2024-07-31 17:22

Restruktūrizavimo siekiančios „Utenos trikotažo“ grupės pusmečio nuostolis – 2,3 mln. Eur

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Pirmąjį metų pusmetį „Utenos trikotažo“ įmonių grupė pardavė produkcijos ir suteikė paslaugų už 7,4 mln. Eur, tai yra 36,2% mažiau nei per tą patį laikotarpį praėjusiais metais, o pusmetį užbaigė su 2,3 mln. Eur nuostoliu prieš apmokestinimą. EBITDA rodiklis buvo neigiamas ir lygus 1,6 mln. Eur.

„Sudėtingiausias šiemet buvo pirmasis ketvirtis, kuris ypač paveikė pusmečio rezultatus. Šiuo metu darbo pilnam pajėgumui turime mažiausiai iki metų pabaigos. Tuo pačiu aktyviai ieškome naujų klientų, plečiame jų paieškos geografiją ir toliau įgyvendiname efektyvinimo veiksmus, susitelkdami į bendrovės perspektyviausių ir pelningiausių veiklų išsaugojimą,“ – bendrovės pranešime cituojama Nomeda Kaučikienė, AB „Utenos trikotažas“ vadovė.

Palyginti su pirmuoju 2023 m. pusmečiu, „Utenos trikotažo“ įmonių grupės didžiausio pardavimų segmento – užsakomųjų trikotažo gaminių – pardavimai šiemet sumažėjo 41,6%, iki 5,3 mln. Eur, nuosavų prekių ženklų – 8,7%, iki 1,08 mln. Eur. 

Daugiau nei 80% pagamintos produkcijos bendrovė eksportavo į Vakarų Europos šalis. Didžiausia eksporto kryptimi išlieka vokiškai kalbančių šalių regionas.

„Utenos trikotažo“ įmonių grupei, be „Utenos trikotažo“, priklauso bendrovės „Aboutwear“, „Gotija“, „Šatrija“ ir „Mrija“ (Ukraina). „Šatrijos“ gaminamų funkcinių-techninių drabužių pardavimai šių metų pirmąjį pusmetį sumažėjo 25,1%, iki 1,04 mln. Eur.

Smarkiai sumenkus paklausai ir nesiimant ryžtingų veiksmų, įmonės finansinė padėtis toliau tik blogėtų. Siekiant to išvengti, bendrovės valdyba inicijavo bendrovės restruktūrizavimą.

Akcininkų patvirtintiname restruktūrizavimo plane, kuris apima 4 metų laikotarpį, numatytos priemonės yra orientuotos į mokumo ir veiklos tęstinumo užtikrinimą ilguoju laikotarpiu. Įmonę siekiama pertvarkyti taip, kad net ir esant žemesniems pardavimams būtų atkurta pelninga įmonės veikla ir vykdomi įsipareigojimai darbuotojams, kreditoriams, partneriams.

Kai kurios veiklos bus perkeltos į subrangą, parduotas nekilnojamasis turtas, vertybiniai popieriai ir t.t. 

„Pagrindinė plano kryptis – toliau efektyvinti veiklą mažinant sąnaudas ir atsisakant nuostolingų, bet išlaikant kiek įmanoma daugiau perspektyvios veiklos apimčių. Mus vertina kaip aukštos kokybės vilnos drabužių gamintojus, esame pažengę sudėtingų techninių bei inovatyvių organinių medžiagų vystytojai – čia telksime savo inovacijų vystymo dėmesį ir sieksime, kad būtent tokia produkcija taptų „Utenos trikotažo“ gamybos pagrindu“, – tvirtina Nomeda Kaučikienė.

„Utenos trikotažas“ yra SBA grupės dalis.

52795
130817
52791