" prefix="7TU" format="interactive" title="Mažmeninės prekybos tinklų pelnai"]

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Inspired UM“ išlaiko lyderystę, ryškiausią šuolį skaičiuoja „BPN Lietuva“ Premium 1

Metai žiniasklaidos planavimo agentūroms buvo dosnūs konkursų ir darbų, tačiau pokyčių TOP 10 – nedaug, nes...

Rinkodara
05:45
„Zalando“ statys logistikos centrą prie Roterdamo

Sparčiai auganti elektroninės prekybos bendrovė „Zalando“ Nyderlandų verslo parke Bleisveike pradeda statyti...

Prekyba
2019.08.18
„Elektromarkt“: internetinės prekybos apimtys auga kartais 4

Kartu su augančiu vartotojų praleidžiamu laiku internete, į viršų stiebiasi ir e. prekybos pardavimai.

Prekyba
2019.08.18
Į fizines parduotuves klientus prisikviečia priemonėmis, kurių neturi e. parduotuvės

E. komercijos rinkoje konkurencijai intensyvėjant, jų kovą laimi pirkėjai, kurie gali rinktis iš pasaulinio...

Gazelė
2019.08.18
Egipte prognozuojamas modernios prekybos spurtas

Egipto būtiniausių kasdienių greito vartojimo prekių sektoriuje dominuoja maži, tradiciniai bakalėjos...

Prekyba
2019.08.17
Vokietijoje IKEA pasiūlė grąžinti naudotus baldus

Švedijos baldų gamintoja IKEA Vokietijoje pradėjo pilotinį tvarumo projektą „Zweite Chance“ („Antrasis...

Prekyba
2019.08.16
JK prognozuoja įspūdingą patogaus apsipirkimo rinkos augimą

Per ateinančius penkerius metus JK patogaus apsipirkimo (angl. convenience) rinka padidės 6,9 mlrd. GBP (7,5...

Prekyba
2019.08.16
„Lietuvos energija“ kūrybos partneriui skirs 1,2 mln. Eur 8

Energetikos įmonių grupė „Lietuvos energija“, ruošdamasi esminių savo strategijos LE 2030 projektų...

Rinkodara
2019.08.16
Investicijos į naujus verslus stumtelėjo „Icor“ į nuostolius Premium 8

Viena stambiausių verslo grupių Lietuvoje „Icor“ pernai dirbo nuostolingai, rodo Registrų centrui pateikta...

Statyba ir NT
2019.08.16
Smulkiųjų kelias pas kaimynus nei ilgas, nei brangus – užtenka išversti e. parduotuvę Premium 1

Smulkiųjų eksporto žvalgybos prasideda nuo Latvijos. Dauguma numatančiųjų vėliau pardavimo kanalus auginti,...

Gazelė
2019.08.16
TV3 ir LNK grupių rodikliai – į priešingas puses Premium 10

Didžiosioms komercinėms TV grupėms 2018 m. buvo skirtingi: TV3 augino ir pardavimus, ir pelną, o LNK šie...

Rinkodara
2019.08.16
Prekybos tinklų algų medianos: „Lidl“ ir „Norfa“ jos išlieka didžiausios 21

Tarp didžiausių prekybos tinklų vidutinio darbo užmokesčio mediana išsiskiria mažmeninės prekybos tinklas...

Prekyba
2019.08.16
„Sanitex“ logistikos įmonė BLS keičia požiūrį į taupymo priemones Premium 4

„Baltic Logistic Solutions“, „Sanitex“ grupei priklausanti logistikos įmonė, skaičiuoja, kad personalo kaitos...

Plėtros pamokos: netolimų rinkų skirtumai e. prekyboje stebina ir po dešimtmečio 1

Europa yra viena iš geriausių vietų e. komercijos verslui – tarptautinė prekyba praėjusiais metais augo 13%,...

Gazelė
2019.08.15
Kodėl klientai prieštarauja?

Visi mes įsigydami daiktą ar pirkdami paslaugą daugiau ar mažiau, labiau sąmoningai ar mažiau sąmoningai...

Pardavimai
2019.08.15
Z karta gyvena ir miega su socialiniais tinklais 8

Bent vienu socialiniu tinklu per paskutinius 3 mėnesius Lietuvoje naudojosi 77% gyventojų, o Z kartoje –...

Rinkodara
2019.08.15
„Iki“ palieka komunikacijos vadovė B. Čaikauskaitė 8

Bendrovės „Palink“ valdomą mažmeninės prekybos tinklą „Iki“ palieka komunikacijos vadovė Berta Čaikauskaitė. 

Prekyba
2019.08.14
„Amazon“ rengiasi nupirkti dalį stambaus Indijos prekybos tinklo

JAV elektroninės komercijos ir technologijų bendrovė „Amazon“ ir Indijos antras didžiausias prekybininkas...

Prekyba
2019.08.14
„Tele2“ už suvaldytą krizę „Stevie Awards“ apdovanojimuose pelnė bronzą 2

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pasauliniuose verslo apdovanojimuose „Stevie Awards“ pelnė bronzos...

Rinkodara
2019.08.14
Liepą Vilniuje nepritarta 5 NT projektams: tarp jų – „Lidl“ ir „McDonald’s“  Premium 15

Liepą Vilniaus miesto savivaldybė prieš išduodant statybos leidimus paprašė pakoreguoti 5-is nekilnojamojo...

Statyba ir NT
2019.08.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau