„Utenos trikotažo“ įmonių grupė: pardavimai mažėjo beveik perpus, patirta 1,48 mln. Eur nuostolių

Pasak bendrovės atstovų, Europos tekstilės sektorius adaptuojasi prie rinkos svyravimų ir pardavimų sugrįžimui ruošiasi antroje metų pusėje.
„Iš visų pramonės šakų apdirbamoji rikiuojasi paskutinė, kurią pasieks į įprastas vėžias pamažu grįžtančio vartojimo efektas. Veikia ir sezonų specifika, kai pirmasis ir antrasis ketvirčiai tekstilei tradiciškai yra lėtesni. Tačiau turime teigiamų signalų dėl vasaros pabaigos – „Utenos trikotažo“ klientai didesnius užsakymus planuoja antrai metų pusei, daugiausia liepos ir rugpjūčio mėnesiams“, – bendrovės pranešime cituojama Nomeda Kaučikienė, AB „Utenos trikotažas“ vadovė.
Pasak jos, dėl infliacijos, išaugusių palūkanų normų ir geopolitinių neramumų dalis klientų grąžino gamybą į Azijos šalis.
Palyginti su pirmuoju 2023 m. ketvirčiu, įmonių grupės didžiausio pardavimų segmento – užsakomųjų trikotažo gaminių – pardavimai sumažėjo 48,1% iki 2,5 mln. Eur, nuosavų prekės ženklų – 62,1% iki 0,2 mln. Eur.
„Utenos trikotažo“ bendrovė per pirmąjį ketvirtį patyrė 1,2 mln. Eur ikimokestinių nuostolių.
Tiek grupės, tiek bendrovės EBITDA išlieka neigiama – atitinkamai -1,17 mln. Eur ir -0,94 mln. Eur.
Didžiausia eksporto kryptimi išlieka vokiškai kalbančių šalių regionas.
„Stebime, kaip stiprūs, dešimtmečiais klestėję aprangos prekių ženklai stabdo savo veiklą, o nauji, vos startavę – eksponentiškai auga“,– atkreipia dėmesį N. Kaučikienė.
„Utenos trikotažo“ įmonių grupei, be „Utenos trikotažo“, priklauso bendrovės „Aboutwear“, „Gotija“, „Šatrija“ ir „Mrija“ (Ukraina).
„Šatrijos“ gaminamų funkcinių-techninių drabužių pardavimai šiais metais sumažėjo 40,3%.
Valstybės duomenų agentūros duomenimis, pirmąjį šių metų ketvirtį tekstilės gaminių gamyba sumažėjo 1,8%, įmonės pardavė gaminių už 140 mln. Eur. Smarkiau, 19% iki 91,1 mln. Eur, smuko drabužių siuvimo įmonių pardavimai.