„Iki“ vadovas: galvokite ir apie tai, kaip išlaikyti esamus investuotojus

Publikuota: 2018-10-13
Gerardas Rogas, „Palink“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Gerardas Rogas, „Palink“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Mažmeninės prekybos sektoriaus augimas 2019 m. sieks 5-6%, o mažmeninės prekybos tinklo „Palink“ apyvarta augs kartu su rinka, prognozuoja Gerardas Rogas, prekybos tinklo „Iki“ generalinis direktorius.

Vokiečių, prancūzų, belgų, šveicarų ir italų prekybos bendrovėms, kurios bendrame investicijų portfelyje turi „Palink“ akcijų, atstovaujantis p. Rogas, sako, kad įstatymai turėtų skatinti konkurenciją, o valdžios atstovai turėtų galvoti ne tik kaip pritraukti, bet ir išlaikyti esamus investuotojus.

Artėjantys 2019 m. prekybos sektoriui bus panašūs į šiuos metus: netrūks iššūkių, tačiau didelių pokyčių nereikėtų tikėtis. Ekonomika auga, stiprėja vidaus paklausa, kyla darbo užmokestis ir daugėja investicijų, sako p. Rogas.

„Viso to rezultatas – laimi kiekvienas pirkėjas, nes mažmeninės prekybos rinkos dalyviai turi dar stipriau kovoti dėl pirkėjų dėmesio, daugiau investuoti į apsipirkimo patirtį ir,  žinoma, užtikrinti kokybiškus produktus už patraukliausią kainą“, – sako p. Rogas.

Kalbėdamas apie viešojoje erdvėje pasirodžiusius pranešimus, skirtus mažmeninės prekybos rinkos reguliavimui, vadovas nesiėmė vertinti ir komentuoti tol, kol nepamatys konkrečių projektų ar įstatymo pakeitimų minėtais klausimais.

„Esame įsitikinę, kad mūsų šalyje galiojantys įstatymai turėtų skatinti konkurenciją, valdžios atstovai turėtų galvoti ne tik kaip pritraukti, bet ir išlaikyti esamus investuotojus“, – pabrėžia p. Rogas.

Jo nuomone, konkurencinė aplinka išliks tokia pat aktyvi, parduotuvės veikia brandžioje rinkoje, todėl radikalesni pokyčiai neplanuojami. Vertindamas galimus pokyčius, pašnekovas sako, kad kitąmet tikėtinas sveikesnių produktų asortimento augimas, esamų prekių ženklų atsinaujinimas, naujų prekių ženklų atsiradimas visuose rinkos sektoriuose – tiek maisto, tiek drabužių ir avalynės prekyboje. Visų rinkos sektorių laukia iššūkiai dėl aktyvios konkurencijos ir mažėjančio vartotojų skaičiaus.

Paklaustas apie planuojamą biudžetą p. Rogas sako, kad sąnaudos didės, nes kils darbo užmokestis, energijos kainos. Taip pat augs investicijos į naujų parduotuvių atidarymus bei esamų parduotuvių atnaujinimą.

„Taupymų, deja nesitikime“, – sako p. Rogas.

Ateinančiais metais strategijoje ypatinga vieta teks plėtros planams. Planuojama rekonstruoti 50 parduotuvių ir atidaryti 20 naujų.

VŽ rašė, kad neįvykus „Rimi“ ir „Iki“ sandoriui, įmonės strategija yra kuo greičiau atnaujinti visus užšaldytus projektus, įgauti pagreitį ir toliau augti Lietuvos rinkoje. Įmonės akcininkams nevisiškai aišku, kodėl nebuvo gautas leidimas jungtis, bet jie šioje istorijoje deda tašką ir pasiryžę toliau dirbti Lietuvoje.

Kitų prekybos sektoriaus lyderių prognozes skaitykite ČIA.

Rezultatai

VŽ rašė, kad prekybininkų konkurencija ir priemonės, kuriomis siekiama išlaikyti savo rinkos dalį, kainuoja vis brangiau.

„Palink“ praėjusiais metais uždirbo 10,12 mln. Eur audituoto konsoliduoto grynojo pelno – 15,9% daugiau nei 2016 m., kai jis buvo 8,72 mln. Eur. Praėjusiais metais įmonės plėtra buvo beveik sustojusi, nes buvo laukiama palankaus KT sprendimo dėl sandorio su „Rimi“. „Palink“ audituotos konsoliduotos pardavimo pajamos per metus padidėjo 1,6% – iki 642,89 mln. Eur. Grupę sudaro bendrovė „Palink“ ir jos antrinės bendrovės „Eglidama“ ir Latvijos „Crec“, tačiau įmonė nurodo pernai jas pardavusi. 

[infogram id="a248fad6-b4dd-47f7-8117-ef6436852be8" prefix="7TU" format="interactive" title="Mažmeninės prekybos tinklų pelnai"]

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Metrail“ istorijoje – nauja bylų lavina ir krizės nuojautos Premium 1

Milijonus taršos mokesčio dėl „Metrail“ istorijos turintys sumokėti gamintojai ir importuotojai vėl...

Pramonė
06:00
G. Balnis: naujausias prekybos centras, į kurį noriu patekti, yra oro uostas Premium 1

Tradiciniams prekybos centrams vis sunkiau pritraukti lankytojų, kurie daugiau laisvalaikio skiria kitokioms...

Seimas uždraudė sporto renginiuose stiprų alkoholį 2

Seimas uždraudė visuose sporto renginiuose ne tik prekiauti stipriu alkoholiu, bet ir jį vartoti. Tačiau...

„Pupa“ pasirašė sutartį su „Pepco“

Gruodį sostinės Pilaitės mikrorajone esančiame 6.300 kv. m prekybos centre „Pupa“ atidarys „Pepco“...

„Lidl“ plečiasi dar dviejuose miestuose 3

Vokietijos mažmeninės prekybos tinklas „Lidl“ ketvirtadienį atidarė pirmą parduotuvę Palangoje, o kitą...

Švelninamos prekybos pirotechnika taisyklės

Verslininkams ėmus piktintis, kad galingesniais fejerverkais prekiauti Lietuvoje pastaruoju metu galėjo tik...

Perveneckas: H&M atidarys COS parduotuvę Vilniuje 9

Rimantas Perveneckas, „Aprangos“ grupės vadovas, dalyvaudamas „Newsec“ NT tendencijų pristatymui skirtoje...

Estijoje iškelta byla keliones į Krymą pardavinėjusioms turizmo agentūroms 5

Estijos turizmo agentūros, ignoruodamos Europos teisę ir keldamos riziką savo klientams, metai iš metų...

Vilniaus „Akropolis“ imasi pokyčių: vizualizacijos – ant stalo Premium 11

Po ilgų svarstymų ir sprendimų paieškų „Akropolis Group“ patvirtino projektą „Akropolis persirengia“, kurio...

„Rimi“ atidarė naują parduotuvę Kaune

Kaune, Vilijampolėje, atidaryta nauja „Rimi” parduotuvė. Tai 57-a „Rimi” prekybos tinklo parduotuvė Lietuvoje...

2019 m. biudžetas: augsiančios pensijos, vaiko pinigai, algos pasieks prekybininkus 2

2019 m. augsiančios biudžeto socialinės ir kitos išlaidos – senatvės pensijos, vaiko pinigai, medikų ir...

„Barbora“ plečiasi Estijoje

Didžiausia Baltijos šalyse elektroninė maisto ir kasdienių prekių parduotuvė „Barbora“ pradeda veiklą...

„Urmas“ investavo į automobilių stovėjimo aikštelės išplėtimą

UAB „Prekybos miestelis Urmas“ išplėtė savo automobilių stovėjimo aikštelę Kaune. Ji padidėjo iki 3.600...

„Decathlon“ rezultatai Vilniuje lems plėtrą kitose Baltijos šalyse Premium 14

Prancūzijos sporto ir laisvalaikio prekių gamybos ir prekybos milžinė „Decathlon“ netrukus atidarys pirmą...

Kižienė: Švedija skatina verslą, o Lietuvoje pagrindinis leitmotyvas yra nauji draudimai 17

Jeigu Švedijoje keičiama verslo aplinka – tai daroma atsakingai, tariamasi ir diskutuojama su verslu, duodama...

„Mobilieji mokėjimai“ su MoQ žengia į „Caffeine“ tinklą 3

Prie mobiliųjų mokėjimų platformos „MoQ“ prisijungė 30-ies kavinių tinklas „Caffeine“. Tai antras didžiausias...

Technologijos
2018.10.15
„Sears“ skelbia bankrotą

Viena svarbiausių JAV prekybininkių, prisidėjusi prie amerikiečių pirkimo įpročių pokyčių, nepajėgia...

„Franmax“ vadove skiriama Šimė 30

„Maxima grupės“ antrinės įmonės „Franmax“ vadove skiriama Eglė Šimė – dabartinė bendrovės IT centro vadovė.

Vadyba
2018.10.15
Š. Keserauskas: protingai taikytis prie konkurentų elgesio nedraudžiama Premium 13

Ūkio subjektams nėra draudžiama protingai prisitaikyti prie konkurentų elgesio, tačiau svarbu, kad įmonės...

Švedijos milžinė IKEA atidarys parduotuvę Estijoje

Iš Baltijos šalių pirmiausia į Lietuvą žengęs baldų ir interjero prekių tinklas IKEA neseniai atidarė...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau