„Bike Europe“: Lietuva tampa Europos dviračių gamybos centru

Pirmaujantis dviračių verslo leidinys Bike Europe atkreipė dėmesį ir į Lietuvą. Anot žurnalo, Pon Holding statoma gamykla Kėdainių LEZ Lietuvai leidžia atsidurti svarbiausių dviračių gamintojų žemėlapyje.
Ne taip seniai Lietuvos dviračių pramonę garsino viena vienintelė įmonė. Sovietmečiu įkurta Baltik Vairas tarptautinėje dviračių pramonėje pradėjo pirmauti tik po to, kai 2013 m. ją perėmė danų investuotojas Nielsas Peteris Preztmannas ir lietuviško kapitalo fondas LIT Capital.
Kitas žingsnis buvo žengtas, kai Pon Holdings nusprendė dalį savo gamybos perduoti Baltik Vairas. Per daugelį metų trukusį glaudų Pon ir Baltik Vairas bendradarbiavimą Olandijos gamintojas turėjo įžvelgti šalies, kaip kitos savo gamybos bazės, potencialą, rašo verslo leidinys.
Apie šių įmonių sėkmingą partnerystę rašė ir VŽ.
Be šių dviejų bendrovių, Kinijos investuotojas Steve Zhu iš Nantong Dingyu Vehicle Industry nusprendė atidaryti gamybos bazę Lietuvoje, nes ji yra patogioje vietoje tarp jo dviračių rėmų gamyklos netoli Šanchajaus (Kinija) ir pagrindinių rinkų Europoje. Surinkimo gamykla buvo atidaryta po to, kai 2019 m. Europos Sąjunga įvedė antidempingo muitus Kinijoje pagamintiems elektriniams dviračiams.
Investuok Lietuvoje leidiniui patvirtino, kad siekia suaktyvinti dviračių gamybą greta automobilių pramonės, kuri Lietuvoje jau yra stipriai išplėtota.
Šiaurės šalys ir Vokietija visada buvo svarbūs investuotojai Lietuvoje, tačiau šalis taip pat juda link JAV ir Azijos tiesioginių užsienio investicijų. Į Lietuvos akiratį patenka ir Taivanas bei jo dviračių komponentų pramonė.
Ši nedidelė Baltijos valstybė turi daug pranašumų prieš kitas kaip Taivano investicijų bazė, Bike Europe cituoja Waylen Yeh, Taivano investuotoją Lietuvoje. 2020 m. jis įkūrė Fortress Factoring, finansines paslaugas tarp Taivano ir Vidurio bei Rytų Europos teikiančią įmonę, kuri padeda išspręsti tokias kylančias problemas kaip kredito garantijos, faktoringo finansavimas ir skolų išieškojimas.
Be Lietuvoje įkurtų LEZ ir mokestinių lengvatų, straipsnio autoriai taip pat išskiria vietinę Lietuvos rinką.
2021 m. Lietuvoje iš viso parduota 113.000 dviračių tiek įprastų, tiek elektrinių. Mechaninis dviratis vidutiniškai buvo parduodamas už 200 Eur, o elektrinis dviratis už 1.650 Eur.
Pasak Bike Europe, tai rodo, kad dviračių skvarba Lietuvoje yra maža, o potencialas, įgyvendinant vis daugiau infrastruktūros projektų miestuose, tik auga.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Pramonė
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti