Po nuostolingų pernai metų „Baltik vairas“ sektoriaus atsigavimą prognozuoja 2025 m.
Įmonės vadovas Nerijus Gužauskas sako, kad tokie svyravimai sektoriuje yra patiriami periodiškai.
„Dviračių paklausos augimo bangą pajutome pandemijos laikotarpiu, kuomet žmonių judėjimą buvo stengtasi labiau lokalizuoti, o dviračiai tapo ypač populiariu pasirinkimu. Tvarus, maksimaliai netaršus keliavimas išlieka prioritetu visoje Europos Sąjungoje (ES), tačiau pabrangę energetiniai ištekliai, išaugusios palūkanų normos ir atitinkama bendra ekonominė situacija lėmė mažesnius dviračių pardavimus bei, atitinkamai, ir kuklesnę paklausą praėjusiais metais“, – bendrovės pranešime cituojamas N. Gužauskas.
„Baltik vairo“ vadovo vertinimu, būtinybė švelninti klimato krizę ir mažinti anglies dvideginio (CO2) išmetimą į aplinką dviračių gamintojams leis išlaikyti vartotojų susidomėjimą šia transporto priemone.
Europos Komisijos duomenimis, 2022 metais ES buvo pagaminta 14,7 mln. vienetų dviračių. Jų gamybos augimas siekė 10%, palyginti su 2021 metais ir 29%, per dešimtmetį nuo 2012 iki 2022 metų. Analitikai, projektuodami šio sektoriaus perspektyvas ilguoju laikotarpiu, taip pat numato globalų augimą, sudarantį iki keleto procentų per metus.
N. Gužauskas prognozuoja, kad dviračių sektoriaus atsigavimas neturėtų užtrukti: tikėtina, kad posūkis augimo kryptimi bus juntamas jau 2025 metais.
Kadangi pernai pardavimai sulėtėjo ir prekybininkų prioritetu išlieka turimų atsargų mažinimas, šiemet „Baltik vairas“ išlaikys kuklesnes gamybos apimtis. Išankstiniais duomenimis, Šiauliuose per šiuos metus bus pagaminta apie 240.000 dviračių, pernai jų buvo pagaminta 296.000 vnt.
Šiaulių dviračių gamintojas visą produkciją, pažymėtą užsakovų prekių ženklais, eksportuoja į Vakarų Europą: Nyderlandus, Vokietiją, Belgiją.
Pernykščius nuostolius lėmė išaugusios palūkanos, kadangi dviračių pramonėje reikia daug investuoti į žaliavas, atitinkamai ir daugiau apyvartos lėšų.
2023 metų pabaigoje „Baltik vaire“ dirbo 485 darbuotojai. Kontrolinis įmonės akcijų paketas (beveik 98%) priklauso UAB „Baltic Bicycle Trade“, kurią valdo Liuksemburgo bendrovė „KJK Sports“.
Šią vasarą naują dviračių gamyklą Kėdainių LEZ atidarys olandų kapitalo grupei „Pon Holdings“ priklausanti įmonė „Pon.Bike“. Kėdainiuose bus gaminami „Gazelle“, „Kalkhoff“, „Focus“, „Swapfiets“ ir „Urban Arrow“ prekių ženklų dviračiai.
Kinijos investuotojas Steve Zhu iš „Nantong Dingyu Vehicle Industry“ su dar dviem fiziniais asmenimis iš Lietuvos nusprendė atidaryti gamybos bazę Lietuvoje, nes ji yra patogioje vietoje tarp jo dviračių rėmų gamyklos netoli Šanchajaus (Kinija) ir pagrindinių rinkų Europoje.
UAB „Litbike“ surinkimo gamykla buvo atidaryta po to, kai 2019 m. Europos Sąjunga įvedė antidempingo muitus Kinijoje pagamintiems elektriniams dviračiams.