Išrinkti maisto pramonės lyderiai

„Kadangi „Sektorių lyderių“ reitinge šalia įmonių dydžio labai didelę reikšmę turi jų gebėjimas augti, tai viršutinė reitingo lentelės dalis priklauso smarkiausiai augantiems“, – atkreipia dėmesį Arūnas Janeliūnas, „Verslo žinių“ Duomenų analizės skyriaus vadovas
Visą TOP maisto pramonės reitingą su bendrovių finansiniais rezultatais ir vadovų komentarais rasite šiame „Verslo žinių“ straipsnyje.
2022 m. pajamų augimu išsiskyrė pieno perdirbimo bendrovės – lyderių dešimtuke jų keturios. Tiesa, prieš metus jų buvo dar daugiau – penkios.
Patys pienininkai skaičiuoja, kad praėjusiais metais Lietuvos pieno sektorius sugeneravo aukščiausias apyvartas (daugiau nei 1 mlrd. Eur) ir aukščiausias EBITDA (daugiau nei 60 mln. Eur).
„Smarkiai pelnus pasididino cukraus gamintojai. „Lietuvos cukraus fabrikas“ lyderių penketuke, o visai netoli dešimtuko yra AB „Nordic Sugar Kėdainiai“, – atkreipia dėmesį A. Janeliūnas.
Alaus gamintojų pelnai 2022 metais smuktelėjo, tačiau dešimtuke yra du bravorai – „Volfas Engelman“ ir „Švyturys – Utenos alus“.
[infogram id="7dc13f4b-7451-409d-b2c7-8c38944c8678" prefix="kyl" format="interactive" title="Sektorių lyderiai 2023: maisto pramonė"]
Metodikos pokyčiai
2023 m. sektorių lyderių metodikoje šalia buvusių devynių kriterijų atsiranda dešimtasis – vidutinis įmonės darbuotojų skaičius 2022 m. Viena vertus, jis leidžia geriau įvertinti vidutinį darbo užmokestį įmonėje – kuo didesniam darbuotojų skaičiui mokamas didesnis darbo užmokestis, tuo įmonė gauna aukštesnį vertinimą. Be to, darbuotojų skaičius įtrauktas į vertinimo metodiką kaip dar vienas bendrovių vertinimo kriterijus. Jam šiemet suteiktas toks pat svoris kaip ir bet kuriam kitam rodikliui, ir tai rodo, kad daugiau balų gauna daugiau įdarbinančios bendrovės.
„Įmonių darbuotojų skaičius visuomet buvo mūsų analitikų akiratyje, tačiau šiemet jis į reitingo metodiką įtrauktas tiesiogiai. Manome, kad darbuotojų stokos laikais tai yra svarbus matas, išryškinantis tikruosius lyderius, pas kuriuos darbuotojų skaičius didėja“, – sako „Verslo žinių“ Duomenų analizės skyriaus vadovas.
Šiais metais nauja ir tai, kad, priešingai nei pernai, kai vertinamos buvo tik TOP 1.000 pagal apyvartą įmonės, galimybė dėl sektoriaus lyderio titulo varžytis atsirado visoms laiku finansines ataskaitas Registrų centrui pateikusioms bendrovėms, kurių pardavimo pajamos perkopė 10 mln. Eur, o darbuotojų skaičius viršijo 20. Kaip ir anksčiau, išimtis buvo taikoma tik HORECA ir reklamos segmentų verslams, vertintiems be žemutinės pajamų ir darbuotojų skaičiaus ribos.
Be to, šiemet iš reitingo automatiškai nebešalinamos nuostolingos įmonės, nes kai kuriose verslo srityse sukuriama vertė konkrečiais metais nebūtinai išmatuojama pelnu.
Iš viso šiais metais vertintos 1.670 įmonių, kai pernai jų buvo 966.
[infogram id="a9db7f39-b7c6-4255-a736-75d465aaea09" prefix="bjm" format="interactive" title="Lietuvos sektorių lyderiai 2023: vertinimo metodika"]