Neįvykusios „Rimi“ ir „Iki“ jungtuvės konfidencialumo migloje

Publikuota: 2018-07-19
VŽ koliažas
VŽ koliažas
Redakcijos nuomonė

Mažmeninės prekybos tinklų „Rimi“ ir „Iki“ sandoris, kuriam įvykus „Rimi“ už 213 mln. Eur būtų įsigijusi „Iki“, po pusantrų metų trukusių procedūrų užstrigo paskutiniame etape. Būtina sandorio užbaigimo sąlyga buvo perleisti septyniolika parduotuvių trečiajai šaliai. Tačiau rasti pirkėjai neįtiko Konkurencijos tarybai. Kokie tai buvo trūkumai, surašyta konfidencialiame nutarime, o visuomenei lieka neaiškūs ir tai sudaro terpę spekuliacijoms.

Priežastys, dėl kurių Konkurencijos taryba (KT) neleido jungtis mažmeninės prekybos tinklams „Rimi“ ir „Iki“, žinomos tik siauram ratui su sandoriu susijusių šalių. Kodėl netiko nė vienas potencialus pirkėjas iš šalies, pageidavęs įsigyti septyniolika besijungiančių tinklų parduotuvių, konkurencijos sargai neatsako. Tad visuomenei belieka spėlioti...

Šarūnas Keserauskas, KT pirmininkas, VŽ sako, kad nutarimo informacija susijusi su ūkinių subjektų komercinėmis paslaptimis, todėl negali jos atskleisti. Tarybą saugoti komercines paslaptis įpareigoja Konkurencijos įstatymo 21 straipsnis, paaiškina p. Keserauskas. Tegul taryba saugo tas komercines paslaptis, bet rinkai reikia paaiškinti neigiamo sprendimo priežastis, nes Lietuvos verslų savininkų norai pirkti ir parduoti verslus rinkoje nesibaigia šių dviejų prekybos tinklų reikalais.

Kažkodėl manoma, kad savo verslus valdantys žmonės tiesiog turi pasikliauti, kad priežiūros institucija priėmė objektyvų, teisingą sprendimą. Tik tai nėra paprasta, kai KT pavadinimas neigiamame kontekste minimas Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto (NSGK) pažymoje, ten pat pateikta informacijos apie galimai nesąžiningą tarybos narį Eloną Šatą. Juo labiau, kad šis narys dirbo ir nagrinėjant „Rimi“ bei „Iki“ jungtuvių prašymą. VŽ nesiima spręsti, ar p. Šatas dorai atliko savo pareigą, jokių įrodymų prieš jį nepateikta, o ir p. Keserauskas tvirtina pasitikintis savo pavaldiniu, bet bangos per rinką nuvilnijo... Tokiame kontekste argumentuoti valstybės institucijos paaiškinimai, dėl kurių priežasčių netiko potencialūs 17-os parduotuvių pirkėjai, yra kaip niekada reikalingi ir būtų pateikti pačiu laiku. Beje, kai kurios institucijos, pavyzdžiui, Valstybinė mokesčių inspekcija, „Sodra“ teikia verslui naudingus paaiškinimus. Nors ir „ne karo sąlygomis“ valstybės institucijai derėtų teikti rinkai išaiškinimus dėl vienokių ar kitokių savo sprendimų. Žinojimas padėtų verslininkams nepigų pirkimų ir pardavimų procesą planuoti atsakingiau, eliminuojant tokius prie sandorių žlugimo vedančius sprendimus.

O dabar „Rimi“ ir „Iki“ sandorio istorija apaugo įvairiomis sąmokslo teorijomis, kurias pakurstė ir KT paslaptingumas, ir Gerardas Rogas, „Palink“, valdančios „Iki“ tinklą, generalinis direktorius. Interviu VŽ jis teigia, kad nuoširdžiai nežino, dėl kokios konkrečiai priežasties nebuvo gautas leidimas užbaigti „Rimi“ ir „Iki“ sandorį. Tačiau jis, priešingai nei mes, KT nutarimą matė... ir jam vis tiek liko neaišku?

„Sakote, kad tai (netinkami septyniolikos parduotuvių pirkėjai – red. past.) yra kliūtis sandoriui įvykti? Reikėtų nepamiršti, kokia maža yra Lietuvos rinka ir kokia didelė mažmenos versle yra konkurencija! Ar Lietuva, turinti 2,8 mln. gyventojų, kurių vis mažėja, yra tikslinė šalis „Alibaba“ arba „Walmart“, kurie laukia progos žengti į rinką? Lietuvos mažmeninės prekybos rinkoje veikia stiprios bendrovės, įskaitant ir pačias mažiausias. Kasdien su kai kuriais smulkesniais konkuruojame ir matome, kaip gerai jie dirba. Jie tikrai yra radę savo vietą ir gali palaikyti konkurencinį spaudimą.“

Ponas Rogas sako negalintis spekuliuoti, kokios buvo tikrosios sandorio žlugimo priežastys, ir to nedaro ne dėl to, kad yra diplomatiškas; galėtų kalbėti, jei vis dar norėtų parduoti bendrovę.

„Dabar viskas baigta, traukinys nuvažiavo. Gyvename demokratinėje šalyje ir taryba turi teisę priimti tokį sprendimą. Esu nusivylęs, kad susijungimas neįvyko. Manau, kad Konkurencijos tarybos priimtas sprendimas nėra naudingas Lietuvai, bet dabar jau nieko nepakeisime – judėkime į priekį“, – interviu VŽ teigė p. Rogas.

Ponas Keserauskas VŽ teigia, kad draudimas įgyvendinti sandorį priimtas atstovaujant vartotojų interesams, o investuotojai turėtų matyti, kad Lietuvoje konkurencijos politika yra veiksminga.

VŽ nuomone, konkurencijos sargai kurtų gerąją praktiką, sustiprintų pasitikėjimą institucija ir padėtų verslininkams geriau suprasti, kokiais principais remiamasi Lietuvoje formuojant konkurencinę aplinką, jei jie įvardytų, dėl kokių konkrečių priežasčių „Rimi“, planavusi prisijungti „Iki“, po pusantrų metų trukusių procedūrų negavo leidimo baigti sandorį.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Topo centras“ jau laikosi ES pirkėjų teisių internete direktyvos, kuriai pritarė EP

Skaitmeninio turinio vartotojai, taip pat internetinių ir įprastų parduotuvių klientai įgis daugiau teisių...

Prekyba
2019.03.26
IKEA eksperimentas: baldų nuoma biurams

Švedijos baldų prekybos milžinė IKEA Šveicarijoje pasiūlė biurams ne pirkti, bet išsinuomoti baldus.

Prekyba
2019.03.26
Autorių teisių direktyvai skaitmeninėje erdvėje – žalia šviesa 9

Europos Parlamente uždegta žalia šviesa dėl autorių teisių internete – priimta daugybę ginčų tarp turinio...

Rinkodara
2019.03.26
Kodėl piktnaudžiauti nuolaidomis neverta

Visi nori nuolaidų, o konkurencija spaudžia jų suteikti. Bet „Forbes“ primena, kad būdamas pigus – nelaimėsi,...

Gazelė
2019.03.26
„Zara Home“ taps „Zara“ parduotuvių dalimi

Ispanijos drabužių prekybininkė „Inditex“ nusprendė nebeplėtoti savo prekės ženklo „Zara Home“ parduotuvių, o...

Prekyba
2019.03.26
Atidaroma keturių X „Maxima“ 11

Mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“ po tris mėnesius trukusio remonto Vilniaus prekybos ir pramogų centre...

Prekyba
2019.03.26
Dovanų pardavėjai į Lietuvą vilioja užsienio socialinių tinklų žvaigždes 1

Dovanų bendrovės „Tinggly“ įkūrėjas, „Laisvalaikio dovanos“ vadovas, imasi netradicinio projekto – į...

Rinkodara
2019.03.26
„Alaus džentelmenas“ M. Matukaitis: reikia ne taupyti, o bandyti uždirbti daugiau Premium 7

Kai įmonė į pirmąją poziciją iškelia taupymo strategiją, tai yra pirmas žingsnis į susinaikinimą. Taip,...

Rinkodara
2019.03.26
Prekybos tinklų medianos: „Lidl“ šoktelėjo į viršų 6

Tarp didžiausių prekybos tinklų vidutinio darbo užmokesčio mediana išsiskiria mažmeninės prekybos tinklas...

Prekyba
2019.03.26
„Rimi“ administracija įsikūrė biurų pastate „Duetto II“ 5

Prekybos tinklą „Rimi“ valdančios bendrovės „Rimi Lietuva“ administracija persikėlė į naują biurą,...

Prekyba
2019.03.26
Kodėl „Vynotekos“ franšizė Tauragėje pasiteisino, Telšiuose – ne Premium 1

Kas sėkmingai veikia viename mieste, nebūtinai pasiteisina kitame: su tuo turėjo susitaikyti UAB „Tūkstantis...

Gazelė
2019.03.26
Naujos „Lidl“ reklamos veidai – parduotuvių darbuotojai

Naujojo „Lidl Lietuva“ įvaizdinio vaizdo klipo epicentre – kone nuo prekybos tinklo atsidarymo Lietuvoje...

Rinkodara
2019.03.25
G. Bandzevičius: nuo 2021 m. atidarysime po „Rimi“ parduotuvę kas mėnesį Premium 13

Giedrius Bandzevičius, „Rimi Lietuvos“ vadovas, interviu VŽ sako, kad iki 2023 m. pabaigos prekybos tinklas...

Prekyba
2019.03.25
Centrinėje Briuselio stotyje „Lidl“ atidarė „pop-up“ sodą

Žemų kainų tinklas „Lidl“ Belgijos sostinėje esančioje centrinėje stotyje įrengė laikiną sodą. Ši koncepcija...

Prekyba
2019.03.25
„Lietuvos energija“ skelbia 1,5 mln. Eur vertės konkursą

Energetikos įmonių grupė Baltijos šalyse „Lietuvos energija“, ruošdamasi esminių savo strategijos LE 2030...

Rinkodara
2019.03.25
Su „Baltic Petroleum“ susijusiai įmonei teks sumokėti 668.000 Eur PVM nepriemoką Premium 2

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) pagrįstai nurodė sumokėti apie 668.000 Eur PVM su UAB „Baltic Petroleum“...

Finansai
2019.03.25
„Microsoft“: didės dirbtinio intelekto reikšmė prekyboje  3

57% apklaustų bendrovių vadovų tikisi, jog dirbtinis intelektas jiems padės pagerinti klientų aptarnavimo ir...

Prekyba
2019.03.25
Vilniaus prekybos centro CUP nuomininkų apyvarta augo 7%  3

Sostinės prekybos centro CUP nuomininkų apyvarta 2018 m. siekė 28,44 mln. Eur be PVM ir buvo 7% didesnė nei...

Prekyba
2019.03.25
Sėkmingiausias naujas produktas – „Švyturio-Utenos alaus“ kokteilis 2

Lietuvos aludariai susigrąžino sėkmingiausio naujo produkto titulą. 2018 m. jis atiteko „Švyturio-Utenos...

Rinkodara
2019.03.25
Įmonėms netikėtai vėl brangsta pakuočių tvarkymas Premium 2

Daliai gamintojų ir importuotojų šiais metais už prekių pakuočių atliekų sutvarkymą teks mokėti brangiau, nei...

Paslaugos
2019.03.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau