Gamintojams – ES lėšos įrangai pirkti ir kitas „Naujų galimybių“ variantas

Investicijoms į tradicinės pramonės technologinį atnaujinimą ministerija siūlo skirti 80 mln. Eur. Ministerija priduria, kad konkreti priemonės veiklos pradžia dar nesuplanuota.
„Šia priemone siekiama sudaryti sąlygas tradicinės pramonės, veikiančios regionuose, technologiniam atnaujinimui ir reikšmingam darbo našumui augimui, netaikant griežtų sumanios specializacijos veiklos ribojimų“, – „Verslo žinias“ informuoja Lukas Savickas, ekonomikos ir inovacijų ministras.
Ministro teigimu, parama būtų teikiama paskolų forma. Bet ateityje žadama vertinti galimybę dalį paskolos nurašyti.
„Jei įmonė pasiektų numatytus rodiklius, būtų papildomai vertinama galimybė dalį paramos suteikti ir dotacijos forma ją nurašant“, – aiškina L. Savickas.
Verslas pasigenda finansinių priemonių naujiems įrenginiams įsigyti.
„Verslo plėtrai – mes norime plėsti laboratorijas, įsigyti įrangos – kvietimų nėra. Žiūrėjau priemonę, skirtą įmonių CO2 išmetimams mažinti, – norint į ją pretenduoti, bus privalu įsigyti analogišką, bet mažiau taršią įrangą, nei turi įmonė. Bet jeigu tokią įrangą turi, tarkime, jau dvejus metus, ji bus jau morališkai pasenusi“, – atkreipia dėmesį Žilvinas Dubosas, kosmetikos gamybos UAB „Cosmoway“ direktorius.
Darius Varnas, šaldytuvų gamybos AB „Snaigė“ vadovas, patikina, kad finansavimas įrenginiams atnaujinti aktualus daugeliui įmonių.
„Restruktūrizuojamos įmonės statusą turinčiai „Snaigei“ yra sudėtinga dalyvauti tokiose finansinėse programose. Tačiau mes bandome ir dalyvaujame ten, kur tik įmanoma. Manau, kad beveik visos gamybos įmonės suinteresuotos naujais įrenginiais ir technologijomis. Efektyvumo didinimas kiekvienam gamybininkui vienas svarbiausių uždavinių“, – sako D. Varnas.
Ir parodoms, ir verslo misijoms
START plane 2025 m. II ketv. – 2026 m. I ketv. laikotarpiui eksporto skatinimo priemonėms siūloma panaudoti 0,6 mln. Eur.
„Šiuo atveju svarstomos eksporto skatinimo ir įsitvirtinimo užsienio rinkose priemonės, tokios kaip grupinis tarptautinių partnerysčių plėtros iniciatyvų įgyvendinimas, apimantis grupinį įmonių ir jų produkcijos pristatymą užsienyje vykstančiose tarptautinėse parodose bei mugėse ir grupinį išvykstamųjų verslo misijų organizavimą“, – detalizuoja ministras.
Ankstesniu ES finansiniu laikotarpiu veikusi panaši priemonė „Naujos galimybės“ buvo labai populiari.
Ministerijos skaičiavimu, planuojamas finansavimo poreikis yra preliminarus, remiantis iki šiol įgyvendintų priemonių patirtimi. Ir po konsultacijų su verslu jis gali keistis.
„Svarstomos priemonės padėtų mažoms ir vidutinėms įmonėms, ypač orientuojantis į tam tikrus sumanios specializacijos segmentus“, – mano L. Savickas.
D. Varnas pabrėžia, kad dalyvavimas parodose ir mugėse yra vienas pagrindinių būdų rasti naujų pardavimo kanalų. Todėl tie, kas galėjo dalyvauti priemonėje „Naujos galimybės“, tie dalyvavo. Neabejojama, kad ir nauja priemonė būtų patraukli.
„Tokia priemonė labai naudinga, o jai panaudoti ES mokesčių mokėtojų pinigai išleidžiami labai protingai“, – pabrėžia „Snaigės“ vadovas.
Ministerija žada didelį dėmesį skirti ir esamų priemonių efektyvumo peržiūrai, kad lėšos būtų skiriamos didžiausią poveikį turinčioms priemonėms.
Žinios, vertos jūsų laiko
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai