„Iki“ vadovas: galvokite ir apie tai, kaip išlaikyti esamus investuotojus

Publikuota: 2018-10-13
Gerardas Rogas, „Palink“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Gerardas Rogas, „Palink“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Mažmeninės prekybos sektoriaus augimas 2019 m. sieks 5-6%, o mažmeninės prekybos tinklo „Palink“ apyvarta augs kartu su rinka, prognozuoja Gerardas Rogas, prekybos tinklo „Iki“ generalinis direktorius.

Vokiečių, prancūzų, belgų, šveicarų ir italų prekybos bendrovėms, kurios bendrame investicijų portfelyje turi „Palink“ akcijų, atstovaujantis p. Rogas, sako, kad įstatymai turėtų skatinti konkurenciją, o valdžios atstovai turėtų galvoti ne tik kaip pritraukti, bet ir išlaikyti esamus investuotojus.

Artėjantys 2019 m. prekybos sektoriui bus panašūs į šiuos metus: netrūks iššūkių, tačiau didelių pokyčių nereikėtų tikėtis. Ekonomika auga, stiprėja vidaus paklausa, kyla darbo užmokestis ir daugėja investicijų, sako p. Rogas.

„Viso to rezultatas – laimi kiekvienas pirkėjas, nes mažmeninės prekybos rinkos dalyviai turi dar stipriau kovoti dėl pirkėjų dėmesio, daugiau investuoti į apsipirkimo patirtį ir,  žinoma, užtikrinti kokybiškus produktus už patraukliausią kainą“, – sako p. Rogas.

Kalbėdamas apie viešojoje erdvėje pasirodžiusius pranešimus, skirtus mažmeninės prekybos rinkos reguliavimui, vadovas nesiėmė vertinti ir komentuoti tol, kol nepamatys konkrečių projektų ar įstatymo pakeitimų minėtais klausimais.

„Esame įsitikinę, kad mūsų šalyje galiojantys įstatymai turėtų skatinti konkurenciją, valdžios atstovai turėtų galvoti ne tik kaip pritraukti, bet ir išlaikyti esamus investuotojus“, – pabrėžia p. Rogas.

Jo nuomone, konkurencinė aplinka išliks tokia pat aktyvi, parduotuvės veikia brandžioje rinkoje, todėl radikalesni pokyčiai neplanuojami. Vertindamas galimus pokyčius, pašnekovas sako, kad kitąmet tikėtinas sveikesnių produktų asortimento augimas, esamų prekių ženklų atsinaujinimas, naujų prekių ženklų atsiradimas visuose rinkos sektoriuose – tiek maisto, tiek drabužių ir avalynės prekyboje. Visų rinkos sektorių laukia iššūkiai dėl aktyvios konkurencijos ir mažėjančio vartotojų skaičiaus.

Paklaustas apie planuojamą biudžetą p. Rogas sako, kad sąnaudos didės, nes kils darbo užmokestis, energijos kainos. Taip pat augs investicijos į naujų parduotuvių atidarymus bei esamų parduotuvių atnaujinimą.

„Taupymų, deja nesitikime“, – sako p. Rogas.

Ateinančiais metais strategijoje ypatinga vieta teks plėtros planams. Planuojama rekonstruoti 50 parduotuvių ir atidaryti 20 naujų.

VŽ rašė, kad neįvykus „Rimi“ ir „Iki“ sandoriui, įmonės strategija yra kuo greičiau atnaujinti visus užšaldytus projektus, įgauti pagreitį ir toliau augti Lietuvos rinkoje. Įmonės akcininkams nevisiškai aišku, kodėl nebuvo gautas leidimas jungtis, bet jie šioje istorijoje deda tašką ir pasiryžę toliau dirbti Lietuvoje.

Kitų prekybos sektoriaus lyderių prognozes skaitykite ČIA.

Rezultatai

VŽ rašė, kad prekybininkų konkurencija ir priemonės, kuriomis siekiama išlaikyti savo rinkos dalį, kainuoja vis brangiau.

„Palink“ praėjusiais metais uždirbo 10,12 mln. Eur audituoto konsoliduoto grynojo pelno – 15,9% daugiau nei 2016 m., kai jis buvo 8,72 mln. Eur. Praėjusiais metais įmonės plėtra buvo beveik sustojusi, nes buvo laukiama palankaus KT sprendimo dėl sandorio su „Rimi“. „Palink“ audituotos konsoliduotos pardavimo pajamos per metus padidėjo 1,6% – iki 642,89 mln. Eur. Grupę sudaro bendrovė „Palink“ ir jos antrinės bendrovės „Eglidama“ ir Latvijos „Crec“, tačiau įmonė nurodo pernai jas pardavusi. 

[infogram id="a248fad6-b4dd-47f7-8117-ef6436852be8" prefix="7TU" format="interactive" title="Mažmeninės prekybos tinklų pelnai"]

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Klysta tie, kurie į pasaulį žiūri per „Excel‘io“ lentelę 3

Nereikia aukoti efektyvumo vardan kūrybos, arba atvirkščiai. Rinkodaros kampanijos efektyvumas visų pirma...

