„Fazer Lietuva“: perkamoji galia mažėja, pirkėjai tampa jautrūs kainai

Anne Mere, „Fazer Lietuva“ vadovė, vertindama praėjusių metų prekybos tendencijas, teigia, kad infliacijos fone pirkėjų optimizmas 2022 m. mažėjo, tačiau vis dar išliko aukštesnis nei 2009 m.
„Didžiausią susirūpinimą kėlė karas Ukrainoje, augančios komunalinių paslaugų ir maisto kainos. Tai keitė vartotojų elgseną: jie ieškojo nuolaidų, keitė prekės ženklus, ieškojo alternatyvų, pavyzdžiui, rinkdamiesi parduotuvę, o savo apsipirkimus planavo iš anksto. Nepaisant visų šių pokyčių, duona išliko viena iš svarbiausių kategorijų, skatinančių vykti į maisto parduotuvę“, – pranešime cituojama A. Mere.
Anot jos, spręsdami, kurią duoną rinktis, vartotojai vis dar renkasi ją pagal prekės ženklą, bet akcijų svarba – „nenuginčijama“. 2022 m. „Fazer Lietuva“ buvo priversta peržiūrėti kainas.
Christopho Vitzthumo, „Fazer“ grupės generalinio direktoriaus ir prezidento teigimu, 2022 m. buvo ypatingi tiek verslui, tiek gyventojams.
„Per praėjusius metus vartotojų susirūpinimas pandemija greitai virto susirūpinimu dėl invazijos į Ukrainą ir sparčiai kylančių kainų. Namų ūkiai patiria vis didesnį finansinį spaudimą ir įvyko aiškių vartotojų elgsenos pokyčių, kurių svarbiausias – padidėjęs sąmoningumas dėl kainų. Vartotojų perkamoji galia mažėja, todėl didėja jautrumas kainoms“, – atkreipia dėmesį C. Vitzthumas.
Pasak grupės vadovo, iššūkių kupino laiko verslas tikisi ir pirmoje šių metų pusėje: energetikos sektoriuje išlieka neapibrėžtumas, svyruoja žaliavų ir pakavimo medžiagų kainos.
Anot A. Mere, kuri taip pat vadovauja ir „Fazer Bakery Baltic“, bendrovė pernai ir šiemet ieškos naujų perspektyvių krypčių – atsižvelgiant į vartotojų poreikius, pasiūlys dar daugiau sumuštinių ir skrudinimo duonų. Šios duonos pasirodys su nauju prekės ženklu.
„Tradicinės ruginės duonos ir batonų vartojimas mažėja ne pirmus metus. Nepaisant to, auga kiti modernūs kvietinės duonos formatai: mažų porcijų duonelės, tortilijos“, – sako A. Mere.
Kita strateginė bendrovės kryptis – procesų skaitmenizavimas ir tvarumo užtikrinimas.
„Dirbome su vidinių procesų optimizavimu, ypač logistikos srityje. Pernai aktyviai skaitmenizavome verslo procesus. Taip pat nuolat dirbame su išsikeltais tvarumo tikslais: siekiame naudoti kuo daugiau 100% perdirbtų pakuočių bei gamybos atliekų mažinimo ir tvaraus jų panaudojimo“, – vardija A. Mere.
„Fazer“ – tarptautinė kompanija, eksportuojant į maždaug 40 šalių. „Fazer“ grupei priklauso „Fazer food services“, valdanti restoranų tinklą, bei „Fazer bakeries & confectionery“, kuriai priklauso kepyklos ir saldumynų fabrikai.
2022 m. „Fazer“ grupės grynieji pardavimai siekė 1,1 mlrd. Eur, joje dirbo 5.000 darbuotojų.