Rinkodara
2019.02.17
„Amazon“ išsirinko vietą fizinei parduotuvei Londone

JAV prekybos milžinė „Amazon“ rezervavo plėtrai už JAV ribų tikusią prekybinę erdvę, teigia „The Grocer“...

Prekyba
2019.02.17
Kodėl naujausių technologijų be gyvų pardavimų neparduosi

Tik teoretikai gali galvoti, kad technologijoms parduoti labiausiai tinka elektroninė prekyba. Realybėje...

Pardavimai
2019.02.17
Vasario 16–ajai – išradingi verslo sveikinimai Lietuvai 2

Lietuvos Valstybės atkūrimo dieną išradingai pažymi ir gyventojai, ir verslas. Vienos bendrovės pasirūpina...

Rinkodara
2019.02.16
Į kvitų loteriją įtraukiamos ir kai kurios parduotuvės

Kvitų loterijoje dalyvaujantys gyventojai nuo šiol galės bandyti laimę, registruodami kvitus ne tik už...

Prekyba
2019.02.16
Norvegų „Coop Norge“ išmokėjo 100 mln. Eur dividendų 6

Norvegijos prekybos tinklas „Coop Norge“ akcininkams išmokėjo rekordinio dydžio dividendus už 2018 m.

Prekyba
2019.02.16
Kaune formuojasi naujas turgus 1

Kauno Dainavos rajone, šalia prekybos miestelio „Urmas“, formuojasi naujas ne maisto prekių turgus po atviru...

Prekyba
2019.02.16
Sausio metinė infliacija sudarė 1,7%

Vartojimo prekių kainos per metus padidėjo 0,9%, paslaugų – 4,1%, skelbia Statistikos departamentas.

Prekyba
2019.02.15
„Login“ organizatoriai diskriminavo vyrus 5

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nusprendė, kad technologijų ir inovacijų festivalio „Login“ nemokamų...

Rinkodara
2019.02.15
Gamintojai nusivylę: tikrieji ministerijos siūlymai dėl „Metrail“ skiriasi nuo skelbtų viešai

Gamintojus ir importuotojus atstovaujančios pakuočių atliekų tvarkymo organizacijos teigia, kad Aplinkos...

Paslaugos
2019.02.15
700–jam Vilniaus gimtadieniui – jubiliejinis logotipas

700-ojo Vilniaus gimtadienio, kurį miestas švęs 2023 m., logotipo koncepcijos konkurse varžėsi 75 dalyviai.

Rinkodara
2019.02.15
Kvitų loterija plečiasi į IKEA, bet ne į „Maximą“ 12

Vasario 18 d. įsigalioja kvitų loterijos taisyklių pakeitimai. Žaidime galės dalyvauti ir kvitai už prekes...

Finansai
2019.02.15
Kaip išlaikyti balansą tarp efektyvumo ir kūrybiškumo 1

Dažnai reklamos efektyvumo apdovanojimuose ant pakylos matome tuos prekių ženklus, kurių kampanijose...

Rinkodara
2019.02.14
Veterinarijos vaistinės perrikiuoja asortimentą: šunų ir kačių šeimininkai čia labiausiai laukiami Premium

Net mažiausiuose miestuose veterinarijos vaistinių asortimentas keičiasi: anksčiau čia pagrindinis pirkėjas...

Gazelė
2019.02.14
„O‘Leary‘s“ valdytoja Lietuvoje kurs kino teatrą, restoranus

Restoranų tinklą „O‘Leary‘s“ valdanti Estijos bendrovė „APL Restaurants“, Lietuvoje įsteigusi dar tris naujas...

Paslaugos
2019.02.14
Dar viena kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ ir „Facebook“ 4

Europos Parlamentas ir ES Taryba pasiekė preliminarų susitarimą dėl autorių teisių internete, kuris suteiks...

Rinkodara
2019.02.14
Teisininkai būgštauja, ar „vaučerių“ sistemos dalyviams neteks grąžinti paramos Premium 1

Vadinamųjų vaučerių įstatymas įregistruotas, bet į Europos Komisiją (EK) dėl leidimo teikti tokią paramą...

Prekyba
2019.02.14
IKEA savo e. platformoje prekiaus ir konkurentų gaminiais

Švedijos baldų prekybos milžinė IKEA ketina paleisti pardavimų platformą, kurioje būtų prekiaujama ir...

Prekyba
2019.02.14
Lietuvoje daugiausia ženklų registravo „TV Play Baltics“, užsienyje – „Franmax“ Premium

Lietuvoje šiek tiek sulėtėjo naujų prekių ženklų ir patentų registracija, tačiau išaugo dizaino sprendimų...

Prekyba
2019.02.13
„Lidl“ tarptautinio verslo maržos žemiausiame lygyje nuo 2012 m. 3

Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Lidl“ EBIT maržos lygis yra žemiausias nuo 2012 m., ir tai lėmė aktyvi...

Prekyba
2019.02.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau